پیش نمایش بازی فریاد جنگ|مصاحبه + تصاویری که تا کنون منتشر نشده اند

فریاد جنگ عنوانی ایرانی است که توسط شرکت سپنتا مراحل اولیه ساخت خود را طی می کند.ساخت این بازی از خرداد ماه سال ۱۳۹۲ بدون هیچگونه حمایتی از هیچ ارگانی آغاز شده و به سرعت روند تولید را طی میکند.داستان این بازی همانند اکثر بازی های روز دنیا در آینده رخ می دهد جایی که ایران یک قدرت نظامی به حساب میاید و تروریستان چشم به منابع آن دوخته اند.وقتی اسم از منابع به میان می آید آن هم منابع ایران تمام افکار به سمت نفت می رود در حالی که در این بازی چنین نیست و بازی در زمانی رخ می دهد که قطره ای نفت باقی نمانده و منظور از منابع,منابع الکتریکی و هسته ای می باشد.


نکته قابل توجه این بازی خبریست که هفته های پیش از این با منتشر شد و در آن آمد که شرکت سپنتا توانسته Devkit های ساخت و توسعه بازی بر روی Xbox 360 را از ماکروسافت خریداری کرند و پلتفرم این بازی pc , Xbox 360 خواهد بود که خبر خوبی برای صنعت گیم ایران می باشد.
به احتمال زیاد و بنا به اخبار جسته و گریخه, ساخت این بازی تا اوسط سال ۹۳ به پایان خواهد رسید و فریاد جنگ در مهر ماه ۹۳ عرضه خواهد شد.

اکنون ما مصاحبه جامع و کامل با جناب آقای خنجری مدیر عامل شرکت سپنتا تریتیب داده ایم که می توانید مشاهده فرمایید:

میهن گیم: لطفا خودتان را معرفی کنید و سِمَت خود را در شرکت بیان کنید؟
علیرضا خنجری هستم مدیر عامل شرکت و همچنین برنامه نویس تحت وب.

میهن گیم: شرکت خود را معرفی کرده و در مورد فعالیت های آن تا به امروز توضیح دهید؟
علیرضا خنجری: شرکت ما الان حدود ۳ سال هست که فعالیت خودش رو شروع کرده و حدود ۶ ماه هست که رسمی شدیمدر ابتدا ما کارمون راه اندازی سایت ها با اسکریپت های آماده بود که تغییراتی در آن میدادیم و باگ گیری میکردیمسپس شروع به ساخت بازی مـافیو کردیم و اون رو به صورت انحصاری برای شرکت خودمون تولید و مجوز های لازم رو گرفتیم که هنوز هم در حال توسعه استسپس با یک شرکت خارجی قرار دادی بستیم و یک بازی شوتر اول شخص رو با منابعی که در اختیار ما گذاشتند طراحی و تحویل دادیمسپس استارت ساخت بازی فریاد جنگ رو زدیم و همزمان در حال توسعه یک بازی دیگر که سفارش یک شرکت ایرانی است نیز در کنار فریاد جنگ هستیم و به زودی گروهی نیز برای ساخت بازی های مستقل و رایگان تشکیل خواهیم داد.

میهن گیم: داستان بازی فریاد جنگ را برای ما بیان کنید؟
علیرضا خنجری: داستان بازی همونطور که الان روی بورس دنیا شده در مورد نیرو است.بازی در مورد گروهی تروریستی است که بر اثر کمبود انرژِی و غذا و امکانات کافی برای زندگی و به رسمیت شناخته نشدن توسط دیگران ، تصمیم به حمله به کشوری قدرتمند به نام ایران کردند. ایرانی که از سال ۲۰۷۶ میلادی به یک ابر قدرت تبدیل شده بود.در آن زمان ایران از لحاظ نظامی حرف اول را میزد و از نظر منابع مورد نیاز برای زندگی و همچنین انرژی ، کشوری غنی به حساب میرفت.در این زمان دیگه نفت نبود که اهمیت داشت ، بلکه فقط و فقط انرژی الکتریکی مورد نیاز بود.
گروهی تروریستی برای تامین انرژی مورد نیاز خود ، حمله به کشور های قدرتمند که ایران نیز شامل آنها بود را شروع کردند.

میهن گیم: برای ساخت این بازی از چه بازی هایی الگو گرفته اید؟میتوان این بازی را شبیه کدام یک از عنوان های خارجی دانست؟
علیرضا خنجری: الگوی اصلی ذهن بنده بود اما الگوی کلی, بازیهای :
killzone 3 , assassins creed IV , battlefield 3, gears of war بوده اند.

میهن گیم: آیا از جایی مانند بنیاد ملی بازی های رایانه ای حمایت می شوید؟
علیرضا خنجری: خیر ، تمام سرمایه بازی توسط بودجه شرکت تامین میشه که خداروشکر در این بخش مشکلی نداریم.
میهن گیم: بازی فریاد جنگ برای چه پلتفرم هایی عرضه خواهد شد؟
علیرضا خنجری: پلتفرم های بازی همPC / Xbox 360هستند.
میهن گیم: نقطه ی قوت این بازی چیست؟(گرافیک یا گیم پلی یا داستان و یا …)کمی توضیح دهید.
علیرضا خنجری: نقطه قوت یا بهتر بگم نقاط قوت بازی در بخش گیم پلی و گرافیک است. داستان سرایی داریم اما من توی داستان سرایی همیشه همه چیز رو با شاهکار های استاد کیج مقایسه میکنم و باید بگم حرفی برای گفتن نداریم در بخش داستان سرایی گیم پلی بازی شامل راندن وسایل نقلیه جت سفینه فضایی و همچنین زیر دریایی میباشد که نقطه اوج ماست.
میهن گیم: اگر بخواهیم گرافیک بازی فریاد جنگ را مقایسه کنیم در حد کدام بازی است؟
علیرضا خنجری: در بین بازی های ایرانی ارتش های فرازمینی و بازی های خارجی میشه گفت:gears of war 2
میهن گیم: کمی از امکانات این بازی برایمان توضیح دهید؟(مانند گوناگونی سلاح ها ویا …)
علیرضا خنجری: در بازی  4 سلاح قابل استفاده برای بازیکنان وجود دارد امکان استفاده از هلیکوپتر و ماشین و تانک و سفینه و جت و زیر دریایی نیز وجود دارد در بخش آموزشی بازی نیز یک بخش مبارزه با سیستم کلیک زنی خواهیم داشتدر بخش مولتی پلیر آنلاین بازی که همزمان در حال ساخت است امکان استفاده از ضد هوایی نیز وجود دارد.
میهن گیم: برای ساخت این بازی به چه مشکلاتی برخورد کردید؟
علیرضا خنجری: در ساخت بازی تنها مشکلی که داریم انیمیشن هست و متاسفانه سیستم قوی موشن کپچری نداریم که بتونیم با کیفیت کامل بسازیم و از بخش موشن کپچر شرکت استفاده میکنیم که دارای ۴ دوربین و ۶ کینکت هست.

میهن گیم: بازی فریاد جنگ با چه انجینی ساخته شده است؟
علیرضا خنجری: بازی ابتدا قرار بود CryEngine 3 باشه اما متاسفانه نه بودجه ما و نه همکار خارجی ما به لایسنس این انجین نمیرسید و به همین دلیل از UDKاستفاده کردیم.

میهن گیم: تا به حال با ناشری به توافق رسیده اید؟زمان انتشار به طور تقریبی؟نحوه انتشار؟
علیرضا خنجری: نشر خارجی به صورت فیزیکی و به عهده همکاران ما در شرکت آلمانی است نشر ایرانی هم به احتمال زیاد لوح زرین نیکان خواهد بود.

میهن گیم: ممنون از این که با ما همکاری کردید.اگر نکته ای هست بفرمایید.
علیرضا خنجری: ممنون از شما که حامی بازیسازان ایرانی هستید یک پیام برای خوانندگان سایت میهن گیم و تمامی گیمر های ایران بازیسازی توی ایران سخت هست اما غیر ممکن و خیلی سخت نیست و لطفا انتقاد سازنده کنید و نکوبید محصولات ایرانی رو ، و یا با گفتن اینکه بازی ایرانی است و از عیب ها چشم پوشی کنید پرهیز کنید ، امکاناتی که در اینجا هست رو نمیشه جای دیگه با این قیمت پیدا کرد کاشکی ایرانی ها هم مثل ژاپنی ها میتونستند سونی های ایرانی رو بسازند امیدوارم موفق باشید.

 
تصاویری از بازی فریاد جنگ که تا کنون منتشر نشده اند:
(برای دیدن تصاویر در اندازه ی واقعی بر روی آن ها کلیک کنید)
 
 
 
 
 
 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۶ پاسخ‌ها

  1. apezham گفت:

    ماشاء الله

    آفرین بر شما :-D

  2. داود گفت:

    افرین به بازسازهای ایرانی واقعا بازی های ایرانی قشنگن مخصوصا گرشاشپ فقط مشکل بازی های ایرانی اینه که چند تا گروه ۱۰یا ۲۰ نفره میان هر کدوم یک بازی می سازن اگه گروها باهم جمع بشن یک گروه ۱۰۰ نفره درست کنند می تونن یک بازی در سطح جهان درست کنند که فروشش هم از جمع این باز های کوچیک بشتر بشه.به امید روزی که بازی های ایرانی هم در سطح بازی های خارجی بشه.

  3. ممنون از مقاله خوبت احمد جان. :yes:

  4. محمد مهدی مبارکی گفت:

    خوب بود … آفرین :-*

  5. میعاد گفت:

    سلام میدونم جاش اینجا نیست ولی یه سوال دارم خواهش میکنم جواب بدین.
    من و داداشم ۱ لپ تاپ داریم چون تو بعضی بازی ها از گرافیک دوم یعنی intel استفاده میکرد من رفتم تو control panel و intel رو حذف کردم.
    بعدش که reset کردم دیدم GPU نه که بهتر نشد بلکه یه چیز عجیب غریب جاش اومد و GT 710M که میخواستم بیاد نیومد و هیچ بازی ای هم دیگه نیومد.
    خواهش میکنم جواب بدین چیکار کنم حداقل همون intel بیاد چون داداشم اگه ببینه خیلی ناراحت میشه تا الانم کلی گریه کردم فقط خواهش میکنم امشب جواب بدین :(( :(( :(( :(( :(( :( :( :( :( :(

  6. MiLaD SparDa گفت:

    ممنون از مقاله
    منتظر هستیم ببینیم بازی چجور میشه :yes:

  7. متین نصیری گفت:

    آقایونی که هی ادعا می کنن و میگن ایران بازی های فوق العاده ای داره و فلان و اینا….. صرفا جهت اطلاع باید عرض کنم، صنعت ایران همین بازی هایی که میسازه (و نصف بازی های خارجی هم نمیشن) رو داره با موتور های گرافیکی خارجی میسازه و خودش هیچ انجیل و موتور گرافیکی نداره!!!

    اما جدا از این حرفا، من خودم از بازی شب گرد که توسط تیم بازی ساز پردیس گیم داره ساخته میشه، خیلی خیلی خوشم میاد و این اولین بازی ایرانیه که با شوق منتظر انتشارش هستم!!!

    • احمد سعیدی گفت:

      سلام.آقا متین عزیز انجین بخشی از یک بازه خوبه.طراحی و خلاقیت برای ساخت یک بازی و رضایت مندی مخاطب شرط اوله.البته به نظر بنده.
      حالا ما اگه بیایم صنعت گیم ایران رو مورد بررسی قرار بدیم به جاهای بسیار خوبی خواهیم رسید.ایران کار خودش رو در ساخت گیم حدودا ۴-۵ ساله که به صورت تخصصی شروع کرده.تو این چند سال اندک, از عملیات انهدام ۱ رسیده به ارتش های فرازمینی و شبگرد.به نظر شما این پیشرفت کمیه؟حالا در این بین خیلی مشکلات هم واسه سازنده های ما وجود داره.مثلا نبود یه سرمایه گذار خوب که حداقل چند صد میلیونی برای این صنعت خرج کنه.این یه مشکله و یکی دیگه هم این که سازنده های ما به صورت پراکنه اند و ۱۰ نفر ۱۰ نفر بازی میسازن حال وقتی با این مشکلات چنین پیشرفتی داریم به نظر شما در آینده نمیتوانیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم؟
      در آخر اینم بگم که چند بازی جدید ایرانی با انجین اختصاصی و ایرانی در حال ساخت می باشند
      امیدواریم ایران چنان پیشرفت کند که بتواند نظر شما دوستان ناراضی را هم جلب کند
      تشکر از نظری که دادید
       

  8. mohammadktabriz گفت:

    چرا از بازی های ایرانی دولت حمایت نمی کنه اه دیگه حالم از دولت بهم می خوره

    • احمد سعیدی گفت:

      صنعت گیم ایران کاملا نو پاهست
      اما با این وجود پیشرفت خوبی داشته.واقعا شما این پیشرفت رو نمیبینید؟
      قطعا در این پیشرفت دولتمردان تاثیر به خصوصی داشته اند
      اما من هم تا حدودی با شما موافقم.بیش از این که هست باید حمایت کنند
      اگر میبینید که قسمتی از نظرتان را ویرایش کردیم به این دلیل بود که شایسته نیست آنرا در سایت قرار دهیم
      تشکر بابت نظری که دادید

  9. متین نصیری گفت:

    خب درسته که پیشرفت ایران توی صنعت گیم خیلی خوب بوده و در حال حاضر مشغول ساخت بازی هایی هستند که من خودم به شخصه خیلی دوست دارم سریع تر تجربشون کنم…. مثل همین شبگرد و ارتش فرازمینی و بلک گارد…. شاید اسم این آخری رو نشنیده باشید، و این بر میگرده به همون موضوعی که خودتون گفتید… بازی سازان ایرانی به جای تشکیل یک استودیوی ۱۰۰ نفری، میان تیکه تیکه بازی سازی می کنند و Black Guard هم مربوط به یه گروه ۲۰ نفره هست که دارن این بازی Open World رو درست می کنند…. اما همین تشکیل استودیو و انجیل هم برمیگرده به دولت چون اگر دولت ساپورت کنه، بازی سازای ایرانی میتونن انجیل و استودیو بسازن ولی وقتی تحریم هستیم و خودمون کلی مشکلات داریم، دولت چنین کاری نمی کنه…. بازی ساز هم در چنین شرایط، ترجیح میده بره خارج از کشور کار بکنه مثل خود من !!! من خودم قصد دارم بازی ساز بشم اما نه در ایران، چون پیشرفتی در من ایجاد نخواهد شد.

    • احمد سعیدی گفت:

      بازی بلک گارد رو جسته و گریخته میشناسم و به دنبال مذاکره با سازنده هاش هستم.امیدوارم نظرتون نسبت به این ایرانی که به وجود اومده عوض بشه چون اگه ۳۰ و چند سال پیش اسلام به این کشور نمیومد الان ایران هم مثل عربستان یا ترکیه برده گوش به حرف آمریکا بود.بیخیال.اصلا نباید بحثو سیاسیش کرد.امید وارم شما هم در تمام عرصه ها موفق باشید.ولی یه چیزی.فکر میکنم اگه همین جا بازی سازی رو ادامه بدید خیلی بهتره.دلایلی هست که الان اینجا وقتش نیست.ممنون از اینکه منطقی نظر دادید به جزء جمله آخرتون باز هم مجبور شدم حظفش کنم

  10. apezham گفت:

    وقتی ما داریم میگیم بازی ایرانیه یعنی سهامدار کمپانی ایرانیه هر شرکت ایده/ بودجه و…. متفاوتی داره بعدم برای یک صنعت نو پا کوچک ترین پیشرفت یک روزنه امیده.

    باید خوب و بد کنار هم ببینیم.همونطور که درست نیست یه پیکانو با مازراتی مقایسه کنی نباید این ازی هارو مقایسه کنیم.
    (اگه بد حرف زدم معذرت میخواهم :dazed: )

    • احمد سعیدی گفت:

      نه.والا ما هم میگیم باید به این صنعت رسیدگی بشه و لی تا الانم بد جلو نرفتیم که.این دوستان دیگه از جای دیگه و از پیشرفت ایران در جای دیگه ناراحتن واسه همین بازی های ایرانی رو هم اصلا قابل نمیدون.در صورتی که اگه یکی از این بازی های ایرانی خوب رو مثه شبان رو انجام بدن کاملا نظرشون عوض میشه.شبان چیزی داره که تو هیچ بازی خاجی ای پیدا نمیشه.به هر حال ممنون از شما دوست گرامی

  11. علی ام جی گفت:

    ایول…خوبه !

پاسخ دادن به MiLaD SparDa لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *