بیش از ۳۰۰ شرکت تولیدکننده بازی رایانه‌ای در کشور وجود دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری اینکه  بیش از ۳۰۰ شرکت تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در کشور وجود دارد، گفت: تولید بازی سالم رایانه‌ای در کشور توسط دشمنان رصد می شود و یکی از شبکه های تلویزیونی غربی در یک برنامه این موفقیت کشورمان را از دستاوردهای هسته ای صلح آمیز کشورمان خطرناک تر توصیف کرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، "محمدرضا مخبر دزفولی" در نشستی مشترک با رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوع بازی های رایانه ای پس از فرمایش مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مبنی بر ساماندهی این موضوع، شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد میدان شد و پس از گذشت قریب به ۸ سال از آن روز، ما جزء کشورهای سازنده بازی های رایانه ای هستیم.
مخبر دزفولی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ شرکت تولید کننده بازی رایانه ای در کشور وجود دارد و بازی های رایانه ای تولید شده در کشور، در سایر کشورها نیز استفاده می شود.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی  به فعالیت های انجام شده  این شورا در حوزه اسباب بازی اشاره کرد و ادامه داد:  علاوه بر سیاستگذاری کلان و راهبردی، شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به موارد جزیی مانند اسباب بازی، بازی رایانه ای و.. نیز بی تفاوت نبوده است.
وی افزود: هنگامی که در موضوع اسباب بازی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد بررسی موضوع شد، بسیاری از افراد باور نمی کردند که موضوع اسباب بازی دارای جنبه های فرهنگی است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به گردش مالی ۸ هزار میلیارد تومانی بازار اسباب بازی در کشور گفت: با تلاش ها و گفتمان سازی های شورای عالی انقلاب فرهنگی تولید اسباب بازی ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به آسیب های اجتماعی بی تفاوت نیست و در موضوعاتی مانند طلاق، اعتیاد و… در حال انجام کار پژوهشی و تدوین سیاست های پیشگیرانه هستیم.
مخبر دزفولی با اشاره به سهم ۲ درصدی کشورمان در تولید علم جهانی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون هیچ ادعایی برای رشد علمی کشور برنامه ریزی و سیاستگذاری کرد و این پیشرفت علمی مورد تأیید و تقدیر همه مسوولان کشور است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آمار رشد علمی کشورمان افزود: ثبت اختراع، نگارش مقالات علمی و… در کشورمان طبق آمارهای بین المللی روند مثبت و رو به رشدی داشته و معتقدیم با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای کشور می توانیم سهم بیشتری را نیز کسب کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: در مورد تحول و ارتقای علوم انسانی بعد از بحث و بررسی فراوان، ۱۵ رشته درسی به عنوان اولویت تعیین شدند و هم اکنون در ۲ رشته کار به نتیجه رسیده است.
مخبر دزفولی ادامه داد: سند نقشه مهندسی فرهنگی میثاق نامه ملی فرهنگ کشور است و هیچ راهی جز اجرای تمام و کمال این سند برای ساماندهی فرهنگ کشور وجود ندارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر ستاد راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی با توجه به تجربه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تشکیل شود، موازی کاری ها و ناهماهنگی های فرهنگی تا حدود زیادی رفع خواهد شد.
** اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی
حجت الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ارتباط بین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر، هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی ارتقا داشته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همه دستگاه های کشور باید نسبت به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت داشته باشند.
** مصوبات شورا حلقه مستحکم برنامه ریزی فرهنگی
حجت الاسلام سیدعلی طاهری هم در این جلسه گفت: مصوبات راهگشا و موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های اخیر مانند نقشه مهندسی فرهنگی و نظام نامه پیوست نگاری فرهنگی حلقه های مستحکم برنامه ریزی فرهنگی کشور محسوب می شوند.
** سبک زندگی غربی، عامل کاهش جمعیت
علی مطهری هم ضمن تشکر از توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع جمعیت گفت: همانگونه که در مصوبه جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره شده، این موضوع بیش از آن که دارای جنبه اقتصادی باشد، دارای جنبه فرهنگی است.
نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تغییرات صوت گرفته در سبک زندگی در کشور و تمایل به سبک زندگی غربی، موجب کاهش جمعیت شده است.

صادق خزاعی

20 سالمه..در مشهد زندگی میکنم و از 7 سالگی گیمر شدم.از 12 سالگی هم فعالیت خودمو توی نویسندگی وبسایت های گیم شروع کردم و در حال حاضر معاون سایت میهن گیم هستم. امیدوارم مطالبی که در سایت قرار میدم، مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.برای تماس با من میتونید از این نشانی استفاده کنید : sadegh@mihangame.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. Arno گفت:

    صادق ممنون از خبرت ولی فکر نمیکنی سبک زندگی غربی به گیم ربطی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *