خواص سنگ نمک

به کارگیری و قرار دادن سنگ نمک در خانه برای پاکسازی محیط پیرامون زندگی و دورکردن یا از بین بردن انرژی‌های منفی بسیار مفید است و به ویژه در دو مکتب یوگا و فنگ شویی بر آن تاکید فراوان شده است و خواص درمانی بسیاری برای آن ذکر نموده اند. این سنگ از دو عنصر کلر و سدیم تشکیل شده است و زمانی که به حالت بلور در می‌آید تشکیل سنگ نمک را می‌دهد. تحقیقان محققان نشان داده است بلورهای درخشنده نمک به عنوان یکی از منابع طبیعی تولید کننده یون (ذرات باردار دارای بار مثبت و منفی) شناخته شده‌اند. تابش انرژی خورشید به این بلورها باعث تولید انرژی طبیعی در این سنگ میگردد. به نظر میرسد در زندگی مدرن امروزی که سراسر محیط زندگی ما را را احاطه کرده است، قرار دادن سنگ نمک بیش از گذشته مفید بوده و می تواند بخش زیادی از تشعشعات منتشره ناشی از تجهیزات الکتریکی نظیر پارازیت‌ها، کامپیوتر، ماکروویو،تلویزیون و دستگاه‌های رادیولوژی را کاهش ‌دهد

خواص سنگ نمک

خواص سنگ نمک در خانه

پاکسازی هوای خانه

یونهای موجود در سنگ نمک قادر به جذب ذرات ریز گرد و غبار و دود موجود در هوای محیط هستند. یکی از مهمترین خواص قرار دادن سنگ نمک در خانه کمک به پاکسازی و تصفیه هوای خانه و در نتیجه بر طرف کردن احساس خستگی ناشی از آلودگی هوا است.

بهبود مشکلات تنفسی و ریه

با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین خواص سنگ نمک در خانه، کمک تصفیه و پاکسازی هوای محیط است، از این و به بهبود مشکلات تنفسی و ریه کمک بسیاری میکند و در کاهش آلرژی، بهبود علایم آسم و برونشت نقش بسزایی دارد.
به طور کلی مطالعات متعدد نشان داده که یون های منفی موجود در سنگ نمک، سبب افزایش فعالیت مژک‌ها (موهای ریز در سلول های پوششی مجرای تنفسی) می شود؛ در حالی که یون‌های مثبت عکس این عمل می کنند. بنابراین وجود یون های منفی به عنوان یک فیلتر برای دستگاه تنفسی و شش‌ها عمل میکند و با جذب جرم ناشی از دود سیگار و از بین بردن بو باعث پائین آوردن شدت حمله های آسمی و آلرژیک میشوند.

دفع امواج و انرژی های منفی محیط و افراد

از دیگر خواص سنگ نمک در خانه، دفع انرژی های منفی و به تبع آن ایجاد احساس قوت و انرژی بیشتر در افراد است که به دلیل افزایش تعداد یون های منفی میباشد.

خواص سنگ نمک

بهبود کیفیت خواب شبانه

قرار گرفتن بیش از حد در معرض یون های مثبت موجود در سرب هوا منجر به کاهش جریان خون و پایین آمدن سطح اکسیژن مغز و در نتیجه الگوهای خواب نامنظم میشود. بنابراین استفاده از سنگ نمک در خانه با کاهش یون های مثبت موجود در هوا به بهبود کیفیت خواب شبانه کمک می کند.

کاهش استرس و ایجاد حس آرامش

در یک مطالعه انجام شده بر روی افرادی که ۴۰ دقیقه با کامپیوتر کار می‌کردند مشاهده شد؛ قرار گرفتن در معرض یون‌های منفی هوا سبب کاهش استرس و اضطراب و بهبود عملکرد بدن می‌شود و یکی از خواص سنگ نمک در خانه افزایش یونهای منفی است. دوری از چشم زخم، کاهش سردرد های میگرنی و کاهش اضطراب، ایجاد تمرکز حواس و تقویت سیستم ایمنی بدن، بالا بردن سطح هوشیاری و کمک به تنظیم فشار خون، رفع نیاز بدن به نمک و از بین بردن تمایل به خوردن آن از دیگر خواص سنگ نمک در خانه است.

ترکیب شیمیایی سنگ نمک

کریستال‌های نمک یکی از معدود مواد معدنی هستند که ساختار اتمی آن الکتریکی می باشد و به دلیل همین ویژگی است که کریستال نمک می‌تواند از حالت بلوری دائماً به شکل مایع و بر عکس تغییر حالت دهد. چنین یونیزاسیون طبیعی شارژ الکتریکی به وجود می آورد که در مجاورت بدن انسان منجر به آرامش، قدرتمندی سیستم دفاعی بدن و … میشود و به خاطر همین خاصیت بلور درخشنده نمک است که فضای منفی یا غیر متعادل اتاق با تبادل یونی به وجود آمده خنثی می‌گردد.

مضرات سنگ نمک

انواع مختلف سنگ نمک موجود در بازار غالبا تصفیه نشده، فاقد ید و دارای انواع ناخالصی از جمله فلزات سنگین هستند و خطر سرطانزایی آنها اثبات شده است، لذا مصرف خوراکی آنها به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

منبع:خواص سنگ نمک

خواص سنگ نمک

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *