تهاجم تایتان ها|پیش نمایش بازی TitanFall

چهره مدیر عامل اکتیویژن بعد از پایان مراسم نمایشگاه E3 2013 بسیار جالب توجه بوده است. دو نفر از بهترین افراد اینفینیتی وارد را به دلایلی که البته بیشتر مسائل مالی عنوان شده بود اخراج کرد تا هم عنوان معروف و محبوب خودش یعنی ندای وظیفه را تحت الشعاع قرار دهد و هم این دو نفر جایی دیگه بروند و تیم و شرکتی دیگر را از نو بنا کنند و عنوانی قدرتمندی دیگر ابداع کنند و خلاصه به جان اکتیویژن بیفتند. یک نکته جالب را به شما بگوییم. به ژاپنیها گفتند شما بعد از بمباران هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکاییها چطور نمیگویید مرگ بر آمریکا و مجددا با آنها روابط اقتصادی برقرار میکنید؟ آنها گفتند مرگ بر آمریکای ما تلفن پاناسونیکی است که در دفتر ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد, ما حرف نمیزنیم, عمل میکنیم! این شده است روایت زندگی وینسنت زامپلا و جیسون وستی که از اینفینیتی وارد رفتند و با عنوانی با پشتیبانی EA Games بازگشتند که در نمایشگاه E3 2013 تقریبا تمام جوایز را درو کرد و بعدها توسط مجلات و سایتهای مختلف جایزه بهترین نمایش را در آن نمایشگاه از آن خود کرد و تنها حصرتش را برای اکتیویژن باقی گذاشت. بد نیست به سراغ معرفی این عنوان برویم تا ببینیم ماجرا از چه قرار بوده است. با ما همراه باشید.

عنوان: TitanFall

سازنده: Respawn Entertainment

ناشر: Electronic Arts

سبک: FPS/Only Multiplayer

پلتفرم: Xone/Pc

انتشار: ۱۱ March 2014

 

خوب ابتدای امر عرض کنیم خدمتتان که این عنوان تنها به صورت مولتی پلیر خواهد بود آن هم با قابلیت تجربه ۱۲ نفر به صورت آنلاین به صورت ۶ در مقابل ۶. به طور کلی شالوده بازی اکشن اول شخصی خواهد بود که بسیار سریع است و با سلاح ها و تجهیزاتی مدرن همراه خواهد بود. ماجرا از این قرار است. دسته ای از انسان ها با نام پیلوت ها وجود دارند. اینها بسیار سریع و جنگنده هستند و در تمام سیاره به جان هم افتاده اند. یکسری روبات های غول پیکر و همه فن حریف و تا دندان مسلح و البته بسیار مدرن و پیشرفته هم وجود دارند با نام تایتان ها. سه نوع از آنها علی الحساب تایید شده اند. اینکه پیلوت ها چند دسته هستند و چگونه با یکدیگر می جنگند تا به الان بدین شکل تعریف شده است. دو دسته با نام ها M-Cor و Imc وجود دارند که با یکدیگر در جنگ هستند. شما حق انتخاب را خواهید داشت که کدامیک باشید. مسئله مهم در این بین نوع نبردها و سرعت بالای آنها و همچنین زیبایی آنها در بازی خواهد بود.

مسئله بسیار مهم در بازی همین تایتان ها و یا روبات های غول پیکر هستند. شما قابلیت کنترل آنها را خواهید داشت و یا حتی رهبری آنها که کجا بروند و چه اهدافی را نابود کنند. آنها خودشان هم میتوانند مبارزه کنند و یا شما میتوانید داخل آنها شوید و آنها را کنترل کنید و یا حتی پشت آنها بروید و همراه با آنها بجنگید!

مبارزات تایتان ها تنها با سلاح نخواهد بود و آنها با سرعت خود,قدرت خود, قابلیت له کردن پیلوت ها را خواهند داشت و از همه مهمتر و زیباتر مبارزات بدون سلاح دو تایتان با یکدیگر خواهد بود. مبارزات در یک سیاره رو به نابودی انجام خواهد شد. رنگ گروه M-Cor چه پیلوت و چه تایتان ها به صورت خاکستری خواهد بود و گروه دیگر به رنگ سبز. تا به الان دو مد با نامهای هاردپوینت و البته اترتیون تایید شده اند که صد البته تعداد بیشتری از آنها وجود خواهند داشت. مد اول تسخیر مکانهای A و B و C خواهد بود و مد دوم هم مبارزه تا زمان باقیمانده بین دو گروه خواهد بود.

 

 

پیلوت ها دارای بسته ای در پشت خود هستند با نام جت پک که قابلیت پرواز لحظه ای را برایشان فراهم خواهد کرد و همچنین پرش های بسیار بلند که از نقطه فلان به نقطه فلان بروند. مبارزات در هر دو صورت تک تیراندازی و مبارزات تن به تن و درگیرانه خواهد بود. انواع و اقسام سلاح ها در بازی وجود خواهند داشت.

نابود کردن تایتان ها حریف هم بسیار جالب است. به پشت تایتان میپرید و میروید بالای سرش و خلاصه مدارهایش را زخمی میکنید. قسمتهایی از بدنه فلزیش را جدا میکنید و باقی ماجراها.

یکی دیگر از گروههایی که در نسخه نهایی بازی وجود خواهد داشت میلیتا نام دارد که یک گروه شبه نظامی است.

 The Militia نام کلاس یا دسته ای از سربازان درون بازی است که به شبه نظامی هستند.این گروه نشان دهنده یکی از ارکان اصلی نیوری نظامی درون بازی می باشد و که وظیفه اصلی آن ها حمایت از مرز ها است.گروه شبه نظامیان شامل گروه مقاومت،راهزنان، مزدوران و دزدان دریایی می باشند.همگی افراد این گروه با نام “شهروندان سرباز” نیز شناخته می شوند که در صورت لزوم باید به دیگر نیرو ها کمک کنند.گروه مقاومت بیشتر سعی در کمک کردن به دیگر گروه ها دارد.از مهم ترین ویژگی گروه شبه نظامیان متحد بودن آن ها در جنگ ها می باشد.

گروه شبه نظامیان به سپاهیان مختلفی تقسیم شده است.هر یک از این سپاهیان در زمینه ای تخصص دارند و مسئول مبارزه در بخش های خاصی هستند.”غارتگر سیاه”(The Marauder Corps) در گروه شبه نظامیان که با نام مستعار M-COR شناخته می شود بخشی از این گروه بزرگ است که وظیفه اصلی آن Freeport است.با این که برخی از سپاهیان گروه شبه نظامیان بسیار کوچک هستند ولی هر یک منابع با ارزشی دارند که می توانند در طی مبارزات از آن استفاده کنند.یکی از ادعا هایی گروه شبه نظامیان این است که به صورت مستقیم می توانند به دشمن خود حمله کنند و حتی در بین آن ها نفوذ کنند.

 

 

سه نقشه تایید شده با نام های انجل سیتی,فراکچر و البته لاگون هستند. سه تایتان تایید شده با نامهای استرایدر,اطلس و اگره خواهند بود.

موتور گرافیکی بازی سورس خواهد بود که حتما با آن در بازی کانتر استرایک آشنا هستید. این موتور به شدت تقویت و ارتقا داده شده است تا شما را در این بازی سورپرایز کند. حتما به ویسنت و جیسون در این امر اعتماد کنید زیرا این دو امتحان خود را در سری مدرن ۱ و ۲ پس داده اند!

بازی به شدت از فیزیک خوبی بهره میبرد و همچنین جزئیات محیط و البسه در بازی به شدت جالب و مسحور کننده است. بازی مملو از سلاح ها,NPCها,روبات ها,درختان,کوچه ها و خیابانها و غیره خواهد بود.

حال سراغ برخی مصاحبه ها و موارد منتشر شده برویم.

کسی از آقای ویسنت سوال کرد آیا برای لانچ بازی هیجان دارید, او گفت:" بله.اما کمی احساس ترس نیز در این بین وجود دارد.ما می خواهیم که لانچ به بهترین شکل انجام بپذیرد.فکر میکنم نسخه ی بتا به این عمل کمک کند."

جو شیرینگ از برنامه نویسان بازی در مورد بازی میگوید:" ما نخواهیم گفت که شما تنها باید این بازی را به دلایل تکنیکی و دیداری خریداری نمایید.این بازی از هر نظر زیبا و شگفت انگیز است.گیم پلی بازی جدید و متفاوت است و من فکر می کنم این همان چیزیست که بازیبازان می خواهند."

مدیر استدیوی بازی گفته است تایتان فال یک برنامه بسیار کشنده است این را مطمئنم!

بد نیست سیستم مورد نیاز بازی برای نسخه پی سی را هم قرار بدهیم.

bg2

  64-bit Windows 7, 8, 8.1
AMD Athlon X2 2.8GHz or Intel Core 2 Duo 2.4GHz
۴GB RAM
۵۱۲MB VRAM, Radeon HD 4770 or GeForce 8800GT

bg2

بسیار خوب باید تا زمان انتشار بازی صبر کرد و دید ویسنت و جیسون چه آشی را ابتدا برای ما و سپس برای مسئولین اکتیویژن تدارک دیده اند و چه مقدار کالری در چربی آن موجود است. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

نویسنده : فرشید عبدالله پور

 

 

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۷ پاسخ‌ها

  1. دانیال نوائیان گفت:

    واقعا بازی خوبیه . ممنون فرشید جان

  2. یکی از بهترین های Xbox One.واقعا بخش گرافیکش دیوانه کنندس و همینطور گیم پلیش.من برای اولین بار که نمایش این بازی رو توی E3 2013 دیدم واقعا عاشقش شدم ولی تنها نکته منفی این باری اینه که ملتی پلیر هست و بخش داستانی نداره :( ممنون بابت مقاله

  3. farzad_rezaei گفت:

    یکی از بازی هایی که هر لحظه انتظار میره برای ps4 تایید شه.
    مقاله عالی بود. ممنون ;)

  4. متین نصیری گفت:

    ممنون مقاله خوبی بود.
    یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۴ ! امیدوارم هیچ وقت از انحصاری های مایکروسافت در نیاد و برای PS4 عرضه نشه !

  5. علی عزیزی فر گفت:

    من پوستر این بازی رو در اتاقم چسبوندم!!!
    چون یکی از بهترین بازی هایی که هرگز موفق به بازیش نخواهم شد!!

  6. صادق گفت:

    برای اجرا این بازی چه سرعت اینترنتی واسه xbox360 لازمه

  7. Ezio گفت:

    خیلی ممنون.عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *