عجیب ترین کنترلر های جهان(کنترلر های سفارشی)

ما تابحال انواع کنسول ها را با انواع کنترلرشان در طرح ها و رنگ های مختلف دیده ایم . ولی این رنگ ها یا طرح ها اغلب بصورت یک پوشش یا برچسب بر روی این کنترلر ها بوده اند . به تازگی تصاویری از عجیب ترین کنترلر های جهان منتشر شده که طرح آنها وابسته به یک رنگ یا برچسب نیست. بلکه ساختار کلی این کنترلر را عوض میکند . همچنین مصاحبه ای که با یکی از سازندگان این کنترلر های سفارشی شد که در ادامه میتوانید مشاهده کنید : 

شما چگونه وارد کار ساختن کنترلر های سفارشی شدید ؟من کلا به هنر علاقه ی زیادی نداشتم . روزی یکی از دوستانم مرا با اینکار آشنا کرد و من به این کار بسیار علاقمند شدم در حدی که میتوانم به شما بگویم حال معتاد اینکار هستم .

شما چگونه یک کنترلر سفارشی میسازید ؟در ابتدا من سعی میکنم به یک عنوان واقعا سفارشی فکر کنم . و بعد از در نظر گرفتن عواطف و احساسات مشتری میتوانم یک طرح واقا عالی به او تحویل دهم .

مواد ساخت این کنترل های سفارشی را ازچه موادی تامین میکنید ؟

این واقعا به نوع سفارش فرد هم بستگی دارد . من معمولا در طرح های خودم از : مس , پشم شیشه , آجر , پلاستیک و …  استفاده میکنم . 

شما با طراحی کنترلر کدام کنسول راحت تر هستید ؟این موضوع زیاد برای من فرقی ندارد ولی چون کنترلر کنسول Xbox به من فضای بیشتری برای طراحی میدهد با آن راحت ترم . 

آیا تابحال فکر سفارشی کردن کنترلر های کنسول های کلاسیک را کرده اید ؟من واقعا این کار را دوست دارم . ولی تا نیاز نشود و کسی به این کار احتیاج نداشته باشد این کار را انجام نخواهم داد .

سخت ترین درخواستی که شما تابحال برای طراحی پذیرفته اید چیست ؟در ابتدای کارم  خانمی برایم یک کنترلر کنسول Xbox 360 آورد و از من خواست که آنرا به رنگ صورتی و با دکمه های مروارید شکل و پر زرق و برق در آورم . من  میتوانستم با چند اسپری رنگ صورتی اینکار را انجام دهم ولی چون میخواستم این کار یک عنوان واقعا پر زرق و برق باشد این کار را به صورت واقعا دقیق و خیلی سخت انجام دادم.

                                                                                                                                                                         f389082_5344.controller-4.jpeg-610x0.jpg

برای طراحی یک کنترلر چه قدر وقت میگذارید ؟باز هم بستگی به طرح و سلیقه ی مشتری دارد . ولی من اینکار را به طور متوسط در ۳ الی ۵ ساعت انجام میدهم . ولی روزی دو پسر نوجوان کاری را به من سپردند که من حدود ۳۷۰ ساعت و به مدت ۳ ماه روی این طرح کار کردم تا به بهترین شکل ممکن ساخته شود . 

آیا شما طراحی های خود را روی این کنترلر ها به نگاه بیش از یک اثر هنری میبینید ؟بله . من هنر کاربردی یا ظاهری را دوست دارم . این همان هنری است که در گیم پلی بیشتر بازی ها دیده میشود پس من گاهی اوقات به آثار خودم به دید بیش یک اثرهنری نگاه میکنم .  

                                                                                                                                                                                    l376484_1638.controller-2.jpeg-610x0.jpg

آیا شما از قوانین معماری در کار های خود استفاده میکنید ؟من برای طبیعی تر شدن آثار خودم کارم را بصورت ترکیبی از معماری و هنر زنده ارائه میدهم . همانظور که در طرح کنترلر Skyrim دیدید این طرح واقعا یک اثر زنده بود مخصوصا چین خوردگی های روی بدنه ی این کنترلر . 

لذت اینکار برای شما در چیست ؟برای من همین که اثرم یک اثر هنری است کافی است . ولی من بیشترین لذت را در این کار زمانی میبرم که بتوانم ریزه کاری ها و جزئیات را به بهترین شکل ممکن طراحی کنم .

در ادامه میتوانید طرح های دیگری از این کنترل های عجیب را نگاه کنید :

a76202_controller-1.jpeg

b800113_controller-2.jpeg

h545982_controller-3.jpeg

483368_controller-4.jpeg

x235853_controller-5.jpeg

r066660_controller-6.jpeg

v63756_controller-7.jpeg

اگر شما هم به این هنرمند دسترسی داشتید دوست داشتید کنترلر خود را به یک اثر هنری تبدیل کنید ؟

 

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۲ پاسخ‌ها

  1. محمد گفت:

    اوه چه گیمپدهایی

  2. asghar گفت:

    ممنون برای کسی که این خبر را ترجمه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *