بی توجهی به صنعت گیم،ضربه بزرگی خواهد بود

همانطور که میدانید مشکلات زیادی صنعت نوپای گیم را تهدید میکند که از مهمترین آنها میتوان به قیمت پایین بازی های خارجی و تبلیغات نامناسب اشاره کرد. در همین زمینه  شهاب کشاورز یکی از تولید کنندگان بازی "طلای سیاه" گفت: نمی توان بازی رایانه ای را به عنوان بسته فرهنگی معرفی کرد چرا که تولیدات گیم  و ارایه آن به بازار جنبه اقتصادی و  سود آوری دارد

وی ادامه داد: کشورهای خارجی و صاحب نام در حوزه تولید گیم نگاهشان به این صنعت به عنوان بزرگترین محصول برای سرمایه گذاری است و در نتیجه استقبال مناسبی از سوی سرمایه داران و کمپانی های خارجی برای تولید یک محصول می شود. همچنین افزود که بازی های داخلی در کشور عزیزمان ایران توسط جوانانی مستعد و با علاقه ساخته میشود که علاقه زیادی بمطرح شدن نام کشورشان در بین سازندگان بزرگ جهان دارند و این در حالیست که مسئولان داخلی،تلاش خاصی برای پیشرفت این صنعت نوپا نمیکنند. همچنین گفت که اگر به این صنعت نوپا بی توجهی شود،میتواند ضربه بزرگی به اقتصاد باشد زیرا بازی سازی یک صنعت پرسود است. وی در رابطه با این موضوع ادامه داد: دولت ،مجلس ، وزارت صنعت ، معدن وتجارت و شبکه بانکی  هر یک به نوبه خود می توانند با اهدای تسهیلات حمایتی و تصویب قوانین مناسب تولید کنندگان بازی را در ساخت محصول در سطح استاندارد و بین المللی یاری کنند.

تولید کننده بازی رایانه ای طلای سیاه،  تبلیغات و بازاریابی را از عوامل اصلی  بازگشت سرمایه در این حوزه برشمرد و گفت :زمانی که بازی رایانه ای مشابه خارجی  با قیمت ناچیز و به راحتی در دست کاربران قرار می گیرد تبلیغات وسیع و پر هزینه نیز نمی تواندبازار گیم داخلی را در دست گیرد. همچنین آقای کشاورز درمورد جلوگیری از ورود بازی های خارجی برای بهبود بازارهای داخلی گفت: با مقوله  محدود سازی ورود بازی خارجی به کشور مخالفم، بهتر است با تصویب قوانین مناسب ازفروش این قبیل بازی ها به قیمت ارزان جلوگیری شود.

 

سورنا رضایی

زمین کتابی ست و ما هریک کلمه ای از آن،که در کنار یکدیگر داستان زمینیان را رقم میزنیم.............

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *