قدرت فاسد می کند! | نقد و برّرسی بازی Assassin’s Creed III Tyranny of King Washington

قدرت فاسد می کند! این جمله ای است که ما بار ها شنیده ایم و میدانیم که قدرت بیش از اندازه انسان را فاسد می کند. حتّی انسان هایی که واقعا در تاریخ متواضع و فروتن بوده اند. حال این قدرت را یک قدرت نا محدود که می توان با آن تمامی دنیا را تصرّف کرد فرض کنید، The Apple of Eden!

عنوان Assassin’s Creed III در اواخر سال ۲۰۱۲ منتشر شد و تبدیل به یکی از برترین عناوین سال شد. پس از آن از DLC این عنوان با نام Tyranny of King Washington رونمایی شد. این DLC در سه قسمت The Infamy, The Betrayal, The Redemption منتشر شد.

Connor به هوش می آید و در همان لحظه مادر خود را می بیند! بله،در ابتدا او بسیار متعجّب می شود و مادرش از او می خواهد تا او را دنبال کند… پس آیا مادر Connor واقعا زنده است؟ پس از مدّتی Connor و مادرش در می یابند که نیروهای پادشاه واشینگتن (!) در حال حمله به یکی از روستاهای اطراف هستند،سپس به طرف آن جا می روند… پس از اتّفاقاتی که می افتد Connor متوجّه می شود که فرمانده واشینگتن پس از به دست آوردن Apple of Eden دیوانه قدرت او می شود و خود را پادشاه می نامد! پادشاهی ظالم! حال Connor تصمیم می گیرد تا پادشان واشینگتن را متوقّف کند…

داستان خوب یکی از عواملی است که در این DLC ها وجود دارد. داستان بازی به خوبی پیش می رود و بازیکن با چالش های زیادی رو به رو می شود. در هر قسمت شما وظیفه دارید تا کارهای مختلفی را انجام دهید و هم چنین سران حکومت واشینگتن که به او کمک می کنند را از بین ببرید.  از افرادی که به واشینگتن کمک می کنند می توان به: Israel Putnam, Benjamin Franklin و… اشاره کرد. البتّه این افراد با استفاده از نیروی Apple به واشینگتن خدمت می کنند که Connor،Benjamin Franklin را از کنترل Apple خارج می کند که به Connor کمک می کند.

گیم پلی در این DLC ها تفاوت هایی داشته اند. به عنوان مثال Connor این بار دارای قدرت های بزرگ زیادی است که از آن ها برای شکست پادشاه واشینگتن استفاده می کند. این قدرت ها از چای بزرگ می آیند که پس از نوشیدن آن،Connor به سفر های با عنوان Sky Journey می رود و در آن جا روح حیوانی را به دست می آورد و از قدرت او بهره مند می شود. در اوّلین DLC بازی با نام Infamy، Connor روح گرگ را به دست می آورد. با استفاده از آن شما می توانید نامرئی شوید و دشمنان را در همان حالت از پای در آورید به گونه ای که آن ها شما را نخواهند دید! هم چنین یک قابلیّت با نام Wolf Pack این اجازه را به Connor می دهد تا گرگ ها را فرا بخواند تا به دشمنانش حمله کنند.

به غیر از قدرت های Connor باقی گیم پلی به مانند سابق است. در قسمت دوم یعنی The Betrayal،Connor روح عقاب را می گیرد که با استفاده از آن شما می توانید به سرعت با آن جا به جا شوید. شما محلّ مورد نظر خود را مشخّص می کنید و با استفاده از قدرت عقاب به مکانی که مشخّص کرده اید می روید که سرعت حرکت Connor را افزایش می دهد. در قسمت سوم شما قدرت یک خرس را خواهید گرفت! و با استفاده از آن می توانید دشمنان اطراف خود را بلافاصله از پای در آورید!

گیم پلی این DLC ها مهیّج تر از قبل شده است و شما در هر قسمت با مراحل متنوع تری همراه خواهید بود،به عنوان مثال شما در قسمت اوّل در Frontier،در قسمت دوم در Boston و در قسمت سوم در New York خواهید بود. در قسمت اوّل و در Frontier مراحل مهیّجی قرار داده شده است،به عنوان مثال در ابتدا شما باید جلوی پیش روی نیروهای واشینگتن را به روستا بگیرید… در قسمت دوم شما با نبردهای متنوع تری همراه خواهید بود و در قسمت سوم شما نبرد دریایی را در ابتدای آن خواهید داشت. هم چنین به علّت نصب آپدیت ها،در این DLC ها باگی مشاهده نمی شود.

گیم پلی این DLC ها نوآورانه بوده و عناصر جدیدی در گیم پلی دیده می شود،هم چنین گیم پلی مهیّج و تنوع در مراحل یکی دیگر از نقاط قوّت این DLC ها است.

گرافیک بازی در این DLC ها پیش رفت هایی داشته است،پیش رفت هایی در بافت ها یکی از آن ها می باشد که به خوبی کار شده است و باقی آن نیز از گرافیک اصلی بازی بهره می برد. هم چنین برای بازی کردن این DLC ها مجبور هستید تا آپدیت های مربوطه را نصب کنید که برای قسمت سوم باید تا آپدیت ششم بازی را داشته باشید که خود به بهبود بازی کمک می کند و باگ ها و مشکلات گرافیکی آن را حل می کند. در کل گرافیک در این DLC ها پیش رفت کرده و در طول آن ها مشکلی در بازی دیده نمی شود که یکی از دلایل آن را می توان آپدیت های بازی نام برد.

موسیقی بازی موسیقی اصلی Assassin’s Creed III است که با تغییرات و اضافاتی همراه بوده است. اگر به خاطر بیارید،عنوان Assassin’s Creed III در بخش موسیقی هم دارای یکی از برترین موسیقی ها شد که این در DLC ها نیز به کار گرفته شده است و با تغییرات و اضافات آن زیبا تر شده است.

DLC های Assassin’s Creed III (The Infamy: بدنامی The Betrayal: خیانت The Redemption: رستگاری) به خوبی عمل کرده و توانسته اند محتوای اضافه خوبی را ارائه دهند. این DLC ها در تمامی بخش های گیم پلی،داستان،گرافیک،موسیقی و صداگذاری به خوبی عمل کرده و بهبود هایی داشته اند.

نمرات:

گیم پلی: ۹۵/۱۰۰

داستان: ۹۲/۱۰۰

گرافیک: ۹۴/۱۰۰

موسیقی و صداگذاری: ۹۰/۱۰۰

نمره کل: ۹۳/۱۰۰

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *