بررسی رضایتمندی کاربران از بازی های ایرانی

بررسی رضایتمندی کاربران از بازی های ایرانی با فرآیند تحقیقاتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، صنعت ساخت بازی های رایانه ای در ایران با وجود محدودیت های بسیار، از حدود هشت سال پیش در کشور به طور رسمی آغاز شد. سازمان ها و موسسات، جمعیت های خصوصی و تیم های فردی با هر نوع سلیقه و اطلاعات، شروع به ساخت بازی های متنوعی در سبک های مختلف کردند و انبوهی از بازی های گوناگون با سطوح کیفیتی متفاوت تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه شد.

بازخورد های کاربران داخلی به این دسته بزرگ بازی های تولید شده ضد و نقیض بود. عده ای از نبود دانش فنی و کمبود توانایی های مدیریتی می نالیدند. برخی به علت نوپا بودن این صنعت و نبود سرمایه کافی، کیفیت کم و عدم جذابیت عمده عناوین تولیدی را توجیه می کردند و تعدادی هم مطابق معمول دولت و سیاست های فرهنگی آن را ناکارآمد و مقصر اصلی وضعیت کنونی می دانستند.

به واسطه شرایط به وجود آمده و برای بررسی علمی و اصولی دلایل آن، گروهی از منتقدان و فعالان حوزه بازی های رایانه ای با کمک اساتید دانشگاه، طرحی را پی‌ریزی کردند تا به چرایی به وجود آمدن این مسائل بپردازند.

در مرحله اول این طرح که در دانشگاه آزاد اسلامی – واحد تهران جنوب انجام می شود، نظر سنجی کوتاهی آماده شده است که علاقه مندان به گیم می توانند با پر کردن فرم ها محققان طرح یاد شده را در رسیدن به نتایج واقعی و کشف مشکلات اصلی صنعت بازی ایران یاری کنند.

یادآور می شود  نظرات دقیقی در باب این بحث از صاحب نظران و منتقدین این حوزه وجود دارد. اما شاید نداشتن مدارک کافی و آمار و اطلاعات مستدل صحت این ادعاها را زیر سوال می برد. کارشناسان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی – واحد تهران جنوب سعی دارند با کمک مخاطبان گیم در این نظرسنجی دلایل محکمی در جهت بررسی نقاط ضعف و قوت بازی های داخلی بیابند تا در نهایت به بهبود کمی و کیفی این صنعت در داخل کشور و افزایش رضایتمندی کاربران منجر شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نظر سنجی می توانند به لینک نظرسنجی مراجعه کنند.

صادق خزاعی

20 سالمه..در مشهد زندگی میکنم و از 7 سالگی گیمر شدم.از 12 سالگی هم فعالیت خودمو توی نویسندگی وبسایت های گیم شروع کردم و در حال حاضر معاون سایت میهن گیم هستم. امیدوارم مطالبی که در سایت قرار میدم، مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.برای تماس با من میتونید از این نشانی استفاده کنید : sadegh@mihangame.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *