بازی و بازیساز – قسمت دوم | ۴A Games از کجا تا جا ؟

 طبع قول و قرار سر موقع در کنار شما …. ( البته این هفته یک روز زودتر در خدمت شماییم )

در دنیای بازیهای ویدیویی همواره شرکت های بازی سازی بسیاری هستند که ما گیمر ها تعادی از انهارا میشناسیم و با بعضی از انها هیچ اشنایی نداریم در حالی که امکان دارد عناوین آن شرکت را تجربه کرده باشیم.در سری مقالات بازی و بازی ساز ما سعی داریم به بررسی شرکت ها و استدیو های بازی سازی بپردازیم.اینکه چگونه تاسیس شدند و چه فعالتی دارند ؟

در قسمت دوم از این مجموعه ما سری به شرکت کوچک و در عین حال تاثیر گذار "4A Games"میزنیم :

این شرکت در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط کارکنان سابق شرکت "CSD Game World" در شهر "کیف" جهوری "اکراین" تاسیس شد. که یکی از این افراد اصلی  شرکت Andrey Prokhorov است هدف اصلی از تاسیس این شرکت کوچک رفع نیاز های مادی افراد در کوتاه مدت بود همچین رفع نیاز های مادی آنان در پروژه های دیگر ، به شکلی می توان ۴A را زیر گروهی موقتی گفت اما این تعریف با ساخت بازی "Metro 2033" تغییر کرد زیرا تعداد بسیاری زیادی از گیمر های جهان این بازی حمایت کردند و به مدیران ۴A این امید را دادند که برای ساخت بازی های دیگر نیز تلاش کند ، آنها نیز سعی کردند نگاه خود را به شرکت عوض کنند و تمامی تلاش خود را بر آن بگذارند که بهترین ها را اراعه دهند همانند شعار معروفشان.

هم اکنون "4A GAMES" دارای ۸۰ نفر عضو جدی و تعداد دیگری اعضای مهمان و موقت است

مترو 2033

۴A سرانجام در ۱۸ مارچ ۲۰۱۰ توانست پروژه ای بسیار سنگین را به اتمام برساند و توسط ناشر خود یعنی "THQ روانه بازار کند این بازی به شکل Action, First-person shooter و برای کنسول و پلتفرم های PC, Xbox 360 ساخته شد پروژه ی بازی "مترو ۲۰۳۳" بلا فاصله پس از انتشار بازی بازار جهانی شاهد درگیری های زیادی برای انحصار بازی شد اما ۴A سعی بر آن داشت که بازی را برای تمامی کنسول ها و پلتفرم ها در نظر بگیرد همین باعث فروش بسیار فوق العاده آن در بازار اروپا و سپس بازار جهانی شد

پس ساخت بازی "مترو ۲۰۳۳" و فروش خوب آن ۴A یک سال به خود استراحت داد اما پس از مدت سک سال به فکر اراعه بازی جدید و شاهکاری برای نسل جدید باشد به همین خاطر پروژه ی بازی "مترو آخرین نور"را شروع کرد و توسط ناشر قدرمتمند و جدید خود Deep Silver به تمامی جهان پخش کامل کرد این بازی به سبک بازی قبلی Action, First-person shooter برای کنسول های PC, Xbox 360, PS3 که نسبت به بازی قبلی کنسول PS3 اضافه گردیده و تا سال ۲۰۱۳ روانه بازار نمود این بازی جدید او نیز همانند "مترو ۲۰۳۳" شاهکار بود و توانست مبلغ زیادی را به جیب بزند.

مترو آخرین نور

بازی های منتشر شده توسط این شرکت :

     

متاسفانه بدلیل فعالیت کم و همچین اطلاعات کم از این شرکت قادر به توضیح و بررسی کامل نبوده ایم 

محمد امین عبیدی

محمد امین عبیدی هستم ، عاشق بازی های رایانه ای به سبک : استراتژیک ، ماجراجویی ( نقش آفرینی ) ، اُپن ورد ، و ... در گذشته وبلاگی مر بوط به بازیهای رایانه ای و سپس بازیهای ایرانی و پس از مدتی استراحت در وبلاگ بازی ایرانی نویسندگی کردم و همچنین برای مدت کوتاهی در سایت گیم ایران مشغول به کار بودم تا پس از مدتی به لطف مدیران میهن گیم در این سایت مشغول به کار شدم. برای ارتباط با من » maaqpaam@gmail.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

۶ پاسخ‌ها

  1. OMID گفت:

    ممنون
    این بخش عالی هست.فقط اگر مقدار فروش هم بنویسید خوب میشه
    یا مثلا در مورد موتوری که استفاده میکنند

  2. داود گفت:

    خیلی قسمت خوبیه ممنون

  3. احمد سعیدی گفت:

    عالییییییی
    حتما این بخشو ادامه بده.
    :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  4. دو عنوانی هم که منتشر کرده واقعا شاهکار بودن.ممنون بابت اطلاعات.بخش خوبیه ادامه بده

  5. Thorin گفت:

    سپاس
    ادامه بدید!
    دو عنوان مترو ۲۰۳۳ و LL بازی های بسیار خوبی بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *