دریای کنجکاوی | پیش نمایش Tomb Raider Definitive Edition

شده است بر خی مواقع حس کنجکاوی دیوانه کننده ای وجود شما را فرا گیرد؟ نگویید نه که احتمال آن بسیار بسیار ناچیز است. حس کنجکاوی در وجود انسانها مانند عطش نوشیدن آب پس از ساعتها تشنگی میماند. اما واقعا چند درصد از ما در پی سیراب کردن این حس در وجود خود هستیم؟ آیا ما آفریده شده ایم تا تنها بخوابیم,بخوریم,بیاآشامیم و تفریح کنیم و یا نهایتا چند کلمه درس بخوانیم و یا امتحان پایان ترم دهیم یا نه پشت یک میز بنشینیم و نامه های روسا را ویرایش کنیم و یا دستوری صادر کنیم؟ آیا واقعا غایت زندگی ما این خواهد بود؟ نه, به نظر میاد پاسخ این سوال نه باشد. خیلی جالب است وقتی اطلاعاتی از چیزی داریم تا زمانیکه کسی خود را وارد حریم این اطلاعات ما نکند و از ما در مورد آنها سوال نکند حاضر نیستیم آنها را در اختیار وی قرار دهیم. اما پس از اینکه تلنگری از طرف او به در ورودی آن علم ما زده میشود ما کم کم مطالب خود را در اختیار وی قرار میدهیم اما تنها زمانیکه آن تلنگر زده شده باشد! حس کنجکاوی هم دقیقا همینطور است, تا زمانیکه در وجود ما خفته باشد هیچ کاری با ما ندارد اما زمانیکه تلنگری به آن زده بشود همچون شیر خفته ای که قصد شکار میکند و با تمام وحدت وجودیش به سمت طعمه حمله میکند این حس کنجکاوی ما نیز شروع به تکاپو و فعالیت میکند و تا زمانیکه به جواب منطقی خود نرسد یکجا نمینشیند. امروز میخواهیم در مقاله پیش نمایش خود عنوانی را بررسی کنیم که شخصیت اصلی آن یک دختر با نام لارا کرافت میباشد. او هم مانند تمام انسانها دارای ذهنی کنجکاو است. اما آن تلنگر به حس کنجکاوی وی زده شده است و او میخواهد این سراب کنجکاوی خویش را سیراب کند. برای همین دست به ماجراجوییهایی میزند که بسیار جالب و مهیج است با ما همراه باشید تا از چند و چون کار وی تا حدودی آشنا شوید.

 

اما حتما از خود میپرسید مگر این عنوان سال قبل منتشر نشد؟ چرا عزیزان این عنوان برای پلتفرم پی سی و کنسولهای نسل هفتم منتشر شده است اما با کیفیتی بهتر و همچنین با اضافاتی قرار است برای کنسولهای نسل هشتم سونی و مایکروسافت نیز منتشر شود. ما پیش نمایش این بازی که منتشر شده است بعلاوه موارد جدیدی که قرار است روی کنسولهای نسل بعدی ارائه شود را برای شما بیان خواهیم کرد.

عنوان : Tomb Raider Definitive Edition

سازنده : Crystal Dynamics

ناشر : Square Enix

سبک : Action/Third_Person/Adventure

انتشار : ۲۸ ژوئن ۲۰۱۴

پلتفرم : Xone/PS4

ماجرای بازی برمیگردد به دختری که تازه تحصیلات دانشگاهیش در مقطع کارشناسی تمام شده است و ۲۱ سال سن دارد. او دارای ذهنی به شدت کنجکاو و محقق است و برای ارضای این حس با کاپیتان کنارد به شدت کلنجار میرود تا در نهایت وی را راضی میکند تا به سفری در دریای ژاپن بروند. آنها سوار بر کشتی با نام پایداری میشوند به همراه چندین همراه که این مسافرت ماجراجویانه را انجام دهند. در طول مسیر طوفانی اتفاق می افتد و کشتی به عبارتی به گل مینشیند, لارا و ناخدا و باقی مسافران نیز هرکدام به سمتی در دریا شناور میشوند تا در نهایت لارا زخمی و خسته و درمانده به ساحل میرسد. حال او بایستی به دنبال باقی افراد برود و در این مسیر او با اتفاقات غیر منتظره ای در جزیره ای که فرود آمده است نیز مواجه خواهد شد. این میشود آغاز ماجراجوییهای لارا کرافت در جزیره. اما مسئله مهم در مورد این نسخه این است که بازی شکل گیری شخصیت لارا را مورد بررسی قرار میدهد و در واقع پیش زمینه ای خواهد بود برای تمامی نسخه هایی از بازی که منتشر شده اند. پس لارا جوانتر و البته خامتر از همیشه در بازی خواهد بود و او قرار است تجربیاتی  کسب کند و تلاشی داشته باشد برای بقا در مقابل بومیان جزیره و همینطور حیوانات وحشی که وجود دارند و البته بلایای طبیعی همچون طوفانها و سرما و البته سیل و …

موتور گرافیکی بازی Crystal Engine خواهد بود که اختصاصی خود شرکت کریستال است و باید گفت نورپردازی و انیمیشنهای بسیار خوبی را به عنوان خروجی در بازی به شما ارائه خواهد داد. بازی جلوه های آب و آتش خوبی را نمایش خواهد داد و البته کیفیت نسبتا خوب تکسچرها و بافتها و همینطور جزئیات بسیار بالا و جالب بازی. طراحی خوب سلاحها و همینطور افراد و البته حیوانات از نکات خوب بازی هستند و مراحل بازی شامل غارها,ساحل,کشتی ها و البته مکانهای پر رمز و راز و محیط باز و وسیع جنگلی جزیره خواهند بود. بازی دارای چرخه روز و شب خواهد بود و طراحی در هر دو حالت از ویژه گیهای خوبی برخوردار است. نور در بازی حرف اول را خواهد زد هم منابع طبیعی مانند نور ماه و خورشید و هم منابع غیر طبیعی مانند مشعلها و نورهای چراغ قوه و… در مجموع بازی در این بخش خوب کار کرده است.

لارا برای زنده ماندن به اب و غذا نیاز دارد.شما میتوانید با یک تیر و کمان به شکار اهو بروید و یا پرنده ها درون اسمان را مورد هدف قرار بدهید.راه کار های زیادی برای کشتن دشمنان در بازی وجود دارد.مثلا میتوانید با کشیدن دشمنان به سمت یک بشکه ی نفت و بعد هم منفجر کردن ان دشمنان را به اتش بکشید.طبق گفته ی سازندگان معما ها در بازی بسیار سخت تر از گذشته شده اند و شما برای حل کردن این معما ها به عوامل طبیعی مانند اب و باد و اتش نیاز دارید.اینبار سازندگان یک ویژگی جالبی در بازی طراحی کرده ان که Skill System نام دارد . میتوانید با ان مهارت های لارا را چه در زمینه ی کشتن خلافکار ها و چه در زمینه ی شکار کردن ارتقا بدهید.قطا پیدا کردن اب و غذا برای دختری به بی تجربگی لارا در این قسمت بسیار سخت خواهد بود.سازندگان تمام مهارت های لارا را یکجا به شما نمی دهند.شما یا پیشروی در بازی این مهارت ها را به دست خواهید اورد.به طور کلی گیم پلی بازی متنوع تر از قبل شده است و شما را راضی نگه میدارد.وجود چتر نجات هم در بعضی از صحنه های بازی بسیار جالب است. در مجموع بازی در بخش گیم پلی بسیار روانتر و جالبتر دنبال خواهد شد. شما برای بقا تلاش میکنید و گاها برای فرار از دست افراد و حیوانات و یا حتی ریزش غارها مجبور به استفاده از یستم دکمه زنی خواهید شد. شکار برای زنده ماندن و سیر شدن,یافتن افراد همراه خودتان که در کشتی بودند,یافتن راهی برای فرار,مقابله با جیوانات وحشی و بومیان که قصد دستگیری و نابودی شما را دارند و همینطور جستجو و بدست آوردن ابزار و سلاح های جدید از نکات مهم و کلیدی گم پلی بازی خواهند بود. نکته ای از فیزیک بازی هم بدانید بد نیست. تهیه کننده اجرایی استدیو کریستال گفته است:"یکی از تمرکزات ما در نسخه‌ی Definitive بر روی داستان‌سرایی بصری بود. ما می‌خواستیم جهان بازی زنده به نظر برسد، می‌خواستیم همیشه در حرکت و تکاپو باشد و شما را وادار کند تا لحظه‌ای بایستید و به اطرافتان نگاه کنید.

ما شبیه‌سازی‌های پیچیده‌ای در رابطه با فیزیک حرکت درختان انجام دادیم، همچنین سیستم‌هایی برای آب، لباس‌ها و پارچه‌ها، نورپردازی، سبزه‌ها و افکت‌های ویژه طراحی و اعمال کردیم. تمام تکسچرها ۴ برابر بزرگنمایی و یا بازسازی شدند. ما همچنین در برخی از بخش‌های بازی تا ۱۵ برابر از ذرات استفاده کردیم. همچنین زمانی که لارا پا بر روی سبزه‌ها و گیاهان کوچک می‌گذارد، آنها با استفاده از سیستم جدید بسیار طبیعی خم شده و دوباره به حالت اولیه باز می‌گردند. و در پایان باید اشاره کنم که گیمپلی این نسخه با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا خواهد شد، که کیفیتی وصف ناپذیر را برای بازیبازان پدید خواهد آورد.

این داستان‌سرایی بصری، لارا را مستقیما به محیط ارتباط می‌دهد و دنیایی بس واقعی‌تر می‌سازد!"

صدا پیشه گی شخصیت لارا تغیر کرده است.دراین عنوان Camilla Luddington وظیفه ی صدا پیشه گی لارا کرافت را بر عهده گرفته است. بازی از موسیقی بسیار دل نشینی برخوردار است. در مواقع مله و یا فرار موسیقی ضرباهنگ بسیار تند و سرعی به خود خواهد گرفت و در مواقع استراحت و یا گشت و گذار آرام بسیار دل نشین و گوش نواز خواهد شد. صدای گرگ ها و زوزه آنها و همچنین صدای اسلحه ها و دوبله دشمنان و یاران خودی در بازی بسیار خوب از کار درآمده است و باید انتشار یک موسیقی و صداگذاری قدرتمند را داشت.

اما در کنار این موردی که خدمتتان عارض شدیم بد نیست مواردی را در مورد اضافات و تغییرات نسخه جدید روی کنسولهای نسل هشتم بدانیم. مطلب اول در مورد نرخ فریم ریت بازی هست. تهیه کننده ی اجرایی بازی Tomb Raider:Definitive Edition ، آقای Scott Amos تایید کرد که این بازی در حالت ۳۰ فریم در هر دو کنسول نسل بعدی PS4 و Xbox One اجرا می شود. همچنین این عنوان با رزولیشن ۱۰۸۰p بر روی هر دو کنسول نسل بعدی اجرا خواهد شد. Tomb Raider Definitive Edition بر روی xbox one از کینکت پشتیبانی خواهد کرد که به بازیکن این اجازه را می دهد که سلاح های خود را تغییر دهند، خشاب گذاری کنند و در بازی حرکت نیز کنند. علاوه بر این با استفاده از کینکت بازیکنان قادر هستند تا وسایل با ارزش محیط و باستانی را با حرکت دست بررسی کرده و آن ها را بردارند.

اما از ویژه گیهای نسخه PS4 هم بدانیم خوب است. البته نسخه Playstation 4 هم از ویژگی های خوبی برخوردار است که وقتی در دست لارا یک مشعل قرار بگیرد کنترل Dualshock چراغی قرمز و نارنجی رنگ را از خود نشان خواهد داد. نور قرمز کنترل زمانی روشن می شود که بازیکنان با آتش به دشمن ضربه بزنند.

اما مطلب آخر در مورد نسخه جدید این است که بعضی از بازیکنان امیدوار بودند تا Crystal Dynamics این بازی را به عنوان یک آپگرید رایگان برای PC منتشر کند ولی این طور که پیدا است بر و بچه های  Crystal Dynamics فعلا راضی نشده اند و حاضرند تا بازی را فقط برای PS4 و Xbox One عرضه کنند. بنابراین منتظر آپگریدی برای نسخه پی سی نباشید دوستان عزیز. خوب ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

 

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۵ پاسخ‌ها

  1. OMID گفت:

    تشکر
    ایا نویسنده نسخه نسل بعدی رو خودش بازی کرده؟

  2. Thorin گفت:

    خسته نباشی فرشید جان ولی به نظرم فقط به ویژگی های جدید گرافیکی اشاره می کردی کافی بود چون بازی همون بازی قبلی فقط گرافیک و فیزیک بهینه تر شده!

  3. deniro گفت:

    دوست خوب من درست میگی شما ولی به هرحال چون مقاله پیش نمایش بود خواستیم یک دوره بکنیم مطالب رو و این ویژه میشه برای کسایی که این بازی تجربه نکردن و میخوان روی نسل بعد تجربه کنن.

  4. مثل همیشه عالی.با توجه به تریلر ها و تصاویری که منتشر شده ، واقعا گرافیک خیلی پیشرفت کرده و همه جزئیات شفاف سازی شده و بافت ها واقعا زنده تر و با کیفیت تر شدن.به نظر من Tomb Raider 2013 واقعا ارزش چند بار تموم کردن رو داره.به دوستانی که این بازی رو تجربه نکردن ، پیشنهاد میکنم این عنوان عظیم رو از دست ندن

پاسخ دادن به صادق خزاعی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *