رجوعی به عمق ذهن سازندگان | مجموعه Easter Eggهای بازی Max Payne – قسمت اول

در دنیای گیم و بازی های رایانه ای Easter Egg ها می توانند بسیار سرگرم کننده و جالب باشند . معمولا سازندگان بازی های رایانه ای وقت زیادی را صرف قرار دادن این Easter Egg ها درون بازی مورد نظرشان میکنند و معمولا طوری آن ها را درون بازی قرار میدهند که هر کسی نتواند به راحتی شاهد آن باشد , و به کمی مهارت و تیز بینی نیز در این راه نیاز است . معمولا بیشتر بازی ها دارای Easter Egg های مخفی زیادی هستند که یافتن برخی از آنها به مراتب ساده تر از دیگر بازی هاست . در این قسمت ما شاهد مجموعه Easter Egg های عنوان محبوب Max Payne 1 هستیم که توسط استدیوی معروف رمدی ساخته و منتشر شد .

۱ – اتاق مخفی

در بازی مکس پین ۱ در قسمت آموزشی بازی یک مینی ون مشاهده میکنید که میتوانید  روی آن بایستید . از روی آن مینی ون میتوانید به پلکان یک واحد آپارتمان دست پیدا کنید . وقتی که به انتهای پله ها رسیدید پنجره ای را در آنجا مشاهده می کنید . با دکمه ی Space  و W  قادر خواهید بود تا پنجره را شکسته و وارد اتاق شوید که با این کار با پیغام زیر رو برو می شوید .

تبریک ! شما یک اتاق مخفی پیدا کردید 

۲- موش های مسلح

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۱ (The American Dream)  و چپتر ۲ (Live From The Crime Scene)  اگر در شکاف ایجاد شده در دیوار (مثل چیزی که در تصویر زیر میبینید ) یک نارنجک پرتاب کنید مدتی بعد که به فاضلاب موش ها می رسید مشاهده میکنید که همه ی آنها مسلح هستند و به شما شلیک میکنند !

شکاف های دیوار مورد نظر

موش های مسلح !

۳ – متشکرم (۱)

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۱ (The American Dream)  و چپتر ۲ (Live From The Crime Scene) هنگامی که به آلارم درون آن محوطه که در حال خبر کردن نیرو ی کمکی میباشد شلیک کنید , مکس میگوید : متشکرم !

n818810_3.png

متشکرم …

۴- کلمه ی عبور ( جان وو)

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۱ (The American Dream)   و چپتر ۶ (Fear That Gives Men Wings)  هنگامی که میخواهید از در عبور کنید نگهبانی در آن منطقه وجود دارد که از کسی که همراه شماست درخواست یک کلمه ی عبور میکند . کلمه ی عبور ” جان وو ” می باشد . جان وو کارگردان فیلم های اکشن با جلوه های سینماتیک و انیمیشنی میباشد که سم لیک معتقد است بیشتر گیم پلی بازی مکس پین از فیلم های او الهام گرفته است .

۵- متشکرم ! (۲)

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۱ (The American Dream)   و چپتر ۶ (Fear That Gives Men Wings)  هنگامی که وارد آسانسور میشوید اسپیکر ها در حال اجرای یک آهنگ می باشند .با شلیک به این اسپیکر ها بازم هم مکس میگوید : متشکرم !

۶- سربازان شانس ۲

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۱ (The American Dream)   و چپتر ۶ (Fear That Gives Men Wings) اگر از با استفاده از کلید های W + Space  از پنجره خارج شوید محوطه ای را با پنجره های فراوان مشاهده می کنید . ولی همه ی این پنجره های تاریک و خاموش هستند . حال اگر به سمت پنجره آخر که بصورت دو پنجره متوالی قرار دارند (که پنجره ی بالا تر روشن به نظر میرسد) بروید با استفاده از کلید های W + Space  قادر خواهید بود تا اتاق مخفی دیگری کشف کنید . هنگامی که وارد این اتاق می شوید شاهد دو پوستر از عنوان سربازان شانس ۲ یا همان Slodier Of Fortune II هستید که در قسمت های مختلف این اتاق متصل هستند .

۷-  عابر عصبی 

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۱ (The American Dream)   و چپتر ۷ (Police Brutality) هنگامی که به سمت دروازه هایی که توسط فنس ها احاطه شده اند بروید و به ماشین در حال عبور از آنجا شلیک کنید پس از مدت کوتاهی عابری که از آن خیابان عبور میکند به سمت شما خواهد آمد و با اسلحه ای در دست قصد کشتن شما را دارد.

۸- Dopefish

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۱ (The American Dream)   و چپتر ۷ (Police Brutality) هنگامی که از  لبه های نازک دیوار به سمت پله های زیر زمین بروید در آنجا شاهد دری هستید که به زیر زمین راه دارد . در خود زیر زمین میتوانید شاهد پوستری از Dopefish  باشید .Dopefish  شخصیت اصلی بازی commander keen میباشد که ایده ی آن در بسیاری از بازی های دیگر مانند هیتمن ۲ و ریج هم وجود داشته است .

۹- کمی هم موسیقی !

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۱ (The American Dream)   و چپتر ۸ ( Bacna Rock)  هنگامی که به ساز هایی که در محیط اطرافتان وجود دارد نزدیک میشوید میتوانید آنها را بنوازید یا از آنها استفاده کنید . (با استفاده از کلید USE)

۱۰- آهنگ متن عنوان مکس پین

در مکس پین ۱ در پارت ۲ (A Cold Day In Hell)  و چپتر ۵ (Angel Of Death) هنگامی که به پیانویی که در خانه وجود دارد نزدیک میشوید میتوانید از آن استفاده کنید . شما با این پیانو میتوانید آهنگ تم بازی مکس پین را بنوازید . و نکته ای هم که در این پیانو وجود دارد این است که هر چه از سمت چپ پیانو به سمت راست آن حرکت میکنید سرعت نواختن آهنگ کند تر میشود ! و هنگامی که به آن شلیک کنید درِ پیانو کلا بسته خواهد شد و دیگر قادر نخواهید بود تا از آن استفاده کنید .

۱۱- پیام تبریک راکستار به رمدی !

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۳ ( A Bit Closer To Beat Heaven)  و چپتر ۴ (Backstabbing Bastard)  هنگامی که به پارکینگ نزدیک میشوید اگر از بشکه های روی هم قرار گرفته شده استفاده کنید میتوانید به سقف پارکینگ دسترسی پیدا کنید . در آنجا یک خانه ی حلبی وجود دارد که اگر به در جلویی آن شلیک کنید در جلوویش متلاشی خواهد شد . هنگامی در متلاشی میشود میتوانید وارد محفظه ی داخلی آن شوید و از آنجا وارد یک کانتینر دیگر شوید . در این قسمت یک رادیو وجود دارد که با فعال کردن آن میتوانید پیام تبریکی را از طرف تیم راکستار به رمدی برای ساخت و انتشار عنوان مکس پین ۱ بشنویید .

۱۲ – Star Trek

 در بازی مکس پین ۱ در پارت ۳ ( A Bit Closer To Beat Heaven)  و چپتر ۵ (In The Land Of The Blind) هنگامی که به تابلو ی چوبی پشت بار شلیک میکنید دکمه هایی برای شما پدیدار میشوند که با زدن آنها مبلی که در اتاق وجود دارد بالا میرود و اتاق زیر زمینی مخفی برای شما پدیدار میگردد . با پایین رفتن از پله ها و زدن رمز و باز کردن درب در آنجا شاهد یک تلویزیون خواهید بود که با روشن کردن آن میتوانید یکی از قسمت های سریال Star Trek  را شاهد باشید .

۱۳ – Bullet Time

در بازی مکس پین ۱ در پارت ۳ ( A Bit Closer To Beat Heaven)  و چپتر  ۷ (Nothing To Lose )  هنگامی که از آسانسور بالا میروید و به طبقه ی مورد نظر می رسید نگهبانان را در قسمت ها مشخص شده مشاهده میکنید . اگر به صحبت های آنان دقت کنید متوجه خواهید شد که دارند در مورد قابلیتی بنام Bullet Time  ( یکی از قابلیت های فوق العاده ی مکس پین ) صحبت میکنند و در مورد جزئیات این قدرت با هم بحث میکنند .

t15388_13.png

۱۴- آخر خط

در بازی مکس پین ۱ هنگامی که شما یک بار بازی را روی سخت ترین درجه ی ممکن به اتمام برسانید یک مرحله ی اضافی برای شما آزاد خواهد شد که در آن باید با دشمنان بیشتری مبارزه کنید . هنگامی همه ی دشمنان را از پا در آوردید اگر به سمت اتاقک شیشه ای حرکت کنید در آن یک اتاق پر از تصاویر مختلف را مشاهده خواهید کرد . اولین تصویر مربوط به تیم سازنده ی عنوان مکس پین ۱ است . و اگر کمی هم جلو تر روید شاهد یک لوگوی سه بعدی از استدیوی رمدی خواهید بود که لیرز های زیادی به دور آن میچرخند .

قسمت اول عنوان “رجوعی به عمق ذهن سازندگان ” تمام شد . در این قسمت سعی داشتیم تا حد اکثر تلاشمان را انجام دهیم تا چیزی از قلم نیفتد . با این حال در این قسمت بیشتر Easter Egg های مکس پین ۱ مورد بررسی قرار گرفت . امیدواریم که از این قسمت راضی بوده باشید تا قسمت های بعدی که Easter Egg های نسخه ی دوم عنوان مکس پین را مورد بررسی قرار میدهیم .

نظرتان در مورد این Easter Egg ها چیست ؟ آیا رمدی توانسته است در این زمینه به قدر کافی هوشمندانه عمل کند ؟؟

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۹ پاسخ‌ها

  1. THOMAS گفت:

    عالی بود.به شخصه عاشق سری بازی های Max Payne هستم بخصوص اولین عنوان این بازی. :yes:

    ممنون بابت مقاله

  2. رسول نیازی گفت:

    قسمت اول رو مطالعه کردم . بسیار بسیار عالی بود . میشه بگید قسمت دوم کی منتشر میشه ؟

  3. Ragebaz گفت:

    قسمت اول واقعااااا عالیییی بود . میخوام دوباره بازیش کنم !!!!! قسمت دوم دوباره بازی مکس پینه یا یه بازی دیگه ؟؟ لطفا جواب بدید !!!

  4. مجید گفت:

    موش های مسلح ! خخخ
    واقعا عالی بود ، به نظر من Easter Egg خیلی بازی رو بهتر میکنن و ی حال و هوای باحالی به بازی میدن :)
    ممنون بابت مقاله آقا دانیال گل :yes:

    • دانیال نوائیان گفت:

      باهاتون موافقم Easter Egg ها به جذابیت بازی کمک زیادی میکنن , هر چند پیدا کردن بعض از اونها کمی زمان میبره

  5. محمد عبداللهیان گفت:

    یادش بخیر. خاطرات گذشته مارو زنده کردی پسر :D

  6. rosha گفت:

    خوشم اومد خیلی جالب بود ممنون :-)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *