تراشه جدیدی برای کمتر کردن مدت زمان شارژ شدن گوشی معرفی شد

یکی از پر دردسر ترین بخش های کار با گوشی های هوشمند امروزی, مدت زمان باتری آن هاست و حتی صبر کردن برای شارژ شدن دوباره آن ها نیز بدتر می باشد. اما چه می شود اگر ما بتوانیم گوشی های خود را در کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ نماییم؟ خوب, مفتخرم اعلام کنم که تکنولوژی جدید این لطف را در حق ما کرده است و در آینده ای نچندان دور دیگر نیازی نیست تا مدت زمان زیادی را برای شارژ شدن گوشی صبر کنیم.

پروفسور رشید یزامی از دانشگاه صنعتی Nanyang در سنگاپور, به تازگی تراشه ای را ساخته است که با جاسازی آن در باتری گوشی می توان سرعت شارژ شدن باتری هارا افزایش داد. اندازه این تراشه بسیار کوچک است و محققان می خواهند که علاوه بر گوشی های هوشمند, در انواع اقسام تکنولوژی که بتوانید تصور کنید آن ها را جاسازی کنند. او حتی در حال صحبت با شرکت Tesla در مورد این تکنولوژی است.

دکتر یزامی همچنین در حال مذاکره با شرکت های سامسونگ و سونی است اما به نظر می رسد ما این تکنولوژی را در گوشی های بعدی سری Galaxy و Xperia مشاهده نکنیم.

انتظار می رود که این تراشه تا پایان سال آینده در اختیار تولید کنندگان تراشه ها و باتری ها قرار گیرد و از سال ۲۰۱۷ ما این تکنولوژی را در گوشی های هوشمند ببینیم.

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *