به نام ایران به کام دشمن|نگاهی دیگر به عنوان Prince Of Persia

بازی Prince Of Persia را قطعا همه شما عزیزان می شناسید و نیازی به معرفی ندارد.داستان آن را هم می دانید که درباره شاهزاده ایران است و داستان های های خیالی و متعددی که در سری ۵ گانه بازی برایش رخ می دهد.چند سال پیش بحث های زیادی درباره توهین آمیز بودن این بازی مطرح شد و بسیاری, از واقعیت این بازی آگاه شدند; اما چندی پیش در برخی از مطالب میهن گیم مباحثی در این خصوص مطرح شد و بنده متوجه شدم هنوز خیلی ها هستند که از توهین آمیز بودن این بازی نسبت به ایران و اسلام آگاهی ندارند , و منکر آن می شوند به همین دلیل در این مطلب به بررسی کوتاه این بازی پرطرفدار می پردازیم.

شخصیت های بازی:


ابتدا از شخصیت اصلی بازی شروع می کنیم که به اصطلاح ایرانی است بر خلاف برادرش نه چهره ی ایرانی دارد و نه می تواند فارسی بفهمد و صحبت کند.در بازی هم نامی از او برده نمیشود و او را شاهزاده خطاب می کنند.


مالک برادر شاهزاده قصه ما که شخصیتی کاملا قدرت طلب و منفی است و در آخر هم بدست شاهزاده کشته می شود .


راضیه جنی است که رئیس برخی قبایل اجنه می باشد و چهره ای سیه چرده دارد و به زبان فارسی هم کاملا مسلط است.

 
شخصیت بعدی راتاش است که یکی از منفور ترین شخصیت های این بازی می باشد و جالب است که کاملا به زبان فارسی تکلم می کند.

 
تصویری که مشاهده می کنید جنی است که در بازی پرنس زهرا نام دارد و شاهزاده آن را از بازار به عنوان برده می خرد.
 

بررسی بازی

۱-با کمی تامل در شخصیت ها و داستان این بازی که در بالا مطرح شد در می یابیم که سازندگان بر آن بوده‌اند تا خوانش و روایت خود را از ایرانیان و ایران باستان ارائه دهند. از آنجا که شاهزاده فردی است که نه چهره وی به ایرانیان شبیه است و نه توان صحبت و یا درک زبان فارسی را دارد، لذا این به اصطلاح بازی بر آن است این گونه القا کند که شاهزاده ایران‌ زمین در زمان ایران باستان فردی غیرایرانی بوده است.حال مورد دیگری که این موضوع را مسلم تر می کند این است که حاکم ایران که همان برادر شاهزاده است فارسی نمی داند.

۲-در این بازی, بازیباز برای کسب امتیاز و ارتقاء خود می بایست مجسمه ها و کوزه های گلی و باستانی ایران که مشابه آثار دوره هخامنشی هستند را تخریب کند.

۳-در این بازی با توجه به نماد ها و برخی مجسمه ها ایرانیان باستان را همگی بت پرست معرفی کرده اند در حالی که می دانیم پیرو آیین زرتشت بوده اند و یکتا پرست.

۴-در این بازی دو جن وجود دارد که نام هر دو از القاب حضرت فاطمه (سلام الله علیها) یعنی راضیه و زهرا می باشد.آیا این نام گذاری اتفاقی بوده؟؟؟جان من شما بگید.اتفاقی بوده؟؟؟

۵-مسئله بعدی، مربوط به عنوان این بازی است. اکثر سایت‌ها به اشتباه نام آن را شاهزاده «ایرانی» ترجمه کرده‌اند. حال آنکه نام اصلی آن شاهزاده «ایران» و یا به عبارت دیگر «شاهزاده فارس» (Prince of Persia) است. در عنوان انگلیسی آن، Persia نه نقش صفتی که نقش اسمی دارد و ترجمه دقیق آن «فارس» یا «ایران» است. عبارت «شاهزاده ایرانی» این را به ذهن متبا در می‌سازد که این بازی در مورد یکی از شاهزاده‌های ایرانی (از تبار ایرانیان) است و حال آنکه عبارت «شاهزاده فارس یا ایران» کاملاً چیز دیگری را نشان می‌دهد. در این عبارت مشخص است که این بازی در مورد شاهزاده و حاکمی می‌باشد که بر فارس و ایران‌زمین حکومت می‌کند؛ نه آنکه اصالت وی ایرانیست. عدم توانایی شاهزاده و برادرش در فارسی صحبت کردن، معرفی شارامان به عنوان پدر شاهزاده و حاکم ایران که مقر حکومتش در بابل است، و نیز اسامی انتخاب‌شده خود گواهی بر این مدعاست.

۶-لطفا به تصویر زیر نگاه کنید.مگر نه اینکه گنبد نماد یکتا پرستی و اسلام است;حالا از شباهت این گنبد گل دسته به گنبد امام رضا(ع) می گذریم اما بالاخره نماد اسلام که هست.توجه کنید که از سمت این گنبد چه موجوداتی به سمت شاهزاده می آیند!!!قضاوت با خودتان.این را هم بگم از این دست والپیپر ها بازی پرنس کم ندارد و در بسیاری از تصاویر این بازی مفاهیمی نهفته است.

۷-مسلماً فرد و جامعه‌ای که هویت ندارد ــ خواه فردی و خانوادگی و ملی باشد و خواه فرهنگی و علمی و مذهبی ــ حرفی برای گفتن و عرض اندام کردن و یا حتی دفاع کردن از آن را ندارد. چنین فردی دچار ازخودگریزی و بیگانه‌پرستی می‌شود. یکی از رویکردهای این بازی این است که از ایرانیان هویت ملی، فرهنگی و مذهبی آنان را گرفته و سپس آن چه را که خود می‌خواهد به آنها القا کند.جالب است که در این بازی هر زمان که شاهزاده با دشمنان انسان برخورد می کند آن ها فارسی سخن صحبت می کنند.

تاثیرات
سوالی که برای خیلی ها به وجود میاد این هست که این ها اصلا چه تاثیری بر ما دارند.حالا اگه اسم یکی از جن ها زهرا باشد مگر چه تا ثیری بر ما دارد؟در جواب این عزیزان باید گفت تاثیر این موارد در زندگی ما بسیار است و این را باید بدانیم که چیز هایی که ما می شنویم و می بینیم و لمس میکنم فقط درصد کمی ازش در ضمیر خود آگاه ما می رود و متوجه آن می شویم اما عمده مفاهیم آن در ضمیر ناخوآگاه ما نقش می بندد و در آینده بر روی تصمیم گیری ها و رفتار و افکار ما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

دوستان همین موارد برای فهمیدن عمق فاجعه کافیست و اگه فردی واقعا خواب باشد با این ها بیدار خواهد شد اما اگر کسی خود را به خواب زده باشد با هزاران دلیل و مدرک هم به خود نمی آید.همه باید بدانیم که هدف سازنده های این بازی فقط سرگرمی نیست.
اگر هنوز هم قانع نشده اید و این بازی را مبرا از هر گونه حرف سیاسی و فرهنگی می دانید پیشنهاد میکنم سخنرانی کوتاه استاد رائفی پور در این خصوص را دانلود کنید:
لینک دانلود نقد کوتاه استاد رائفی پور
(پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنید)

همه این ها بر می گردد به خودمان که میدان را خالی کرده ایم و عرصه بازی سازی را به دست دشمن داده ایم و گرنه نباید از دشمن گله و کینه ای داشت;دشمن کارش دشمنی است.این ما هستیم که در عرصه بازی سازی هم باید فعالیت کنیم و نگذاریم که دشمن بدون رقیب در مجامع مجازی جلان دهد.
دل خوشی ما اکنون می تواند بازی سازی ایران باشد و امید به پیشرفت آن تا با تولید بازی هایی با استاندار جهانی مرحمی بر زخم هایمان باشد.زخم هایی که بی حرمتی ها در بازی های خارجی بر ما زده اند و دیر نباشد که بازی های ایرانی جواب دشمن را خواهند داد…

 

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۷۵ پاسخ‌ها

  1. حسین فریدنصر گفت:

    اساسین هم نمونه ی بدترشه یه مقاله هم درمورد اون بنویس.
    از دیوید کیج انتظار نداشتم که تو فیلم ایممورتال این هدفارو داشته باشه.
    تیو بیاند هم وقتی میمیری همونطوری که تو آیات و روایات هست تمام زندگیت از بدو تولد تا مرگ در یک لحظه بهت نشون داده میشه

  2. صحبت کردن در مورد این بازی واقعا سخته ولی این موضوع خیلی روشنه که این همه موارد و اسم های مشابه تصادفی نیست.به دوستان پیشنهاد میکنم کلیپ رو حتما مشاهده کنند

  3. Riddler گفت:

    دوست عزیز اگر الان باز من چیزی بنویسم میگویید خودبرتر بین است … پس لطفا دقیق بخوانید …
    ۱. تمام این محصولات فرهنگی که ما داریم در موردش حرف میزنیم از اساس نمیبایست به دست ما میرسیده تا کار به این تحلیلها برسد پس اگر قرار است به دنبال گناهکار بگردیم این را باید در میان خودمان بگردیم. چون ایران مشمول قانون کپی رایت نیست پس کاربران ایرانی بازار هدف تولیدکنندگان اروپایی و امریکایی نیستند . در نتیجه زبانی که شخصیت اصلی میبایست در داستانی شرقی با آن صحبت کند به ناچار انگلیسیست و نه فارسی که دوست عزیزمون تحلیلهای فرامتنی عجیب و عریبی راجعه به اینکه حتما منظور بدی باید پشت این کار وجود داشته باشد . که از اساس باطل است … حتی برای خالی نبودن عریشه چند کلام و جمله ی فارسی هم در این عناوین استفاده شده تا ریشه ی ایرانی بودن بازی حفظ شود .مثل وردهایی که خوانده میشود و غیره . در مورد چهره ی شخصیت اصلی هم باید این نکته را عرض کنم که در ایران باستان ، محد.ده ی ولایات ایران به حدی بوده که شامل تنوعهای ظاهری بسیاری بوده هم در فرم صورت و هم در رنگ پوست . پس این هم نمیتواند تحلیل درستی باشد . چرا که نباید از سازندگان این انتظار را داشته باشیم تا یک آدم از دوران باستان پیدا کنند و قیافه ی شخصیتها را از روی آنها طراحی کنند .

    ۲. لطفا به تاریخ ایران رجوع به فرمایید و ببینید که چه دورانهای سیاهی را ایران پشت سر گذاشته و چه انقلابهایی را کرده و چه خونهایی از ۳۰۰۰ سال پیش تاکنون ریخته شده تا ایران واقعی همیشه زنده بماند . شما انتظار دارید مثلا در یک قصه ی تخیلی در یک بازی همه چیز گل و بلبل باشد و هیچ سیاهی و تاریکی در آن نباشد . در تاریخ مطالعه بفرمایید تا بفهمید که در چه دورانهایی بعضی حکومتها با استفاده قرار دادن اسلام و استفاده ی ابزاری از آن چه مصیبتها بر سر مردم آوردند که دربازی بخشی از این را به صورت تلویحی میبینیم که نمیشود ردش کرد . (اگر رد کنیم یعنی اطلاعات کمی از تاریخ داریم). مثلا در قضیه ی شکستن اشیای تاریخی برای به دست اوردن سلامتی یا ابزار ؛ مثلا چه ایده ی دیگری باید وارد داستان میشد تا کاربران بتوانند از قابلیتهای بازی استفاده کنند . این یک ایده ی مرسوم از بازی های نقش آفرینی سوم شخص است که یا در جعبه ای یا در اشیایی که به بازی اصلی مربوط میشود . قابلیتهایی گنجانده شده تا با شکستنشان آنها گسب شوند . اتفاقا هیچ تبلیغی بهتر از این برای آثار تاریخی یک مملکت وجود ندارد . (مثلا در فیلم سریع و خشن امسال ، در جایی از فیلم برای تبلیغ نوشابه ی کوکاکولا یک بوفه از آن را با گلوله ای نابود میکنند . ما ارزش اینجور تبلیغ ها را نمیفهمیم چون فرم و روش این طور کارها را در ایران تجربه نکرده ایم و همه چیز را در ایران سطحی و شعاری خواسته ایم و وقتی با چنین ایده های بکری روبرو میشویم در مقابلش جبهه میگیریم) . اضافه بر این همه ی ما میدانیم که بسیاری از آثار تاریخی دوران هخامنشیان و دوره های ساسانی توسط موزه های آمریکا و انگلیس نگهداری میشوند و ارزش و منزلتی که انها برای تاریخ ایران قائل هستند خود ما این ارزش را برای خود قائل نیستیم و از آثارمان حفاظت نمیکنیم . مثلا به خراب شدن تخت جمشید و رشد میکروبهای سیاه واکنشی نشان نمیدهیم …

    ۳. در مورد اجنه و نامشان که احتمال توهین به اسلام را دادید : اتفاقا جنی که با شهزاده همکاری میکند و نقش مثبت ماجرا را دارد با استفاده از وردهای جادویی که نامهای مقدسی در اسلام هستند به کمک شاهزاده میاید . یعنی از نامهای متبرک برای پیروزی بر دشنمان استفاده شده . و از آنها نیرو گرفته شده . بعضی اسامی متبرک هم در جاهایی نوشته شده که باز هم دلیلی بر ضدیت با اسلام وجود ندارد . این ها فقط المانهایی هستند که با استفاده از آنها خواستند نمادی از ایران باستان را نشان بدهند . دقت کنید که اگر همین مناره ها و گلدسته ها و اشکال تاریخی و اسامی نبود دیگر نمیشد گفت شاهزاده ی ایران .!!!
    ۴. در ایران باستان که از چین تا مصر شامل میشد فرهنگهای به شدت زیادی با تنوع بسیار زیاد زندگی میکردند که مطمئنا بعضی از آنها بت پرست ، غالبا زرتشتی ، ارامنه ، بودایی ، آشوری و همه نوع فرهنگ باستانی دیده میشد و اینگه بگوییم انها ایرانیان را بت پرست فرض کرده اند . کاملا سطحی نگری و به دور از مطالعه هست …
    ۵. دوست عزیز در جایی گفتید که اینها فاجعه ای هستند که قرار است در ناخوداگاه ما تاثیرهای بدی بگذارند ، همان حرفهای عامی که امثال عباسی و رافوی پور همیشه برای توجیه مطالب اینچنینی دارند و هیچوقت توضیح نمیدهند چطور این اتفاق میافتد . چطور قرار است این بازی مرا به انسانیت ، ایرانیت و اسلامیت بی تفاوت و بی غیرت بکند . من هنوز همان ادمی هستم که به تاریخ ایران عشق میورزم ، حتی بعد از تجربه ی بازی شیفته ی خواندن بیشتر در تاریخ کشورم شدم و نه برعکس . نسبت به اسلام شناخت بیشتری پیدا کرده ام و ایرانیان را مثل بقیه ی مردم جهان دوست دارم . پس شما و این آقایان چه میگویید . حرف حسابتان چیست . حتما میخواهید بگویید من یک مثال نقض هستم . یک استثنا . بقیه ی جوانان همه با انجام و دیدن این بازی ها و محصولات گمراه شده اند . دیگر ایرانی نیستند . دوست عزیز من سنم زیاد بیشتر از شما نیست فقط ۲۰ سال دارم .لی سعی میکنم بیشتر و بیشتر مطالعه کنم تا ادمهایی امثال عباسی بر من تاثیر گذارند . من خواب نیستم . وو خودم را هم به بیخوابی نمیزنم . اینها فقط داستانهایی هستند که برای مردم و نوجووانان بی حوصله ی اروپایی و آمریکایی ساخته شده اند تا سرگرم شوند . البته کاملا هم به این واقفم که این داستانها تفسیر سازندگانش هست نه انچیزی که ما دوست داریم باشد … هر هنرمندی باید تفسیر و برداشت خودش از پدیده ها را ارائه دهد نه انچیزی که ما دوست داریم باشد … این یک داستان تخیلی از ایران باستان است با گوشه هایی کم از واقعیتگرایی …

    • احمد سعیدی گفت:

      این که نباید تو ایران بیاد رو قبول ندارم چون میشه مثل همون قانون فیلترینگ.باید بیاد اما باید بدانیم که چی آمده.چه طور اکثر کاراکتر های بد فارسی زبانند اما کاراکتر مثبت فارسی زبان؟دلیل این که دشمن فارسی حرف میزنه پس چیه؟
      انتظار نداریم ایران کاملا آباد باشه اما کلا خرابه هست.
      همه چی به کنار.فقط این مورد.واقعا آتیش میگیرم که یه شیعه داره با من صحبت میکنه اما از این عصبانی نمیشه که مادرش که سرور کل کائنات و انس و جن هست رو تا حد یک جن پایین آوردن؟واقعا اتفاقی بوده دو القاب حضرت زهرا.واقعا تو این مسئله میتونه اتفاقی باشه.در این مسئله خودتون رو به خاب زدید.در مباحث گذشته ای که بنده با شما داشتم خیلی چیز ها رو پدیرفتم اما شما اصلا برخی چیز ها رو نمی پذیرید. …
      بازی طوریه که مشخصه اسلام به ایران نیومده بوده.گنبد برا چی بوده.شما که اهل مطالعه هستید باید بدونید که گنبد تو تاریخ ایران نبوده و ریشه در اسلام داره.بعد اون موجودات چیه که دارن از سمت گنبد میان.
      در بحث دین هم دین قالب شرطه دیگه.
      حرفای عام کودومه.ضمیر نا خودآگاه.ینی شما اینم نمیخاید بپزیرید؟اگه چنین چیزی نبود دلیلی داشت دشمن تو فیلماش این کارا رو بکنه؟واقعا  که…
      خوده رائفی پور برخی هاشو میگه دیگه.بی دلیل شمیشیر دو دمه میدن دست موش.بی دلیل اسم حضرت زهرا رو روی غول میزارن.فکر کنم شما همه کتابای دنیا رو خوندی به جز ضمیر نا خودآگاه.هه.کمی دربارش بخونید.اینا فقط برا سرگرمی نیس به خدا.به خدا نیس.جنگ نرمه.جنگگگگگ نرم.چیزی که اگر نبود الان دین جوونای ما مثل دهه ۵۰ بود نه مثل الان که …
      اگه تاثیر نداره پس چرا تو فیلما و بازی ها شون میزارن؟ترو خدا برید نقد فیلم ۲۰۱۲ ماله رائفی پور رو دانلود کنید و ببینید که چه کار کردن تو فیلماشون.
      به خدا برا سرگرمی نیس.
      دیگه نمیدونم چی بگم.لطفا دیگه جواب ندید.الان فهمیدم که بی فایده است.

       

    • ali گفت:

      من کاملا با حرف riddler موافقم شمایی که هیچ اطلاعات کافی در مورد تاریخ ایران ندارید چرا الکی مقاله ای رو روی وبسایت قرار میدید حتی بازی اساسینس که انقدر در موردش بحثه ،به هیچ وجه جنبه ضد ایرانی نداره شما برید در مورد حشاشین تحقیق کنید بعد بیاید بگید که اساسینس جنبه ضد ایرانی داره لطفا در موردش حرف نزنید

      • احمد سعیدی گفت:

        من که بحث اساسین رو پیش نیاوردم

        • ali گفت:

          من منظورم با دوستانی که اساسینس قاطی ماجرای پرنس میکنن وگرنه من منظورم شما نبود ولی لطفا دیگه ندونسته متنایی بر ضد بازی های شرکت یوبیسافت نزارید چون جزء معروف ترین شرکت های بازیسازی

          • احمد سعیدی گفت:

            الان منظورتون کودوم متنه؟من همش با مدرک حرف زدم.منظورتون رو از ندونسته نمیفهمم.من یه سری تصویر گذاشتم گفتم شما خودتون قضاوت کنید.
            حالا هر کس هم هر جوری دوست داره قضاوت می کنه.یه سری میگن من توهم زدم و این عکسا هم همش توهمه و اصلا هیچ کس با ایران دشمن نیست و همه با ایران خوبن یه سری هم میگن نه این تصاویر و مدارک اتفاقی تو بازی های اینا نبوده.شما هم خودت میتونی قضاوت کنی.

  4. OMID گفت:

    درسته همه دشمن ما هستند و ۲۴ ساعته فوکوس کردند روی ایران!
    عزیزم توهم توطئه فقط مصرف داخلی داره و اگه نباشه واویلا میشه!
    به جد شما افراطی ترین نویسنده این سایت هستید و توهم توطئه موج میزند درونتان.فقط این رو بگم تو صنعت بازی سازی ایران هیچ محلی از اعراب نداره(و تمام امور دیگر) و اینکه هر بازی رو ضد ایران میسازند یک جک گریه اوره.
    اصلا گیریم تمام اروپا و امریکا میشینن تو اتاق فکر که ما چه کار کنیم ضد ایران باشه! خب ایران هم بسازه.اخه ما کجای معادلات جهانی هستیم که اینقدر اعتماد به نفس دارید؟! گذشت زمان پشت صحنه واقعی رو متوجه خواهید شد
    با تشکر(یا کامل بذارید یا اصلا تایید نکنید)

    • احمد سعیدی گفت:

      کامل گذاشتیم.توهم…
      نمیدونم چی بگم.ماکجای جهانیم؟اگه مهم نیستیم چرا وزیر خارجه امریکا میگه مشکل اصلی ما ایرانه.اگه ما مهم نیستیم چرا سوال مجری انتخابات از کاندیدای ریاست جمهوری امریکا اینه که با ایران میخاید چی کار کنید؟اگه مهم نیستیم چرا این همهشبکه امریکایی فارسی زبون داریم؟لابد واسه همه زبان ها داریم؟یا لابد عاشقمونن و خیلی باهامون حال میکنن؟
      اگه توهمه پس این همه مدرک چیه؟
      چه جالبه که من برای توهماتم دلیل هم دارم.

    • mohyar گفت:

      عزیز میتونیم به نوعی هم بگیم ایشون واقع بین ترین نویسنده سایت هستند شما بهتره اطلاعات کمت رو به رخ نکشی.همین الان ۵۲۷دانشگاه دارن درباره آخر الزمان و ایران دانشجو بیرون میدند .شما میدونی بیلدربرگ چیه؟شما میدونی تمام اتفاقات آمریکا و تقریبا جهان هرسال به سران و سرمایه گذار های بزرگ دیکته میشه که تمامی اونها زیر نظر ایلومناتی هستند من از پژوهش اومدم بیرون ولی وظیفه دونستم که اینو بگم الان فقط دنبال بازی و کامپیوترم. :-P

  5. احمد سعیدی گفت:

    دوستان یه چیزی واسم خیلی جالبه.اینکه من چند ماهه دارم از بازی های ایرانی دفاع میکنم هیچ کس نمیاد حمایت کنه و همه از ایران بدشون میاد اما از یه بازی خارجی بد گفتم اونم با دلیل همه بهشون برخورده.انگار به ناموسشون بد گفتم.جالب نیس؟
    بعد اقای Riddler میان میگن که هیچی تو ضمیر ناخوداگاه نمیره.پس اینا تاثیرات چیه.غیرت ایرانی و شیعه همش رفته و ذوب شده در اعتقادات پوچ.
    نمیدونم چی بگم.خیلی دلسرد شدم.شاید سر همین مطلب نویسندگی رو گذاشتم کنار …
    ولی خودم به خودم لایک میدم چون به راهم ایمان دارم. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

    • mohi گفت:

      :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  6. Riddler گفت:

    شوخی نکنید باهام… فیلترینگ ؟! ، باید بیاد ایران یا نه ؟! …
    چرا باید یک کامنت حذف بشه در حالیکه شما دوست دارید یه بازی غربی رو در اختیار داشته باشید …
    شما و دوستانتون در شرایطی دارید زندگی میکنید که حتی تحمل یک کامنت رو ندارید و اون رو حذف میکنید اونوقت ژست روشنفکری میگیرید که باید در مقابل محصولات دشمن(این کلمه هم منو عذاب میده) بیدار باشیم …
    دوستانتون هر وقت یاد گرفتند نسبت به نظرات رویکرد حذفی نداشته باشند اون موقع میتونند در مورد مسائل اظهار نظر کنند … ما نمیتونیم همه چیز رو یکطرفه بررسی کنیم …
    من مقاله ای رو همون سالهای تولید شاهزاده ی ایران خوندم که در اون سازندگانش گفته بودند که چقدر تاریخ ایران رو دوست دارند و از فرهنگ ایران لذت میبرند و در اون مصاحبه گفته بودند که ما سعی داشتیم داستانی تخیلی از تاریخ و فرهنگ ایران رو در یک بازی جهانی پیاده کنیم ، فقط همین…
    من کی ضمیر ناخوداگاه رو انکار کردم .فقط گفتم برام یه مثال از یک ایرانی بیارید که بعد از تجربه ی این عناوین از ایرانی بودنش کم شده باشه یا چیزه دیگه …
    وقتی میگیم تاریخ ایران ، مطمئنا اسلام هم بخشی از تاریخ ایرانه ، برای همین میگم مطالعه بیشتر بفرمایید تا عقل خودتون رو دست امثال رائفی بپور ندهید تا خودتان تفسیر و برداشت مستقل خودتان را پیدا بکنید …
    تاریخ اسلام از تاریخ ایران جداست ؟! شوخی میفرمایید ؟ً!…
    نکته ای که در مورد امثال رائفی پور و عباسی باید بگم اینه که اینها عمدتا نه فیلم میبینند نه سریال و نه هیچ عنوانی رو بازی میکنند ، اینها در مجموعه ی دکترینال دانشجویان و دانش اموختگانی رو تربیت میکنند که اونها هستند که این محصولات رو تجربه میکنند و عمدتا هیجان زده هستند و تفاسیر عجیب و غریبی رو بیرون میکشند از این محصولات . مثلا در موش و گربه تفاسیر فلسفی و دینی بیرون میکشند و شخصیت میگ میگ رو خدا میدونند در انیمیشن !!!! … اینها یک سیستم سفارشی هستند که وظیفه ی زدن محصولات غربی رو دارند چون دولت نمیتونه با اونها رقابت کنه در تولید این محصولات پس از این طریق سعی میکنه آونها رو انکار کنه و زیر سوال ببره . همین . زمان که بگذره خودتون متوجه میشید …
    فیلم ۲۰۱۲ هم یک اثر سفارشی بد هالیوودیست که حتی مردم آمریکا هم از اون خوششون نیومده و اقبال عمومی نسبت بهش خیلی کمه و از نظر تکنیکی یک فیلم شکست خورده ست … هر چند که سیستم یهود سفارشهای مخصوص به خودشو داره و تعالیم مخصوص به خودشو در فیلمها پیاده میکنه و این طبیعیه .اما اگه بخوایم کلمه ی دشمنی رو روی اینها بزاریم . این واقعا شرم آوره …

    • احمد سعیدی گفت:

      اون دیدگاهتون اتفاقی حذف شد.دوبار هم معذرت خواهی کردم اگه دقت کرده باشید.
      میخاید یه نمونه بگم؟هزاران هزار جوون این مملکت که نظرشون نسبت به ایران ناراحت کننده است.این ها چه طور این طور شده اند؟یه دفه که ضمیر ناخوداگاه تاثیر نمیزاره.به مرور.
      لابد به خاطر وضع اقتصادیو این چیزاست؟زمان قاجار که وضع مملکت بدتر از این بود  و افتظاح مردم نظرشون نسبت به ایران این قدر بد نبود.پس الان چرا این طورر شده؟تاثیرات چیه؟
      ههههه.من نگفتم اسلام از ایران جداست.میگم اون موقع که اسلام به ایران نیومده بود.اومده بود؟حدود ۱۴۰۰ ساله که اومده.اما تو زمان بازی پرنس که نیومده بود.زمانی که اسلام به ایران میاد ایران از غرب همه عراضی خودش رو از دست میده اما تو بازی پرنس بخشیش تو بابله.
      این اساتید فقط با دلیل حرف میزنن.فقط با دلیل.
      چیزی که فکر کنم شما رو قانع نمیکنه.
      ببخشید از این پس دیگه از این قبیل نظرات شما رو نمیزارم.بحث و جدل حرامه.لطفا تمومش کنید.یا من خابم یا شما .اگر میخاستیم بیدار شیم تا الان می شدیم.

      • حسین فریدنصر گفت:

        آقای سعیدی شما نویسندگی رو نزار کنار چون از نویسنده های خوب سایت
        دوما کسی که بازی های رایانه ای رو فقط برای سرگرمی بدونه همین میشه دیگه. الا بازی های رایانه ای یه رسانه هستند که هر چیزی رو میشه از طریقشونبه گیمرا منتقل کرد.
        کسانی هم که فک میکنن. ایران هیچی نیست باید بدونن که تا ۵۰۰-۶۰۰ سال پیش اروپا در برابر ایران مالدیو هم نبوده چه برسه به این که بخاد ضد ایران کاری بکنه.
        ولی سعی کنید این بحثو تموم کنید و ماجرا رو الکی کشش ندید.
        شهادت امام رضا (ع) رو به همه (اکثرا) تسلیت میگم

      • mohi گفت:

        احمد آقا تنها امید امثال من تو سایت شمایید که حد اقل با دلیل و مدرک حرف میزنید و فرق بازی ضد ایرانی و بیطرف رو میفهمید .به امید روزی که ایرانم بتونه بازی های خوبی برای جنگ نرم بسازه . راستی اینم به بعضیا بگم که صهیونیسم با پولش پشت این جور کمپانی های بازی سازیه.

    • mohi گفت:

      آدمایی که ژست روشنفکری میگیرن امثال شما اند که یا خودتونو زدید به خواب یا که بگو کافری خیال مارو راحت کن جناب آقای Rid dler ( ریددد لر ) .

  7. دوستان عزیز ، لطفا از زیادی از جو خارج نشید و به هم احترام بذارید و نظر خودتون رو با منطق و دلیل بیان کنید.ممنون

  8. JI گفت:

    با سلام
    اولاً آقای سعیدی خیلی ممنون ۱۰۰% با شما موافقم
    ثانیاً Riddler جان (کاربران ایرانی بازار هدف تولیدکنندگان اروپایی و امریکایی نیستند . ) درست ، ولی شما اگر به جای یک اروپایی یا آمریکایی باشید و فارسی رو فقط از زبان هیولاها و شیاطین بشنوید چی فکر می کنید درباره ایران.
    پس نیاز نیست شما مستقیم هدف باشید ، ذهن دیگران رو خراب می کنن تا اونا هم شما رو هدف بگیرن.
    ثالثاً OMID عزیز مطمئن باش واقعی ترین توهم ، توطئه تفکر شیطانی و دنیای بر علیه تفکر توحیدی و خدای ست . بگردید ببیند که تنها تفکر خدایی (در حد حرف هم شده) فقط تو ایران مونده بنابراین توطئه راسته

  9. ghrdr گفت:

    با سلام
    اولاً آقای سعیدی خیلی ممنون ۱۰۰% با شما موافقم
    ثانیاً Riddler جان (کاربران ایرانی بازار هدف تولیدکنندگان اروپایی و امریکایی نیستند . ) درست ، ولی شما اگر به جای یک اروپایی یا آمریکایی باشید و فارسی رو فقط از زبان هیولاها و شیاطین بشنوید چی فکر می کنید درباره ایران.
    پس نیاز نیست شما مستقیم هدف باشید ، ذهن دیگران رو خراب می کنن تا اونا هم شما رو هدف بگیرن.
    ثالثاً OMID عزیز مطمئن باش واقعی ترین توهم ، توطئه تفکر شیطانی و دنیای بر علیه تفکر توحیدی و خدای ست . بگردید ببیند که تنها تفکر خدایی (در حد حرف هم شده) فقط تو ایران مونده بنابراین توطئه راسته .

  10. mohsen گفت:

    وااااااااااااااااااااااااااااااااااااای چشمامو باز کردین این مقاله عالی بود لطفا باز هم در سایت قرار بدین
    ممنون

  11. Sajjad 007 گفت:

    اقا شما اصلا برای چی با هم جر و بحث میکنید هر کسی یه اعتقادی اقای احمد سعیدی نمیشه به زور به یه کسی اعتقاد بفهموند هرکس به هر سمتی میخواد بره اما از هر چی بگذریم از تهاجم فرهنگی نمیتونیم بگذریم…

    • احمد سعیدی گفت:

      بله.شما درست میفرمایید.من هم سعی کردم ایشونو قانع کنم اما دیدم که به هیچ وجه قانع نمیشن گفتم بحث رو تمومش کنیم.
      ممنون آقا سجاد

  12. محمد سپهری گفت:

    ما عملا نمیخوایم بگیم پرنس صرفا می خواد ضد ایران صحبت کنه. ولی دو پهلو بودن این بازی باعث میشه که ما شک کنیم. آقای سعیدی بخش کوتاهی رو شرح دادن و دوستان عزیزی که دلایل منطقی ای دارن که صرفا نشون بده پرنس یا اسسین یا هر بازی دیگه ای، اهداف خاص خودشون رو دنبال می کنن، خواهشا عقاید خودشون رو طی یه مقاله به ما بدن تا منتشر بشه. به شدت از منطق استقبال می کنیم.

  13. میلاد گفت:

    اقای Riddler صفت غیبت کردن حتی توی این کشور های غربی هم بده که شما در مورد اقای رائفی پور و اقای عباسی اینو میگید خواهشا اگر صحبت میکنید با دلیل و مدرک صحبت کنید متاسفانه مشکل ما میدونین چیه ؟اینه که اگه حرفی که طرف مقابلمون میزنه طبق مراد ما نباشه حتی اگه راست باشه ما نمیپذیرمشون و بهش انگ میزنیم.یعنی کلا مغلطه میکنیم.
    اگه همین غربی هام بیان هزار بار قسم بخورن که ما این بازیارو فقط به خاطر خراب کردن دینو و کشورتون درست کردیم بازم بعضیا میگن نه اصلا امکان نداره.تمام حرفایی که شما میزنید وحی منزله.
    یه چیز دیگه شما فک میکنید که بازیساز این بازی میاد به کل جهان میگه که ما این بازی بر ضد ایران درست کردیم به نظرتون منطقیه.باید چنین حرفایی بزنه که ما عاشق ایرانیم که شما اینطور تصورکنی.

    خلاصه اقای سعیدی خیلی ممنون از نقدتون.

  14. دانیال گفت:

    آقای سعیدی درسته حق با شماست ولی وقتی کسی که خبر نداره چی داره بازی میکنه یا نمیدونه معنی این چیه یا از این چیزایی که شما میگی تو بازی اصلا خبر نداره و حواسش نیست دیگه به اونا توجهی نداره که بخواد روش تاثیر بزاره !!

    • احمد سعیدی گفت:

      چرا آقا دانیال.تاثیر داره.حتی اگه متوجهش هم نشه.یه مسئله روانشناسی.میره تو ضمیر ناخوآگاه.به پیر به پیغمبر تاثیر داره.

      • دانیال گفت:

        از نظره من ما داریم خیلی جدی میگیرم وگر نه استودیو سازنده یا کشورهای سهیونیستی که بیکار نیستن که بشینن این همه چیز رو طراحی کنند بالاخره از سهیونیست جماعت چه انتظاری میره اومده بازی از تاریخ ایران بسازه گفته بزار اسم این قول رو بزارم فاطمه یا زهرا ما نمیتونیم هر چیزی میشه که بگیم که ااا این اسمه فاطمه اورد پس حتما با حضرت فاطمه کار داره !!!

        • احمد سعیدی گفت:

          کاش یه اسم فاطمه میاورد.مگه این مدرک ها یکی دوتاست.بی شماره.بی کار هم نیستن.الان مزاحم اصلی صهیونیست کیه؟ایران
          خب میخان با اعتقاد مردمش بجنگند.
          یه جمله معروف هست که میگه  هیچ تمدنی از بین نمیره مگر این که از داخل مشکل پیدا کنه

          • دانیال گفت:

            حالا پرنس رو بذاریم کنار دیگه اون انیمیشن چی عزیز دیگه اون سره یه چاقو !! حالا یه چیزای دیگه هم هست که نمیشه تو نظرات گفت شما آیدیتون تونستید بفرستید به ایمیل بنده تا براتون توضیح کامل رو بدم !

          • احمد سعیدی گفت:

            اون یه سر چاقو چی؟شما تا حالا چاقو دیدید که دو دمه باشه؟
            این ایدیمه:ahmad.s147

  15. MahJal گفت:

    اقا حسین گل تو اسیسین چه چیزی دیدی به جز ۱ همه تو اروپا و امریکا اند!!!

  16. سجاد خوش کام گفت:

    اقا میشه این ها رو بازی کرد و به این مسایل توجه نکرد یا بریم محصولات کشور خودمون رو تجربه کنیم یا این سری محصولات مشکل دار رو تجربه کرد الان اگه بگن مثلا بازی Watch dogsپر مساعل فرهنگی برای ایران داره خداییش کی نمیره بخرتش پس نبیاد سر این مساعل خودمون رو خسته کنیم

    • احمد سعیدی گفت:

      آقا سجاد ما نگفتیم نباید بازی کنیم.من اتفاقا خودم هم برخی مواقع بازی میکنم اما من گفتم که بدونیم.حداقل بدونیم.البته این تا زمانی ادامه داره که بازی هامون به استاندارد های جهانی برسند که خیلی هم دور از انتظار نیست.اون موقع دیگه اصلا نمیخریم و بازی نمی کنیم.اما الان برای سرگرمی هم که شده بازی می کنیم اما باید نکات هدف دارش رو بدونیم.
      ممنون که حداقل پذیرفتید نکاتی در این بازی ها هست

  17. parsa گفت:

    سلام واقعا واسه دوستانی ک این همه دلیل و مدرک رو قبول ندارن و فقط و فقط به چیزایی که خودشون توهم میزنن اکتفا میکنن
    د آخه برادر من شما که از بازی فقط جلو عقب رفتنو اینجور چیزا بلدی لطفا کامنت نزار

  18. Ahmad گفت:

    با سلام …
    مطلب خوبی و درستی است ، ولی فقط درباره ایرانی بودنمون !
    من خواهشی دارم اونم اینه لطفا ملی گرا باشید نه اسلام گرا … اگر قرار است برای ایران دینی قرار دهیم آن زرتشت است نه اسلام ، سابقه اسلام به ۲۰۰ سال نمیکشه در ایران ولی زرتشت ۶۰۰ سال !
    ولی حرف منتقد گرامی آقای احمد سعیدی کاملا درست است … کمپانی های بزرگ بازی سازی جهان مانند DICE و UBISOFT و همانند اینها قصد تخریب ایران و ایرانی جماعت را دارد ولی هیچگاه موفق نمیشوند اگر شما دوستان به اصطلاح گیم خور با این سری بازی ها مانند همین بازی یا Battlefild بازی نکنید …

    در آخر دوباره جای تشکر از احمد سعیدی وجود دارد !

    • احمد سعیدی گفت:

      من هم عاشق ایرانم و هر کاری برای کشور عزیزم میکنم ولی شیوه زندگیم و دینم اسلام هست.مگر قرار به قدمت دین باشه که ما دینی رو انتخاب کنیم؟باید دید کدام درست تره.کدام حقه.کدام دین کاملیه.
      در هر صورت خیلی ممنون.نظر شما هم قابل احترامه
      زنده باد تمدن ایران

  19. parsa گفت:

    در جواب آقای Riddler که میگن بهترین راه برای معرفی آثار باستانی شکوندن اون مجسمه هاست من به شما عرض میکنم کاملا با نظرتون مخالفم. :no:
    راه های خیلی بهتری واسه تبلیغ هست مثلا یه نمونش اینه ک یه مجسمه بزرگ بسازن و تو همه ی تیریلرا نشون بدن این بهتر نیست به نظر شما؟

  20. hojat alone گفت:

    بازی کنیم ولی هدف بازی بر روی دین و فرهنگ خودمون هم بفهمیم

  21. Rasoul گفت:

    salam, vaghean maghaleye aliyi bud va bidar konande mamnun
    down with America and his proponents

  22. Kamran گفت:

    نکته سنجی شما که عالی بود..من هم چند مدت تو این فکر بودم که چرا راتاش فارسی صحبت میکرد ?:-) ..در مورد بحث جن و انس این اتفاقی نیست که زهرا (س) رو از طبقه انسان به جن کشونده وهر ۲لقب هم کاملا اشنا میباشند برای شیعه////در حقیقت اینها با۱تیر ۲نشان میزنند ۱.تاریع و تمدن اسلام ۲.دین ستیزی (همین تصویر ترسناکی که ار این شخصیت برزگوار تو ناخوداگاه مردم ایجاد میکنند

  23. Kamran گفت:

    اشتباه شد ۱.تاریخ و تمدن ایران

  24. ali گفت:

    lotfan ye bazi khub be esme ma sakhtan hamunam kharabesh nakonid age mitunid behtaresho besazid bad eteraz konid dar in bazi peranse irani ba shayatin mijange va sheytan behesh mige pesare soleyman ra bayad kosht in bazi bar hasbe afsanehaye ma sakhte shode ye chizaye kuchiki vase hayejan ghatish kardan dastan sazie bikhod nakonid age khabare doros hesabi nadarid

    • احمد سعیدی گفت:

      داداش به نام ما بوده ولی به کام دشمن.
      از این بهترشم ایشاالله میسازیم.
      من کی گفتم شیطان و سلیمان و …
      ما داستان سازی کردم؟چهار تا چیز واسه هیجان آوردن؟اسم یه جن از القاب مقدسات ما باشه هیجان داره؟
      بهتره بگم من قبل از هر کسی از لحاظ فنی شدیدا طرفدار این بازیم و خیلی با گیم پلیش حال میکنم اما این ها رو گفتم که بدونید.همین.دشمنی با ایران و اسلام تو این بازی و در اکثر بازی های خارجی مشهوده

  25. ali گفت:

    aghaye ahmade saaidi be yeki az baziayi eshare kardi ke tamame javunaye irani bazi kardano behesh alagemandan ba in karat be hichja nemiresi to age enteghadi dari boro devil may cry enteghad kon ke dante pedaresh dive madaresh fereshte va ba shayatin mijange in bazike chizi nadare dar barabare un asan tu donyaye bazi afsane vujud dare va to nemituni begi hamash vagheyi besazid va hichkas be harfe to ye nafar gush nemide fantasy vadastanhaye khiali dar tamame keshvarha vujud dare bachejun toke hichi halit nist nashin inja cherto pert begu

    • احمد سعیدی گفت:

      من انتقاد می پذیرم ولی این انتقاد منطقی نبود.در جواب اکثر حرفاتون باید بگم چون بازی پرطرفداره من نباید مشکلاتش رو بگم؟فقط در این باره یه جمله میگم:آبروی من فدای این که حتی یک نفر این بازی ها رو بشناسه. همین
      در ضمن منظورتون چیه که هیچی بلد نیستم.من که ادعایی نکردم.۴تا دلیل آوردم.

  26. deniro گفت:

    ما خیلی بحثها در مورد این بازی و بازیهای مشابه مثل اساسینز و بتلیفیلد و اسپلینتر کردیم نمیخوام خلی واردش بشم ولی یک چیز کاملا مشخصه و اون تاریخ پارسی و اصالت و ریشه پرسی بودن ماهاست. تمام دنیا اونهایی که تاریخ حالیشون باشه تاریخ ما رو میدوننمثالش همین مالدینی که گفته بود من راجع به سرزمین پارس زیاد شنیدم و غیره.بنابراین از بابت پارسی بودن و این نوع مسائل بایستی خیالمون راحت باشه چون کتیبه کوروشمون هنوز تو موزه بریتانیاست و شعر سعدیمون هم سردر سازمان ملل و کتب ابن سینا هم هنوز داره تردیس میشه پس شک نکنیم همه ایرانیا رو به اندازه درک و شعورشون میشناسن وقتی سرخپوستها دور آتیش بندری میزدن ما و مصر و یونان تمدن داشتیم و مهر اختراع کرده بودیم و مراتب اداری داشتیم,بیمه داشتیم و حقوق داشتیم و لغو برده داری کرده بودیم چیزیکه لینکولن خیلی خیلی سال بعد با مکافات تصویبش کرد!اما میمونه یه سری مسائل اون هم زبان شاهزادست که کاملا مشخصه باید انگلیسی باشه بازار هدف ما نیستیم اگه قرار بود زبونش پارسی باشه داستان میشد و کلا به مشکل میخورد بازی,همونطور که فیلم مختار برا ما میاد و زبونش فارسیه!اما مسئله جن که باید بگم جن هم مانند انسان به دستان پاک و متعالی خداوند بزرگ خلق شده و اتفاقا جن خوب هم بود اون دختره که به شاهزاده هم کمک میکرد. اما نکته مهم بازی شاهزاده پارسی دوستان خوب من نسخه چهارم بازی هست. ماجرا زردتشت کاملا در این بازی نمو داره و نه تنها موسیقی بازی بلکه بعضا تکه کلامهای بازی و صد البته داستان بازی کاملا پارسی و برمیگرده به ریشه دین زردتشت,خدای خوبی و خدای بدی و جنگ میان این دو!مسئله بعدی اینکه آقا مالک بد نبود بد شد بعدم اینکه یه بازی بالاخره نقش منفی هم داره دیگه نمیشه به قول دوستمون گل و بلبل باشه که. مسئله گنبد من چون خوندم میگم داستان راس گنبد و طراحی سقوف به شکل گنبد برمیگرده به انرژی و مسئله فاز مثبت و نیروی معنویت برا همینه که مساجد بدین شکل سقفشون طراحی میشده ون باعث تمرکز انرژی و در نهایت فاز مثبت میشه.اما اینکه حالا اون نیروهای اهریمنی از اونجا آزاد میشدن خوب آقا اومدن اون شن ها رو آزاد کردن اون موجوداتم دراومدن دیگه بالاخره از یه جا باید حمله میکردن حالا از اونجا اومدن به نظرم خیلی مسئله حادی نیست. مسئله دیگه چشمای قهوه ای پرنس و موی بلندش و بعضا در دموها ریش اون هست که خوب برمیگرده به تصاویر حکاکی شده در تخت جمشید که ریش داشتن و ما ایرانیا که چشمانی قهوه ای داشتیم و اعراب مشکی!موی بلند هم که قربونش برم هنوز که هنوزه تو ما ایرانیا رواج داره!این مهمه. داستان ام هم که حالا انتخاب نشده به نظرم همون لفظ شاهزاده پارسی زیباتره. البته پارسی نه فارسی!یعنی یه شاهزاده ار سرزمین پارس. ماجرا برمیگرده به هند و تاراج این کشور میشد حتی کنایه زد به حمله نادر شاه به هند البته زمانشون زمین تا آسمون توفیر داره ولی به نظرم اینگونه استنباط زیباتره و قدرت سپا ایران که هرجا رو که میخواست فتح میکرد. دیگه جونم براتون بگه که ماجرای شکوندن کوزه ها هم بالاخره یک ایکس پی باید در نظر گرفته میشد دیگه حالا کوزه شده واقعا نباید به کوزه به عنوان یه ریشه فرهنگی نگاه کرد اونم تو یه بازی!فقط یه چنتا نکته هست که جدایی از بازی بین خودمون تو اجتماع رواج داره اونا زشته!یکی پارس کردن سگ هست که میگیم سگ داره پارس میکنه در صورتیکه نباید گفت پارس ریشه ماست. واژه عذر میخوام دیوث که یکی از شاهان قدیمی ما بوده و الان فحش هست. ماجرای سیزده به در که اصلا یه فاجعه بوده و کلی کشته شدن سر اون خیلی قدیما و واقعا سیزده به در باید میشده و عدد نحسی هست که حالا داستان داره و…کلا نکات خوبی گفتی و ریز بود و من به خاطر دقتت تحسینت میکنم ولی خوب من تا اونجایی که توان داشتم و اطلاعات سعی کردم یه تعدادی رو رفع ابهام کنم ولی من از کارت خوشم اومد.

    • احمد سعیدی گفت:

      خب بله تمدن ایران پرچم بالاست و شدیدا موافقم.
      اما تو فیلم مختار همه زبونشون فارسی بود.تو بازی پرنس چرا دشمنان فارسی حرف می زنند؟؟؟
      جنه خوب بوه؟اصلا بهترین کاراکتر.شما راضی میشی حضرت زهرا (س) که سرور کل کائنات هست رو تا حد یک جن پایین بیارند؟؟؟اینو که همه میدونن انسان از جن برتره.بعدشهم پرنس اون رو به عنوان برده از بازار میخره.واقعا این چیزا برای من قابل تحمل نیس.
      شما نظرتون این هست که اون موقع ها خونه ها گنبدی بوده؟اون تصویر بیشتر شبیه یک مرقد یا حرم است تا یه خونه و بعد این که خونه ها هم گنبدی نبوده.
      بحث ما فقط کوزه نبود.بحث اصلی در این مورد اون مجسمه ها دوره ی هخامنش هست که باید خراب بشوند.
      اگر کلیپ استاد ائفی پور رو هم دانلود نکردید دانلود کنید.

      خداییش کاش اگه همه ی عزیزان نقد داشتند مثل این دوستمون نقد می کردند و خیلی دوستانه.نهایت تشکر رو ازتون دارم.ممنون
       

  27. deniro گفت:

    عذر میخوام غلط املایی زیاده تو کامنتم شب بود خسته بودم مقاله رو خوندم دلم نیومد نظر ندم باعث شرمندگیه,هر جمله ای از من صرفا نظر شخصیه منه و هیچگونه عینیت و یا تحمیل نظری درش نیست.صرفا ادله و نظر خودمه همین. باز هم از مقاله نویس ممنونم

    • احمد سعیدی گفت:

      فدای سرت داداش.اتفاقا خیلی هم غلط نداشتی.
      نظرت قابل احترامه ولی دوس عزیز تو این بازی دشمنی هایی هست.
      بگذریم.
      موفق باشی

  28. MohammadReza گفت:

    با سلام . من این مطلب و بحث ها رو خوندم و می تونم بگم مشکل از ما ایرانیهاست نه آنها که یک بازی حالا ضد ایرانی بودن یا نبودنش رو کاری ندارم . ولی وقتی ما خودمون هیچ کاری برای اطلاع رسانی درباره فرهنگ و تاریخ نمی کنیم انتظاری هم نباید داشته باشیم که مردم بفهمم . هر کاری خواستن بکنن ولی ما با یک فیلم یا بازی درست می تونیم همه اینها رو از بین ببریم و فرهنگ و تاریخ خودمون رو به همه نشون بدیم . که خیلی باعث تاسف هست که همچین کاری نمی کنیم

    • احمد سعیدی گفت:

      بله.بنده هم تو مقاله به این موضوع اشاره کردم که ما میدان را خالی کردیم.وگرنه دشمن کارش دشمنیست.
      باید دست به کار شویم.توی همه حوزه ها.مخصوصا بازی های رایانه ای که خوشبختانه چند سالی هست شروع کردیم.آینده ی خوبی در پیش بازی های ایرانی هست (نظر شخصی).

  29. کیوان گفت:

    تو بازی پرینس ۲ وقتی شاهزاده تو جزیره ی زمان به دختر سیاه پوش (شادی) میرسه و اون از پشت می خواد بهش حمله کنه شاهزاده میگه : تو سرزمینی که من ازش میام(ایران) ما هیچ وقت به دشمن بی سلاح حمله نمیکنیم و اگرم بخوایم بهش حمله کنیم بهش سلاح میدیم! اینو چی میگین؟؟ این ایران ستیزیه؟؟
    بازم تو پرینس ۲ وقتی برا اولین بار به جنگل میرسه میگه : پس بابل تنها جایی نیست که دارای باغ های معلق هست… اما باغ های ما زیستگاه شیاطین نیست!!
    البته بگم بابل اون موقع جزو ایران محسوب میشده
    اینو چی میگین؟؟ ضد ایرانیه؟؟

  30. ارمان گفت:

    تصویری که مشاهده می کنید جنی است که در بازی پرنس زهرا نام دارد و شاهزاده آن را از بازار به عنوان برده می خرد.
    من توی بازیش جنی رو بخاطر ندارم که پرنس زهرا اسمش باشه.اگرم بود من اسمشو نمیدونستم.من فقط بازیمو کردم.باید داستان اصلی رو دنبال کنی نه اسم شخصیتا رو
    اون دختره رو هم الان که مطلبتون رو خوندم فهمیدم اسمش راضیه هست.وگرنه کی میاد به این چیزا توجه کنه.در ضمن کی گفته اسمش راضیه هست؟توی بازی ندیدم کسی صداش بکنه
    خودتون بلد نیستید بازی بسازید حالا هی گیر بدید به بازیا مردم

  31. طرفدار بازی شاهزاده ایرانی گفت:

    طوری صحبت میکنید انگار قبل از حضرت زهرا هیچ کس اسمش زهرا نبوده؟نکنه فکر میکنی حضرت زهرا این اسمو خریده؟شاید کل لقابای دنیا مال خدا و پیغمبرا باشن دیگه نباید کسی از اون اسما استفاده بکنه؟
    در ضمن اونجا که میگید اون موجودات شیطانی از توی به قول خودتون مرقد امام رضا در میان مشکلش چیه؟توی بازی نشون میده این موجودات کشور رو تصرف کردن و شاهزاده ایرانی هم همشون رو میکشه نگفته که شاهزاده باهاشون دوسته.نمیدونم برداشتتون چیه
    اگه خارجیا کشور ایران رو تصرف کنن اونوقت بنظرت عجیبه که از سمت گند یه حرم به سمت کسی حمله بکنن؟مگه هر کی از اون سمت به طرف کسی حمله کرد معنیش اینه که……
    جواب بدید ببینم

  32. کیوان گفت:

    یه چیزم در مورد ایرانی بودن یا نبودن شاهزاده!
    شما شاهزاده رو با دانته تو بازی دویل می کرای مقایسه کن!!
    مقایسه کردین؟؟ حالا بازم میگین شاهزاده ایرانی نیس؟ پس کجاییه؟؟ با توجه به تصویر سرباز هخامنشی تو تخت جمشید ایرانیان باستان و علی الخصوص طبقه سلطنتی اکثرا موی بلند داشتن مثل موی شاهزاده!! و رنگ موهاشم مثل همه ی ماها سیاهه. از نظر شکل صورت هم بیشتر از هر نژادی شبیه ایرانیاس!
    در مورد اینم که گفتین prince of persia شاهزاده ایرانی نیست و “شاهزاده ی ایران” هست باید بگم اکثر بازیکنای خارجی اینطور به ذهنشون تداعی شده که شاهزاده ایرانی هست خیلی سخت میتونم تصور کنم کسی پرینس بازی کنه و فک کنه مثلا شاهزاده از سرخ پوستای آمریکای جنوبیه!!
    ضمنا میتونیم اینجوری هم در نظر بگیریم که با ساخت بازی پرینس نشون دادن که مهم نیست چه جور دشمنی با چه نیرویی به کشور پرشیا یا همون ایرانمون حمله کنه ، مطمئنا پرینسی هست که بیاد جلوشون وایسه و اونارو شکست بده و شاهزاده رو نمادی از قدرت و صلابت ایران و ایرانی نشون داده
    در مورد راضیه و مرضیه و زهرا مهرا اینا باید بگم از ۱۰۰۰۰۰ نفر خارجی ای که شاهزاده بازی میکنن باور کنین ۱ نفرشونم اسم حضرت فاطمه و اینکه کی بوده رو نشنیده و اینقدم تا تهش نمی رن دربیارن ببینن کی بوده همش ما داریم جو میدیم
    در مورد عکس حرمم باید بگم منظور عکس اینه که موجودات شیطانی حمله کردن به سرزمین ایران ، که مهم ترین جا هم تو این سرزمین مکانهای مقدسشونه ، شما آقای بازیکن در نقش پرینس برو و این سرزمین ها و مردمشو نجات بده پس آقای بازیکن این مکان مکان مهمی برا تو هست اگرم نیست باید باشه چون قراره پرینس رو هدایت کنی و بری دشمنا و بدخواهای اون سرزمینو از بین ببری پس یادت باشه اونجا(سرزمین ایران) جاییه که برا آرامش و تقدسش کسی مثل شاهزاده ی این سرزمین هم جونشو به خطر میندازه و به جنگ بدخواهاش میره! پس ای بازیکن آمریکایی انگلیسی فرانسوی نمیدونم کجایی بدون که ایران چجور سرزمینی بوده و امثال من چه نیاکانی داشتیم و چجور آدمای از جان گذشته ای در طول تاریخ ازش محافظت کردن
    اگه شما اونجوری برداشت میکنی احترامت واجب ولی من به شخصه نظرم راجع به پرینس آو پرشیا اینه و واقعا از سازنده هاش به خاطر اینکه شاهزاده ای که قرار بود وارد دنیای بازیهای رایانه ای بشه رو ایرانی درستش کردن کمال تشکر رو دارم و دستمریزاد بهشون میگم

  33. نودینا گفت:

    من نمیدونم این بازی چیه قضاوتیم نمیکنم ولی واقعا خدا لعنتشون کنه که اسم زهرا و مرضیه رو آوردن این همه اسم دختر چرا این دوتا. اگه واقعا جنبه ی بازی داشته میذاشتن مثلا پری . این دیگه. خیلی واضحه. در ضمن اون آقایی که میگین باید آثار باستانی تو این بازی تخریب بشه از اون آدماییی هستی که رو آثار یادگاری مینویسن?? واقعا باعث خجالته ..شما بخواب
    خدا خیلی بزرگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *