Root Your Android Device | آموزش کامل به همراه تصویر روت کردن موبایل

با سلام خدمت کاربران عزیز میهن گیم ، بیشترین سوالی که در رابطه با دنیای آندروید فکر و ذهن علاقه مندان به موبایل های با سیستم آندورید رو مشغول کرده است ، نحوه ی Root کردن موبایل می باشد و آیا با روت کردن موبایل ، امکان داره اطلاعات ما پاک بشند یا موبایل ما بسوزند . خوب پاسخ تمام این سوالات در همین پست معلوم شده و شما می تونید در ادامه ی مطلب ، راهنمای کامل روت کردن موبایل ها و تبلت ها را نیز در ادامه مشاهده کنید اون هم همراه با آموزش تصویری .

 

| تمامی مطالب نوشته توسط سایت میهن گیم تست و از قبل انجام شده است |

| توجه !! در این پست با روت کردن گوشی ، اطلاعات شما پاک نخواهد شد |

| آموزش روت کردن سیستم عامل آندروید در تمام موبایل ها و تبلت |

| آموزش کامل به همراه تصویر در میهن گیم |

 

آموزش Root | تست شده

 

آقا یه سوال ! روت چیست ؟ روت در معنای فارسی ، ریشه و اصول و…. می باشد . روت در واقع به شما اجازه میده که به مجموعه اعمالی که در سیستم عامل آندروید برای شما محدودیت هایی از قبل داشته ، بدون محدودیت انجام بدید و یا در معنای دیگر دسترسی شما در موبایل بیشتر خواهد شد . خیلی ها فکر می کنند با روت کردن ، امکان داره موبایلشون از بین بره یا اطلاعاتشون پاک بشه یا کلا بسوزه و از کار بیفته . در واقع همه ی این افکار غلط هست . با روت کردن موبایل ، فقط گارانتی گوشی از بین میره و هیچ اتفاق دیگه ایی برای گوشی نخواهد افتاد .

 

آموزش Root | به همراه آموزش تصویری

 

شما با روت کردن موبایلتون می تونید ، سرعت موبایل رو افزایش بدید ، این تازه یکی از قابلیت های روت هست و یا می تونید نرم افزار هایی که روی موبایلتون قابلیت حذف شدن رو ندارند به راحتی حذف کنید مثل ( Facebook یا Youtube و … ) . یکی دیگر از قابلیت های روت کردن موبایل : شما می تونید همه ی نرم افزار ها یا بازی ها را در یک زمان Select All کرده و همه رو یک جا به SD Card موبایل یا بالعکس منتقل بدید و از نظر خودم این بهترین وِِیژگی برای قابلیت روت هست .

 

روت مرحله ی اول : در اولین گامی که برمی داریم ، باید شارژ گوشیمون بالای ۵۰ درصد باشه ( پیشنهاد من به شما ! ) بعد گوشی خودتون رو با کابل مخصوصش USB Cable به رایانه متصل می کنید . بعد از متصل کردن موبایل به رایانه شما وارده قسمت Settings موبایلتون میشید بعد در صورتی که آندروید شما ۴.۱.۲ هستش یا بالاتر یا پایین تر کلا باید USB Debugging موبایل خودتون رو روشن کنید . در زیر می تونید نحوه ی فعال کردن USB Debugging رو با آندروید ورژن ۴.۱.۲ مشاهده کنید : همانطور که مشاهده می کنید ابتدا وارده قسمت Developer Options پایین منوی Settings در عکس اول می شیم . سپس در صفحه ی باز شده گزینه ی USB Debugging رو فعال می کنیم . 

 

آموزش Root | آموزش تصویری روت

 

آموزش Root | آموزش تصویری روت

 

آموزش روت مرحله ی دوم : در این مرحله ما نیاز به یک نرم افزار روت کردن موبایل داریم که پشنهاد من به شما ، نرم افزار Vroot هست که به عنوان یکی از بهترین و ساده ترین نرم افزار ها برای روت کردن انواع گوشی ها به شمار می آید . شما می تونید نرم افزار Vroot رو از اینجا دانلود کنید . بعد از این که نرم افزار Vroot رو دانلود و نصب کردید و نرم افزار رو اجرا کرده ، بعد یک بار USB Cable رو از رایانه قطع می کنید و دوباره متصل می کنید و منتظر میشید تا موبایل شما توسط نرم افزار Vroot شناسایی بشه . 

 

بعد از این که موبایل شما توسط نرم افزار Vroot شناساسی شد ، امکانش هست که Vroot شروع به دانلود کنه ، لازم نیست نگران باشید چون درحال دانلود درایور موبایلتون هست ( حجم کم ) . در تصویر زیر شما نسخه ی English نرم افزار Vroot رو مشاهده می کنید ، همانطور که گفتیم بعد از شناسایی موبایل ، سپس روی Connect To Device رو میزنید ! همینو بس ! حتما باید USB Debugging در هنگام اتصال به نرم افزار Vroot گوشی شما روشن باشه .

 

آموش Root | آموزش روت به همراه تصویر

 

آموزش روت مرحله ی پایانی : بعد از انجام تمام مراحل بالا گوشی شما ریسیت خواهد شد و بدون این که اطلاعاتی از گوشی شما پاک بشه ، موبایل شما سالم و بدون هیچ مشکلی با قابلیت روت روشن می شود . حال وقتی برای دیدن نرم افزار ها و بازی ها میرید دو نرم افزار جدید بر روی گوشی شما نصب شده که شما هر دوتای اون هارو پاک کنید چون هیچ نیازی بش ندارید ( پیشنهاد من به شما ) یکی از اون ها به اسم Vroot هست و دیگری اسمش کاملا چینی هست که من چینی بلد نیستم و آیکونش رنگی هستش . به جای این دو نرم افزار شما باید ، نرم افزار SuperSu رو از اینجا نسخه ی پرمیوم رو دانلود کنید . 

 

Screenshot_2014-06-13-21-33-56

 

آموزش کار با نرم افزار SuperSU : نرم افزار SuperSU در واقع در موبایل شما نقش یک نرم افزار اجازه دهنده ی دسترسی ، به برنامه هایی که بر روی گوشی خودتون نصب می کنید رو داره . در بعضی از نسخه های SuperSu هنگام اجرا از شما می خواد که نرم افزار رو آپدیت کنید و لی درنسخه ی ( پرمیوم ) که میهن گیم برای شما قرار داده نیازی به آپدیت نداره و یک نسخه ی Pro و اصلی هست . در نسخه ی Pro نرم افزار SuperSu : شما با نصب هرگونه نرم افزار دیگه که نیاز به دسترسی روت داشته باشه خوده نرم افزار SuperSu Pro دسترسی رو به صورت اتوماتیک میده ولی در نسخه های غیر Pro به شما پیغام میده که آیا دسترسی روت به این نرم افزار رو می دید که با زدن گزینه ی Grant یعنی دادید و با زدن گزینه ی Denied یعنی دسترسی روت رو ندادید . 

 

نکته : ابتدا نسخه ی اصلی Super Su که در فایل زیپ قرار داده شده نصب کرده و سپس نسخه ی Pro داخل فایل زیپ در لینک بالای قرار داده شده رو نصب کنید

 

!! تمامی تصاویر قرار گرفته در این مطلب مختص میهن گیم می باشد حق کپی فقط با ذکر منبع !!

!! در صورت بروز هرگونه مشکل برای ما به صورت نظر ارسال کنید !!

!! میهن گیم خواستار بهترین ها برای شما !!

محمد عبداللهیان

هيچ کس نميتواند به عقب برگردد و از نو شروع کند اما همه مي توانیم از همين حالا شروع کنیم و پايان تازه اي بسازیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۲۸ پاسخ‌ها

  1. مرسی محمد جان خیلی به درد بخور بود

  2. محمد عبداللهیان گفت:

    خواهش میکنم عزیزم

  3. m.maraghi گفت:

    مقاله خوبیه محمد جان .
    منم دوباره به میهن گیم برگشتم آقای عبداللهیان . فراموشم که نکردید ؟

  4. Arno گفت:

    مرسی جالب بود

  5. یونس گفت:

    سلام vroot برای من کار نکرد
    گوشی من z1 هستش و اندروید ۴.۴.۲ دارم

    • محمد عبداللهیان گفت:

      سلام یونس جان ، خسته نباشی برادر .
      شما فریمور موبایلتو به من بگو اگر Frimware موبایلت این باشه
      ۱۴.۲.۰.A.290 با نرم افزار One Click Root می تونی روتش کنی از اینترنت دانلود کن .
      اگر با استفاده از اون نرم افزار نشد ، راه دیگه ایی فک نکنم باشه

  6. حسن گفت:

    سلام.ایول بابا دمت گرم.گوشی من s6500D هیچ رقمه روت نمیشد اما الان سه سوته روت شد تستشم کردم درست بود. D:D:D:

  7. Mehran گفت:

    آقا گوشی های سونی برای روت شدن نیاز به این دارن که بوت لودرشون BootLoader آنلاک باشه unlock.http://www.mihangame.com/wp-content/plugins/smilies-themer/kopete/sad.png
    حالا برای باز کردن بوتلودر باید بری تو جهنم و برگردی.
    تمام سایت های انگلیسی رو زیرورو کردم.
    سخته.
    میشه لطفا یه راه حل آسون بزاری؟

    • محمد عبداللهیان گفت:

      سلام مهران جان . من اول هم مثل شما بودم ! ولی بدون این که بوتلودر رو باز کنم گوشیم رو روت کردم . از همین نرم افزار Vroot استفاده کنید 

  8. pinkshop گفت:

    خوب گوشی رو روت کردم > خوب چه جوری بازی رو رو حافظه خارجی یا مموری کارت نصب کنم

    • محمد عبداللهیان گفت:

      سلام عزیزم خسته نباشد شما باید با این نرم افزاری که میگم بازی هارو منتقل کنید . وقتی نرم افزار رو نصب کردید همون صفحه اول یه قسمت هست به نام app manager 

      روی اون بزنید بعد سه تا گزینه براتون میاد روی Move app to SD رو بزنید بقیشو خودتون می تونید دنبال کنید ;) .

      اسم نرم افزار ۳۶۰internet Security

  9. kourosh گفت:

    سرعت گوشیرو پایین میاره

  10. pinkshop گفت:

    اخه مومن خدا این که انتی ویروسه ۳۶۰internet Security

    • محمد عبداللهیان گفت:

      سلام عزیزم ، من فکر می کردم شما زبان انگلیسی رو بلدید . برید توی Appmanger اونجا گزینه های مورده نظرتون هست . این تازه یکی از قابلیت های این نرم افزار هست . لطفا نظرات نا به جا هم ندید . اول فکر کنید . موفق و پیروز باشید

  11. Solivan گفت:

    سلام!واقعا عالی بود این پست!فقط یک سوال!!!!!
    میشه واسم مزایا و معایب کامل روت کردن رو بنویسید!؟ممنون میشم!

    • محمد عبداللهیان گفت:

      شما باروت کردن سرعت گوشیتون بالا میره .

      می تونید نرم افزار seed رو تهیه کنید و روی گوشیتون نصب کنید اون وقت سرعت گوشیتون فوق العاده میشه و داخل بازی ها لنگ نخواهید داشت .

      دوم این که نرم افزار هایی که قابل حذف نیستند مثل فیس بوک و یوتیوب رو می تونید به راحتی حذف کنید .

      می تونید بازی ها رو هک کنید با استفاده از نرم افزار freedom که اموزشش داخل سایت هست .

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *