• دسته‌بندی نشده
  • ۰

روش ایندکس سریع مطالب در گوگل

چطور بفهمیم که آیا گوگل سایت ما را ایندکس کرده است یا نه؟

ایندکس کردن در چند ثانیه

اهمیت ایندکس شدن سایت شما در گوگل

اصطلاحات کلیدی مربوط به ایندکس گوگل

هر کاری اصطلاح های مربوط به خود را دارد و دانستن این اصطلاحات یعنی فهمیدن بهتر آن موضوع، پس در ادامه ی این قسمت اصطلاحاتی که باید در زمینه ایندکس گوگل بدانید را به شما می گوییم تا بتوانید مسائل مربوط به ایندکس سایت خود را بهتر درک کنید:

  • Crawler: خزنده های گوگل که وظیفه ی خزش را بر عهده دارند.
  • Crawl: خزش، همان کاری است که خزنده های گوگل انجام می دهند که به آن کراول هم می گویند.
  • Indexed: این اصطلاح در مورد سایت یا صفحه ای به کار برده می شود که ایندکس شده باشد.
  • Crawl Rate: نرخ خزش نشان دهنده این است که خزنده های گوگل چقدر به سایت شما مراجعه می کنند.

چطور بفهمیم که آیا گوگل سایت ما را ایندکس کرده است یا نه؟

ساده ترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که به عنوان مثال عبارت site:mihanbacklink.ir را جستجو کنید (در نظر داشته باشید شما باید به جای mihanbacklink.irآدرس دامنه ی خود را وارد کنید) اگر گوگل سایت شما را شناسایی کرد به این معنی است که وب سایت شما ایندکس شده است. اگر به پیام زیر برخورد کردید یعنی وب سایت شما ایندکس نشده است و از نظر گوگل وجود ندارد.

 

اهمیت ایندکس گوگل

تا الان باید این موضوع را فهمیده باشید که اگر می خواهید وب سایت موفقی داشته باشید، اول از همه سایت شما باید ایندکس شده باشد تا در صفحه نتایج جستجو (SERP) نشان داده شوید. پیشنهاد ما به شما این است که مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید وب سایت خود را به سرعت ایندکس کنید:

چطور وب سایت و مطالب خود را به سرعت در گوگل ایندکس کنیم؟

طریقه بهتر ایندکس شدن سایت

چطور ایندکس شدن صفحات یا سایت خود را در بررسی کنیم؟

خوشبختانه گوگل ابزارهای رایگانی برای بررسی ایندکس شدن و زمان ایندکس شدن سایت در اختیار شما قرار می دهد Google Search Console نام دارد.

شما با استفاده از این ابزار می توانید بررسی کنید که کدام صفحات سایت شما ایندکس شده اند، منابعی که هاست دسترسی گوگل به آنها مسدود کرده و لینک های حذف شده و یا صفحه هایی که گوگل به آنها اجازه دسترسی ندارد را برای شما مشخص می کند.

چرا نباید اجازه دهیم که خزنده های گوگل بعضی از صفحات سایت ما را ایندکس کند؟

بعضی از صفحات سایت شما، فقط برای خودتان جنبه ی کاربردی دارند. (مثلا صفحه ورود کاربر یا صفحه تایید اطلاعات و…) این صفحات نباید ایندکس شوند و یا  افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند باید مراحلی را طی کنند تا به این صفحات دسترسی پیدا کنند (یا شاید هم اصلا نباید دسترسی پیدا کنند). برای جلوگیری از ایندکس شدن یک صفحه در وب سایت راه پیشنهادی پونه مدیا به شما استفاده از robots.txt است. شما می توانید آموزش های مربوط به robots.txt را در مطالب زیر بخوانید:

ساخت یک فایل robots.txt

فایل Robots.txt چیست و چه نقشی در سئو سایت دارد؟

در پایان باید در نظر داشته باشید زمانی که رباتهای گوگل یا همان خزنده ها سایت شما به راحتی ایندکس کنند، شما می توانید مطالب، محصولات، خدمات و… خود را به محض انتشار روی سایت در دسترس مشتری قرار دهید، همچنین این موضوع باعث بالا رفتن Crawl Rate می شود که این موضوع تاثیر مثبتی روی سئو سایت شما خواهد داشت.

بهترین کاری که می توانید در خصوص بهبود سئو سایت خود انجام دهید این است که دائما در حال یادگیری باشید و با ابزار ها و ترفندهای جدید آشنا شوید. در ضمن مقالاتی که در این مطلب به شما معرفی کردیم را حتما مطالعه کنید تا دیگر هیچ مشکلی با ایندکس شدن سایت یا صفحات خود نداشته باشید.

ایندکس سریع در گوگل

برای بسیاری از افراد زمان ایندکس گوگل یک سوال اساسی است. گوگل با توجه به اولویتی که برای سایت شما در نظر می گیرد به صورت دوره ای به سایت شما مراجعه کرده و در یک بازه زمانی مشخص تعداد صفحات مشخصی را ایندکس می کند. چندین  رویکرد برای  بررسی مدت زمان لازم برای ایندکس شدن سایت در گوگل وجود دارد.

  • اگر یک وب سایت جدید راه اندازی نموده اید. بعد از معرفی سایت به گوگل (سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس) و ارسال نقشه سایت برای گوگل در کمتر از سه روز وب سایت شما ایندکس خواهد. مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد.
  • زمان ایندکس گوگل برای مطالب جدید با توجه به اعتبار دامنه شما مشخص می شود. مثلا زمان ایندکس گوگل برای سایت هایی که اعتبار دامنه بیشتری دارند کمتر است. به عنوان مثال: هرچه معروف تر باشید بدون شک افراد زیادی با شما ملاقات می کنند. برای سایت هم به این شکل است هر چه سایت معروف تعری با اعتبار دامنه بیشتری داشته باشید خزنده های گوگل در فواصل زمانی کوتاهی مرتبا به سایت شما مراجعه می کنند.
  • اگر وب سایت شما مشکلات ایندکسی داشته باشد بدون شک در فواصل زمانی دیرتری مطالب و صفحات سایت شما ایندکس می شود.
  • اگر از ایندکس دستی استفاده کنید بدون نهایت بعد از یک ساعت مطلب شما ایندکس خواهد شد. توصیه کارشناسان سئو پونه مدیا بر این امر است که کارهای دستی جلوگیری کنید و سعی کنید کارها به صورت اتوماتیک و از سوی موتورهای جست و جو اتفاق بی افتد.

بنابراین مدت زمان لازم برای ایندکس شدن سایت در گوگل در سایت های مختلف متفاوت است. و بر اساس تجربه پونه مدیا هر پارامتری می تواند بر روی  مدت زمان لازم برای ایندکس شدن سایت در گوگل تاثیر بگذارد. و تنها به صورت تجربی می توان این زمان را برای هر وب سایت به دست آورد. در بسیاری از پروژه های سئو پونه مدیا در ابتدا زمان ایندکس برخی از سایت ها بیش از یک هفته بود بنابراین در تلاش بودیم قبل از اجرای فرآیند سئوی داخلی سرعت ایندکس شدن مطالب و صفحات را بیشتر کنیم. به صورت میانگین حداکثر زمان برای ایندکس مطالب جدید در سایت مشتریان پونه مدیا کمتر از دو روز می باشد.

 

زمان ایندکس گوگل  تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل  ایندکس نشدن مطالب در گوگل  مدت زمان لازم برای ایندکس شدن سایت در گوگل گوگل سرچ کنسول روش ایندکس سریع مطالب در گوگل

ثبت سایت در گوگل وبمستر  وبمستر گوگل چیست

بررسی ایندکس سایت  ایندکس نشدن مطالب وردپرس

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *