چگونه یک صبحانه ی سالم داشته باشیم ؟

 

چگونه یک صبحانه ی سالم داشته باشیم ؟

تامین انرژی لازم برای بدن هنگام صبح بسیار مهم است. اگر وعده ی صبحانه را جدی بگیرید به قدرت ذهنی شما در طول روز کمک می شود و قبل از نهار گرسنه نخواهید بود. به علاوه, تحقیقات نشان داده است افرادی که غذای سالم مصرف می کنند, به خصوص غذای مغذی در وعده ی صبحانه, نسبت به دیگر افراد از تناسب اندام بهتری برخوردار هستند.

قطعا بی دلیل به آن نام ” مهم ترین وعده ی روز” را نداده اند.

 

مراحل :

صبحانه

  1. غلات صبحانه ی خود را مقوی تر کنید. برای این کار می توانید انواع مختلف توت ها را برش دهید و به غلات صبحانه ی خود اضافه کنید. به عنوان مثال می توانید بلوبری, توت فرنگی و موز را برش دهید. آنها را درون کاسه ای بریزید و شیر کم چرب و غلات صبحانه را به آن اضافه کنید. سعی کنید از غلات سبوس دار استفاده کنید.
  2. حداقل ۲/۱ فنجان میوه تازه با صبحانه خود مصرف کنید. انبه و پرتقال یکی از میوه های مورد علاقه ی همه برای صبحانه هستند. قبل از استفاده پوست میوه ها را جدا کنید تا طعم بدی نداشته باشد.
  3. کمی سبزیجات به تخم مرغ صبحانه ی خود اضافه کنید. شما می توانید املت های متنوعی برای صبحانه درست کنید و درون آنها فلفل سبز, پیاز, قارچ و جعفری خرد شده بریزید. اگر دوست دارید طعم بهتری داشته باشد می توانید یک لایه پنیر هم به آن اضافه کنید.
  4. نوشیدنی های کلسیم دار بنوشید. می توانید از شیر یا آب پرتقال استفاده کنید. این نوشیدنی ها مورد علاقه ی اکثر افراد می باشند.
  5. شیرینی کمتری هنگام صبحانه مصرف کنید. اکثر خوراکی های شیرین و شیرینی ها همراه با قهوه بسیار خوشمزه هستند اما برای وعده ی صبحانه اصلا صبحانه ی سالمی نیستند. به خاطر داشته باشید که اکثر دسر ها کالری تهی دارند پس بهتر است از مصرف آنها اجتناب کنید.
  6. گزینه ی دیگر این است که صبحانه ی مورد علاقه ی خودتان را به روش سالمتری درست کنید. به عنوان مثال اگر مافین دوست دارید, می توانید مافین سبزیجات درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

هم چنین می توانید در اینترنت یک دستور پخت خوشمزه و سالم را جستجو کنید.

منبع : چگونه یک صبحانه ی سالم داشته باشیم ؟

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *