آشپز تازه کار|معرفی بازی ایرانی استاد سرآشپز

شرکت بازی پرداز از سال ۸۹ فعالیت خود را در حیطه برنامه نویسی گرافیکی، توسعه فریمورک های گرافیکی تحت وب ویندوز و موبایل ، توسعه موتور بازی سازی و ساخت شبیه سازهای گرافیکی آغاز نمود. موتور بازی سازی این شرکت پرشین نام دارد که از سال ۸۹ برروی نسخه تحت DirectX 9 آن مشغول کار روی آن می باشند و این موتور بصورت کد سورس باز بر روی سایت https://persianengine.codeplex.com/ قرار گرفته است و در حال حاظر بر روی توسعه نسل بعدی موتور کار می شود.اولین پروژه بازی سازی رسمی این شرکت پروژه بازی رایانه ای خاک بود که در سال ۸۹ آغاز گردید و به دلیل عدم حمایت نهاد متولی پروژه ، پس از اتمام پروتوتایپ اولیه نیمه کاره رها شد و تیم بازی پرداز تصمیم گرفت که با توجه به شرایط جاری صنعت با زی سازی ایران بصورت کاملا مستقل و بدون حمایت نهاد های دولتی یا غیر دولتی پروژه جدید خود را آغاز کند. این پروژه از شهریور ماه سال ۸۹ آغاز گردید و استاد سر آشپز نام گرفت.اکنون در خدمت شما هستیم با معرفی این بازی.

داستان:
داستان ازصبح اولین روزکاری یک آشپزتازه کار و بی تجربه درمحله ای از تهران آغازمی شود که تمام تلاش خود را برای حفظ شغل ، پیشرفت و یادگیری پخت غذاهای مختلف و فنون آشپزی از استادش به کار می گیرد ولی دراین راه با سخت گیری های استاد سرآشپز و شیطنت های دستیار حسود او همراه می شود.

گیم پلی:
بازی شامل ۷ آشپزخانه مختلف در شهر میباشد که استاد سرآشپز به همراه دستیار و بازیباز باید در هر کدام از این مراحل در مدت زمان مشخص یک نوع غذای ایرانی را درست کنند. این غذا ها بسته به نوع آشپزخانه تهیه میگردد. برخی از آشپزخانه ها فست فود و برخی سفره خانه یا حتی کله پزی میباشند. گیم پلی علاوه بر پشتیبانی از موس که روند اصلی بازی تنها با آن میباشد ، از Move PlayStation یا Microsoft Kinect نیز پشتیبانی میکند.


موتور بازی پرشین است که بصورت open source برای دانلود قرار گرفته شده است. این موتور مقام دوم برترین فناوری و نوآوری را از جشنواره رسانه های دیجیتال سال ۹۰-۹۱
کسب کرد.
ادیتور موتور پرشین:

با توجه به مستقل بودن تیم در حال حاضر ۷۰ % از پروژه به اتمام رسیده و سازندگان در حال توسعه کات سین های بین بازی و انیمشین های صورت کاراکتر ها میباشند.
این بازی در گام اول بصورت اینترنتی از طریق سایت توسعه بازی های تحت Kinect منتشر خواهد شد و جزئیات توزیع فیزکی آن هنوز اعلام نشده است.

استاد سرآشپز هم یکی دیگر از بازی های ایرانی در حال ساخت می باشد که با معرفی آن در خدمتتان بودیم و برای آن آرزوی موفقیت داریم.
باتشکر از جناب آقای پویا ایماندار (مدیر پروژه) که در ارسال این مطلب با ما همکاری نمودند و باتشکر از شما که از ما و بازی های ایرانی حمایت می کنید.

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۵ پاسخ‌ها

  1. esafa93 گفت:

    این بخش معرفی بازی های ایرانی خیلی ایده خوبیه

  2. متین نصیری گفت:

    اینطور که پیداست باید بازی طنز و خنده داری باشه… ازین جور بازی ها خوشم میاد… این نشون میده که سازندگان با خلاقیت خودشون در حد صنعت بازی سازی ایران دارن یه بازی جالب درست میکنن… حالا تریلر و یا عکسی از گیم پلی منتشر نشده ؟

  3. mohi گفت:

    بازی جالبی به نظر میرسه

  4. Omid گفت:

    بازیه جالبی بنظر میاد
    ایشالا بیاد بیرون بریم بخریمش :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *