به سوی تاریکی ا نگاهی عمیق به اولین ویدئو از گیم پلی Middle-Earth: Shadow of Mordor

ببینید : همزمان با انتشار ویدئویی از سرزمین میانه در سراسر جهان ؛ اولین گام به سوی سایه ی موردور در میهن گیم

دنیای فرقه ی قاتلین در سرزمین میانه – بررسی اختصاصی میهن گیم از اولین ویدئوی دیدنی منتشر شده از سرزمین میانه : سایه ی موردور

برای آن دسته از گیمرهایی که اخبار مربوط به عنوان کنجکاوی برانگیز جدید صنعت بازی را دنبال میکنند ؛ خبر خوشحال کننده اینکه ، Monolith و Warner Bros بالاخره اولین ویدئو از گیم پلی ارباب حلقه های جدید دنیای بازی ، یعنی سرزمین میانه : سایه ی موردور را منتشر کردند . این ویدئوی تماشایی که برای مدتی ذهن فرسوده ی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد ، جزئیات گیم پلی و تکنیک مبارزات را برای نزدیک به ۸ دقیقه توضیح میدهد .

Middle-Earth: Shadow of Mordor در حالی مراحل تولیدش را پشت سر میگذارد که میان دو فیلم اقتباسی و فانتزی ارزشمند از کتاب تالکین (J.R.R Tolkien ) قرار گرفت . سه گانه ی ارباب حلقه ها و هابیت . این بازی به شکل واضحی از برداشتی که پیتر جکسون از کتاب ارباب حلقه ها و هابیت ها در ۵ فیلم اخیر خود ارائه کرده ، استفاده میکند و همان مواد بصری و اتمسفر را در خود پیاده کرده است . بازی داستان تالیون ( Talion) ، تکاوری است که خانواده و همه ی چیزهای مهم زندگی اش را زمانی که موجودات خبیث سائورون (Sauron eye) ، دروزاه ی سیاه را گسترش میدادند ، از دست داد . آخرین عنوان بر مبنای جهان The Lord of the Rings ، که واکنش متوسط منتقدان را به همراه داشت یک عنوان جانبی با نام War in the North بود که البته رضایت نسبی طرفداران را هم همراه خود دید.

اما در نگاهیی دقیقتر ؛ به نظر می رسد ، یک نسخه از اساسین کرید را در سرزمین میانه قرار داده باشند . طبق آنچه من فهمیدم ، یکی از اعضای سابق کمپانی یوبیسافت در تیم تولید ، متهم شده بود به اینکه کدهای مربوط به بازی نسخه ی دوم اساسینز کرید را دزدید. و مستقیما از آن در سایه ی موردور استفاده کرد. اگر چه این حقیقت است که سرزمین میانه : سایه ی موردور به صورت واضحی از سری پرطرفدار یوبیسافت AC الهام گرفته شده است اما نتیجه ای شایسته را به همراه داشته است . شیوه ی بهبود بصری ، محیط آزاد و پویا ، سبک بالاروندگی از ارتفاعات ، ظاهر نبردها ، کشتار و بافتها ، همگی ، عناصری بسیار آشنا به نظر میرسند . نمیشود با دیدن یک ویدئو برداشتی صریح از بازی ارائه کرد .

 

بازی آشنا به نظر برسد یا نه , با اینحال دانستن بیشتر از محتویات آن ، همچنان دلپذیر است. پیشتر از این Monolith از ایده های بکری حرف زده بود که تنها در سایه ی موردور استفاده شده است . مکانیک جزا و پاداش ، یکی از آن عناصر جدیدست که باعث میشود بازی تجربه ای میخکوب کننده باشد . این سیستم که در اصطلاح Nemesis گفته میشود ، این امکان را میدهد که انتخاب ها در داستان برای هر گیمر منحصر بفرد باشد . رفتار محیط و دشمنان نسبت به این تصمیمات تغییر میکند ، این باعث میشود تجربه ی این عنوان برای هر گیمری منحصر به فرد باشد . به این اضافه کنید ؛ مجموعه ای از توانایی های جادویی را که همراه با تنظیمات فانتزی ممکن میشود . یکی از این قابلیتها که خیلی شبیه به سیستم طراحی شده در سری AC است ، مربوط میشود به ویژگی پردازش محیط و دشمنان با استفاده از تغییر نمای بصری .

حداقل ، این فوق العاده است که Monolith با حق امتیاز ساختی که از ارباب حلقه ها در اختیار دارد ، کاری انجام داده . با دیدن این ویدئو ، در انتظارات شما برای دیدن یک بازی استراتژیک یا در سبک hack and slash تغییرات اساسی بوجود خواهد آمد . در طراحی کاراکتر اصلی ، به شیوه ای جالب همه ی عناصر پویا به هم آمیخته شده است ؛ موهای بلند تالیون در هنگام راه رفتن و دویدن ، با حرکتهای باورپذیری طراحی شده اند . این حرکات جالب در لباس رزمی و وسائل نبرد او هم به چشم میاید . نکته ی مهم در گیم پلی بازی ، اینست که ویدئوها بدون اینکه از مراحل اصلی با فاصله ی زمانی قطع شوند و یا ، با لودینگ های طولانی همراه باشند ، به مبارزات متصل اند . این یعنی در میان نبردها ، با بخشی از ویدئوهای از قبل رندر شده مواجه خواهید شد که به صورت پیوسته ، با مبارزات اصلی ادغام شده اند . محیط بازی ؛ کوهستان ها و مناطق سنگلاخی و بافت پوششهای گیاهی ، به درک پیتر جکسون از دنیای کتابهای تالکین نزدیک شده است . این موضوع را در تیرگی حاکم در فضا میشود بیشتر احساس کرد . عنصری که همیشه برادران وارنر را از رقیب اش یوبیسافت جدا میکند ، ویدئوهای فوق العاده ایست که میان بازی استفاده میشود . این بار هم برادران وارنر به کمک تجربه ی بی نظیرشان در امر تولیدات سینمایی ، سکانسهای دلهره آوری را با سبک مورد علاقه ی انیمیشن سازان ، یعنی موشن کپچر ساخته اند .

اینجا هم به سبکی مشابه با سری AC به شناسایی دشمنان نیاز پیدا خواهد شد . سبکی که سایه ی موردور با استفاده از آن ، قابلیت شناسایی دشمنان را به گیمر میدهد ، تلفیقیست از دنیایی غیرمادی در سه گانه ارباب حلقه ها ، وقتی از حلقه استفاده میشد ، با قدرت ویژه ی یک اساسین . در زمان استفاده از این قدرت دید ، به دنیایی میان زندگان و مردگان قدم میگذارید که ، بودن در محیطهای نفس گیر فیلمهای ارباب حلقه ها را یادآوری میکند . در این ویدئو ، سازندگان ، خصوصیات گرافیکی بازی را با نشان دادن مرحله ای که زیر بارش سنگین باران اتفاق می افتد ، به نمایش میگذارند . نمیدانم موتور گرافیکی که چنین جزئیات درخشانی را در سرزمین میانه ارائه کرده چیست و با چه فرمول انحصاری ساخته شده ( ظاهرا موتور بازی ، Lithtech است ) . اما با توجه به نوع طراحی جلا گرفته ی سطوح در هنگام خیس شدن ، همه چیز در بازی ، شبیه به عناوینیست که با موتور گرافیکی Fox Engin ساخته شده اند .

در استفاده از جادو هنگام نبردها ، سایه ی موردور عملکردی شبیه به گاندولف ، شخصیت محوری دنیای کتابهای تالکین ، دارد . این یک ایده ی مرکزی در این مجموعه آثار است که تا وقتی نیاز به جادو نباشد ، از آن استفاده نمیشود . با توجه به این ویدئو ، این قابلیت در بازی ، هنگام نزدیک شدن به شکست در نبردها با کند کردن زمان ، قابل استفاده میشود . برای وارد شدن در نبردهای تن به تن ، چند آیتم متنوع طراحی شده است ؛ assassinate ، Terror ، Brand و Kill که هر کدام ویژگی به نظر تازه ای در این سبک به حساب میایند . البته در این ویدئو فقط قسمت کشتن و ویژگی ورود به ذهن یک ترول نمایش داده شد . آنچه مطلقا سرزمین میانه را نسبت به عناوین فانتزی دیگر متمایز میکند ، یک قابلیت ویژه خواهد بود با نام Shadow Strike که هنگام تعقیبِ هدفِ در حال فرار استفاده میشود ، با این شیوه که به شکلی سریع برای نابودی دشمنان فرعی دیگر ، حین تعقیب هدف اصلی مورد نظر به کار میرود .

 

در ویدئو نشان داده شد که قبل از کشتن رئیس دسته ای از ترولها ، تالیون با استفاده از جادو به ذهنش وارد شد تا به اطلاعاتی از سردسته ها و روسای این موجودات خبیث و ارتباطشان با هم دست پیدا کند . و به این شکل وارد ماموریت دیگری میشود . در بخشی دیگری از ویدئو ، هنگام مواجه شدن با شمار زیادی از سربازان دشمن که همگی موجودات خبیثی هستند که به خودشان هم رحم نمیکنند و برای به زیر کشیدن هم برای دسترسی به پستهای بالاتر حاضر به خیانت هستند ، تالیون برای ورود به ذهن آنها کار سختی در پیش ندارد . با استفاده از جادو ، به طور دقیقتر قابلیت Spy ، چند تن از آنها را تحت تاثیر قرار میدهد تا در هنگام مبارزات به کمکش بیایند . حتی یکی از آنهایی که ذهن اش تحت تاثیر این جادو قرار گرفته به رئیسش حمله میکند .

 

به نظر میاید که در استفاده از مخفی کاری ، سرزمین میانه نوآوری های لذت بخشی به خرج داده باشد . که به جای وارد کردن این عنصر در مبارزات که در سری AC به تجربه ای شکنجه آمیز تبدیل شد ، مخفی کاری را در شیوه ی رسیدن به مناطق تحت نفوذ موجودات اهریمنی تزریق کرده است . این ویدئو که از روی آزمایش بازی بر نسخه ی XBox one ضبط شده است ، با افت فریم در برخی لحظات و نورپردازیِ نه چندان جالب همراه بود که احتمالا بازی را در مراحل اولیه ی پردازش جزئیات بصری نشان میدهد . با همه ی تفاسیر ، این شگفت انگیز خواهد بود که عنوانی نقش آفرینی و سوم شخص را تجربه خواهیم کرد که با الهام از عناصر درخشان این سبک ، به سه گانه ی شاهکار ارباب حلقه ها وفاداری نشان میدهد .

ویدئو :http://www.youtube.com/watch?v=BRzoS7v09Zw

به منظور به دست آوردن فهم بهتر از محتوای گیم پلی مخصوص آنهایی که نمیتوانند به ویدئوی اصلی دسترسی داشته باشند ، دو تصویر متحرک دیدنی را از مخفی کاری شخصیت اصلی و مبارزه با چند ترول تدارک دیده ایم که عطش شما را برای دیدن ویدئوی اصلی بیشتر خواهد کرد .

http://up.mihangame.com/uploads/p86345_firetoss.gif

http://up.mihangame.com/uploads/b92380_orctakedown.gif

نویسنده : سعید قلی نژاد

Riddler

سعید قلی نژاد ملکشاه

شما ممکن است این را هم بپسندید

۸ پاسخ‌ها

  1. Riddler گفت:

    مقاله بیشتر از یک ماه پیش نوشته شده است .

  2. مهدی مجد گفت:

    خیلی زیبا بود سعید جان

  3. محمد امين جاويد گفت:

    عالى بود عزیز.

  4. ryse گفت:

    ممنون عالی بود (F)
    بازیش تقریبا شبیه به اساسینز کرید میمونه

  5. Arno گفت:

    هیچ چیز نمیتونه جای AC روبگیره

  6. ABS92 گفت:

    ممنون جالب بود

  7. دانیال نوائیان گفت:

    خیلی خوب بود . ممنون (Y)

  8. noobs in league of legends گفت:

    منظورتون از دسته ترول ها دسته اورک هاست دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *