آغاز یک افسانه | پیش نمایش بازی پروانه:میراث نگهبانان نور

پروانه میرات نگهبانان نور یکی از بازی هایی است که دوباره توانست امید به صنعت بازی سازی در شکور را در بین گیمران داخلی زنده کند،بازی که با نمایش فوق العاده اش در روزهای اولیه توانست توجه بسیاری را بخود جلب نماید،حال از آنجایی که با گذشت هر روز به تاریخ انتشار این بازی نزدیک تر میشویم،پیش نمایش این عنوان را برایتان آماده کرده ایم!

نام بازی: پروانه میراث نگهبانان نور

سازنده: استودیو Bearded Bird

ناشر: نامشخص

پلتفرم: PC

تاریخ انتشار: نامشخص

 

داستان:
درمورد داستان بهتر است اینطور بگوییم که طوری نوشته شده است تا نه تنها قشر کودکان را بلکه قشر نوجوانان را نیز بخود جلب کند و آنان را تیز برای مدتی پای کامپیوتر نگه دارد. این بازی در شهری تخیلی و درمورد نوجوانی بنام فادیاست که متوجه تغییرات عجیب و غریبی در شهر میشود و در طول داستان او سعی میکند تا پی به راز این اتفاقات ببرد. اما برای روایت بهتر داستان بازی تعداد زیادی کاراکتر با شخصیت پردازی کامل و هم چنین حدود یک ساعت سینماتیک در نظر گرفته شده است تا این امر یعنی روایت داستان هر چه بهتر صورت پذیرد. همچنین سازندگان طی صحبت های خودشان گفته اند که برای طراحی داستان از هیچ بازی مشهور و هم سبکی هیچ تقلیدی صورت نپذریفته است. همه ی اینها دلایلی است که باعث میشود تا پیش از پیش ما به داستان پروانه میراث نگهبانان نور امیدوار باشیم که به سرنوشتی بمانند دیگر بازی های ایرانی دچار نشود.

 

گرافیک:
یکی از بخش هایی که پس از انتشار اولین تصاویر واقعا مورد توجه قرار گرفت،گرافیک هنری بازی و طراحی محیطها بوده است که با سبک فانتزی خود توانست به محبوبیت بالایی تا اینجا در میان گیمران داخلی پیدا نماید. همچنین با اینکه این عنوان توسط موتور بازی Unity که موتوری متوسط بشمار می آید طراحی شده با اینحال کیفیت بافتها در بازی بسیار عالی بودند. هچنین بازی دارای محیطی بسیار وسیع است که این مسئله مطمئنا کار طراحان را برای طراحی سخت کرده است،با اینحال آنها در طراحی محیط بازی و همچنین کیفیت بافتها بسیار عالی کار کرده اند.

 

گیم پلی:
تا الان که اطلاعات مختلفی از بخش های گوناگون بازی پروانه: میراث نگهبانان نوز منتشر شده است،همین بخش گیم پلی بوده است. تنها اطلاعاتی که از این بخش منتشر شده است در چند چیز یعنی،مبارزات با موجودات مختلف،حل کردن معماهای گوناگون و گشت گذار آزادنه در میحط بازی اشاره کرد. البته سوالات زیادی بمانند اینکه آیا  در بازی ما شاهد چه تعداد سلاحهای متنوع هستیم و یا اینکه آیا ضربات ترکیبی نیز در گیم پلی بازی موجود است یا خیر و سولات زیادی که هنوز بی پاسخ مانده اند و تنها فهمیدن پاسخ آنان صبرکردن تا انتشار بازی است که آن زمان به همه ی سوالات پاسخ داده خواهد شد. با اینحال با اینکه این بازی رده سنی مثبت ۷ سال را کسب کرده امیدواریم سخت دشواری این بازی آنقدر بالا باشد که نوجوانان از انجام آن لذت ببرند.

 

موسیقی و صداگذاری:
اصولا از این بخش در میان بازی های رایانه ای اطلاعات زیادی منتشر نمیشود جز اطلاعات جزئی از بخش دوبله که سازندگان در مورد این بخش از بازی تنها گفته اند که برای دوبله بازی از دوبلر های جوان و با تجربه برای افزایش جذابیت استفاده خواهیم کرد که تا اینجا که اینطور بنظر میرسد. اما درمورد موسیقی بازی نیز گفته اند که برای بخش موسیقی از ترک های اختصاصی استفاده خواهد شد. درمورد ساخت موسیقی بازی بنظر میرسد تم اصلی موسیقی آنها فانتزیک باشد که در میان موسیقی اصلی در لحظات خاص تم موسیقی فانتزیک همراه با تم اکشن و رمانتیک درآمیخته شود(البته اگر صحنه رمانتیک و غم انگیزی در بازی موجود باشد.)حال با تمام این توصیفات انتظارات از بخش موسیقی اینگونه عناوین بسیار بالاست،زیرا موسیقی یکی از بخش هایی که میتواند تاثیرگذازی یک عنوان را کاهش و یا افزایش دهد. با اینحال امیدواریم از موسیقی متناسبی در بازی استفاده شود.

 

سخن پایانی:
وعده هایی که سازندگان بازی یعنی موسسه کاضمیون بمانند: این عنوان اثری متفاوت در صنعت گیم ایران خواهد بود، پپود انتظارات از این بازی را بالا برده است،با اینحال امیدواریم این وعده ها تنها وعده نباشند و عملی شوند و این عنوان بتواند به موفقیت های بالایی در صنعت گیم اریان و خارج از کشور دست یابد تا دوباره امیدها به صنعت بازی سازی ایران زنده شود.

 

سورنا رضایی

زمین کتابی ست و ما هریک کلمه ای از آن،که در کنار یکدیگر داستان زمینیان را رقم میزنیم.............

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۲ پاسخ‌ها

  1. مهرداد کرمی گفت:

    از جمله بازی های ایرانی که حتما سعی میکنم تهیش کنم!تریلرش حسابی تحت تاثیرم قرار داد!ممنون بابت پیش نمایش!

  2. دانیال نوائیان گفت:

    پیش نمایش فوق العاده ای بود و اطلاعات ارزشمندی داشت . ممنون سورنا جان

    • سورنا رضایی گفت:

      خواهش میکنم،البته این اولین پیش نمایشم بود،برای همین یه سری مشکلات داشت که تو پیش نمایش های بعدی درست میشه،ایشالا

  3. محمد عبداللهیان گفت:

    به نظر میاد بازیش باید جذاب باشه

  4. hossein170 گفت:

    اووو خوبه کم کم دارن پیشرفت میکنن پیش نمایشه عالی بود ممنون لطفا اگه میشه تریلرش رو هم در همین پست منتشر کنید تا ما ببینیم بینم چطوره

  5. hossein170 گفت:

    ممنونم یک سوال دیگه خدمتتون داشتم میگم میدونید تاریخ انتشارش کی هستش؟
    ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *