بازی پروانه در انتظار جهانی شدن

مدیر تهیه بازی پروانه از متن و حاشیه حضور در یکی از معتبرترین جشنواره های جهان می گوید:

بازی پروانه در حالی در جشنواره گیم کانکشن فرانسه حضور داشت که ضمن راه یابی به بخش نهایی مسابقه و نامزدی برای بهترین بازی مستقل سال جهان، مورد توجه بیش از ۶۰ شرکت ناشر و عرضه کننده معتبر جهانی قرار گرفت. 

سیدمهدی دبستانی مدیر تهیه بازی پروانه گفت: بازی پروانه و استودیو BeardedBird به عنوان تنها نماینده مستقل حاضر از ایران و بدون حمایت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این نمایشگاه مورد توجه شرکت­ها و استودیوهای معتبر جهانی قرار گرفت به طوری که در طول نمایشگاه با نمایندگان بیش از ۶۰ شرکت فعال در صنعت بازی ساز به مذاکره و رایزنی پرداختیم.

مدیر استودیو BeardedBird در بخش دیگری از گفت و گوی خود به حضور شرکت­های معتبر بازی سازی جهان همچونSONY, Microsoft, NINTENDO  و… در جشنواره گیم کانکشن فرانسه اشاره کرد و افزود: به علت فرصت محدود جشنواره، جلسات به صورت  فشرده­ برگزار می­شد، به صورتی که نمایندگان بازی پروانه ناگزیر بودند هر روز به طور تقریبی ۲۰ جلسه با نمایندگان دیگر شرکت­های بازی ساز برگزار کنند.

دبستانی عمده مباحث مطرح شده در این جلسات را پیرامون موضوعاتی همچون چگونگی انتشار بازی، پورت بازی بر روی کنسول­ها، عرضه بازی­های موبایل، ابزارهای مدیریت پروژه و ارتباطات میان استودیو­ها دانست و تاکید کرد بازی پروانه به عنوان نماینده ایران در این جشنواره به صورت ویژه­ای مورد توجه برگزارکنندگان و شرکت کنندگان جشنواره بود به طوری که دموی بازی در بخش نامزدهای برترین بازی مستقل سال جهان به صورت مداوم پخش و مورد استقبال قرار می­گرفت.

مدیر تهیه بازی پروانه اظهار داشت: جشنواره گیم­کانکشن فرانسه که در واقع یکی از معتبرترین جشنواره ها و نمایشگاه های بین المللی بازی در جهان است از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ اکتبر «7 تا ۹ آبان ماه» در شهر پاریس برگزار شد و استودیو BeardedBird سازنده بازی رایانه­ای پروانه نیز در این نمایشگاه غرفه مستقل داشت.

دبستانی ضمن اشاره به این نکته که بازی پروانه قبل از برگزاری جشنواره گیم کانکشن، به عنوان بهترین بازی سال ایران انتخاب و ۷ غزال زرین بهترین بازی سال، بهترین بازی اکشن ماجرایی، بهترین جلوه های صوتی بازی، بهترین طراحی بازی، بهترین موسیقی بازی، بهترین هنر سه بعدی و بهترین دستاورد سینماتیک را از جشنواره بازی­های رایانه­ای تهران کسب کرده بود خاطرنشان کرد: پروانه در جشنواره گیم کانکشن فرانسه نیز به بخش نهایی مسابقات رسید و در این قسمت با چهار بازی دیگر از کشورهای چین و ایتالیا و دو بازی از کشور فرانسه رقابتی سخت را انجام داد که در نهایت بازی­ای از کشور فرانسه موفق به دریافت جوایز این بخش شد. در واقع بازی پروانه در جشنواره گیم کانکشن جزو ۵ بازی برتر و کاندیدای بازی مستقل سال جهان شد.

دبستانی در پایان اظهار امیدواری کرد صنعت بازی در ایران بتواند طی سال­های آینده به شکوفایی مورد نظر رسیده و در عرصه­های بین المللی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

سورنا رضایی

زمین کتابی ست و ما هریک کلمه ای از آن،که در کنار یکدیگر داستان زمینیان را رقم میزنیم.............

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *