آفریقا و ماجرای یک تک تیرانداز | پیش نمایش بازی Sniper Elite III

استدیوی ۵۰۵ Games بعد از موفقیت و پولی که سر دو نسخه ی قبلی سری بازی Sniper Elite به جیب خود زد، با عرضه کنسول های نسل جدید این بار میخواهد بازی را برای ۵ پلتفرم معمول نسل هشت و هفت و PC منتشر کند. این بار تک تیرانداز محبوب باز یعنی Karl Fairburne به صحرا های سوزان آفریقا فرستاده شده و بازی در سال ۱۹۴۲ می باشد. هدف او، جلوگیری از حمله نازی ها برای غارت منابع نفت و گاز خاورمیانه می باشد.

نام بازی: Sniper Elite III

 استدیوی سازنده: Rebellion

 ناشر: ۵۰۵

سبک: Tactical Shooter، Stealth

پلتفرم ها : PC , Xbox 360 & One , PS3 & PS4

تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۳

همانطور که گفتیم شخصیت این نسخه همانند نسخه های قبل کارل میباشد. او این بار آفریقا رفته است تا از دستیابی هیتلر و افرداش به نفت و گاز جلوگیری کند. کارل در مخفی کاری و بی سر و صدا کشتن مهارت خاصی دارد به خاطر همین او را برای این ماموریت انتخاب کرده اند. البته داستان بازی بزرگ تر از این حرف ها میباشد و باید تا انتشار بازی صبر کنیم. سازندگان بازی این بار هم دست از هیتلر کبیر بر نداشته اند و او را در DLC ای به نام Hunt The Grey Wolf آورده اند تا بار دیگر او را از میدان برداریم!

گیم پلی این نسخه بیشترین پیشرفت را به خود دیده است. صفحه انتخاب اسلحه ها وسیع تر شده است و شما میتوانید از بمب و دینامیت نیز استفاده کنید و حتی تله هایی را برای دشمنان خود کار بگذارید. چیزی که در این نسخه وسیع تر از قبل شده است به غیر از محیط سندباکس بازی که اتفاقا آزادی عمل زیادی در پیش برد بازی به صورت مخفی کاری و یا اکشن میدهد، بخش محفی کاری میباشد. مخفی کاری را اینبار خیلی بهتر و با ابزار بیشتر میتوانید انجام دهید. به پشت دشمن بروید و با یک کلیک او را با چاقو بکشد و یا با کلت مخصوص خود که به صدا خفه کن مجهز است دشمنان را ناکار کنید! اما متاسفانه اسنایپر به صدا خفه کن مجهز نیست و هر وقت از او استفاده کردید باید منتظر دشمنانی باشید که به دنبال شما میگردند! چیزی که این سری را شاید خیلی محبوب تر کرده است، بخش اسنایپ کردن به همراه X-Ray است! با کمک X-Ray میتوانید وقتی کسی را اسنایپ کردید، صحنه ی خورد شدن استخوان های او تیکه تیکه شدن آنها را مشاهده کنید! ترسناک به نظر میرسد؟ چیزی شبیه آخرین نسخه ی Mortal Kombat!  حال بخش X-Ray در این نسخه وسیع تر از قبل شده است. دیگر صحنه های X-Ray محدود به کشتن آدم ها نمیشوند و این بار داخل موتور ها، مخازن سوخت، راننده و بشکه های مواد منفجره نیز دارا دارای این قابلیت هستند.

این بار دیگر گیم پلی مثل نسخه های قبل ساده نیست. بلکه باید استراتژی خاصی بچینید. هر مرحله در دنیای بازی دارای چندین راه، مسیر و روش های پیمودن مختلف میباشد. یعنی شما میتوانید از پشت به دشمنان نزدیک شوید، یا از بالای صخره ای در بلندای کوه همه را اسنایپ کنید، یا بازی را به صورت اکشن از نزدیک انجام دهید. این ها همه به لطف نسل بعدی کنسول ها میباشد و به سازندگان اجازه داده شده که هوش مصنوعی بازی را به طرز چشمگیری بهبود بخشند. هوش مصنوعی بازی به اتفاقات اطراف به خوبی واکنش نشان میدهد. سرباز ها، افسران و جوخه های مختلفی در بازی وجود دارند که در یک کلمه کاملا واقعی عمل می کنند. در نسخه های قبلی به علت محدودیت های نسل قبل حرکات آنها اسکریپت شده و محدود بود اما حال دیگر آنها یک کار تکراری را انجام نمیدهند و هر هوش مصنوعی جداگانه کار خود را انجام میدهد و در نتیجه هر کسی به روش خود با شما برخورد میکند و دنبال شما میگردد! برای مثال میتوان به زمانی اشاره کرد که حدود ۲۰ سرباز به حضور شما پی برده اند، خب در این موقع آنها برای جستجو شاید به چند دسته تقسیم شوند یا شاید جداگانه در محیط به دنبال شما بگردند! همان گونه که ما در بازی اهداف و انتخاب هایی داریم آنها هم اینگونه عمل میکنند. به راستی سازندگان از قدرت نسل بعد در کیفیت خوب بازی استفاده کرده اند و کارشان قابل ستایش است ولی همچنان معلوم نیست این هوش مصنوعی در نسخه ی نسل قبلی نیز وجود دارد یا خیر.

محیط بازی همانطور که گفتیم به صحراهای داغ و سوزان آفریقا پا گذاشته است. همچنین منتشر شدن بازی برای نسل بعد دست سازندگان را در خلق محیط های وسیع به همراه گرافیک خوب بازگذاشته است. نور پردازی به لطف خورشید در این صحراهای وسیع واقعی تر شده است. هر شی بازتاب مخصوص خود را از نور میدهد. سایه زنی هم در همین راستا با کیفیت تر و در کنار اجسام مختلف واکنش های خاصی را نشان میدهد. در مورد حرکات موشن کپچر هم بازی همانند قبل است و تغییر خاصی مشاهده نشده است. از این ها گذشته انفجار ها به لطف فیزیک خوب بازی بسیار زیبا جلوه داده شده اند و بر محیط بازی و خرابی وسایل تاثیر خوبی گذاشته اند. بحثی که همیشه این روزها داغ است رزولوشن و فریم ریت بازی برای کنسول های نسل جدید میباشد که در این زمینه Sniper Elite 3، با رزولیشن ۱۰۸۰P بر روی  PS4 اجرا میشود و متاسفانه هنوز مشخص نشده است با چه فریمی روی کنسول Xbox One اجرا میشود. البته سازندگان گفته اند تنها چیزی که کنسول Xbox One کار را برای آنها سخت میکند، چند رسانه ای بودن کنسول است که باعث پیچیده تر شدن سخت افزار میشود و همچنین نبود تکنولوژی Stereoscopic 3D، و پردازنده ی Esram که مشکلات زیادی را فعلا برای سازندگان به ارمغان آورده است. در کل از بخش گرافیک بازی انتظار بالایی حتی در نسل هشتم نداشته باشید و سطح انتظاراتتان را از آن پایین بیاورید.

هنوز چیز زیادی از صداگذاری یا موسیقی مشخص نشده است ولی اگر نسخه های قبلی را در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم صداگذاری بازی نقص چندانی ندارد ولی موسیقی جای کار زیادی خواهد داشت که امیدواریم در این نسخه با موسیقی های نفس گیر و هیچان انگیزی روبرو شویم تا در موقع هدشات کردن حس خوبی به ما دست دهد!

Sniper Elite 3 اینبار آمده است که مارا در صحراهای سوزان آفریقا که در کمتر بازی ای مشاهده کردیم ببرد. باید ببینیم استودیوی Rebellion چگونه میخواهد با کمک نسل بعدی کنسول ها در بازی خود تغییرات مفیدی انجام دهد. پس تا ۱۰ تیر ماه منتظر بازی باشید.

علیرضا احمدی

عاشق هیلو و مستر چیف و ایکس باکس !

شما ممکن است این را هم بپسندید

۴ پاسخ‌ها

  1. Arno گفت:

    عالی میشه راستی یه چندتا غلط بود

  2. عرفان استادی گفت:

    ممنون علیرضا جان بابت مقاله زیبا. سازنده های بازی که از موفقیتش مطمئن هستن باید منتظر بود و عملکردش رو دید

  3. ABS92 گفت:

    عالی بود.ممنون از دوست خوبمون

  4. hossein170 گفت:

    ممنون از مقاله زیبای علیرضا جان به خاطر مقاله زیباش
    باید بازی بسیار خوبی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *