نحوه ی تفت دادن بادام خام در فر

 

نحوه ی تفت دادن بادام خام در فر

 

 

بادام یک آجیل مقوی است که سرشار از ویتامین و مینرال می باشد. هنگامی که بادام را تفت می دهید نه تنها از ویتامین های بادام کاسته نمی شود بلکه بادام خوشمزه تر هم می شود. شما می توانید بادام را در فر تفت دهید یا اگر زمان زیادی ندارید در یک ماهیتابه روی گاز آنها را تفت دهید. اگر می خواهید طعم بیشتری داشته باشد می توانید هنگام تفت دادن از روغن و ادویه مناسب استفاده کنید.

تفت دادن بادام خام در فر

مواد لازم :

۴۵۰ گرم بادام خام

روغن زیتون ( اختیاری)

 

مراحل :

  1. فر را در دمای ۳۵۰ درجه ی فارنهایت (۱۷۷ درجه ی سانتیگراد) حرارت دهید. برای گرم شدن فر حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم است. اجازه دهیدتا زمانی که شما بادام ها را آماده می کنید فر گرم شود.
  2. بادام ها را روی یک کاغذ روغنی پخش کنید. نیازی نیست کاغذ را روغنی کنید زیرا آجیل ها به مقدار کافی روغن طبیعی دارند. اگر می خواهید بادام ها به خوبی پخته شوند اطمینان حاصل کنید که روی هم انباشته نشده اند و به خوبی آنها را روی کاغذ روغنی پخش کرده اید.

برای این مقدار بهتر است بادام ها را روی یک سینی ۹ اینچ در ۱۳ اینچ پخش کنید.

اگر می خواهید بادام ها را طعم دهید می توانید به مقدار لازم روغن زیتون و ادویه به آن ها اضافه کنید.

 

می توانید از گزینه های زیر برای طعم دادن به بادام ها استفاده کنید :

طعم شیرین : شکر، دارچین، عسل، پودر کاکائو

طعم لذیذ : نمک دریا، پودر سیر، نمک ، رزماری، سس باربیکیو

طعم تند : پودر چیلی، سس تند، فلفل سیاه

 

  1. بادام ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید. هر چند دقیقه بادام ها را هم بزنید و زیر و رو کنید. تا زمانی که بادام ها کاملا تفت داده شوند باید به این کار ادامه دهید.

بادام هایی که در اطراف سینی قرار دارند سریعتر می پزند؛ پس سعی کنید هر چند دقیقه بادام ها را از اطراف به وسط سینی منتقل کنید.

مراقب باشید تا بادام ها بیش از حد پخته نشوند و نسوزند.

 

  1. بادام ها را از فر خارج کنید و روی کاغذ روغنی دیگری بریزید. به دلیل داغ بودن روغن, بادام ها پس از خارج شدن از ظرف به پخته شدن ادامه می دهند پس باید آنها را به ظرف دیگری منتقل کرد تا نسوزند و بیش از حد نپزند.
  2. قبل از منتقل کردن بادام ها به ظرف درب دار اجازه دهید به خوبی سرد شوند. اگر بادام ها را زمانی که گرم هستند در ظرف درب دار نگهداری کنید خیلی زود خراب خواهند شد. صبر کنید تا کاملا سرد شوند سپس آنها را درون یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی نگهداری کنید.
  3. شما می توانید این بادام را به مدت ۹ الی ۱۲ ماه نگهداری و مصرف نمائید. ظرف بادام را در محلی تاریک و سرد نگهداری کنید.

اگر بادام ها را با روغن تفت داده اید مدت زمان ماندگاری آن کمتر خواهد شد. بهتر است این بادام را در دمای اتاق نگهداری کنید و به مدت ۳ الی ۴ هفته از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید تا ۲ سال بادام را نگهداری کنید می توانید بادام ها را درون ظرفی در بسته ای قرار دهید تا بادام ها در مجاورت هوا قرار نگیرند سپس این ظرف را درون فریزر قرار دهید.

منبع : نحوه ی تفت دادن بادام خام در فر

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *