این هکر معروف! | نقد ویدئوی عنوان Watch Dogs

دیگر کسی پیدا نمی شود که عنوان معروف شرکت یوبی سافت یعنی Watch Dogs را نشناسد. در طی ۴ سال گذشته،یوبی سافت با خود گفت که به سوی بازی هایی با پتانسیل هر چه Dynamic تر برود،حال آن ها به این موفّقیّت دست یافته اند زیرا که عنوان  جدید آن ها که مدّت هاست بر روی آن کار می کنند،شما را به شهری می برد که شما می توانید تمامی شهر را هک کنید! بله،این بازی به صورت Dynamic ساخته شده است،زندگی هر شهروند این شهر ممکن است وارد داستان شود و هر کدام از آن ها رازهای مخوف خود را دارند. در ویدئویی که چندی پیش توسط یوبی سافت منتشر شد،ما شاهد ۱۴ دقیقه از گیم پلی این بازی زیبا بودیم و حال به نقد ویدئوی منتشر شده از این عنوان می پردازیم.

یوبی سافت چندی پیش اظهار داشت که عنوان جدید Open World آن ها یعنی Watch Dogs به گونه ای ساخته می شود که زندگی هر شهروند و حتّی خود او در بازی متفاوت است. آن ها می توانند هر کاری را در بازی انجام بدهند و شما نمی توانید فعالیّت های آن ها را پیش بینی کنید،پس مشاهده می کنید که عنوان جدید یوبیسافت یعنی Watch Dogs به اهدافی که یوبیسافت به دنبال آن بود رسیده است.

دانلود تریلر ۱۴ دقیقه گیم پلی عنوان Watch Dogs با کیفیت Full HD – حجم ۱.۳ گیگابایت

دانلود تریلر ۱۴ دقیقه گیم پلی عنوان Watch Dogs با کیفیت HD – حجم ۳۰۰ مگابایت

دانلود تریلر ۱۴ دقیقه گیم پلی عنوان Watch Dogs با کیفیت پایین – حجم ۸۰ مگابایت

 

ویدئوی ۱۴ دقیقه ای از گیم پلی بازی به گونه ای شروع می شود که ایدن پیرس (شخصیّت اصلی بازی) هکر معروف در مناطق پایینی شهر بزرگ شیکاگو است. در واقع این ویدئو یک مرحله اصلی از بازی نیست و گیم پلی این عنوان بزرگ را به نمایش می گذارد. همان طور که مشاهده می کنید در شهر اتّفاقات متفاوتی می افتد و سازندگان اتّفاقات متفاوتی را در هر محلّه از این شهر برای بازیکنان آورده اند و این شامل مردم این شهر نیز می شود. در شهر شما افرادی که در حال کار کردن هستند را مشاهده می کنید،هم چنین افراد و گروه های مختلف نیز در شهر مشاهده می شوند. شهر های مدرن برپایه  سیستم های نرم افزاری هستند و در شهر شیکاگو،این نسخه از نرم افزار که شهر را کنترل می کند ctOS نام دارد.ctOS تمامی شهر را کنترل می کند، از چراغ های راهنمایی گرفته تا دوربین ها و Blocker ها. سیستم ctOS به مردم کمک می کند تا کارهای خود را بهتر و سریع تر انجام دهند و اگر شخصی کنترل ctOS را به دست بگیرد،بسیار قدرتمند خواهد شد.

همان طور که در ویدئو مشاهده می شود،ایدن پیرس هنوز کنترل ctOS آن ناحیه از شهر را در اختیار ندارد و مشاهده می شود که او نمی تواند تلفن همراه مردم را هک کند، حال باید او مرکز ctOS این منطقه را پیدا کند و با انتقال ویروس به آن،کنترل آن را به دست بگیرد. سپس او به مرکز ctOS می رسد،همان طور که مشاهده می کنید،مردم شهر به عالی هر چه تمام تر طرّاحی شده اند،حال ایدن پیرس باید از نگهبانان عبور کند و به مقصد خود برسد.

با استفاده از دوربین ها در بازی می توانید ناحیه های مختلف را از جهت های مختلف بررسی کنید تا اطّلاعات مورد نیاز در رابطه با آن منطقه را بدست آورید،گاهی نیز دوربین ها در مناطقی که اجازه ی ورود به آن را ندارید،کاربرد دارند و شما می توانید با استفاده از آن ها،آن منطقه را بررسی کنید. سازندگان از این مطمئن شده اند که در هر مرحله و در هر شایط،راه های مختلفی برای به پایان رساندن ماموریّت و هدف بازیکنان وجود دارد و برای مثال،شما می توانید مشاهده کنید که ایدن پیرس از راه دیگری وارد منطقه ی ctOS شد. هم چنین ایدن پیرس می تواند از محیط اطراف برای پرت کردن حواس نگهبانان استفاده کند،به عنوان مثال،شما می توانید صدای یک دستگاه را در بیاورید و هنگامی که نگهبان نزدیک به آن صدای آن را می شنود و برای بررسی آن می رود،شما می توانید بدون شناسایی از آن منطقه عبور کنید. هنگامی که وسیله ای را هک می کنید،می توانید در راه های مختلف از آن استفاده کنید،به عنوان مثال،ایدن پیرس از یک دستگاه استفاده کرد و آن را به سوی بالا برد،تا حواس نگهبان را پرت کند،ولی هم چنین او می تواند از آن دستگاه برای بالا رفتن و رسیدن به پشت بام استفاده کند.

سپس ایدن پیرس یک وسیله ی منفجره را در محلی کار می گذارد تا سپس در شرایط مناسب از آن استفاده کند تا نگهبانان را از پای در آورد. سپس او از یک آسانسور استفاده می کند تا به پشت بام برود. همان طور که مشاهده می کنید،تمامی بازی و دستگاه ها،قابل هک هستند و بازیکنان می توانند از آن بهره برده و به اهداف خود برسند. برای به پایان رساندن یک هدف،راه های مختلفی وجود دارد،به عنوان مثال،ایدن پیرس می توانست با استفاده از اسلحه های خود،نگهبانان مرکز ctOS را از پای در آورد و یا از مخفی کاری برای پیش بردن هدف خود استفاده کند و یا از دستگاه ها استفاده کرده و به راحتی ویروس را به ctOS منتقل کند. همانطور که گفته شد،تمامی دستگاه ها در محیط قابل هک هستند،حال ایدن پیرس یک محلّ مناسب را برای کاور گرفتن پیدا می کند. سپس دوربینی که در روبروی او قرار دارد را هک می کند و با استفاده از آن دوربین،وسیله ی انفجاری خود را کار می اندازد و افنجار صورت می گیرد،سپس نگهبانان را با استفاده از اسلحه ی خود از پای در می آورد.

شما در بازی می توانید هک،رانندگی و در عین انجام این دو کار شلیک کنید تا بتوانید از پس شرایط پیچیده تر و سخت تر بر آیید. حال ایدن پیرس می تواند به اتاق کنترل دسترسی پیدا کند تا ctOS را هک کرده و از آن استفاده کند. پس از هک کردن ctOS، شما می توانید کنترل دستگاه های تمامی ان منطقه را به دست بگیرید،هزاران دوربین،اطّلاعات شهروندان آن منطقه و تمامی دستگاه های قابل هک آن.

با توجّه به این که این منطقه یک منطقه در قسمت پایینی شیکاگو می باشد،جرم های مختلفی صورت می گیرد که ما پس از فعّال سازی ctOS می توانیم آن جرم ها را بررّسی کنیم و متوجّه آن بشویم. همان طور که مشاهده می کنید،سیستم ctOS یک جرم را در نواحی مشخّص شده شناسایی کرده است،ولی توجّه داشته باشید که این یک مرحله نیست،این اتّفاق ممکن است هرجایی از شهر رخ بدهد. حال ایدن پیرس یک شخص مشکوک را شناسایی کرد. این به خود بازیکن بستگی دارد که در این موقعیّت ها،کاری را انجام دهد و یا انجام ندهد. حال مشاهده می کنید که یک نفر در حال مبارزه با شخص دیگری است،سپس ایدن پیرس به سمت آن ها می رود و آن فرد را نجات می دهد،سپس او به دنبال مجرم می رود و او را تعقیب می کند،از این پس دیگر کارهایی که آن مجرم انجام می دهد غیر قابل پیش بینی است،او می تواند به فرار کردن ادامه بدهد و یا بر گردد و به سمت ما تیر اندازی کند و یا آن که پشتیبانی بگیرد. سپس مجرم تصمیم می گیرد تا با یک اتومبیل از منطقه خارج شود و ایدن پیرس نیز او را تعقیب می کند،حال مشاهده می کنید که ایدن پیرس چطور از ctOS بهره می برد تا آن مجرم را دستگیر کند. با استفاده از Blocker ها شما توانستید این مجرم را بدون آن که او را بکشید،جلوی او را بگیرید و از آن به بعد را به پلیس وا گذار کنید. این کار درصد شهرت شما را کم می کند. چگونگی بر آمدن از پس مراحل و فعالیّت های دیگر،نحوه ی دید مردم را به قهرمان بازی مشخّص می کند،او می تواند یک فرد خوب و یا یک مجرم باشد.

حال ایدن پیرس به سمت یک فروشگاه اسلحه می رود تا سلاح ها را مشاهده کند. سیستم اقتصادی اهمیّت زیادی در بازی دارد و شما در این بخش خواهید دید که چه سلاح هایی در بازی موجود است و ایدن پیرس می تواند از آن استفاده کند. شما می توانید تمامی سلاح هایی که نیاز دارید را در این فروشگاه ها پیدا کنید: Pistols,Assault Rifles و Sniper Rifles از این دسته از سلاح ها می باشند. همان طور که مشاهده می کنید،کارهای شما،درصد تحت تعقیب بودن شما را نشان می دهند،هنگامی که وارد آن فروشگاه می شوید،پس از مدّتی اخبار در تلویزیون نمایش داده می شود و شما می توانید مشاهده کنید که تصویر شما در آن اخبار نشان داده می شود و پس از آن که فروشنده تصویر شما را می بیند که به عنوان خلافکار نشان داده می شوید،تصمیم می گیرد تا با استفاده از یک Alarm بی صدا،پلیس ها را خبر کند تا شما را دستگیر کنند،ولی ایدن پیرس از فروشگاه فرار می کند.

همانطور که مشاهده می کنید،پلیس در حال پیدا کردن منطقه ای است که شما در آن حضور دارید،سپس ایدن پیرس از منطقه فرار می کند. یکی از ویژگی های دیگری که این بازی دارد،این است که شما می توانید از Wi-Fi استفاده کنید،ولی این Wi-Fi برای شخصی به مانند ایدن پیرس مناسب نمی باشد. سپس ایدن پیرس Wi-Fi منطقه را هک می کند و با هک کردن آن،ایدن پیرس می تواند به تمامی دستگاه های آن منطقه که به این Wi-Fi متّصل هستند،دسترسی پیدا کند. همان طور که مشاهده می کنید،با استفاده از آن،ایدن پیرس توانست Webcam یک لب تاپ را هک کند که به وسیله ی آن به داخل یک آپارتمان نفوذ کند. همان طور که می بینید،تلفن همراهی بر روی میز قرار دارد که با هک آن،ایدن پیرس می تواند به حساب بانکی آن شخص دسترسی پیدا کند و این به شما بستگی دارد که آن را بدزدید یا نه،البتّه این عمل شهرتی را برای ایدن پیرس به همراه نخواهد داشت،زیرا که کسی از آن مطلع نمی شود.

 سپس ایدن پیرس می رود تا آن پول را از حساب بانکی دریافت کند،ولی متوجّه می شود که هک شده است. پس اگر فکر می کنید که شما تنها هکر در شهر هستید،دوباره فکر کنید! زیرا که ایدن پیرس تنها نیست و هکرهای دیگری نیز وجود دارند. یک هکر سعی دارد تا با هک کردن ایدن پیرس،اطّلاعات او را به دست آورد. حال ایدن پیرس به سمت مکانی می رود که سیگنال از آن جا می آید تا جلوی آن هکر را بگیرد. قبل از این که آن هکر موفّق به هک بشود،ایدن پیرس سعی می کند تا جلوی او را بگیرد. پس او سعی می کند تا آن هکر را شناسایی کند. سپس ایدن پیرس آن هکر را پیدا می کند و او فرار می کند و ایدن پیرس به تعقیب او می رود. پس همان طور که می بینید هر چیزی در این بازی ممکن است،هر لحظه امکان دارد شما توسط فردی هک شوید و شما تنها هکر این شهر نیستید. ایدن پیرس نمی تواند آن هکر را بکشد و او فرار می کند،ولی هک پایان می یابد. این به شما بستگی دارد که اجازه دهید او فرار کند و یا به او درس خوبی بدهید!

سپس ایدن پیرس با استفاده از نقشه،بازیکن دوم را شناسایی و محلّ او را مشخّص می کند تا او را هک کند. هنگامی که شما به سمت او می روید،او هنوز شما را شناسایی نکرده پس باید با احتیاط رفتار کنید. سپس ایدن پیرس دست به هک او می زند و هنگامی که بازیکن دوم می فهمد که در حال هک شدن است،به دنبال شخصی که او را هک می کند می گردد،این جاست که ایدن پیرس توسط آن فرد شناسایی می شود و ایدن پیرس فرار می کند. پس هر اتّفاقی در این بازی ممکن است رخ بدهد. بازیکن دوم ایدن پیرس را تعقیب می کند و ایدن پیرس او را به داخل یک کوچه می کشاند تا مطمئن شود مردم آسیبی نمی بینند و او را می کشد،ولی هک با موفّقیّت انجام نمی شود.

در این تریلر،ما دنیای Dynamic عنوان Watch Dogs را مشاهده کردیم. هر لحظه در بازی اتّفاق جدیدی برای بازیکن رخ می دهد،اتّفاقاتی که انتظار آن نمی رود. هر شهروند در این شهر رازهای مخوف خود را دارد و شهروندان با هم متفاوت هستند. هر لحظه امکان دارد توسط هکر دیگری هک بشوید. رفتار و کارهای شما باعث می شود که در چشم شهروندان یک آدم خوب و یا یک مجرم شناخته شوید. هر لحظه امکان دارد با یک جرم برخورد کنید و این شمایید که تصمیم می گیرید که جلوی آن مجرم را بگیرید و یا به راحتی از کنار آن بگذرید. در انجام مراحل،راه های مختلفی وجود دارد و تصمیم گیری ها در اختیار خود بازیکنان قرار داده شده است.

عنوان Watch Dogs در سبک Action-Adventure Open World و در تاریخ ۱۹ نوامبر برای پلتفرم های PS3,Xbox 360,WiiU و PC و در تاریخ ۱۵ نوامبر برای PS4 و ۲۲ نوامبر برای Xbox One عرضه می گردد.

شما ممکن است این را هم بپسندید

۸ پاسخ‌ها

  1. حمزه سروری گفت:

    به به عالی بود…….. :-D

  2. امیر گفت:

    لعنت به *R !

    تابستونمون رو بهم ریخت.

    زنده باد UbiSoft که همانند همیشه برای PC بازها و سایر کاربرانش ارزش قائل میشه

  3. برای pc نمیاد چرا بیشتر بازی ها اول برای ps3 ps4 و xbox میاد اخر از همه برا pc میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

  4. میلاد جهاندار گفت:

    نقد عالی بود حرف نداشت آفرین برادر. :yes:

  5. NixyMan گفت:

    این بازی برای PC ساخته شده بعد شما میگی برا PC میاد ؟؟؟!!!

  6. FCAPM گفت:

    کارت گرافیک می خوام در حد ۴۰۰ تومان HD7750بهتره یا GT640

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *