طرز تهیه حریره بادام

طرز تهیه حریره بادام

حریره بادام از میان غذاهای کمکی از جمله سرلاک گزینه خوبی برای شروع نوزاد در شش ماهگی است. ابتدا ۲ قاشق مرباخوری در طول روز به نوزاد خود می دهید و سپس تا آخر هفته یعنی ۷ روز آن را به ۱۲ قاشق مرباخوری و ۶وعده غذایی در طول روز افزایش میدهید. اگر نوزاد شما به بادام آلرژی داشته باشد از همان روزهای اول علائم آلرژی را بروز خواهد داد. با مواد غذایی حساسیت برای نوزادن آشنا باشید.

مواد لازم حریره بادام برای نوزادان

بادام:۷ عدد

شکر: نصف قاشق مرباخوری شکر

آرد برنج:یک قاشق مرباخوری آرد برنج

آب:دو چهارم لیوان آب

طرز تهیه حریره بادام برای نوزادان

ابتدا بادام ها را در ظرف آب گرم ریخته و بگذارید یک تا دو ساعت بماند. بعد پوست آن براحتی جدا شده و بادام ها را پوست بگیرید. سپس بادام را در مخلوط کن ریخته خوب پودر میکنی و سپس آرد برنج و شکر را اضافه کرده خوب مخلوط میکنید. مواد بدست آمده را با آب مخلوط کرده روی شعله می گذارید تا کم کم غلیظ شود. غلظت و قوام حریره بادام باید مانند شیر مادر باشد. گاهی خانم ها آرد برنج را خانگی درست میکنند که برای این کار دو روز برنج خوب و معطر را می خیسانید سپس آن را در آبکش ریخته و در پارچه خشک کنید سپس در مخلوط کن آرد برنج را درست کنید.

هشداراومایی: بهتر است در درست کردن حریره بادام از شیر پاستوریزه استفاده نکنید. زیرا نوزاد تا یکسالگی مجاز به استفاده از شیر گاو نمی باشد. بجای شیر از آب استفاده کنید.

منبع:طرز تهیه حریره بادام

طرز تهیه حریره بادام

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *