بازی ایرانی نیما به مراحل پایانی تولید خود نزدیک شده است

“صادق جبلی” به مراحل تولید  بازی رایانه ای”نیما” اشاره کرد و گفت: پروژه ساخت  بازی از شهریور ۱۳۹۲ توسط گروه متخصص و جوان در مشهد آغاز شده و اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی در مرحله  نخست به کارخود  ادامه می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تولید کننده بازی رایانه ای”نیما” افزود: مرحله نخست پروژه، ساخت و عرضه بازی رایانه ای «نیما» برای تلفن همراه بوده و در مرحله‌های بعدی، بروزرسانی و توسعه بازی را در دستور کار داریم.
وی با بیان اینکه هدف از ساخت این پروژه، تولید محصولات فرهنگی با کیفیت و مناسب نیازهای جامعه اسلامی- ایرانی است، افزود: این بازی متشکل از مجموعه ای از رسانه های بصری و نوین در عرصه فرهنگی و هنری است.
جبلی به تیم سازنده بازی اشاره کرد و توضیح داد: شرکت طراحان سفید فردا ایرانیان، مجموعه ای از جوانان، متخصص و متعهد هستند که در پارک علم و فناوری خراسان به عنوان واحد فناور (دانش بنیان) مستقر هستند و بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید و عرضه محصولات فرهنگی – فناوری داریم.
وی توجه ویژه به تفریحات سالم در زمینه سبک زندگی، توجه ویژه به خانواده و سبک ازدواج، ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت،کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان و توانمندسازی آنان در تامین هزینه های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد، ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی – ایرانی، مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی، ارتقاء امید به زندگی، تأمین سلامت و تغذیه سالم جمعیّت، توانمندسازی جمعیت در سن کار و تقویت مؤلفه های هویت بخش ملی (ایرانی، اسلامی، انقلابی ) را از محورهای بازی عنوان کرد.
تولید کننده بازی رایانه ای نیما “گیم پلی روان و گسترده”، “داستان جذاب و طنز و بیش از ۲۵۰ مرحله داستانی”، “بیش از ۳۰۰ ماموریت در ۱۵ سبک مختلف”،”امکان ارتقا بازیکن و انواع تقویت کننده ها”،”موسیقی جذاب و مناسب فضای بازی”،”انیمیشن های داستانی کوتاه با کیفیت بالا”،”مسابقات آنلاین”،”نوآوری های گرافیکی”،”امکان ویرایش شخصیت ها و ابزار ها”و”ارائه بر روی انواع تلفن های همراه، تبلت ها و رایانه های شخصی” را از امکانات بازی نام برد.
وی افزود: بازی نیما برای تلفن همراه با سیستم عامل های  Android،iOS  و Windows Phone و در سبک Action/Runner  در حال ساخت است و سبک داستانی بازی، طنز است.
جبلی ادامه داد: این بازی  ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ با حضور مسئولین شهری، فرهنگی و هنری، مسئولین بنیاد ملی بازی های رایانه ای و علاقه مندان به بازی های رایانه ای در فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد رونمایی شد.

سورنا رضایی

زمین کتابی ست و ما هریک کلمه ای از آن،که در کنار یکدیگر داستان زمینیان را رقم میزنیم.............

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. میثم گفت:

    واقعا زیباست این سخن چارلی چاپلین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *