اقتصاد صنعت گیم در صورت حمایت تبلیغاتی و رسانه‌ای رونق می‌یابد

کارگردان هنری بازی رایانه‌ای فریاد آزادی به نقش تبلیغات در حوزه گیم اشاره کرد و گفت: تبلیغات مناسب و هدفمند به رونق بازار بازی‌های رایانه‌ای منجر می‌‍شود.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،"حمیدبرغانی" اختصاص بودجه مناسب به صنعت گیم، حمایت مالی از تولیدکنندگان، حمایت سازمان ها و مراکز دولتی  نظیر سازمان امور مالیاتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و …، اعمال قانون کپی رایت،تشکیل شبکه های مناسب توزیع، کشف استعدادهای علاقه مند به صنعت بازی سازی و سرمایه گذاری در این زمینه و تداوم  برگزاری نمایشگاههای استانی برای آشنایی خانواده ها با نقش و اهمیت بازی ها در آموزش  را  از راهکارای ارتقای جایگاه گیم در کشور عنوان کرد .

وی وضعیت بازار گیم کشوررا نامناسب دانست و افزود: نبود قانون کپی رایت و تمایل نداشتن توزیع کنندگان به پخش بازی های داخلی وضعیت بازارگیم داخلی با مشکلات بسیاری روبه رو کرده است.
کارگردان هنری بازی رایانه ای فریاد آزادی به ضرورت توزیع مناسب گیم در بازار های داخلی و خارجی اشاره کرد و توضیح داد: در صورت حصول اطمینان از سودمند بودن فروش بازی در بازارهای داخلی و خارجی، توزیع کننده می تواند با اطمینان خاطر هزینه های لازم برای توزیع مناسب محصول را تامین کند.

وی با یادآوری اینکه تبلیغات تاثیر به سزایی در فروش محصول در بازارهای داخلی و خارجی دارد.افزود: تبلیغات مناسب سبب رونق بازار گیم می شود.

به عقیده برغانی ،حمایت از بازی رایانه ای و گسترش آن در سطح بین المللی با فراهم کردن بستر مناسب برای تعامل بیشتر با تولیدکنندگان و ناشران بین المللی امکان پذیر می شود.


منبع : سایت رسمی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. عباس جلالیان گفت:

    حتما همینطور هست و تبلیغات میتونه در این صنعت هم نقش بسزایی داشته باشه.اگه تولید کنندگان بازی ها بتونن تریلرها و عکس هایی از بازی های ساخت ایران رو در رسانه ها به نظاره ی مردم بذارن قطعا میتونه گام خوبی برای انتشار و فروششون رو داشته باشه و دوست داران اون محصول رو مشتاق تر از قبل برای اون بازی بکنه.
    ممنون از دوستان بابت خبر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *