اکتبر ۲۰۱۴ NPD: فروش چشم‌گیر سخت‌افزاری جبران‌کننده فروش ضعیف نرم‌افزار در امریکا

گزارش اکتبر گروه مشاوره بازاری سرشناس NPD از گیم نشان می‌دهد کنسول های نسل هشتم به سرعت از قفسه های فروشگاه های امریکا محو می‌شوند — فروش Wii U/Xbox One/PS4 تا ۸۰ درصد از پولی که در این ماه مشتریان برای گیم هزینه کرده‌اند را شامل می‌شود. گزارش NPD نشان می‌دهد فروش قدرتمند کنسول های جدید در کنار فروش سایر سخت افزارهای مربوط به گیم، توانسته است مرهمی به زخم فروش نسبتا ضعیف نرم افزار گیم در این ماه در ایالات متحده باشد. در مجموع، مشتریان در اکتبر امسال ۷۹۰.۷ میلیون دلار خرید بازی جدید+سخت افزار+لوازم جانبی داشته اند که گویای افت ناچیز ۶۰۰ هزار دلاری را در مقایسه با همین ماه در سال گذشته است. دقت کنید که فروش دیجیتال بازی در این بررسی ها لحاظ نشده است.

 

مجموع فروش سخت افزار، بازی فیزیکی و لوازم جانبی گیم، در اکتبر ۲۰۱۴ در مقایسه با ۲۰۱۳ ضرورتا هم سطح است. رشد سخت افزار و لوازم جانبی گیم، به ترتیب به ارقام ۵۹ درصد و ۲۲ درصد، کافی بوده است تا با نزول ۲۸ درصدی در فروش فیزیکی نرم‌افزاری مقابله کند.

 

سونی در ادامه آمار فخر فروشانه خود از PS4، اعلام کرده است که این کنسول اکتبر نیز هم چنان در صدر فروش کنسولی ایالات متحده قرار گرفت. با این وجود مایکروسافت نیز چنان که در خبری اخیرا اعلام کردیم، با کاهش پنجاه دلاری قیمت کنسول خود روند روبه رشدی را تجربه می‌کند و به گفته مدیر بازاریابی شرکت، آقای Yusuf Mehdi، این اتفاق فروش Xbox One را سه برابر افزایش داده است. بدین ترتیب به نظر Xbox One در ماه نوامبر تا به این جا در فروش به PS4 پیشی گرفته است.

super_smash_bros_3ds_wii_u_header-600x337

۱۰ بازی برتر در چارت فروش فیزیکی بازی ها در این آمار نیز به شکل زیر است. به گزارش گیم اسپات، نینتندو در اکتبر مجموعا ۴۸۵,۰۰۰ نسخه از Super Smash Bros – پرفروش ترین بازی دستی سال – فروخته است و در این جدول، چنان که مشاهده می‌کنید نسخه ۳DS با ادامه روند مناسب در فروش، در مکان دوم قرار گرفته است.

 

  1. NBA 2K15
  2. Super Smash Bros. for 3DS
  3. The Evil Within
  4. Borderlands: The Pre-Sequel
  5. Destiny
  6. Skylanders: Trap Team
  7. FIFA 15
  8. Madden NFL 15
  9. Middle-earth: Shadow of Mordor
  10. Minecraft

 

فرشاد خرمی

فعال در عرصه گیم عمدتا به عنوان خبرنگار. ژورنالیستی سایبر را به عنوان یک حرفه نگاه می کنم و مطالعات بسیاری در این زمینه داشته ام. همچنین تجربیات و اطلاعاتی در زمینه نقد و بررسی گیم و اصول و فنون آن دارم.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *