تاریخ انتشار +Final Fantasy Agito «نا»مشخص شد

 

امروز روز شلوغی در اخبار بازی های رایانه‌ای نبود و ما فرصت پیدا کردیم به اخبار موبایلی و عناوینی که کم‌تر فرصت رسیدگی به آن‌ها پیدا می‌شد سرک بکشیم. از جمله این که پورت PlayStation Vita از بازی Final Fantasy Agito که قرار بود تحت عنوان +Final Fantasy Agito برای PlayStation Vita ژانویه ۲۰۱۵ منتشر شود، حالا تاریخ انتشاری ندارد و مشخص نیست قرار است کی منتشر شود.

 

بازی شش قسمتی Final Fantasy Agito به عبارتی نسخه موبایلی Final Fantasy Type-0 است. درحقیقت Type-0 قرار بود یک بازی موبایلی و نیز PSP با نام Final Fantasy XIII Agito باشد اما در طول توسعه متحول شد. طوری که عظمت بازی بیش‌تر از آن چیزی بود که موبایل ها در آن زمان می‌توانستند از نظر توان سخت افزاری پوشش دهند. این بود که Square Enix نسخه موبایلی را لغو و توسعه بازی را به نسخه PSP معطوف کرد. از طرفی نام بازی به Type-0 تغییر کرد و برخی از خصوصیاتی که از ابتدا برای آن تصور می‌شد نیز در نظر گرفته نشد. در نهایت Type-0 برای PSP و دو کنسول جدید Xbox One و PS4 ارائه گردید. Final Fantasy Agito همان چیزی است که Square ابتداعا قصد داشت برای موبایل‌ها عرضه کند ولی نتوانست.

 

 

متاسفانه عملکرد ضعیف Square باعث شده است که این سری بازی زیبا به حاشیه رود — ۸ سال از معرفی Final Fantasy XV می‌گذرد و هنوز از کم و کیف آن چیزی نمی‌دانیم. با این حال اگر امروز ما از بازی های سبک نقش آفرینی همچون Middle Earth: Shadows of Mordor لذت می‌بریم، باید دانست که این ژانر بخشی از پیشرفت خود را مدیون عناوین ریشه‌داری همچون سری فاینال فانتزی است.

 

فرشاد خرمی

فعال در عرصه گیم عمدتا به عنوان خبرنگار. ژورنالیستی سایبر را به عنوان یک حرفه نگاه می کنم و مطالعات بسیاری در این زمینه داشته ام. همچنین تجربیات و اطلاعاتی در زمینه نقد و بررسی گیم و اصول و فنون آن دارم.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *