فرزند روم | نگاهی کوتاه به بازی Ryse : Son of Rome

اگر شما یکی از افرادی باشید که کنفرانس مایکروسافت را تماشا کرده باشید ،  حتما معرفی بازی Ryse : Sone Of Rome را به خاطر دارید.زیرا، یکی از بخش های اصلی کنفرانس مایکروسافت مختص به این بازی بود.که در این نمایش ، بازی به اجرا اورده شد و صحنه هایی از جنگ های تن به تن افراد با یکدیگر و استفاده از سلاح های سرد و همچنین توپ ها به خوبی به چشم میخورد.

اسم این بازی Ryse :Son Of Rome میباشد که یکی از عناوین انحصاری شرکت Microsoft است که قرار است برای کنسول نسل بعد این شرکت : Xbox One در اواخر سال ۲۰۱۳ عرضه شود.البته، این بازی در ابتدا در E3 2011  توسط استدیو Crytek  برای کینکت Xbox  به نمایش در امد، اما بر خلاف انتظار ما شاهد خبری از این بازی نبودیم تا اینکه معلوم شد این عنوان قرار است یکی از بازیهای انحصاری XBox One در کنفرانس شرکت Microsoft باشد  و همانطور هم شد.در کنفرانس مایکروسافت ، زمانی که سکوت همه جا رو فرا گرفت، بازی Ryse به نمایش در امد و گرافیک خارق االعاده ان وهمچنین قدرت کنسول Xbox one باعث شگفت زده شدن حضار شد.در ادامه با معرفی کامل بازی همراه باشید.

Sone-Of-Rome

مشخصات کامل بازی :

  • نام بازی: ryse:son of rom
  • سازنده:crytek
  • ناشر: microsoft studios
  • پلتفرم: Xbox One
  • سبک: سوم شخص | مبارزه ای

 

داستان :

بازی Ryse : Son of Rome داستان پسری را روایت میکند که شاهد قتل خانواده خود به دست بربر ها بوده. نام آن پسر بچه Marius Titus است که برای گرفتن انتقام خون پدر و مادرش به ارتش روم میپیوندد . او در ارتش به سرعت پیشرف کرد و به سرعت ارتقاع درجه می یافت او تمامی این کار ها را به خواطر انتقام انجام میداد. انتقامی که هر روز بیشتر از قبل میشد انتقامی که باعث میشد او از تمامی بربر ها بدش بیاید و تمامی آن ها را به چشم قاتل های وحشی ببیند.

rome-1

گیم پلی :

گیم پلی این عنوان بسیار ساده و در عین حال بسیار لذت بخش است. بازی دارای  مکانیزم ضد حمله می باشد که این قابلیت بسیار زیبا و کارامد برای پیروزی بر دشمن و قلبه بر اوست. شما در بازی به وسیله یک دکمه می توانید شمشیر بزنید و بادکمه دیگر از سپر برای دفاع از خود برپردازشد. بهترین راه برای کشتن دشمن جلو گیری و دفع ضربات دشمن با استفغاده از سپر و سپس زدن دکمه مناسب در زمان مناسب باعث گیج شدن دشمن شوید و سپس مشغول زدن ضربات تمام کننده. این سیستم بازی Ryse : Son of Rome شبیه به سیستم مبارزه بازی ninja gaiden میباشد.

نکته در مورد گیم پلی بازی: در بازی برای زدن حرکات تمام کننده باید دشمن حالت نامتعادل داشته باشد و در غیر این صورت امکان زدن حرکات تمام کننده وجود ندارد مگر این که با وارد کردند چند ضربه باعث گیج شدنش شوید تا بتوانید کار او را تمام کنید.

در بازی Ryse : Son of Rome شما توانایی فرماندهی را دارید مثلا: همان طوری که در نمایش دیده شد هنگامی که قصد حمله داشتید کمانداران دشمن با کمان ها درحال هدف گیری وبودند شما باید دستور میدادید تا سپر ها را جلو بگیرند تا تیر ها به سپر بخورد و یاران شما و شما صدمه ای نبینند و و پس از برخورد تیر ها به سپر شما میتوانستید دستور پیش روی بدهید و …

در این بازی فرماندهی همین چند کار کوچک نیست بلکه شما در هر زمانی که بخواهید میتوانید به یارانتان دستور بدهید تا به منطقه مورد نظرتان حمله کنند و یا زمانی که شما در محاصره دشمن هستید میتوانید به یارانتان دستور بدهید تا به دادتان برسند و تمامی این کار ها با یک دکمه امکان پذیر است.در بازی شما نباید تمر کز خود را فقط بر روی حمله بگذارید و باید به دفاع و تاکتیک های دفاعی هم توجه کنید. و اگر توجه خود را فقط بر روی حمله بگذارید چون میدان نبرد بسسیار گسترده و پهناور است به جای اینکه طعم پیروزی را بچشید طعم مرگ و شکست را خواهید چشید

.شما در بازی میتوانید ضربات تمام کننده خود را هم زمان بر روی دو نفر و یا چند نفر اجرا کنید دقیقا همان طور که در نمایش نشان داده شد.

تریلری از گیم پلی بازی :

گرافیک :

از لحاظ بصری از آن جایی که Ryse : Son of Rome برای کنسول جدید ماکروسافت در حال ساخت است از گرافیک عالیی برخور دار است و از تکنولوژی جدیدی برای ساخت صحنه های سینماتیک استفاده شده است. برای ساخت انیمیشن های نبرد های تن به تن از فناوری بسیار پیشرفته موشن کپچر استفاده شده است و تمام کننده های بسار زیادی در بازی وجود دارد هرچند که در نمایش چندین تمام کننده ۲ بار نشان داده شده البته چون این بازی با گلد شدن (تمام شدن ساخت) خیلی فاصله دارد همچین مشکلاتی در نمایش ها پیش می یاید.حرکات عضلات بدن و به ویژه اندام صورت بر اساس واقعیت می باشد و حتی حرکات صورت در هنگام صحبت کردن با واقعیت کاملا منطبق می باشد.

rome-4

صدا گذاری / موسیقی :

در مورد این بخش اطلاعات خاصی وجود ندارد به جز این که در بازی میتوان از دستور های صوتی برای فرماندهی افراد خود استفاده کرد.موسیقی بازی هم طبق تریلر منتشر شده دارای تمی مرتبط با جنگ و صحنه های اکشن و مبارزه ای میباشد که از اهنگ های خوبی استفاده شده است که به زیبایی بازی افزوده میشود.

rome-3

نتیجه گیری :

Ryse : Son of Rome بدون شک یکی از بهترین نمایش های E3 امسال بود عنوانی که نمونه آن بازی یا اصلا پیدا نمی شود یا این که بسیار به ندرت یافت می شود. این خبر برای بسیاری از گیمر ها ناراحت کننده بود که این بازی فقط برای Xbox one ساخته می شود و این باری Xbox one بسیار خوب است که میتواند سکوی پرتابی برای این کنسول باشد .این بازی برای کسانی که میخواهند  Xbox one را بخرند بازی است که ارزش انتظار کشیدن را دارد و برای کسانی که مایل به خریدن این کنسول نیستند مایه حسرت است.

rome-2

این اثر توسط نویسنده سایت :: میهن گیم :: نوشته شده است  و کپی برداری از ان با ذکر منبع موردی ندارد

:: Mihan Game ::

صادق خزاعی

20 سالمه..در مشهد زندگی میکنم و از 7 سالگی گیمر شدم.از 12 سالگی هم فعالیت خودمو توی نویسندگی وبسایت های گیم شروع کردم و در حال حاضر معاون سایت میهن گیم هستم. امیدوارم مطالبی که در سایت قرار میدم، مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.برای تماس با من میتونید از این نشانی استفاده کنید : sadegh@mihangame.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

۲ پاسخ‌ها

  1. komeil گفت:

    ممنون از شما اقاصادق و سایت خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *