بتمن در دستان تو|پیش نمایش بازی Batman Arkham Origins :Blackgate

همه ما می دانیم کنسول پلی استیشن ویتا یکی از بهترین کنسول های نسل است و بی شک بازی های تقریبا بدون اشکالی برایش عرضه شده ولی به دلیل قیمت گذاری نامناسب بر روی این کنسول عده ای توانایی خرید این کنسول و تجربه عناوین آن را نداشته اند.سونی از این موضوع درس بزرگی گرفت و در همین سال بود که شاهد کاهش قیمت این کنسول بودیم. اما فقط یک کاهش قیمت ساده بر طرفداری بیشتر این کنسول تاثیری نخواهد گذاشت ، بنابراین نیاز به عناوین بهتر و پیشرفته تر است تا یک کنسول نیز معروفیت و فروش بهتری داشته باشد. شاید عنوانی چون دروازه ی سیاه بتواند یک روزنه امید برای این کنسول باشد.

خاموش باش 

داستان دروازه سیاه بعد از نسخه اصلی بازی یعنی ، ریشه ها اتفاق می افتد. پس از اتفاقات ریشه ها حال زندانیان زندان دروازه سیاه دست به شورش می زنند و بتمن سعی در خاموشی این شورش دارد. تمرکز اصلی سازندگان نه تنها بر روی ایجاد یک داستان برای بازی بوده بلکه سعی کرده اند در ایجاد و شکل گیری داستان شخصیت هایی چون، ماسک سیاه ، جوکر و یا پنگوئن را در داستان دخالت دهند. از تصاویری که تا به حال از بازی منتشر شده مشخص است که رویداد های داستانی بازی به صورت کمیک و تصویری برای بازیباز روشن می شود.

معجون
گیم پلی دروازه های سیاه را می توان ترکیبی از برترین های این سبک دانست. مهم ترین عنوانی که تا به حال در سبک دوبعد در سه بعد ساخته شده عنوان فز است. دروازه های سیاه نیز در همین سبک ساخته می شود. در دروازه های سیاه امکان این وجود دارد که در هر مرحله از بازی زاویه دید خود را نسبت به محیط تغییر داد. مهم ترین نکته در گیم پلی بازی توجه به زاویه دید دشمنان خود است. هر دشمن ، سمتی که در حال نگاه کردن به آن است توسط یک نور روشن و قرمز نشان داده شده و هنگامی که در حال نگاه کردن به سمت شما باشند نور قرمز به سمت شما خواهد بود. مهم ترین مکانیک دروازه های سیاه همانطور که در بازی های سه بعدی بر پایه ارتقا است در بازی های دو بعدی هم بر پایه جستجو و پیدا کردن است تا انگیزه ی بازیباز برای گشت و گذار و جست و جو در محیط بازی برای پیدا کردن آیتم های مختلف برای ارتقا یا کسب امتیاز بیشتر شود . استفاده از وسایل همراه بتمن در طول بازی نیز از جمله کار های جذاب در بازی است. به نظر شما استفاده از طناب برای گرفتن یک لبه در یک بازی دو بعدی هیجان ندارد؟ مخصوصا اینکه بازی سه بعدی هم است و می توان با محیط در تماس بود. البته امیدواریم شاهد معما های پیچیده و سخت در طول بازی همانند بازی غار باشیم.

کاراگاه بتمن در خدمت شما ، شماره دو تا شیش
یکی از مکانیک های جذاب بازی دروازه های سیاه که در نسخه اصلی بازی نیز موجود است حالت کاراگاهی بتمن است. برای کسانی که با این حالت آشنایی ندارد باید گفت که حالت کاراگاهی به این صورت است که بتمن پس از وقوع هر جنایت و یا قتل در مخفی گاه خود و بر روی صفحه مانیتور بزرگش به تحلیل صحنه و بازی می پردازد ، فیلم های گرفته شده از منطقه وقوع حادثه را بررسی می کند و با نگاه کردن به شواهد مختلف از هر حادثه اطلاعات و آمادگی بیشتری برای رویارویی با عوامل ایجاد آن پیدا می کند. در نسخه دروازه های سیاه نیز امکان این وجود دارد.

گرافیک ، گرافیک  مساله این است
گرافیک هنری بازی با توجه به تصاویری که از آن منتشر شده نیز خوب است و سازندگان روی آن و جزییاتش بسیار کار کرده اند و علاوه بر آن چون گرافیک بازی باید به گونه ای متفاوت با بازی اصلی باشد تا حس و حال مناسب به بازیباز منتقل شود، یک سری تغییراتی بر روی سبک گرافیکی بازی ایجاد شده است.

بتمن توی جیب
دروازه سیاه از همه نظر یک عنوان استاندارد و مناسب برای دستگاه پلی استیشن ویتا به حساب می آید. بازی به همراه نسخه اصلی برای پی اس و ویتا منتشر می شود.فقط باید منتظر ماند و دید که استودیو ((آرمیچر)) چه دست گلی به آب می دهد. فکر نکنید که استودیو بی تجربه است! بلکه این استودیو در گذشته ها وظیفه ی ساخت نسخه ی اچ دی مجموعه متالگیرسالید را برای ویتا در کارنامه خود داشته است. هنوز هم برای قضاوت زود است باید منتظر ماند و دید که بازی چه کمکی می توان به فروش ویتا بکند.

مهدی عنایتی

من محمد مهدی عنایتی هستم 13 ساله و در حال حاظر یکی از همکاران بخش تهیه مجله میهن گیم و تولید دیزاین آن هستم و با آقای صادق خزائی در خصوص طراحی ها تبادل نظر می کنیم . بزودی هم قرار است بر روی یک پروژه جدید در سایت کار کنیم که از جمله سورپرایز های ما می باشد

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. محمد گفت:

    آقامحمد ، به یکی از همکاراتون گفته بودم که بخشی برای انتقاد بازی ها بسازید ، گفت باید با مدیریت سایت حرف بزنه ، اون چی شد ؟ راستی میخوام عضو گروه میهن گیم بشم باید چی کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *