رجوعی به عمق ذهن سازندگان | مجموعه Easter Eggهای بازی Max Payne – قسمت سوم

در قسمت دوم از سری مقالات  “رجوعی به عمق ذهن سازندگان ” Easter Egg های نسخه ی دوم بازی Max Payne را مورد بررسی قرار دادیم . همانطور که در مقاله ی قبلی گفته شد بازی مکس پین ۲ یک همکاری موفق بین رمدی و راکستار بود که نظر خیلی از منتقدین و بازیبازان را به خود جلب کرد . در مکس پین ۲ هم سری Easter Egg های مختلفی وجود داشتند که هم به بازی های رمدی و هم به بازی های راکستار مربوط می شدند که این موضوع بر جذابیت بازی اضافه کرده بود . در قسمت سوم بازی مکس پین , راکستار کلیه حقوق این بازی را خریداری نمود و نسخه ی سوم را به تنهایی به مرحله ی تولید و انتشار رسانید به همین دلیل نسخه ی سوم بازی تفاوت های زیادی با دو نسخه ی قبلی داشت و تمامی Easter Egg های موجود در آن هم فقط به کمپانی راکستار مربوط می شد . با ما همراه باشید تا با هم شاهد Easter Egg های جذاب قسمت سوم بازی مکس پین باشیم .

۲۵- همه برای یکی …

در بازی مکس پین ۳ در قسمت آرکید این بازی هنگامی که شما از DLC  های جدیدی که راکستار برای این عنوان منتشر کرده است، استفاده کنید قادر خواهید بود تا اسکین های مختلفی را روی شخصیت اصلی بازی خود اعمال کنید . این اسکین ها شامل شخصیت مکس پین ۱ , مکس پین ۲ و برخی دیگر از شخصیت های ۳ بعدی دیگر میباشد که به مکس پین شباهت زیادی دارند.

۲۶- پیانو (۱)

در قسمت کمپین بازی مکس پین ۳ کلا ۴ پیانو وجود دارد که شما قادر خواهید بود با آنها کار کنید . اولین پیانو در چپتر اول این بازی وجود دارد . بوسیله ی این پیانو ها اهنگ متن بازی مکس پین نواخته میشود . هنگامی که شما قصد دارید از پیانو اول استفاده کنید , آهنگ متن بازی خیلی خوب از آب در نمی آید و مکس خیلی با پیانو اول احساس راحتی نمیکند .

۲۷- پیانو (۲)

پیانو دوم در بازی مکس پین ۳ در چپتر ۸ این بازی وجود دارد . صدای این پیانو کمی کلفت تر از صدای پیانو اول است و باز هم مکس با آن نمیتواند آهنگ متن بازی را بنوازد.

۲۸-پیانو (۳)

پیانو سوم را در چپتر ۱۱ بازی مکس پین ۳ در کشتی بزرگی وجود دارد که باز هم شما قادر خواهید بود تا از آن استفاده کنید . مکس با پیانو سوم هم نمیتواند کار کند و قادر نیست تا آهنگ متن بازی را بنوازد .

۲۹- پیانو (۴)

پیانو چهارم در مراحل انتهایی بازی مکس پین ۳ در چپتر ۱۲ قرار دارد . مکس با این پیانو قدیمی میتواند به راحتی آهنگ متن سری مکس پین را بنوازد و در حین زدن این آهنگ میگوید : این آهنگ ِ زندگیی ِ من است .

۳۰- فرا تر از واقعیت

در چپتر دوم بازی مکس پین ۳ هنگامی وارد استادیوم میشوید در ابتدای این مرحله شاهد تلویزیونی خواهید بود . با روشن کردن این تلویزیون قادر خواهید بود تا شاهد یک فیلم برزیلی باشید . اگر کمی صبور باشید و تا آخر این فیلم را تماشا کنید در انتهای آن شاهد به دنیا آمدن یک بچه ی عجیب و غریب خواهید بود .

۳۱- مکس قدیمی

در چپتر ۹ بازی مکس پین ۳ هنگامی که وارد خانه ای قدیمی میشوید در آنجا تلویزیون کوچکی وجود دارد که قادر خواهید بود آنرا روشن کنید . پس از رد کردن اولین تبلیغات , اخبار مربوط به کشور برزیل آغاز میشود . در این خبر ها میتوانید مکس را ببینید که پلیس ها آنرا به عنوان یکی از مظنونین تحت تعقیب قرار داده اند . ولی نکته ای که وجود دارد این است که طرحی که برای صورت مکس توسط پلیس ها استفاده شده است دقیقا شبیه به طراحی شخصیت بازی مکس پین ۱ میباشد .

۳۲- Liberty City

در چپتر ۴ بازی مکس پین ۳ هنگامی که وارد اتاقکی در آپارتمان میشوید شاهد نقشه ای روی دیوار خواهید بود . اگر خوب به نقشه ی کوچک سمت راست و پایین دیوار توجه کنید متوجه نقشه ی  Liberty City  خواهید شد که شهر اصلی عنوان GTA IV میباشد که تمامی اتفاقات بازی در این شهر رخ میدهد . همانطور که میدانید GTA IV  و Max payne 3 هر دو توسط راکستار ساخته شده اند .

۳۳- Capitan Baseball Bat Boy

در چپتر ۴ بازی مکس پین ۳ در همان اتاقی که نقشه ی بازی GTA IV را پیدا کردید , تلویزیونی در حاشیه ی اتاق و در سمت چپ آن وجود دارد . با روشن کردن آن میتوانید شاهد یک انیمیشن اپیزودیک بنام Capitan Baseball Bat Boy باشید . شایان گفتن است این شخصیت یکی از شخصیت های اصلی عنوان مکس پین ۲ نیز بود که در یکی از مراحل وظیفه ی حفظ جان او را بر عهده داشتید .

۳۴- زنگوله ها

در چپتر ۱۳ عنوان مکس پین ۳ اگر کمی دقت کنید میتواند روی پیراهن عروسک هایی که روی میز پلیس قرار گفته اند طرح زنگوله های خاصی را ببینید . این طرح برای اولین بازی در DLC  عنوان GTA IV  دیده شده و هنگامی که شما به مغازه پیتزا فروشی میروید میتوانید شاهد این طرح بر روی پوستر هایی که در آن مغازه چسبانده شده اند باشید . البته این طرح در عنوان Gta Sanandreas نیز وجود داشته که بعد ها راکستار طرح کامل تر آنرا در   GTA IV بکار برده است .

 

سه قمست از اولین مجموعه “رجوعی به عمق ذهن سازندگان ” تمام شد . در این سه قسمت Easter Egg ها سه گانه عنوان مکس پین مورد بررسی قرار گرفت . شاید شما هم برخی از این Easter Egg ها را در حین بازی کردن پیدا کرده باشید . در اولین مجموعه که شامل سه قسمت بود ما سعی کردیم تا به طور کاملا واضح از این Easter Egg ها پرده برداریم و چیز مخفی دیگری برایتان در این مورد وجود نداشته باشد . در دومین مجموعه “رجوعی به عمق ذهن سازندگان ” که بزودی در سایت میهن گیم منتشر خواهد شد , شاهد بررسی Easter Egg های عنوان دیگری هستیم که جذابیت خاص خود را دارند .

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۳ پاسخ‌ها

  1. پوریا اکرمی گفت:

    ممنون :yes:
    خیلی جالب بودند

  2. مهران گفت:

    عالی بود . :yes: :yes: سعی کنید سری های دیگر رو زود تر قرار بدین.

  3. Mehran nt گفت:

    ممنون از نقد و بررسی عالیتون،من هرسه قسمتو با دقت مطالعه کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *