نیویورک سفید پوش | پیش نمایش The Division

اینجا نیویورک است. شهری که شب هایش را ماه و روز هایش را خورشید روشن می کند. شهری که در تاریک ترین نقطه ی آن چراغ هایی روشنند تا نگذارند نور از بین برود. آری این همان شهری است که آمریکا به آن افتخار می کند. شهری که سردترین روز هایش گرم است. شهری که مردمش در آسایش زندگی می کنند. اما امروز روزی متفاوت است. نه آن نیویورک، نیویورک سابق است و نه آن مردم، مردم شاد و خرم. این بار هوا سرد است و مردم دارند یخ می زنند اما این سرما متفاوت است. شاید آن ها بتوانند خود را از گزند سرما حفظ کنند ولی مشکلی بزرگتر دارند به نام ناامیدی. حالا دیگر نمی توان در شب های گرم و نورانی نیویورک به ماه و ستارگان خیره شد. این بار باید به دنبال خورشیدی گشت تا بر روز های سرد نیویورک بتابد و شب ها به دنبال پناهگاهی تا بتوان شب را سر کرد.اینجا به یک جهنم بیشتر شبیه است تا یک شهر. جهنمی که برف و سرما همه جایش را پوشانده است.

E3 امسال سالی برای درخشش یوبیسافت بود و The Division نیز استثنا نبود. این یادگار تام کلنسی توانست در نوع خود بهترین باشد و خیل عظیمی از طرفداران را به خود جذب کرد. البته این شرکت پرآوازه عناوین دیگری چون FC 4 و AC Unity را نیز معرفی کرد اما فعلا بحث روی The Division است. عنوانی که شاید غیر مستقیم دارد به ما می گوید جهان روزی نابود می شود و این خود ما هستیم که همدیگر را نابود می کنیم. اما اینکه قرار است پیام Tom Clancy در این بازی چه باشد به کنار. این که قرار است یوبیسافت چه غوغایی با بازی هایی چون Far Cry 4 و Assassins Creed Unity به پا کند هم به کنار. برگردیم سر اصل مطلب. پیش و پس از E3 نیز اطلاعاتی از این بازی به دستمان رسید و ما هم می خواهیم شرح این اطلاعات را در اختیار شما بگذاریم پس تا پایان همراه ما باشید.

نام عنوان : Tom Clancy’s The Division

سازنده : Ubisoft Massive, Ubisoft Red Storm, Ubisoft Reflections

ناشر :Ubisoft

سبک :MMO , 3rd person shooter, action role playing

پلتفرم ها : Microsoft Windows , Play Station 4 , Xbox One

تاریخ انتشار : سال ۲۰۱۵

نگاهی به سازندگان

عنوان The Division حاصل تلاش سه شعبه از یوبیسافت خواهد بود. Ubisoft Massive, Ubisoft Red Storm, Ubisoft Reflections. از Ubisoft Massive شروع می کنیم. این استودیو در سوئد واقع شده و سابقه ی کار بر روی عناوینی چون Far Cry 3 و AC : Revelations را دارد. استودیو بعدی Reflections است. این استودیو حدود ۱۰ سال بیش از قبلی قدمت دارد و قبلا روی عناوینی چون Far Cry 3 و Watch Dogs و حتی Driver San Francisco کار کرده است. آخرین سازنده Ubisoft Red Storm است. این استودیو تقریبا روی تمامی بازی های Tom Clancy کار کرده است. از Ghost Recon ها بگیرید تا برسید به Rainbow Six ها و حالا هم The Divsion. این شرکت روی پروژه ی Far Cry 4 نیز در حال کار است. در ساخت نسخه ی سوم Far Cry هم نقش داشته است. به طور کلی سازندگان قبلا سابقه ی کار روی یک پروژه را داشته اند. آن ها در ساخت Far Cry 3 با هم بوده اند و حالا The Division بهانه ایست تا این سه استودیو بار دیگر با هم کار کنند.

بد نیست بدانیم!

از همان ابتدا قرار نبود The Division برای PC منتشر شود. محوریت Ubisoft روی کنسول های نسل هشتمی بود. با این حال یوبیسافت نظر طرفداران را نسبت به انتشار این عنوان برای PC پرسید و با استقبال عظیمی رو به رو شد. از این رو ۲۰ آگوست ۲۰۱۳ این شرکت نسخه ی PC بازی Division را معرفی کرد. ۱۵ می ۲۰۱۴ اعلام شد که عنوان Division تا سال ۲۰۱۵ تاخیر خورده است. استودیو Ubisoft Massive در این باره توضیح داد:

موتور سازنده The Division کارش را به خوبی انجام می دهد اما هنوز کامل نیست. به این دلیل ما ساخت بازی را نقریبا از اول آغاز می کنیم.

 

سرد است!

همان طور که در مقدمه گفته شد این خود ما هستیم که به بهانه ی پیشرفت تکنولوژی همدیگر را نابود می کنیم. در گذشته ای نه چندان دور شب و روز اقوام و همسایگان پیش یکدیگر بودند. با هم خوش می گذراندند چون همدیگر را داشتند اما حالا چه؟ از این حرف ها بگذریم برویم سر داستان The Division. انجام یک آزمایش علمی خوب است به شرطی که زیان بار نباشد. قبلا بزرگان زیادی برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرده و شکست های زیادی را تا قبل از پیروزی متحمل شدند که معروف ترین این افراد شاید ادیسون باشد. اما او پروژه هایش هرگز به قدری زیان بار و خطرناک نبود که یک شهر را به سوی نابودی بکشاند. سال ۲۰۰۱ پروژه ای به نام Dark Winter ( زمستان سیاه ) طراحی، پایه ریزی و در نهایت اجرا شد.یاین عملیات بایوتروریستی توسط Tara O’Toole و Thomas Inglesby طراحی شده و به اجرا رسید. اما همه چیز بر وفق مراد پیش نرفت و ویروسی مهیب تمام شهر را در بر گرفت. بسیاری از مردم توان مقابله با این ویروس را نداشتند و در نهایت در برف و سرما جان سپردند. اما گروهی توانستند نجات پیدا کنند و حالا در صدد خنثی کردن این ویروس هستند تا جان بازماندگان را نجات دهند. این گروه Strategic Homeland Division نام دارد که به The Divsion معروف است.

به سوی بقا

قطعا در یک شوتر سوم شخص گیم پلی باید گسترده تر از یک شوتر اول شخص باشد. The Divsion نیز یک شوتر سوم شخص است که برای رسیدن به قله های موفقیت باید المان های یک شوتر سوم شخص را داشته باشد. همان طور که قبلا هم توضیح داده شد این بازی در نیویورک اتفاق می افتد و تمام مراحل بازی نیز در این شهر خواهند بود. چیزی که در این شهر در حال انجماد نیاز خواهید داشت آذوقه خواهد بود. به نقل از یوبیسافت پیدا کردن آب و غذا بخش مهمی از بازی را تشکیل می دهد. البته نه برای آشامیدن بلکه به منظور داد و ستد. معمولا در بازی های شوتر سوم شخص پیدا کردن آب و غذا چندان مرسوم نیست اما برای The Division استثنا قائل شوید. امروزه استفاده از سیستم Crafting در بازی ها رایج شده و در Division نیز این سیستم را مشاهده می کنیم. بخش اعظمی از مهمات دشمن را می توان به لطف چنین سیستمی مال خود کرد. قسمتی مبارزاتی بازی عطر و بوی تام کلنسی می دهد. چیزی که بین عناوینی چون Ghost Recon و The Division مشترک است کار تیمی است. اگر شما Ghost Recon را بازی کرده باشید قطعا می دانید به تیمتان وابسته اید و به عبارتی ساده تر به تاکتیک احتیاج دارید. همچنین در صورتی که یکی از هم رزمان شما زخمی شود وظیفه دارید به کمکش بروید دقیقا مثل Ghost Recon. نبرد های The Division نیز تاکتیکی اند. به طور قطع شما باید قبل از شروع یک نبرد باید همه چیز را بسنجید و سپس وارد عمل شوید، چنین چیزی در بازی هایی چون COD یا BF عملا دیده نمی شود. از جمله توانایی های دیگری که به شما در Division داده شده این است که می توانید دشمنان پشت دیوار را نیز ببینید. چنین چیزی نیز در Splinter Cell قبلا دیده شده است. در واقع وجود چنین قابلیتی علاوه بر بیشتر کردن جذابیت بازی، به شما این امکان را می دهد تا تاکتیک خود را بهتر اجرا کنید. با کشتن هر دشمن مقداری XP دریافت می کنید. میزان XP دریافتی بسته به نوع دشمن و نشانه روی شما متغیر است. معمولا اگر بتوانید هدشات کنید XP بیشتری دریافت می کنید. احتمالا بیشتر شما می دانید که XP برای ارتقای سلاح ها و تجهیزات مهم است پس در واقع هرچه بهتر نشانه روی کنید Skill های بیشتری به دست خواهید آورد. خب تمام این ویژگی ها تقریبا برای یک بازی بزرگ عادی هستند و The Divsion نمی تواند به چنین قابلیت های ببالد پس یک چیز جدید برای شما تدارک دیده است. همان طور که گفته شد بازی دارای سیستم Crafting خواهد بود و درباره ی این ویژگی هم توضیح داده شد.شما می توانید با استفاده از این قابلیت سلاح های جدیدی برای خود بسازید و به فروش برسانید، از آنجایی که بازی تمام آنلاین است پس هم می توانید بخرید و هم بفروشید و خلاصه در The Division همانند یک تاجر عمل کنید. البته یک تاجر جنگجو!. The Division یک بازی Open World است وشما قادر هستید هر زمان که خواستید مراحل خود را آغاز کنید. هنوز اطلاعاتی از شخصیت ها در دست نیست پس نمی توان دربارشان صحبت کرد. یکی از قابلیت هایی که در Division دیده می شود توانایی آنالیز کردن محیط است. این ویزگی بدین ترتیب است که شما در یک محل می توانید بفهمید که چند روز پیش چه اتفاقاتی افتاده است، چه افرادی اینجا بوده اند و … قابلیتی که قبلا کم و بیش در عناوینی چون Remember Me شاهدش بوده ایم. منوی Skills شما در این بازی کمی با بازی های دیگر متفاوت است. شما از طریق مچ بندی که به دست دارید می توایند وارد منوی Skills, Inventory, World Map , Options و … شوید. هنوز درباره ی Skills اطلاعات چندانی نداریم فقط می دانیم این بخش، بخشی گسترده است. یکی از قابلیت هایی که بدون شک می تواند تبدیل به جذاب ترین قابلیت شود Companion App نام دارد. با استفاده از این قابلیت در Android یا iOS شما می توانید زاویه دید خود را عوض کنید و از بالا نظاره گر نبرد شوید. سپس کنترل یک Drone را بدست بگیرید، دشمنان را علامت گذاری کنید و آن ها را از پای درآورید. یکی از گجت های موجود در بازی Smart Watch است. از کاربرد های این گجت می توان به ردیابی دشمنان، دیدن نقشه به صورت ۳بعدی و نشان دادن زمان استفاده کرد. این گجت قطعا در بازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.عنوان The Division شباهت زیادی به بازی های RPG دارد و حتی المان های این سبک را نیز در خود جای داده است. البته این بازی به بازی های Survivor Horror نیز شبیه است. 

شخصی سازی سلاح ها یکی از جذاب ترین بخش های گیم پلی بازی است. شما می توانید با استفاده از آیتم هایی که در Crafting بدست آورده اید سلاح خود را شخصی سازی کنید از آن استفاده کنید و یا حتی آن را بفروشید. این شخصی سازی ها به نوعی Upgrade محسوب می شود. طبق اطلاعات منتشر شده گروهی از دشمنان شما Cleaner ها هستند. این گروه می خواهند جامعه را از افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند پاک سازی کنند اما به روشی غلط. قطعا نمی توان کشتن انسان های بی گناه را روشی درست برای خنثی کردن این ویروس دانست. طبق دیگر اطلاعاتی که یوییسافت منتشر کرده NPC ها نقش مهمی در بازی دارند اما اینکه چه نقشی دارند هنوز برای ما مبهم است. 

نکته ای که درباره ی The Division قابل ذکر است توانایی بازی کردن به صورت Single Player است. البته در این شرایط نیز تفاوتی در اصل قضیه ایجاد نمی شود و باز هم باید به اینترنت وصل باشید تا بتوانید بازی را انجام دهید. 

 ردپای مرگ

گرافیک بازی فوق العاده است. Snowdrop به خوبی توانسته از پس وظایف خود برآمده و گرافیکی در خور نسل هشتم ارائه دهد. قطرات برف، اثرات گلوله، ردپای افراد، چهره پردازی و تخریب پذیری قابل ستایش موتوری چون Snowdrop را ثابت می کند. کافیست تصویر بالا را ملاحظه نمایید تا به این موضوع پی ببرید. قطرات برف به ضوح قابل رویت هستند. تخریب پذیری بازی فوق العاده بوده و هنگامی که به ماشین شلیک می کنید، چراغ ها شکسته می شوند و اگر به دیوار تیراندازی کنید گرد از روی آجر ها بلند می شود تا شما طعم واقعی تیراندازی را بچشید. در کل تمام جزئیات تخریب پذیری را در تصویر بالا می توانید مشاهده کنید. هنگامی که آتش روشن است دود آتش به وضوح قابل دیدن است و همین زیبایی بازی را چندین برابر می کند. افکت های انفجار نوید از یک نورپردازی بدون اشکال را می دهند. به تریلر ها که نگاه می کنیم هیچ مشکلی در نورپردازی بازی نمی بینیم. در بسیاری از بازی ها در بخش نورپردازی مشکل سایه وجود دارد که حتی این اشکال را هم در The Division نمی بینیم. وقتی شب در حال قدم زدن در شهر هستید تک چراغ هایی را ملاحظه می کنید و شاید یک لحظه نیویورک مجازی را با نیویورک واقعی اشتباه بگیرید! افکت های نور در محیط های بسته نیز فوق العاده بوده و جای حرف باقی نخواهد گذاشت. با توجه به گستردگی نقشه ی این احتمال وجود داشت که ضعف گرافیکی در The Division شاهد باشیم که کاملا این احتمال رد شد. در تریلری که در E3 منتشر شد همه ی ما مطمئن شدیم بازی هیچ مشکلی در طراحی چهره ها ندارد. تمام جزئیات صورت خیلی دقیق رعایت شده و مشکلی دیده نشد. حتی چهره پردازی افراد تا حدی طبیعی بود که در سرما دماغشان سرخ شده بود و این یعنی نهایت قدرت یک موتور گرافیکی. در تریلر هایی که منتشر شد هیچ گونه باگی مشاهده نشد و یک بازی با چنین قدرت گرافیکی بعید است دارای باگ باشد و حتی اگر باگ هم دیده شود خیلی کم و به ندرت. فقط این نکته را فراموش نکنید که بازی با این قدرت گرافیکی قطعا سیستمی قدرتمند را می طلبد.

صدایی نامفهوم از کوچه های نیویورک 

طبق تریلر ها صداگذاری The Division کامل و بی نقص است. صدایی که از سلاح های مختلف یا مواد منفجره خارج می شود شنیدنیست. هنوز اطلاعات زیادی از صداپیشگان بازی The Divsion نداریم و فقط می توانیم بگوییم صداگذاران کارشان را به خوبی بلدند و این را تریلر ها ثابت می کنند. در مکان های مختلف صداهایی به گوش می رسد که بسته به همان مکان متفاوت است. برای مثال در ایستگاه های مترو صدای مترو قابل شنیدن است که هیجان بازی را بیشتر می کند. هنگامی که در حال قدم زدن هستید صدای پای خود و دوستانتان را می شنوید. آهنگی که قبل از شروع جنگ و در طول نبرد می شنوید هیجان بازی را به طرز فوق العاده ای بیشتر می کند. صدایی که پس از برخورد تیر به اشیاء مختلف شنیده می شود متفاوت است و البته لذت بخش به خصوص وقتی تیر به شیشه یا بدنه ی ماشین برخورد کند. یا هنگامی که تیر به فلزات اصابت می کند صدای جالبی به گوش می رسد که تقریبا کپی برابر اصل واقعیت است.

سخن آخر

نمی توان انکار کرد The Divsion یک شاهکار دیگر از یوبیسافت خواهد بود. شاید خیلی ها از یوبیسافت متنفر باشند اما بدون شک این IP یک بازی در حد اندازه های بزرگترین ها خواهد بود. اما جدا از این حرف ها بد نیست پس خواندن ۲۵۰۰ کلمه از یکی از شاهکار های Tom Clancy یادی از این بزرگ نیز زنده کنیم. مردی که بنیان گذار بازی های بزرگی چون Splinter Cell و Ghost Recon و Rainbow Six و البته یکی از بنیان گذاران استودیو Red Storm در سال ۱۹۹۶ بود. او توانست یک IP بزرگ به نام The Divsion خلق کند. بازی که داستان واقعیت را به رخ ما می کشد. به ما نشان می دهد این خود ما هستیم که خود را با افکار اشتباه و به طمع پول، ثروت و قدرت نابود می کنیم. آری او چنین چیزی را در قالب یک بازی به ما خواهد فهماند. اما افسوس که خودش قادر به دیدن شاهکارش نخواهد بود. روحش شاد و یادش گرامی باد.

محمد علیخانی

It’s easy to forget what a sin is in the middle of a battlefield

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۰ پاسخ‌ها

  1. پوریا اکرمی گفت:

    واقعا عالی بود محمد جان. ترکوندی.

  2. DR.Ghost گفت:

    بسیار عالی بود
    امیدوارم هر چه زودتر این شاهکار رو بازی کنم

  3. Majid98 گفت:

    عالی ب.ود ما که منتظریم بازی بیاد

  4. سورنا رضایی گفت:

    مقاله عالی بود….فقط یه چیزی،واقعا قراره بازیش آنلاین باشه؟؟
    اینطوری که ما باید قیدشو بزنیم!!

  5. مهرداد کرمی گفت:

    یکی از عناوینی که نسل هشتم رو به معنای واقعی کلمه معنا میکنه!ممنون بابت اولین نگاه عالی بود

  6. ABS92 گفت:

    عااااالی بود محمد جان.خیلی زیبا توصیف کردی
    من که عاشق این عنوانم.واقعا روش کار شده و حتما بازی زیبا و لذت بخشی از آب درمیاد.
    اصلا مگه میشه مرحوم تام کلنسی بازی بسازه که بد بشه؟
    این بازی همونطور که محمد جان گفت و تمام تریلرها هم اونو اثبات میکنن در تمام زمینه ها واقعا پرقدرت کار کرده و مخصوصا گرافیک چشم نوازش که قند توی دل هر گیمری رو آب میکنه.
    ممنون محمد جان.واقعا زحمت کشیدی ;)

  7. pepsi گفت:

    مقاله عالی بود آفرین محمد جان

  8. دانیال نوائیان گفت:

    مقاله ی کاملی بود از هر جهت نمیشه ازش ایرادی گرفت … به نظرم یکی از بهترین آی پی های یوبی سافت میتونه باشه . ممنون محمد جان

  9. hossein170 گفت:

    وایییی من بهترین نوع بازیهایی که دوست دارم این نوع است عاشقشم برای همین تا اخرش خوندم واقعا حرف نداشت خیلی زیبا و باحال توصیف کردی معلومه زحمت کشیدی ممنونم ازت واقعا ترکوندی افرینhttp://www.mihangame.com/wp-content/plugins/smilies-themer/kopete/wink.png

  10. Aiden گفت:

    این بازی فوق العادست.
    مقاله خیلی خوبی بود. ممنون (F)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *