مبارز درون | The Fighter Within در نگاه اول

عنوان The Fighter Within بازی در سبک مبارزه ای (Fighting ) می باشد که توسط استودیو ی Daoka در دست ساخت می باشد و توسط  ناشر پر سابقه ای به نام یوبی سافت (Ubisoft) منتشر خواهد شد.  این بازی یکی از لانچ تایتل ها (Launch Title) و عناوین انحصاری کنسول نسل هشتمی کمپانی بزرگ مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان (Xbox One) خواهد بود و قرار است ایده ی یوبی سافت (Ubisoft) مبنی بر یک بازی مبارزه ای که از سنسور حرکتی کینکت استفاده می کند را عملی کند. این بازی همانند عنوان RYSE: Son Of Rome می باشدکه سازندگان در ابتدا قصد داشته اند که آن را برای Xbox 360 منتشر کنند ولی در ادامه این بازی را برای Xbox One آماده کرده اند. این ایده را یوبی سافت در سال ۲۰۱۰ و با بازی Fighters Uncaged عملی کرد ولی آن ها هنوز این ایده را در ذهن خود دارند و در پی این می باشند که یک بازی مبارزه ای با استفاده ی کامل از دستگاه کینکت ۲ بسازند تا هر کس که در خانه ی خود یک دستگاه Xbox One همراه با کینکت ۲ داشته باشد، در واقع بتواند خانه اش را تبدیل به یک باشگاه ورزشی کند. این بازی همان طور که از توضیحات فوق هم مشخص می باشد از سنسور حرکتی Xbox One یعنی کینکت ۲پشتیبانی خواهد کرد و شما در این بازی می توانید به دست و پنجه نرم کردن با دیگران بپردازید که البته مسلما از مبارزه در حالت واقعی بهتر می باشد زیرا صدمه های جدی به بدن شخص مبارزه کننده وارد نخواهد کرد. این بازی همراه با عنوان Killer Instinct که عنوان مبارزه ای دیگر Xbox One  می باشدقرار است تا این کنسول بازی را به یکی از کنسول هایی تبدیل کنند که دارای بیش ترین عناوین مبارزه ای بوده است. در بازی شما از همان ابتدا دارای حداکثر مهارت رزمی نخواهید بود و بازی رفته رفته حرکات رزمی را به شما آموزش می دهد تا سرانجام بتوانید به تمامی حرکات رزمی که در داخل بازی موجود می باشند تسلط پیدا کنید که این نکته به عنوان یکی از نکات مثبت این بازی به شمار می رود و باعث می شود تا این بازی نسبت به عناوین مبارزه ای پر طرفداردیگر هم چون Mortal Kombat و Tekken واقع گرایانه تر شود. در بازی ابتدا شما به تست دادن در مورد فنون رزمی می پردازید که در این زمان بازی شما را امتحان می کند و شما را در درجه ی سختی مورد نظر قرار خواهد داد. امید داریم تا با توجه به امکانات و نو آوری های نسل بعدی حرکات در بازی نسبت به گذشته واقع گرایانه تر نمایش داده شود. هم چنین طبق صحبت های سازندگان بازی نسل جدید گرافیک های عنوان های مختص سنسور Kinect،همگی شگفت آور خواهند بود که حتی در عنوان The Fighter Within بازی کنندگان با یک محیط فیزیکی قابل قبول، انیمیشن های بسیار پیشرفته، مبارزاتی منحصر به فرد و رقابتی پرشور و مهیج، مواجه خواهند شد. تا کنون چند تریلر از این بازی منتشر شده اند که جزئیات زیادی را از داخل بازی فاش نکرده اند ولی ما اطلاعاتی را که از بازی در دسترس می باشد را در ادامه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

The Fighter Within

استودیوی سازنده: Daoka

ناشر: یوبی سافت (Ubisoft)

سبک بازی: مبارزه ای، ورزشی (Fighting، Sports)

پلتفرم (ها): Xbox One

تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۴ در آسیا و ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ در اروپا و آمریکای شمالی

مد بازی: تک نفره، چند نفره (Single Player، Multi Player)

image_fighter_within-22835-2796_0005

مبارز درونت را بیدار کن

یکی از نکات قوت این بازی بخش گیم پلی آن می باشد که همانند اکثر بازی های مبارزه ای دارای فنون رزمی بسیار می باشد که معمولا اجرای این فنون و چند ضرب ها (Combo) برای اکثر گیمر های تازه کار و کم سن و سال کاری سخت و پیچیده می باشد. حال این بازی که سازندگان آن بر این باورند که انجام دادن بازی های فایتینگ به وسیله کنترلر یک نکته ی منفی می باشد و نمی توان احساس یک مبارزه ی واقعی را هنگام بازی کردن با کنترلر به دست آورد می خواهد استاندارد های جدیدی را برای این سبک تعریف کند و به طور کل یک بازی متفاوت را در این سبک ارائه دهد. یکی از هنر ها و سبک های رزمی که در بازی تا کنون دیده شده است بوکس تایلندی بوده است که یکی از رشته های رزمی جذاب و بسیار خشن می باشد ولی به احتمال زیاد سازندگان به یک سبک بسنده نخواهند کرد و به دنبال سبک های دیگر نظیر کونگ فو، بوکس، ووشو و غیره هم خواهند رفت تا علاقمندان به این رشته ها هم بتوانند از این بازی لذت ببرند. یکی از قابلیت هایی که می تواند باعث محبوبیت این بازی شود توانایی ایجاد ضربات جدید و در نتیجه سبک های جدید است که این قابلیت هنوز از طرف سازندگان تأیید نشده است ولی احتمال وجودش در بازی بالا می باشد که اگر این قابلیت عملی شود این بازی را به یکی از خلاق ترین بازی های جهان تبدیل خواهد کرد.  

image_fighter_within-22835-2796_0006

امیدواریم که این بازی فایتینگ بتواند همین شخصیت های واقعیش را حفظ کند و مثل بازی های فایتینگ دیگر از هدف اصلیش دور نشود و در آن شاه حضور رباط ها و یا انسان های ماوراءالطبیعه که دارای قدرت های فرا بشری هستند نباشیم. یکی از مواردی که همواره سازندگان به آن تأکید دارند این موضوع می باشد که شما می توانید به صورت مجازی و از سریق دستگاه Xbox One به رقابت با دوستانتان بپردازید که همانند بسیاری از بازی های چند نفره این بازی شما را وادار به رجز خواندن برای رقبایتان خواهد کرد. علاوه بر این که شما با استفاده زا این بازی می توانید به رقابت با دیگران بپردازید این بازی می تواند روشی برای ورزش کردن و افزایش دادن مهارت های رزمی شما هم باشد که این مورد باعث می شود تا شما بیش تر به این بازی علاقه مند شوید زیرا می تواند به مانند یک مربی و یک کلاس ورزشی شما را از لحاظ بدنی آماده کند تا علاوه براین که بتوانید در مبارزه با دیگران به پیروزی برسید بتوانید با روشی کم هزینه وزن خود را هم کم کنید زیرا اکثر بازی های رایانه ای شما را وادار می کنند تا روی صندلی نشسته و از انگشتانتان استفاده کنید ولی این بازی قرار است دنیای بازی های ویدیویی را با ورزش پیوند بزند. پس در این بازی بی رحم باشید و با تمام قدرت ضربات خود را به سوی حریفانتان روانه کنید. این بازی می خواهد تا مرز بین دنیای واقعی و دنیای مجازی را شکسته و شما را به دنیای خشن و بی رحم خودش وارد کند. در این بازی مهارت های فکری هم سنجش خواهند شد و برای مثال زمان بندی در هنگام مبارزات بازی بسیار مهم می باشد.

Ybei-vs-ninja_108133

به راستی که دوستان خوب هیچ گاه برای سرگرمی از مشت زدن به یک دیگر استفاده نمی کنند ولی این بازی می خواهد با استفاده از ویژگی های کینکت نسل بعدی کاری کند تا شما در زمانی که در خانه در جلوی تلویزیون در حال انجام حرکات ورزشی می باشید احساسی را برای شما به وجود بیاورد که شما در حال یک مبارزه ی واقعی هستید. در این بازی تمامی حرکات اعضای بدن شما توسط دستگاه کینکت ظبط خواهد شد و پس از پردازش از طریق نمایش گر نشان داده خواهد شد. این دقت در عملکرد تا حدی می باشد که حتی عرق کردن شما هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مشت زدن، لگد زدن، دفاع ها، حملات مخصوص، چند ضرب ها . خلاصه هر چیزی را که در هنر های رزمی وجود داشته باشد را شما در این بازی خواهید یافت و به اجرای آن خواهید پرداخت. ابتدا فکر کنید، سپس ضربه بزنید، این نکته ای می باشد که شما با استفاده از آن می توانید در مبارزات بازی به پیروزی برسید، از این رو باید برای هر لحظه از مبارزه برنامه ای داشته باشید و برای شکست دادن حریفتان از تاکتیک های درست و به موقع استفاده کنید. سعی کنید حریفتان را طوری محاصره کنید که او نتواند به شما حمله کند، سپس با استفاده از ضربات مناسب و زمان بندی شده موقعیت را به نفع خود کنید تا در نهایت ضربه ای ویران گر را به روی آن ها وارد کنید.

Chayan-vs-Vince_108132

در بازی و در نسخه ی اصلی آن ۱۲ شخصیت قابل بازی وجود دارند که شما می توانید با تهیه ی محتوای قابل دانلود (DLC) این تعداد را افزایش دهید و شخصیت های جدید را به بازی اضافه کنید. اگر شما در هنگام پرش ضربه ای را به حریفان خود وارد کنید و یا ضربات خود را به سمت بالا بزنید (مانند زمانی که سر حریف را نشانه گرفته اید) کاراکتری که شما آن را انتخاب کرده اید هم در بازی همین کار را انجام خواهد داد. چند ضرب های بازی که در صورت اجرای آن ها به شما امتیار اضافی داده خواهد شد هم شامل 3 ضربه ی پای پشت سر هم و یا ۵ ضربه ی مشت پشت سر هم می شود که با اجرای آن ها امتیاز کسب می کنید و هرچه این ضربات را ادامه دهید و تعداد این ضربات بیش تر شود امتیاز شما هم به همان نسبت افزایش خواهد یافت. حرکت شخصیت های داخل بازی هم توسط بازی کننده قابل انجام است و وقتی که شما در جلوی دوربین به جلو می روید شخصیت بازی هم به جلو می رود و وقتی هم که شما به عقب می روید شخصیت بازی هم رفتاری مانند شما انجام خواهد داد و متعاقبا شخصیت بازی هم به عقب حرکت خواهد کرد که این موضوع به خصوص در هنگامی که شما با حریف قدرت مندی در حال مبارزه هستید به واقع گرایانه تر شدن بازی کمک می کند ولی گاهی اوقات هم باعث خستگی و سختی بیش از حد بازی می شود. در بازی بخشی هم با نام Initiation Mode وجود دارد که در این حالت بیش تر شاهد شخصیت های مدرن و امروزی خواهیم بود و این قسمت بیش تر قصد دارد به روایت داستان بپردازد و در واقع برای بخش مبارزات  یک نوع تمرین به حساب می آید.

FighterWithin_Screen_VanvsMia_107961

این جا، آن جا، همه جا

محیط های بازی تا به حال از تنوع خوبی برخوردار بوده اند و ما شاهد محیط های جنگلی و زیبا و محیط های مدرن و امروزی در کنار هم بوده ایم که تنوع جالبی را به وجود می آورد و باعث می شود تا از محیط های بازی دل زده نشویم. به این محیط ها فضا های بسته ی زیبا مانند سالن های ورزشی و یا رستوران های ژاپنی را هم اضافه کنید تا متوجه تنوع محیط ها در بازی بشوید. نور پردازی محیط های بازی تا اکنون چشم نواز و بسیار زیبا بوده اند و حتی از زاویه های مختلف شاهد نور پردازی یک نواخت و با کیفیت بوده ایم و  نور پردازی بازی توانسته است به هر چه زیبا تر شدن بازی کمک کند که البته از یک بازی نسل هشتمی چیزی کم تر از این هم انتظار نمی رود. در این بازی هم همانند اکثر عناوین مبارزه ای دو مبارز روبروی یک دیگر قرار می گیرند و به انجام فنون رزمی می پردازند. طراحی صورت ها  هم در سطح قابل قولی می باشد ولی هنوز شاهد جزئیات خیره کننده ای در این مورد نبوده ایم که احتمالا شاهد این موضوع هم نخواهیم بود زیرا انیمیشن های بازی علی رغم با کیفیت بودن با سرعت بالایی اجرا خواهند شد و نمی توان از بازی با چنین سرعت بالا انتظار جزئیات زیاد در طراحی چهره ها را داشت.

image_fighter_within-22835-2796_0002

همان طور که در تصاویر هم مشاهده می کنید  لباس های شخصیت ها هم دارای چروک هایی می باشد که باعث می رسد طبیعی تر به نظر برسند و در تمامی لحظات به بدن افراد داخل بازی نچسبیده باشند بلکه در هنگام اجرای حرکات به آرامی حرکت کنند؛ البته این مسئله در بعضی مواقع مورد توجه قرار نمی گیرد ولی همین نکات ریز است که جلوه های بصری یک بازی را به وجود می آورد. کیفیت بافت ها (Texture) هم در بازی نسبتا خوب می باشد و از هم اکنون جزو نکات قوت گرافیک بازی به حساب می روند گرچه هنوز بافت ها را از نمای خیلی نزدیک مشاهده نکرده ایم ولی از همین فاصله هم می توان متوجه شد که بافت ها در چه سطحی از کیفیت قرار دارند. در اکثر بازی های فایتینگ انیمیشن ها بسیار سریع و پشت سر هم اجرا می شوند ولی در این بازی به این دلیل که فرد بازی کننده خود باید حرکات را انجام دهد سرعت آن ها کمی کاهش خواهد یافت و این مسئله می تواند باعث شود تا ما در هنگام بازی کردن کم تر با افت فریم روبرو شویم که این اتفاق خوبی می باشد. سایه زنی های بازی هم تا این جا خوب بوده است و ما شاهد سایه زنی های بی کیفیت و یا سایه های لبه دار نبوده ایم. تا کنون جزئیات زیادی از داستان و صداگذاری بازی منتشر نشده است. ولی ما شاهد موسیقی های پر هیجان و مناسبی در تریلر منتشر شده بودیم که این نوید بخش موسیقی های پیش زمینه ی خوب در بازی می باشد. در مورد داستان بازی هم اطلاعات خاصی منتشر نشده است.

کلام آخر

به طور کل عنوان The Fighter Within عنوانی در خور نسل بعد می باشد که تا کنون علی رغم این که اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است ولی نمایش های خوبی را داشته است و توانسته است خود را در دل هواداران جا کند که البته این موارد بی دلیل هم نبوده اند و اگر به این گرافیک عالی و گیم پلی کم نقص، داستانی قوی و پر چالش به همراه  موسیقی های حماسی و صداپیشگی شخصیت ها توسط صداپیشگان خبره اضافه شود ما شاهد یکی از بهترین انحصاری های نسل بعد کنسول مایکروسافت یعنی Xbox One خواهیم بود که شاید بتواند با عناوین پر طرفدار و قدیمی این سبک هم به رقابت بپردازد و شاید هم بتواند جزو بازی های برتر سال ۲۰۱۳ برای نسل بعد بشود. به هر حال ما باید منتظر بمانیم و ببینیم کمپانی بزرگ یوبی سافت (Ubisoft) که این روز ها به اکثر سبک های بازی سرک می کشد چه کرده است و در نهایت چه بازی را تحویل ما خواهد داد.

نویسنده: حسین فریدنصر

نظرات ارزشمندتان را از من دریغ نکنید.

با تشکر از این که این مقاله را مطالعه کردید.

 

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۶ پاسخ‌ها

  1. محمد پوراحمدی گفت:

    ممنون نباش . مطالعه نکردم :laugh:

  2. Keyvan 316 گفت:

    ممنون زیبا نوشته بودی.
    Ubisoft هرچی بازی منتشر کرده واسه PC هم کرده و اگر این بازی اینطوری نبود که جذابیت کاملش با کینکت باشه، صد در صد یوبی برای PC هم می زد. کینکت هم چیز خوبیه بعضیا مخالفن باهاش ;-)

  3. مطمئنا اگر یوبیسافت سازندش باشه ، یک شاهکار دیگه در راهه.ممنون بابت مقاله خوبت حسین جان :yes:

  4. مهیار گفت:

    پسر عجب مطلب خوب و مفیدی بود
    دست همتون دردنکنه واقعا
    ولی حیف که انحصاری هست
    ولی خوب اگر هم برای pc میومد اصلا نمتونست جای mortal kombat رو بگیره :snicker:
    ممنون بچه ها ۸-)

  5. حسین فریدنصر گفت:

    با تشکر از همه ی دوستان که مطالعه کردید امیدوارم خوشتون اومده باشه.

پاسخ دادن به محمد پوراحمدی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *