زمستانی سیاه در راه است | The Division در نگاه اول

هوا بسیار سرده شده و هر روز این سردی هوا بیشتر هم می شود خیلی وقت است که روز ها این گونه می گذرند  ارتباطات قطع شده مغازه ها تعطیل شده اند و مردم برای زنده ماندن از گرسنگی دست به هر کاری میزند مردم هم یک نمونه دشمن بالفطره به حساب می آیند جهان رو به زوال ونابودی است و مردم دارند از گرسنگی وسرما از بین می روند و تنها افراد مقاوم در این وضعیت دوام می آورند در محیطی که برای بقا باید جنگید محیط پیرامون  به صورتی ترسناک است محیطی که متشکل است از خود رو هایی است که بدون صاحب در خیابان ها رها شده اند و ساختمان هایی تاریک که هیچ کس در آن ها زندگی نمی کنند در یک کلام می توان گفت این شهر به صورت کامل از هر لحاظ متوقف و رها  شده است  شاید اولین سوالی که به ذهن شما برسد این است که چگونه این اتفاقات رخ داده است؟پس با این مقاله همراه شوید و جواب سوال های خود را پیدا کنید.


  • نام : TOM CLANCY'S THE DIVISION

  • سازنده : UBISOFT MASSIVE

  • ناشر: UBISOFT

  • سبک : OPEN WRLD / RPG / ONLINE / SHOOTER

  • پلتفرم: PS4 / XBOX ONE/ PC

  • تاریخ انتشار: سه ماهه ی آخر سال ۲۰۱۴

عنوان THE DIVISION در نمایشگاه E3 امسال معرفی شد و با نمایش خیره کننده ای که داشت جمعیت حاضر در کنفرانس و بعد ازآن مردم را مات و مبهوت کرد و نشان داد که استدیو UBISOFT MASSIVE هنوز هم میتواند عنوان های بزرگی را خلق کند. به نظر میآید این سیاست یوبیسافت است که هرسال با به نمایش گذاشتن عنوانی فوق العاده گیمران را به سمت خود بکشاند دقیقا پارسال هم یوبیسافت در نمایشگاه E3 عنوان فوق العاده  WATCH DOGS  را با ایده های جدید معرفی کرد امسال هم به نظر می رسد عنوان THE DIVISION این کار را کرد. در نمایشی که این عنوان در E3 2013 داشت ما مشاهده کردیم که این عنوان از جلوه های بصری فوق العاده مانند بارش لطیف برف وقرار گرفتن آن ها بر روی یک سطح و سبکی که یوبی سافت در مورد این عنوان ذکر کرد به صورت یک عنوان سوم شخص/ دنیای باز / آنلاین / RPG است. پس از این نمایش " استاد هیدئو کوجیما گفت : عنوان THE DIVISION فوق العاده است ومن آن را تحسین می کنم" وظیفه ی ساخت این عنوان را استدیو ی خوش ساخت UBISOFT MASSIVE  بر عهده دارد در کارنامه ی این استدیو و ساخته های ذهن تام کلنسی می توان به عناوین بزرگی همچون سری RAINBOW SIX / GHOST RECON اشاره کرد. به این نتیجه می رسیم تام کلنسی در ساخت بازی های شوتر تاکتیکال گروهی تبهر دارد باید دید که با این عنوان آنلاین چه می کند.  به صورت جزئی آن طور به نظر می رسد THE DIVISION عنوانی  با بهره گیری از عناوین قبلی تام کلنسی است ولی اگر به صورت کامل به این عنوان نگاه کنیم این عنوان کاملا متفاوت است این تفاوت را می توان در سلاح های نامشخصی که در بازی بسیار هم متنوع هستند مشاهده کرد. تا به این لحظه ۲تریلر از بازی انتشار یافته که یکی ما را با داستان آشنا می کند و دیگری گیم پلی را به رخ می کشاند.سازندگان این عنوان در روز نمایش این عنوان در E3 کنسول های مورد نظر را XBOX ONE و PS4 اعلام کردند و پس از چندی یوبیسافت اعلام کرد که طرفداران این عنوان که می خواهند این بازی را بر روی PC بازی کنند باید تومار هوادارا این عنوان را امضا کنند و در نمایشگاه گیمز کام اعلام شد این عنوان بر روی کامپیوتر های شخصی نیز منتشر می شود و طرفداران را بسیار خوشحال کرد

یک مرحله برا آشنایی اولیه با THE DIVISION

 یکی از تریلر ها ما را با یک مرحله همراه می کند مرحله به این گونه است :

بازی در نیو یورک است هوا بسیار سرد است و برف می بارد هوا کمی روشن است ولی با نگاهی بهتر شهر ویرانه به نظر می آید خانه هایی که رها شده اند و انگار که صاحب ندارند به نظر در این شهر کسی نیست اگر هم هست در این سرما هلاک می شود گویی سگ های ولگرد فقط در اینجا هستند شخصیت اصلی بازی با لباسی زمستانی و یک کوله پشتی و با اسلحه مشاهده می شود به خیابان های اطراف سری میزنیم در خیابان بغل زباله ها روی هم انباشته شده اند و جزییات فوق العاده ای را به وجود آورده اند شاید با خود بگویید نسل هشتم واقعی اینه از این بحث میگذریم ناگهان یار شما  که نامش برانسون است می گوید صدایی از خیابان WATER می آید در همین حین شخصیت اصلی دستش را نگاه می کند و منویی عجیب که به صورت دیجیتالی است دور دستش نمایان می شود  گزینه world map را انتخاب میکند ونقشه ای از منطقه به صورت دیجیتالی بر روی زمین نمایان می شود وشما باید انتخاب کنید به کدام منطقه بروید و بفهمید کدام حیاتی تر است و آن را انجام دهید.

کاراکتر انتخاب می کند که به ماموریت پلیس برود اینجا بوی یک آخر آلزمان واقعی به مشام می رسد خودرو ها بدون صاحب در خیابان رها شده اند وجزییاتی که نشان می دهد این شهر رو به نابودی است در روی زمین نوری از بخار بیرون آمده که نشان میدهد به نسل هشتم رسیده ایم در گوشه و کنار این خیابان سگ های ولگرد پرسه می زنند آیا در جهانی نابود شده حیوانات با یکدیگر فرق می کنند ؟ جواب این سوال خیر است به دلیل این که تمام حیوانات برای بقا تلاش می کنند.ما با آن ها در این بازی تفاوتی نداریم جلوتر می رویم در زیر زمین گویا افرادی منتظر شما هستند تا به آن ها ملحق شوید و مرحله ای انجام دهید که ناگهان صدای تیر اندازی می آید ومردم فرار می کنند و تعدادی هم می دوند تا ببیند چه اتفاقی افتاده جنازه یک افسر پلیس کنار یک ماشین به آتش کشیده شده افتاده است پس از یک اسکن سریع از جنازه معلوم می شود که به دلیل تیر زدن به سرش او مرده است این گروه به سمت ایستگاه پلیس می روند ویک در گیری شدید در آن جا صورت می گیرد کاراکتر اصلی و دیگر اعضای گروه به سمت یک محل برای سنگر گرفتن می روند ودرگیری شدیدی صورت می گیرد و در این لحظه ما شاهد تیر اندازی خارق العاده با کنترل بسیار خوب بودیم این قسمتی از تریلرزیبای این عنوان بود که برای آشنایی اولیه گیمران با این عنوان بود منتقدان نمایش اولیه این عنوان را تحسین برانگیز دانستند و مورد ستایش قرار دادند.

داستان

سال ۲۰۰۱ کشور ایالات متحده آمریکا تصمیم به انجام آزمایشی می گیرد که تابحال در هیچ کجای جهان انجام نشده بود و در نوع خود بی سابقه بود از نگاه بعضی از دانشمندان این آزمایش دیوانگی محض بود . عملیات زمستان سیاه که یک داستان ساختگی و شبیه سازی شده از یک حمله ی بیو تروریستی به کاخ سفید وایالت متحده بود این عملیات را مر کز مطالعات استراتژی بین المللی و دو تن از مرکز خدمات انالیز طراحی کرده بودند. هدف این عملیات و یا آزمایش بررسی عملکرد سیاست گذاران در هنگام حمله ی بیو تروریستی به کشور بود در این حین دولتمردان کشور چگونه باید کشور را از مشکل نجات می دادند بالا خره این طرح به قسمت اجرا رسید وانتقاد های زیادی به همراه داشت و سوالات زیادی در ذهن مردم ومنتقدان به وجود آمد اینکه اگر این عملیات موفق نشود چه می شود؟آیا به خطر انداختن جان مردم سزای این عملیات بود ؟

پس از اجرای عملیات کنترل از دست دولت خارج می شود بحران تمام ایالات محتده را فرا می گیردهمه چیز عوض شده است دیگر مانند قبل نیست ویروس در تمام کشور پخش شده است و طی سه هفته زمستانی سیاه جامعه را در بر می گیرد و سازمان THE DIVISION با استخدام ماموران با تجربه و تاکتیکی از قبل مراقب این فاجعه بود شخصیت اصلی بازی نیز یکی از افراد این سازمان است و با دیگر اعضا برای از بین بردن این فاجعه تلاش می کنند.

داستان این عنوان ذهن خلاق  تام کلنسی را در این بازی نشان می دهد داستان بازی از ایده ی بسیار خوبی برخوردار است و بی شک دریچه ای برای بازی های نسل می باشد.

نسل بعد بر گیم پلی هم تاثیر می گذارد

در نمایشگاه سالیانه e3 که همیشه در کشور آمریکا برگزار می شود از  بازی های زیادی رو نمایی می شود این عنوان یکی از عناوین زیادی بود که در این نمایشگاه معرفی شد و همچنین توانست جوایزی را هم کسب کند به جرات می توان گفت دلیل برتری نمایش THE DIVISION نمایش گیم پلی این عنوان بود که ما شاهد صحنه هایی زیبا و دراماتیک بودیم در این نمایش ما شاهد تیر اندازی های واقع گرایانه تر سیستم های دیجیتالی منوی جالب و دیگر قسمت ها بودیم که در ادامه به بررسی کامل آن ها می پردازیم.

همانگونه که اطلاع دارید این عنوان در چند سبک مختلف است که هر کدام وژگی های خاصی به بازی بخشیدند مثلا سبک RPG که در این عنوان پیاده شده است به شما حق انتخاب های زیادی می دهد مثل انتخاب انجام مراحل که خودتان می توانید به اندازه مهم بودن هر کدام  انتخاب نمایید چون سبک نقش آفرینی یا همان RPG در بازی پیاده شده است امکان شخص سازی های زیادی را  به شما می دهد.

از دیگر سبک های این عنوان می توان به سبک دنیای باز اشاره کرد در حال و هوای این سبک می توانید غرق شوید آزادانه در شهر نیویورک آخر الزمانی بچرخید و در خیابان ها ماموریت های فرعی زیادی که انتظار شما را می کشند را انجام دهید شرکت یوبیسافت در طی چندین خبر اعلام کرده است که عنوان THE DIVISION دارای گیم پلی بی پایان می باشد این به این معناست که همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد.

این بازی ۲ سبک دیگر دارد که آن ها در مقابل سبک های بالا زیاد مهم نیستند و بخش جزئی را تشکیل می دهند یکی از این ۲ سبک باقیمانده شوتر و یا همان تیر اندازی است که با مخلوط شدن با دوسبک دیگر می تواند تجربه ای بی نظیر از این بازی را هدیه بدهد سبک تیر اندازی سوم شخص که خیلی وقت هم نیست که ساخته شده است دارد به صورتی جایه شوتر اول شخص را میگیرد در تریلر گیم پلی این عنوان همانطور که مشاهده شد تیر اندازی ها بسیار روان ودقیق بودند که با داشتن چند یار در اطراف خود لذت را چند برابر می کند و حس یک عنوان اکشن گروهی را می دهد.

سبک آخر این عنوان به طور کلی گیمران افلاین باز را نا امید کرد و از طرفی دیگر آنلاین بازان را خوشحال. دیگر چه ما بخواهیم چه نخواهیم بازی ها بیشتر به سمت آنلاین می رود و گیمران باید وضعیت خود را با این گونه بازی ها مطابقت بدهند. این عنوان به دلیل این که پهنای باند زیاد و بالایی می خواهد نیاز مند یک اینترنت پرسرعت است پس گیمران عزیز قبل از خرید این عنوان به فکر یک اینترنت پرسرعت هم باشید.

این عنوان در نوع خود نو آوری های زیادی داشته است مثل همین منوی بازی که به صورت دیجیتالی به دور دست کارکتر اصلی است که بسیار شیک و زیبا هم کار شده است نقشه ی بازی هم به همین گونه است اگر از داخل منو گزینه ی world map را بزنید نقشه ی بازی بر روی زمین به صورت دیجیتالی و سه بعدی مشخص می شود. در بازی قسمت XP یا همان امتیاز هم وجود دارد که جذابیت را چند برابر میکند با این حال این عنوان نقش آفرینی است وجود قسمت امتیار برای ارتقا و یا UPGRADE کردن هر قسمت الزامی است. یکی از بخش های بازی که کمی نوآوری دارد در بازی گنجانده شده است می توانید دشمنان را از پشت دیوار ها ببینید شما برای از بین بردن دشمنان راه های زیادی دارید ویکی از آن راه ها این است که با سلاح Seeker mine آن را از بین ببرید در تریلر گیم پلی بازی مشاهده شد که کاراکتر اصلی با رفتن به همان منویی که روی دستش به وجود می آید  به شاخه Skill می رود و این سلاح را انتخاب می کند نام این سلاح مین جستو جو گر است که با جستجویی کامل دشمن مورد نظر را پیدا می کند و در نزدیکی آن دشمن منفجر می شود نباید فراموش کرد که تنها شما نیستید که از این گونه سلاح ها استفاده می کنید تجهیزات دشمنان نیز با شما برابری می کند.

همچنین در بازی از فناوری Companion App نیز استفاده شده است که برای کنترل DRONE در تبلت ها وگوشی هاست با نصب این بر نامه بر روی تبلت یا گوشی خود می توانید با نمایی از بالا وارد بازی شوید. میتوانید این قسمت را نیز آنلاک کنید. می توانید به دوستانتان که پای کنسولشان هستند دشمنان را علامت بزنید وبه آن ها کمک کنید همچنین افرادی که از این سیستم استفاده میکنند می توانند هم تیمی های خود را نیزمداوا کنند. بر طبق شایعاتی که منتشر شده می گویند این قسمت در E3 پشت در های بسته نمایشی نیز داشته است.

این عنوان فقط یک عنوان تیر اندازی نیست در بازی قسمت اقتصادی پویایی وجود دارد در بازی می توانید کار های تجاری انجام دهید همچنین با سیستم crafting اسلحه بسازید و در بلک مارکت خود به صورت عمده به فروش برسانید البته برای این کار باید هزینه تولید هم بدهید.که بسیار جالب به نظر می رسد.بر اساس تریلر های منشر شده برا انجام ماموریت های جدید نقشه آپدیت می شود و امکان دارد ماموریت غیر منتظره ای به وجود بیاید.همچنینیوبیسافت برا افراد تنها نیز فکری کرده است در این بخش تمامی قابلیت های بخش چند نفره نیز وجود دارد مانند ارتقا ویا با دران بازی کردن. افرادی که به صورت تک نفره می توانند با هوش مصنوعی بازی کنند و در هر صورت برای اجرای این عنوان باید به اینترنت متصل باشید.

_____________________________________________________

با این که این عنوان بر پایه سبک آنلاین است ولی هنوز  اطلاعات کمی  از بخش مولتی پلیر این عنوان منتشر شده است و برای همین من یک بخش جداگانه ترتیب ندادم. سازندگان بازی در مورد این بخش گفته اند که بخش های جدیدی را به همراه دارد و این که در این بخش هر چیزی را که به سختی به دست آورده اید با مردن آن را از دست می دهید و همچنین گفته اند مرگ در این بخش عواقبی رادارد. همین بخش کوتاهی از اطلاعات بود.

گرافیک نسل بعدی

گیمران پیشرفت هر نسل را بر روی گرافیک می بینند گرافیک عناوینی که برای نسل بعد عرضه می شوند همیشه بسیار بالاتر از نسل قبل هستند به دلیل این که سخت افزار های جدید اجازه ی کار کردن راحت تری را بر روی گرافیک در اختیار می گذارد که نسل جدید یعنی نسل هشتم هم از این قائده مثتسنی نیست و ما در نسل آینده شاهد گرافیکی مافوق تصور خواهیم بود همانطور هم که می دانید عنوان THE DIVISION یک عنوان نسل بعدی است در تریلر گیم پلی بازی ما شاهد پیشرفت بسیار زیاد تکسچر ها و بافت های بی نظیر همچنین طراحی قیافه هایی که به ندرت شاهد آن بودیم همانطور که در بالا اشاره در یکی از مراحل نوری از داخل بخار بیرون آمده بود که نشان می دهد نور پردازی بیشتر از هر چیزی پیشرفت داشته است در سایه زنی ها این عنوان حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد اگر شما این لحظات را دیده باشید در ذهن خود میگویید شاید خواب میبینم ولی نه داخل یک بازی است.

موتور گرافیکی این عنوان که همه را مات ومبهوت کرده است SNOW DROP است موتور انحصاری نسل بعد یوبیسافت که در پردازش کار های گرافیکی بی نظیر است. در قسمتی از تریلر کاراکتر اصلی بازی داخل یک ساختمان است ودر حال حرکت است وبه یک پنجره می رسد که در این جا ما شاهد تمامی تکسچر های گرافیکی این عنوان هستیم از بیرون پنجره نوری وارد ساختمان شده که بسیار عالی کار شده است وقدرت پردازش این موتور را بر روی نور ونور پردازی میبینیم همچنین لباس های شخصیت اصلی که در حال حر کت است تکان می خورد و نشان می دهد لباس کاملا از بدن جدا هست همچنین کیفیت بافت ها هم در اینجا مشخص می شود هنگام رد شدن از نور می بینیم که سایه ای با دقیق ترین مشخصات ممکن بر روی دیوار به وجود آمده که بسیار عالی است. از این قسمت هم بگذریم نمی توانیم از کیفیت بارش برف بگذریم که به صورتی لطیف و آرام شروع به باریدن می کند و بسیار زیبا بر گوشه ای می نشیند و این روال تاپایان ادامه دارد که واقعا در خور یک عنوان نسل بعدی است

به طور کل و به جرات می توان گفت عنوان THE DIVISION برترین گرافیک پردازش شده را در نمایشگاه E3 را به نمایش گذاشت که در خور یک عنوان نسل بعدی است.

کلام آخر

در کلام آخر می توان گفت باز هم ما شاهد شاهکاری از تام کلنسی هستیم این عنوان می تواند دریچه ای به سوی بازی های نسل بعد باشد این عنوان در طی نمایشگاه e3 توانست جمع کثیری از طرفداران به سمت خود جذب کند داستان در این عنوان کم از داستان فیلم های اکشن هالیودی ندارد در عین حال به صورتی کار شده است که صدها ساعت گیمپلی را به همراه دارد که می توانید در آن غرق شوید گرافیک هم که دیگر حرفی برا گفتن نمی گذارد. این عنوان با پتانسیل بالایی که دارد می تواند به  یکی از بهترین عنوان های نسل بعد تبدیل شود. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را برده باشید.

دانلود تمامی تریلرهای منتشر شده از عنوان Tom Clancy's The Division

تریلر Gamescom 2013 این عنوان

تریلر The Division Gamescom 2013 کیفیت Full HD – حجم ۴۵ مگابایت

تریلر The Division Gamescom 2013 با کیفیت HD حجم ۲۰ مگابایت

تریلر The Division Gamescom 2013 با کیفیت پایین – حجم ۵ مگابایت

 

تریلر عنوان The Division

تریلر The Division با کیفیت Full HD – حجم ۸۵ مگابایت

تریلر The Division با کیفیت HD – حجم ۴۰ مگابایت

تریلر The Division با کیفیت پایین – حجم ۱۰ مگابایت

 

تریلر The Division Breakdown 

تریلر The Division Breakdown با کیفیت Full HD – حجم ۹۰ مگابایت

تریلر The Division Breakdown با کیفیت HD – حجم ۷۵ مگابایت

تریلر The Division Breakdown با کیفیت پایین – حجم ۲۰ مگابایت

 

 

حمزه سروری

بنده حمزه سروری هستم در خدمت شما و میهن گیم.........

شما ممکن است این را هم بپسندید

۸ پاسخ‌ها

  1. میلاد جهاندار گفت:

    عالی بود حال کردم آفرین بر حمزه جان. :yes:

  2. حسینی گفت:

    آفرین کارت عالی بود :yes:
    تیترشم باحال بود … زمستانی سیاه در راه است :rotfl: :yes: :yes:

  3. nima گفت:

    اقا اگه میشه بازی total war rome1 رو واسه دانلود بزارین :cry:

  4. FCAPM گفت:

    کارت گرافیگ می خوام در حد ۴۰۰ تومان GT640بهتره یا HD7750

  5. mojtaba گفت:

    زمستانی سیاه در راه است ؟ تریلر زیبایی بود ؟ منتظرش میمونم

  6. صادق گفت:

    خیلی عالی بود حمزه جان.منتظر مقاله های جدیدت هستیم

  7. سلام سایتتون بهترینه واقعا از سایتتون ممنون میشه بازی جنایت حقیقی در شهر نیو یورک را بگذارید؟
    TRUE CRIME NEW YORK CITY
    دست شما درد نکنه کا این همه زحمت برای سایتتون می کشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *