بازار گیم ایرانی با محدودسازی عرضه بازی خارجی ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت پارساران گفت که محدودسازی ورود و عرضه بی‌رویه بازی‌های خارجی به ایجاد بازار مناسب تولیدات داخلی منجر می‌شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "فرهاد داورپناه" به ضرورت  اعمال محدودیت در عرضه بی‌رویه بازی‌های خارجی اشاره کرد و افزود: سرمایه اندک فعالان داخلی گیم در مقایسه با بازی سازان خارجی  و تفاوت بسیار در حوزه ساخت و عرضه این قبیل تولیدات سبب می شود که در ابتدا اجرای رویکرد یادشده با مشکلاتی همراه باشد.
وی تاکید کرد:  با جلوگیری مستمر از ورود بی رویه بازی های خارجی و اعمال نظارت دقیق و حرفه ای در بازار  می توان تولید کنندگان داخلی را  مورد  حمایت قرار داد.
مدیرعامل شرکت پارساران به راهکارهای ایجاد چرخه اقتصادی در حوزه گیم اشاره کرد و ادامه داد: گیم در کشور صنعتی  نوپاست  که نیازمند حمایت  دولت در زمینه تولید، فروش و صادرات است.
داورپناه همچنین برپایی فروشگاه های مختلف در کلانشهرها و ایستگاه های مترو به همراه ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در نقاط مختلف کشور را برای فراگیری عرضه و تبلیغ گیم ایرانی ضروری دانست.
تولید کننده بازی رایانه ای ماهک و ماهور افزود: خریدهای مستقیم از بازی سازان، مشابه آنچه وزارت ارشاد با خرید کتاب در حمایت از نویسندگان انجام می دهد می تواند راهکار دیگری برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باشد.
وی مهم ترین بخش در حوزه تولید گیم را فروش محصول عنوان کرد و گفت: فروش مستقیم با سود در ارتباط است،  بنیاد ملی بازی های رایانه ای می تواند علاوه بر تایید و نظارت بر تولید و نشر،  بخشی را برای  مشاوره بازاریابی، تبلیغات، توزیع و فروش راه اندازی کند تا بازی‌سازان با راهکارهای مناسب در تولید و توزیع آشنا شده و برنامه‌ریزی‌های صحیح را انجام دهند.

صادق خزاعی

20 سالمه..در مشهد زندگی میکنم و از 7 سالگی گیمر شدم.از 12 سالگی هم فعالیت خودمو توی نویسندگی وبسایت های گیم شروع کردم و در حال حاضر معاون سایت میهن گیم هستم. امیدوارم مطالبی که در سایت قرار میدم، مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.برای تماس با من میتونید از این نشانی استفاده کنید : sadegh@mihangame.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. امید گفت:

    کسی نیست به این فرد بفهمونه که خلق آثار هنری که گیم هم شاخه ای از اونه نیاز به این داره که بری ببینی بخونی یاد بگیری و بعد خلق کنی و انواع بازی ها رو دیده باشی و بازی کرده باشی.با بستن و محدود کردن بازی های درجه اول خارجی کسی نمیره یک مشت بازی سطح پایین و مزخرف شما رو بخره بازی کنه و به به و چه چه کنه-اگه عرضه دارید مثل بعضی بازی های خوب ایرانی کار درست بسازید و به قضاوت گیمر ها بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *