قیمت کارشناسی خودرو چقدر است؟!

با وجود قیمت گذاری‌های عجیب و غیر منطقی خودروسازان، افراد زیادی علاقه و توان خرید خودروهای نو را از دست داده‌اند و توجه آن‌ها به گزینه‌های به‌صرفه‌تری مانند خرید خودروی دست دوم معطوف شده است. اما دردسرهای خرید یک خودروی سالم هم کم نیست. ریسک خرید خودرو دست دوم گاهی به بهای ضررهای مالی و گاهی جانی تمام می‌شود؛ البته در صورتی که قادر به تشخیص خودروهای تصادفی و چپی نباشند. از آنجایی که مالکان خودرو پس از تصادف و چپ کردن، خودرو را سرپا کرده و آن را به فروش می‌رسانند، تشخیص سلامت و کارشناسی خودرو نیاز به دقت زیاد و اندکی آگاهی دارد. شما می‌توانید با دقت به مواردی که در ادامه مطلب بیان می‌شود از خریدی مطمئن بهره‌مند شوید، ضمنا در مورد قیمت کارشناسی خودرو هم صحبت خواهیم کرد.

آثار باقی مانده از چپ شدن ماشین را بشناسید

بهم خوردن تنظیم شاسی

خودروهای چپی به دلیل تحمل ضربه‌های شدید، در قسمت شاسی دچار آسیب می‌شوند. شاسی این ماشین‌ها از تنظیم خارج شده و حالت نرمال خود را از دست می‌دهند. تشخیص این مورد برای تعمیرکارها راحت است. بنابراین پیش از خرید حتما با کمک یک مکانیک مطمئن، شاسی ماشین را چک کنید.

رنگ بدنه

رنگ ماشین یکی از مواردی است که می‌تواند در کارشناسی خودرو و تشخیص چپی بودن آن کمک بزرگی باشد. ماشین‌های چپی به دو صورت رنگ می‌شوند. ممکن است قسمت‌های صافکاری شده رنگ شده باشند و یا اینکه کل بدنه به صورت یکدست رنگ کاری شده باشد. در صورتی که قسمت‌هایی از آن رنگ شده باشد، با نگاه کردن بدنه در روز و در مقابل نور خورشید می‌توانید اختلاف رنگ را تشخیص دهید. این اختلاف رنگ به دلیل ترکیب رنگ خاص خودروهای کارخانه است که هیچ نقاشی نمی‌تواند دقیقا همان ترکیب را به دست بیاورد. البته پیدا کردن بخش هایی که رنگ شده است به چشمان تیز و حرفه ای نیاز دارد. به اصطلاح باید این کاره باشید تا بتوانید حتی زیر نور نیز این رنگ ها را پیدا کنید.

رنگ کامل بدنه بر روی رنگ قبلی انجام می‌گیرد؛ بنابراین ممکن است قسمت‌هایی با ضخامت رنگ کمتر و یا زبری توجه شما را جلب کند. بنابراین می‌توان از دستگاه هایی در کارشناسی خودرو استفاده کرد که به سرعت اصالت رنگ را بررسی می‌کنند و هر جا ضخامت رنگ بالا باشد، آن را تشخیص می دهند.

سقف

در ماشین چپی سقف آن بیشترین فشار و آسیب را متحمل می‌شود. بنابراین درصورت تعویض نشدن سقف، موج و ناهمواری‌هایی در آن به چشم می‌خورد. معمولاً سقف به خوبی صافکاری نمی‌شود؛ به همین دلیل آن را تعویض می‌کنند. اما توجه داشته باشید که متخصص‌ترین افراد هم نمی‌توانند کار تعویض سقف را به همان دقت و ظرافت کارخانه انجام دهند و این نکته از چشم یک مکانیک دور نمی‌ماند. دقت داشته باشید که تعویض یا صافکاری سقف صرفاً به معنی چپی بودن آن نیست. بنابراین امکان سقوط اشیا بر ماشین را با دقت به قسمت‌های دیگر خودرو می‌توان رد یا تائید کرد.

داشبورد و کاپوت

دو بخش مهم دیگر را فراموش نکنید. داشبورد و کاپوت ماشین را بررسی کنید. داشبورد خودرو به دلیل ضربه متحمل وزن زیادی می‌شود. بنابراین داشبورد ماشین ممکن است تعویضی باشد. کاپوت هم گزینه‌ای مشابه داشبورد است. این قطعه بعد از صافکاری موج‌دار می‌شود. بنابراین ممکن است تعویض شده باشد.

ستون

پس از سقف، بیشترین فشار ضربه بر ستون‌ها وارد می‌شود. اما ستون‌های خودرو هرگز تعویض نمی‌شوند و تنها راه حل آن‌ها صافکاری است. بازیابی زاویه‌ها و حالت اصلی ستون کار راحتی نیست و معمولاً آثار چپ شدگی را در خود حفظ می‌کند. شما با کارشناسی خودرو و بررسی قسمت‌های بیرونی یا درونی ستون‌ها، می‌توانید متوجه موج و اثر دخالت در آن‌ها شوید

قیمت کارشناسی خودرو چقدر است؟!

در بازار نوسانی خودرو تشخیص قیمت مناسب ماشین‌های دست دوم دشوار شده است. در این مطلب به شما ابزار قیمت همراه مکانیک را پیشنهاد می‌کنیم تا به واسطه آن سهم سود خود از این بازار را در مشت بگیرید. معاملات حاصل از برنامه‌های مختلفی مانند دیوار، با قیمت‌های توافقی یا نامعقول انجام شده و در نهایت به ضرر یکی از طرفین معامله تمام می‌شود. اما در اینجا با معیارهای کارشناسی خودرو به صورت دقیق می‌توانید از خرید و فروش رضایت‌بخشی بهره‌مند شوید. در ادامه با مثال هیوندای توسان مدل ۲۰۱۷ به معرفی این ابزار می‌پردازیم.

در تصویر مشاهده می‌کنید پس از انتخاب خودرو، مدل، رنگ و سال تولید خودرو، طیف قیمت بازار و قیمت کارشناسی خودرو برای شما در صفحه نشان داده می‌شود. این قیمت با در نظر گرفتن کیلومتر کارکرد و اعتبار بیمه ماشین محاسبه شده است.

این تصویر تغییر قیمت خودرو را پس از تیک خوردن رنگ آمیزی در جلو راست نشان می‌دهد. در اینجا شما بلافاصله پس از تیک زدن یکی از موارد رنگ آمیزی، شاهد ایجاد تفاوت قیمت خودرو با قیمت کارشناسی خودرو سالم خواهید بود. این تفاوت قیمت با بهره یافتن از نظرات کارشناسان محاسبه شده است.

در این بخش می‌بینید که با تعویض سقف که احتمالا از آثار چپی بودن آن است، قیمت این مدل هیوندای به میزان چشم‌گیری کاهش یافت. این محاسبات به سرعت کلیک کردن شما، در مقابل چشمانتان اعمال می‌شود. به این ترتیب شما به راحتی می‌توانید از قیمت خودرو مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده و یا خودروی خود را قیمت گذاری کنید.

همچنین درصورت تمایل می‌توانید کارشناسان همراه مکانیک را حضوراً به یاری طلبیده و با بررسی کامل خودرو، آن را قیمت گذاری کنید و در سایت همراه مکانیک در صف فروش قرار دهید. همراه مکانیک خودرو شما را در کمترین زمان ممکن به فروش رسانده و تجربه فروش آسوده و مطمئنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما همچنین می‌توانید از سایت همراه مکانیک به راحتی خودرو بعدی خود را سفارش دهید و با اطمینان از صحت تمامی شرایط بیان شده در صفحه روبروی خود، خریدی بی دردسر را تجربه کنید. کارشناسان ما همواره آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

 

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *