استقبال غیر قابل انتظار مردم از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای در تهران

همانطور که بیشتر شما عزیزان با توجه به اطلاع رسانی کلی رسانه ای در سراسر ایران ، امروز سومین نمایشگاه بازیهای رایانه ای در تهران که یک رویداد بسیار مهم در عرصه بازی در ایران میباشد با حضور جناب اقای حسینی که وزیر فرهنگ و ارشاد هستند در ساعت ۱۰ صبح کار خود را شروع کرد.در ادامه میتوانید خلاصه ای از اظهارات ایشان را مشاهده کنید :

به نقل سایت رسمی نمایشگاه : 

وی یادآور شد: در دومین دوره بازی های رایانه ای تهران مخاطبان استقبال خوبی از این رویداد داشتند و کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها حضور پرشوری در این نمایشگاه داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نیاز به برگزاری مستقل نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای همواره احساس می شد و امروز سومین دوره این رویداد در حال برگزاری است.

حسینی اظهار امیدواری کرد که در عرصه گیم سرمایه گذاری های بیشتری انجام شده و شاهد برپایی سراسری نمایشگاه گیم در سراسر کشور بصورت همزمان باشیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه گیم تهران فرصتی برای نمایان کردن نقاط قوت و ضعف عرصه بازی های رایانه ای در کشور است و تقدیر از فعالان این بخش اتفاق قابل توجهی است که به واسطه برپایی این رویداد انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: نهادهای مختلفی همچون وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش، شورای عالی فضای مجازی و دیگر نهادهای اقتصادی می توانند به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در این عرصه کمک کنند.

حسینی به لزوم ایجاد نشاط و شادی در کودکان و نوجوانان با استفاده از گیم های ایرانی اشاره کرد و گفت: امروز باید فرهنگ ایرانی اسلامی و اسطوره های تاریخی و قهرمانان کشور را در قالب گیم های جذاب به نسل جوان معرفی کنیم.

به گفته وی، غرب از بازی های رایانه ای برای اسلام هراسی و ایران ستیزی استفاده می کند و در چنین شرایطی ایران اسلامی طلایه دار ارائه محصولات فرهنگی برگرفته از ارزش های اسلامی در دنیا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش برای ارائه رشته بازی سازی در برخی دانشگاه ها همچون صنعتی شریف را اتفاق قابل توجهی دانست و بر ادامه این روند تاکید کرد.

IMG_BBBF70-28909F-A18B23-6C1B86-A95F77-5C01B8

 

حسینی گفت که نگاه ما به بازی های رایانه ای به عنوان رسانه اثرگذار فرهنگی است و باید به این هنر صنعت توجه بیشتری شود.

سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا ۲۶ مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

 

و اما اولین روز از فعالیت این نمایشگاه با تمام کاستی ها و خوبی هایش به پایان رسید و به نقل از سایت رسمی نمایشگاه ، این رویداد همانند سال قبل با استقابال بسیار خوبی توسط مردم با سن های مختلف شده است که در ادامه میتونید گزارش رو مشاهده کنید :

به نقل از وبسایت رسمی سومین نمایشگاه بازیهای رایانه ای : 

سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران در نخستین ساعات برگزاری در مصلای امام خمینی (ره) با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران صبح امروز سه شنبه در مراسمی با حضور دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و جمعی از فعالان و متخصصان عرصه گیم و علاقه مندان در مصلای امام خمینی (ره) برپا شد.

این رویداد از نخستین ساعات افتتاح با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبرو شده و کودکان و نوجوانان به همراه والدین خود در مصلای امام خمینی (ره) حضور یافته اند.

بخش بازی و سرگرمی یکی از شلوغ ترین بخش های نمایشگاه در ساعات نخست برپایی است.

نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای در فضایی بالغ بر ۲۴ هزار متر مربع و در قالب بخش های مختلف برپا می شود.

فضای نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نخستین دوره بازی های رایانه ای تهران اردیبهشت ماه سال ۹۰ در برج میلاد تهران برگزار شد و با توجه به استقبال گسترده علاقه مندان به بازی های رایانه ای و به منظور تسهیل حضور علاقه مندان به این عرصه، دومین دوره این رویداد فرهنگی در فضایی بالغ بر سه و نیم برابر مساحت دوره اول به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در تیرماه سال ۹۱ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

در دوره سوم نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، ۱۵ دانشگاه حضور می یابند. همچنین برپایی بخش خانواده، دنیای بدون گیم، بخش بازی سازان مستقل، غرفه اسرا (نظام رده بندی سنی گیم) با هدف آشنایی خانواده ها با گیم و تهیه بازی رایانه ای به تناسب سن فرزندان از برنامه های این رویداد است.

IMG_7F3E88-CB56A3-1A2FF1-A1A61F-B278D7-8246DA

در این نمایشگاه در بخشی با عنوان «تولیدات»، آخرین بازی های تولید شده ایرانی و ساخته های خارجی مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای عرضه خواهند می شود.

«پنجره» از بخشهای جدیدی است که در قالب سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای به مخاطبان این عرصه معرفی می شود.

در این بخش روند تولید بازی های ایرانی در دو دهه اخیر در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

برپایی ۳۰ کارگاه آموزشی، فروشگاه نمونه بازی های رایانه ای با تنوع بیش از ۵۰ عنوان گیم و مسابقات بازی های رایانه ای برای علاقه مندان از دیگر بخش های این رویداد فرهنگی است.

ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای ESRA، نمایش توانمندیهای متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازی سازی منطقه از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران به شمار می رود.

وبسایت میهن گیم قصد دارد که تمامی اخبار این رویداد مهم را برای شما عزیزان پوشش دهد تا بتوانیم با اینکار سهم کوچکی در پیشرفت چشم گیر عرصه بازیهای رایانه ای در کشور عزیزمان باشیم.موفق و پیروز باشید.  

مدیر تحریریه سایت میهن گیم : صادق خراعی

صادق خزاعی

20 سالمه..در مشهد زندگی میکنم و از 7 سالگی گیمر شدم.از 12 سالگی هم فعالیت خودمو توی نویسندگی وبسایت های گیم شروع کردم و در حال حاضر معاون سایت میهن گیم هستم. امیدوارم مطالبی که در سایت قرار میدم، مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.برای تماس با من میتونید از این نشانی استفاده کنید : sadegh@mihangame.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

۲ پاسخ‌ها

  1. عباس گفت:

    معلومه باید اینقدر استقبال بشه. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
    آی اگه من الان اونجا بودم :-(( :-(( :-(( :-((

  2. محمد گفت:

    خداییش ببین این حقه که همه نمایشگاه ها تو تهران برگزار بشه آخه ما شهرستانی ها مگه چی هستیم حسرت یه نمایشگاه تو دلم مونده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *