بررسی و جمع‌بندی اخبار مهم مراسم The Game Award 2015 + تریلرهای مراسم

بعد از به اتمام رسیدن سری مراسم‌های VGA که به میزبانی "اسپایک تی‌وی" برگزار می‌شد، سال ۲۰۱۳ مراسم تحت عنوان VGX ادامه یافت و از پارسال به عنوان The Game Award، هر ساله در ماه دسامبر برگزار خواهد شد و علاوه بر این‌که بهترین‌های سال در این مراسم انتخاب می‌شوند، سازندگان هم اخباری را از بازی‌های در دست ساخت خود منتشر می‌کنند و یا از عنوان یا آی‌پیِ جدیدی رونمایی می‌کنند. شب گذشته هم بهترین‌های ۲۰۱۵ در مراسم The Game Awards 2015 انتخاب شدند که در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به جزئیات این مراسم.

و در نهایت… بهترین‌های ۲۰۱۵:

 

  • بهترین بازی خانوادگی سال: Super Mario Maker            
  • بهترین بازی مبارزه‌ای / فایتینگ سال: Mortal Kombat X
  • بهترین بازی چندنفره / مولتی‌پلیر سال: Splatoon
  • بهترین بازی موبایل: Lara Croft Go 
  • بهترین بازیِ ESPORTS ( ورزش‌های الکترونیک ) : Counter-Strike: Global Offensive
  • تیم برتر ESPORTS: تیمِ Uptic Gaming
  • بازیکنِ سال ورزش‌های الکترونیک: Kenny “KennyS” Schrub
  • مورد انتظار‌ترین بازیِ سال: No Man's Sky
  • بهترین روایت داستان: Her Story
  • بهترین بازی مستقل: Rocket League
  • بهترین بازی ورزشی / ریسینگ: Rocket League
  • تاثیرگذارترین بازی: Life Is Strange
  • ساخته برترِ هواداران: Portal Stories: Mel
  • بهترین موسیقی: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • بهترین سازنده: CD Projekt Red
  • بهترین کارگردانی هنری: Ori and the Blind Forest
  • بهترین اکشن ادونچر: MGSV: TPP
  • بهترین عملکرد: ویوا سیفرت به خاطر حضور در Her Story

بهترین بازی‌ سال ۲۰۱۵: شاهکار استدیویِ لهستانی CD Projekt Red با کنار زدنِ فال‌اوت ۴، بلادبورن، ماریو میکر و متال‌گیر ۵ بهترین بازی سال شد. یکی از بهترین عناوین نقش‌آفرینی تاریخ، امسال برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد و با پشتیبانی فوق‌العاده CPR، بدون شک جز بهترین‌های نسل تا به اینجا بوده است و قطعا می‌توان The Witcher 3: Wild Hunt را انتخابی شایسته برای جایزه GOTY دانست. تبریک به طرفداران این بازی از جمله یکی از دوستان صمیمی خودم!

goty-2015_mihangame

 

چه خبر؟ 

ذکر شد که همواره در مراسم بهترین‌های سال، استدیوهای مختلف بازیسازی هم سعی می‌کنند اخباری را از عناوین خود به گوش مخاطبان برسانند. TGA 2015 البته همانند سال‌های قبل با معرفی عنوان خاص یا هیجان انگیزی از طرف استدیوهای بزرگ همراه نبود و علاوه بر آن شایعه‌های مختلفی هم که به گوش می‌رسید، هیچ‌کدام تبدیل به واقعیت نشدند. به طور مثال می‌توانیم به احتمال معرفی چپتر سومِ بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اشاره کنیم در حالی که شرکت کونامی حتی به هیدئو کوجیما اجازه‌ی حضور در این مراسم را هم نداد تا بخواهد جایزه بازی را که بهترین اکشن سال معرفی شد، دریافت کند و کیفر ساترلند این جایزه را از سوی سازندگان بازی گرفت. حالا که حرفش پیش آمد بهتر است بگویم که متاسفانه باید با سری بازی‌های متال‌گیر که ساخت خود کوجیما باشند خداحافظی کنیم و بعید هم نیست سرنوشت تلخ عناوینی مانند Resident Evil، دامن این آی‌پی پرطرفدار ژاپنی را هم بگیرد.

پروژه جدید استدیوی Telltale Games، مرتبط با مجموعه داستان‌های بتمن خواهد بود!

بعد از کارکردن روی عناوینی مانند بوردرلندز، واکینگ دد و ولف آمونگ آس، این بار تل‌تیل به سراغ ماجراجویی متفاوت و البته بزرگ‌تری خواهد رفت. آن‌ها طبق قراردادی با کمپانی برادران وارنر و البته DC، به سراغ یک مجموعه اپیزودیک با محوریت بتمن و زندگی بروس وین خواهند رفت. بازی‌ای که قرار است برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و البته اسمارت‌فون‌ها عرضه شود و فعلا اسمی نخواهد داشت. ویدیوی آن را در ادامه مشاهده و دانلود نمائید:

پخش آنلاین:

[hitasoft_player id=9]

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

 

360p          720p

بازهم تل‌تیل و این بار اخباری از The Walking Dead: Michonne

جدیدترین واکینگ‌ددِ ساخته شده توسط تل‌تیل مربوط به کاراکتر میشون است و تل‌تیل خبر ساخت این بازی را در جریان نمایشگاه E3 2015 اعلام کرد. دیشب هم مشخص شد که اپیزود اول این بازی فوریه ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد و روایتگر وقایع کمیک‌های ۱۲۶ تا ۱۳۹ واکینگ دد خواهد بود. سمیرا ویلی، بازیگر فیلم Orange is the New Black هم در نقش میشون نقش آفرینی خواهد کرد. وی از طرفداران پر و پا قرص کمیک‌های واکینگ دد است. این بازی تقریبا چیزی شبیه The Walking Dead: 400 Days خواهد بود. یعنی ارتباطی میان آن و قسمت‌های اصلی واکینگ ددهای تل‌تیل نیست. داستان بازی روایتگر جدایی میشون از گروه بازماندگان و ماجراهای وی بوده و ادامه آن هم به تدریج منتشر خواهد شد. تریلر آن را در ادامه مشاهده و دانلود نمائید:

پخش آنلاین:

[hitasoft_player id=10]

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

 

360p          720p

معرفی کاراکتری جدید برای Uncharted 4: A Thief's End

دشمن جدیدی برای نیتن دریک معرفی شد. یک زن سیاه پوست به نام Nadine Ross که در نمایش سینماتیک بازی معرفی شد. کاراکتری که راه نیتن را برای عبور از یک اتاق سد می‌کند و به نظر می‌رسد لهجه‌ای استرالیایی داشته باشد. لازم به ذکر است که بتای بازی کمی زودتر از تاریخ معین شده توسط ناتی داگ منتشر شد و هم‌ اکنون برای دارندگان عنوان Uncharted: The Nathan Drake Collection قابل دانلود است. ویدیوی معرفی این کاراکتر جدید را در ادامه مشاهده و دانلود کنید:

پخش آنلاین:

[hitasoft_player id=11]

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

 

360p          720p

دارندگان ایکس‌باکس‌وان، فوریه ۲۰۱۶ می‌توانند Rocket League را تجربه کنند!

بهترین بازیِ ورزشی و مستقل امسال، فوریه ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس‌وان منتشر خواهد شد و دارای ماشین‌هایی با طرح Gears Of War و Halo خواهد بود. راکت‌لیگ که تاکنون برای PC و PS4 منتشر شده، سبکی متفاوت با سایر بازی‌های اسپورت دارد. شما باید در این بازی با یک سری اتومبیل کوچک، فوتبال بازی کنید! محوریت بازی ساده به نظر می‌رسد اما کنترل کردن توپ بزرگ بازی و گل کردن آن مهارت‌هایی می‌طلبد که نیاز به چند ساعت بازی برای کسب آن‌ها دارید. راکت‌لیگ ابتدا به صورت رایگان برای اعضای پلی‌استیشن پلاس عرضه شد و بعد هم بر روی شبکه‌های PSN و Steam قابل فروش شد. حالا هم باید دید که آیا Psyonix، سازنده بازی حاضر به رایگان کردن آن در یک ماه اول برای اعضای گلد ایکس‌باکس لایو خواهد بود یا خیر.

پخش آنلاین:

[hitasoft_player id=12]

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

 

360p          720p

ادای احترام به رئیس فقید نینتندو

جف کایلی، مجری مراسم خاطراتی را از خود و رئیس فقید نینتندو یعنی ساتورو ایواتا به اشتراک گذاشت. خاطراتی که تنها چند هفته قبل از مرگ یکی از تاثیرگذارترین ژاپنی‌های تاریخ صنعت‌ گیم رقم خورده بود. کار قشنگ جف کایلی مورد تحسین مخاطبین صنعت گیم قرار گرفت. مخاطبینی که تاثیر ایواتا بر روی صنعت‌ گیم را از طریق فعالیت‌های وی در شرکت نینتندو درک می‌کنند. وی یازدهم جولای سال جاری در سن ۵۵ سالگی درگذشت.

نمایش Quantum Break و معرفی اولین بسته الحاقیِ Rise of the Tomb Raider توسط مایکروسافت

 مایکروسافت نمایش جدیدی را از Quantum Break در جریان مراسم نشان داد. نمایشی که شاون اشمور، یکی از بازیگران اصلی‌ای که قرار است در QB حضور داشته باشد در آن حضور داشت. کوانتوم بریک یک اکشن سوم شخص بوده که توسط اعضای Remedy ساخته می‌شود و سم لیک، نویسنده مشهور عرصه‌ی ویدئو گیم کار نگارش داستان آن را برعهده دارد. بازی پنجم آپریل به صورت انحصاری برای Xbox One عرضه خواهد شد و البته سریالی هم در کنار بازی به نمایش درخواهد آمد. هسته اصلیِ گیم‌پلی بازی مبتنی بر کنترل زمان و دسترسی انسان‌ها بر روی آن بوده که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در نظم دنیا شده است.

پخش آنلاین:

[hitasoft_player id=13]

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

 

360p          720p

مایکروسافت همچنین از اولین DLC یا بسته‌الحاقیِ عنوان Rise Of The Tomb Raider هم رونمایی کرد که قسمتی از "سیزن‌پس" بازی را تشکیل می‌دهد و Baba Yaga: The Temple of the Witch نام دارد و قرار است بخش داستانی بازی را در کنار اضافه شدن سلاح‌ها و آیتم‌های جدید، گسترش بدهد. ROTTR دهم نوامبر امسال برای Xbox One منتشر شد و در سال ۲۰۱۶ هم ابتدا برای PC و سپس برای PlayStation 4 عرضه خواهد شد.

پخش آنلاین:

[hitasoft_player id=14]

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

 

360p          720p

نمایش Far Cry Primal توسط یوبی‌سافت

 Far Cry Primal جدیدترین نسخه از سری بازی‌های فارکرای محسوب می‌شود که قرار است در سال ۲۰۱۶ برای PC,PS4 و XB1 عرضه شود و تفاوت عمده آن با قسمت‌های قبلی سری این است که این بار در زمان‌های خیلی دورتر و با حضور حیواناتی مانند ببرهای دندان شمشیری یا ماموت‌ها به عنوان دشمن ( در کنار انسان‌ها ) دنبال می‌شود. نمایش جدید بازی هم اشاره به همین موضوع دارد و حیوانات مطابق نسخه‌های قبلی ( مخصوصا نسخه سوم و چهارم )، سوژه‌یِ اصلیِ سازندگان بازی محسوب می‌شوند. در زیر می‌توانید نمایش بازی را ببینید. لازم به ذکر است که طبق گفته سازندگان بازی، Primal دستِ کمی از نسخه چهارم از لحاظ وسعت و مدت زمان گیم‌پلی نخواهد داشت و صرفا یک دی‌ال‌سیِ کم محتوا نیست.

پخش آنلاین:

[hitasoft_player id=15]

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

 

360p          720p

مراسم The Game Awards امسال نیز به پایان رسید و امیدواریم پوشش وب سایت میهن گیم توانسته باشد شما را راضی کند. در صورتی که پیشنهادی، انتقادی یا نظری داشتید، می‌توانید از طریق بخش نظرات ما را در جریان بگذارید.

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۴ پاسخ‌ها

  1. بسیار ممنون از محمد سپهری عزیز
    مراسم جذابی بود و بازیای خوبی توش نمایش داشتند
    مطمئن نبودم اما دوس داشتم Witcher 3 گوتی بشه و همینطورم شد…چون آخرین نسخه هم بود از Geralt نزاشتن دست خالی بره :-D

  2. مهران تهرانی گفت:

    عالی بود
    سرعت دانلود هم خیلی خوبه :yes:

  3. دانیال نوائیان گفت:

    عالی بود . مرسی محمد جان :yes:

  4. Nfs3forever گفت:

    ممنون از گزارش . قطعا ویچر ۳ بهترین بازی سال و در کنار جی تی ای وی جزو ۴ یا ۵ بازی برتر تاریخ هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *