معرفی بازی ایرانی کمان اهورایی

بازی کمان اهورایی توسط شرکت سپیتا از بهمن ماه سال ۹۰ استارت خورد و مراحل ساخت آن در مرداد ماه سال ۹۲ به پایان رسید.در ساخت این بازی اعضای تیم سپیتا سعی در پیاده سازی یک عنوان کاملا ایرانی داشتند و برای رسیدن به این مهم سعی شد در تمامی المن ها (عناصر) بازی از نمادهای ایرانی استفاده شود.سبک بازی کمان اهورایی beat'em up است و روند کلی گیم پلی بازی به ضربات ۳ کمبو و استفاده از تیر و کمان است که بازیباز در هر مرحله باید به انجام ماموریت های از پیش تعیین شده بپردازد.
داستان بازی به تعیین مرز میان ایران و توران به دست آرش فرزند تیرداد خلاصه می شود و روایت داستان قبل از این واقعه و جنگ آرش با تورانیان و موجودات ماورالطبیعه است و قالب داستان در قالب استوری بردها برای مخاطب روایت می شود.
در جواب سوالی که ما از سازندگان این بازی درباره گرافیک و صداگزاری کمان اهورایی پرسیدیم جناب آقای اسمعیلی فرمودند:

همانطور که گفته شد تمام سعی تیم بر روی ارائه ی یک بازی کاملا ایرانی بود که یکی از مهم ترین قسمت هایی که تیم وسواس و وقت زیادی برای هرچه بهتر شدن آن صرف کرد بخش گرافیک بازی بود. گرافیک بازی بارها تغییر کرد تا این عنوان از لحاظ بصری مخاطب پسند باشد و فضا, کاملا برای مخاطب یادآور یک بازی در زمان ساسانیان باشد. موسیقی بازی هم با توجه به تم هر یک از مراحل به صورت اختصاصی توسط آهنگ ساز تیم ساخته شد . صدا گذاری بازی نیز توسط گروهی از گویندگان رادیو اصفهان انجام شد.

پوستر و تصاویر اختصاصی از بازی کمان اهورایی:

بازی کمان اهورایی مجوز های مربوطه را از بنیاد ملی بازی های رایانه ای دریافت کرده است و در حال حاضر تیم سپیتا در حال مذاکره با ناشر برای نشر بازی است.
باتشکر از جناب آقای حسام اسمعیلی (طراح تیم سپیتا) که در ارسال این مطلب با ما همکاری نمودند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

۲ پاسخ‌ها

  1. دانیال گفت:

    سلام میشه آدرس سایت بازیرو بدین

    :yes: :yes:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *