مصاحبه بنیاد ملی بازی های رایانه ای با آریا اسرافیلیان (مدیر شرکت راسپینا)

آریا اسرافیلیان مدیر شرکت راسپینا و مدیر پروژه بازی ارتش های فرازمینی به تازگی مصاحبه ای با بنیاد ملی بازی های رایانه ای انجام داده اند در خصوص سرمایه گذاری در حوزه ی گیم که خالی از لطف نیست آن را مطالعه فرمایید:

مدیر پروژه بازی رایانه‌ای "ارتش فرازمینی" با بیان اینکه پرورش استعدادها و حمایت از ظرفیت‌ها مهمترین اصل در رشد و پویایی صنعت گیم  کشور است،گفت: جایگاه گیم ایرانی با تلاش مضاعف دست اندرکاران این عرصه در حوزه بین الملل تثبیت شده است.

«آریا اسرافیلیان» با یادآوری اینکه بیشترین ترکیب جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، افزود: جوانان در حال ارتقای سطح علمی و فراگیری  فناوری نوین هستند که در این بین بازی رایانه ای از  جایگاه ویژه ای برخورداراست .  

وی ادامه داد: بازی رایانه ای به عنوان هنر- رسانه ای فراگیر توانسته مخاطبان را جلب کند و به جرات می توان گفت گیم دیگر عضوی از خانواده های ایرانی شده است . 

تولید کننده بازی رایانه ای "ارتش فرازمینی" حضور بازی سازان ایرانی در مجامع و رویدادهای المللی را نشانگر توفیق تولیدات داخلی برشمرد و توضیح داد: کشف استعداد های نهفته در نخبگان ایرانی نیازمند سرمایه گذاری و توجه به تولیدات داخلی است .

اسرافیلیان به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای مفید و ترویج بازی‌های پرتحرک در دیدار اخیر ایشان با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: بازی سازان با تکیه بر فرمایشات رهبری می توانند راه صحیح  در تولید بازی های رایانه ای را پیدا کنند.

این تولید کننده بازی رایانه ای با بیان اینکه مسوولان از جایگاه ویژه بازی های رایانه ای و اهمیت آن درجامعه اطلاع دارند،گفت: صنعت گیم برای تداوم توفیق ها و ثمردهی برنامه ها نیازمند توجه و حمایت جدی است.

مدیرپروژه بازی رایانه ای ارتش فرازمینی، اختصاص بودجه و اعتبار به حوزه گیم را در سالهای اخیر ناچیر خواند و گفت:کشورهای غربی برای تولید یک اثر بودجه های هنگفتی را صرف می کنند چرا که آنها می دانند فرهنگسازی از طریق بازی رایانه ای به مراتب راحت تر از بکارگیری دیگر ابزار های فرهنگی است .

اسرافیلیان استاندارد سازی بازی های رایانه ای در سطح بین المللی را  عامل مهم در رشد و گسترش بازار گیم داخلی و خارجی عنوان کرد و توضیح داد:اسطوره های فرهنگی در کشور می تواند برای شخصیت پردازی و تولید اثر در سطح بین المللی مفید باشد.

این تولید کننده بازی رایانه ای مخاطب شناسی و ایده پردازی را  در تولیدات بازی های رایانه ای  اساسی  خواند و گفت:تنها با شناخت مخاطب و نیاز جامعه هدف  می توان  محصولی مناسب ، جذاب و تکنیکی  تولید کرد .

وی  همچنین نبود قانون کپی رایت در کشور را از عوامل مهم در آسیب پذیری تولید ات داخلی در بازار عنوان کرد و ادامه داد: امنیت در سرمایه گذاری با اطمینان بازگشت سرمایه میسر می شود.اعمال صحیح قانون و نظارت مستمر بر حسن اجرای آن جامعه را مصون از ارایه تولیدات مخرب خارجی و گسترش پدیده قاچاق  می کند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *