نابودی در نسل جدید | پیش نمایش بازی The Division

نسل هشتم که از آن به عنوان نسل همیشه آنلاین و ارتباط جمعی بازیکنان یاد می شود، با بهره گیری از توانایی های منحصر به فرد کنسول های خانگی و همین طور سازندگان و ناشران بزرگ، قرار است جامعه بازیکنان منزوی را به سوی یک شبکه اجتماعی زنده سوق دهد. البته این ارتباط، از نوع نزدیک نمی تواند باشد و به همان خانه و سیستم های بازی شما خلاصه می شود. اما آن چیزی که شرکت های سخت افزاری همچون Microsoft یا ناشران بزرگی مانند Ubisoft در پی آن هستند، این است که دیگر مخاطبان خود را به بازی و خانه خود محدود نکرده و جامعه بزرگی از سراسر جهان را برای این دسته که خیلی علاقه ای به حضور در تجمع های شلوغ ندارند، ترتیب دهند. مثل سال گذشته، کنفرانس امسال Ubisoft در E3 با یک بمب خبری همراه بود. Watch Dogs‌ که نمایشگاه سال گذشته را تحت شعاع خود قرار داده بود، امسال جانشین شایسته ای را در جایگاه خود احساس کرد. عنوانی که بلافاصله توانست تحسین مخاطبان و بزرگانی همچون هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) را به خود اختصاص دهد. پروژه ای که Ubisoft از آن به عنوان Action/Third-Person/RPG/Online/Open-World یاد می کند، چیزی نیست جز یکی دیگر از زاده های ذهن خلاق تام کلنسی (Tom Clancy) که مجموعه Rainbow Six و Ghost Recon آن همواره به عنواناکشن های تیراندازی تاکتیکی در نسل های گذشته بوده اند.

دیویژناثر جدیدی است که کنفرانس امسال Ubisoft و به نوعی نمایشگاه امسال را تحت شعاع خود قرار داد و بسیاری را وادار به ستایش خود کرد. عنوانی که چکیده ای از تمام بازی های سری تام کلنسی بوده و با بهره گیری از عناصر آن ها به کامل ترین اثر در این سبک برای علاقه مندان به بازی های دسته جمعی تبدیل شده است. داستان بازی در سال ۲۰۰۱ اتفاق می افتد و نتایج ناگوار انجام یک پروژه تحقیقاتی مرگبار را در شهر نیویورک شرح می دهد که در حقیقت هم وجود داشت، اما خوشبختانه هیچگاه به مرحله عمل نرسید. ویروسی شکننده که از طریق دست به دست شدن اسکناس ها در بزرگترین روز خرید و فروش پیش از شروع تعطیلات کریسمس موسوم به جمعه سیاه (Black Friday) شیوع پیدا کرده و با گسترش در کمتر از یک هفته، اقتصاد آمریکا را فلج می کند. پس از این اتفاق، بحران به همه جا حاکم می شود و کمبود مواد غذایی، بهداشتی و از بین رفتن منابع انرژی باعث پیدایش دنیایی وحشی و حاکم شدن قانون جنگلی می شود که هیچ کس به دیگری رحم نمی کند. اینگونه می شود که گروه های متشکل از قهرمانانی که از سرتاسر جهان کنترل می شوند، به هم می پیوندند تا برای نجات جان خود و دیگران و در نهایت خارج کردن شهر از بحران، تلاش کنند. سناریوی اصلی TD همچنان بر نجات دنیا و بشریت استوار است، اما آنچه وجه تمایز این اثر با سایر عناوین مشابه است، وجود نام تام کلنسی در پس سناریوی آن و تمام نکاتی است که از دنیای حقیقی گرته برداری شده اند.

تمام ویژگی های مذکور، باعث می شوند تا یک دنیای حقیقی رو به افول را در یک شهر صنعتی غربی، به صورت گروهی تجربه کنید. سبک بازی بر قابلیت های گروهی آنلاین و نقش آفرینی تمرکز دارد. بخش تاکتیکی و همکاری های تیمی، عصاره ای از عناصر سری بازی های GR و RS هستند و قسمت های اکشن و تیراندازی از سری Splinter Cell گرته برداری شده اند. همانند اکثر عناوین نقش آفرینی، امکان شخصی سازی شخصیت ها، اسلحه ها و قابلیت های کلیدی موجود است و در ابتدای بازی، می توانید با استفاده از این ویژگی به گروه مورد نظر خود ملحق شوید. گروه های نظامی و شبهه نظامی بسیاری در سطح شهر حضور دارند که وظیفه آن ها برقراری نظم و جلوگیری از اقدامات منفعت طلبانه سودجویان است. شخصیت شما پس از شکل گیری، در قالب یکی از همین گروه ها قرار خواهد گرفت و در نیویورک با انجام یک سری عملیات و مأموریت های از پیش تعیین شده، بازی را پیش خواهد برد. مهمترین ویژگی این بازی، همکاری گروهی و تجلی یک تیراندازی تاکتیکی حقیقی است که اهمیت بخش آنلاین را جلوه گر می کند. طبق ادعای سازندگان، پیاده سازی المان های موجود در TD در یک بازی محدود و آفلاین ممکن نبوده و آن ها برای شکل دادن یک تجربه ناب، این اثر را به صورت آنلاین یا به عبارتی MMO خلق کرده اند. به همین دلیل، پیشروی در بازی و پیروزی بر دشمنان، نیاز به همکاری های گروهی و نابود کردن اهداف دارد که به نظر می رسد به شکلی بسیار کاربردی در TD‌ پیاده سازی شده باشد.

اعضای گروه، با استفاده از انواع و اقسام تجهیزات پیشرفته به شما یاری می رسانند که از کاربردی ترین ها آن ها می توان به پهپادها اشاره کرد که قابلیت شلیک به دشمنان و نشان دادن موقعیت آن ها از پشت موانع را دارا هستند و عامل بسیار مهمی برای پیشروی به حساب می آیند. علاوه بر گروه شما و گروه مقابل، دسته سومی هم در بازی حضور خواهند داشت که به عنوان سودجویان برای بدست آوردن غنیمت و تجهیزات به شما حمله می کنند. این گروه معمولاً در اطراف محیط پرسه می زنند و به عنوان ارتش نامرئی در زمانی مشخص به گروه شما حمله ور می شوند. البته امکان شناسایی آن ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته بازی وجود خواهد داشت. اسلحه ها به اضافه آیتم های جانبی بسیار کاربردی همچون ساعت یا مچ بند که تمامی احتیاجات را در طول بازی برطرف می کنند و یا رابط کاربری فوق العاده که در نوع خود بی نظیر است، همگی تأثیر مستقیمی بر گیم پلی و لذت آن گذشته اند. در طول بازی و پیشروی در محیط، امکان برداشتن آیتم هایی همچون مواد غذایی، نقشه و غیره وجود دارند که خود به عنوان انگیزه ای برای قرار گرفتن دشمنان بیشتر در سر راه شما استفاده خواهند شد. مهمترین ویژگی TD که پس از اولین نگاه به آن پی خواهید برد، گرافیک فوق العاده و بی نظیر آن است که جلوه ای حقیقی از زیبایی های بصری نسل آینده را به رخ می کشد.

استفاده Ubisoft از موتور بسیار قدرتمند و نسل بعدی Snowdrop است که جلوه ای حقیقی از هر آنچه که می طلبید را در اختیارتان خواهد گذاشت. استفاده از تکنیک های نورپردازی نسل بعدی و بافت های حجیم در کنار جزئیات باور نکردنی و پویای محیط که همگی باعث می شوند برای لحظاتی محو تماشای شهر نابود شده نیویورک شوید. فیزیک بازی و افکت های تیراندازی در اولین نمایش بسیار زیبا به نظر می رسیدند و باید اعتراف کرد که این موتور نسل هشتمی در اولین نمایش خود تقریباً بی نظیر عمل کرد. TD با شعار "وقتی همه چیز نابود شده، چه کاری از دست ما بر می آید" قصد دارد تا حساب خود را از سایر عناوین هم سبک جدا کرده تا علاقمندان حساب ویژه ای روی آن باز کنند و همان طور که در ابتدای متن اشاره شد، این بازی ظرفیت آن را دارد که به حماسه ای دیگر و زیرشاخه ای موفق از بازی های تام کلنسی تبدیل شود.

سجاد خوش کام

بنده سجاد خوش کام هستم اهل تهران در رابطه با گیم بسیار فعالم و هر چی بگید بازی کردم بنظر من PCبهترین پلتفرم هست . و بهترین بازی که تا حالا انجام دادم بنظر خودم سری Batmanهست.

شما ممکن است این را هم بپسندید

۸ پاسخ‌ها

  1. سروش مطلبی گفت:

    ممنون بابت مقاله :yes:

  2. میلاد جهاندار گفت:

    خیلی خوب بود

  3. دانیال گفت:

    ممنان خوشمان آمد :-D
    عالی بود سجاد جان !! :yes:

  4. Sajjad 007 گفت:

    خواهش میکنم دوستان نظر لطف شماست

  5. شهریار گفت:

    یعنی واقعا واسه pc نمیاد؟

    حاضر بودم ارجینالش رو بخرم

  6. شهریار گفت:

    جدی عرضه میشه ؟

    میشه لینک خبر رو بدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *