داستانِ حماسه، داستانِ مسترچیف | اولین نگاه به Halo: The Master Chief Collection

قبل از E3 2014 بود که شایعاتی مبنی بر معرفیِ مجموعه ای برای دوست دارانِ مستر چیف منتشر شد. مجموعه ای که با داشتنِ ۴ نسخه ی اصلیِ این سری، برای کسانی که عاشقِ این سری هستند و دوست دارند نسخه ای کامل از این سری بازی را بر روی کنسول نسل هشتمی خود داسته باشند و یا کسانی که تا به حال موفق به بازی کردنِ این عنوان نشده اند، این مجموعه خیلی با ارزش است و میتواند به برترین مجموعه ی عمرشان تبدیل شود. قرار است در این مجموعه فقط داستان مستر چیف را مرور کنیم، اما با گرافیکی برتر، به همراه چیزی که خیلی ها دیوانه وار منتظر آن هستند! بله، نسخه ی بتای Halo 5: Guardians.

سری هیلو را شاید بیشتر گیمر ها فقط از بخش مولتی پلیر آن راضی باشند! بخشی که به درستی و با مپ ها بی نقصش همگان را دعوت به خرید یک کنسول میکرد. اما در کنار اینها، هیلو فقط بر پایه ی یک چیز محبوب شده و به وجود آمده است. برای داستان با عظمت و بی پایانش. بانجی با ساخت Halo: Combat Evolved، و تلفیق سبک محیط باز با شوتری که برای اولین بار بر روی کنسولها به طور عالی، در زمانی که همگان پی سی را برترین جای برای بازیهای اول شخص خوانده بودند، توانست انقلابی چه در سبک شوتر و چه در بازیهای اول شخصِ کنسول ها به وجود بیاورد. حال این بار میتوانید داستان مستر چیف را به صورت کامل از نسخه ی اول تا چهارم با گرافیکی بازسازی شده، رزولیشن ۱۰۸۰ و فریم ریتِ ۶۰، بر روی کنسول نسل هشتمیِ Xbox One بازی کنید.

Industries 343 با بازسازی هیلو کمبات اولود، که در سال ۲۰۱۱ برای Xbox 360 همراه با نسخه ی اورجینال منتشر شد، نشان داد که توانایی این را دارد که گرافیک بسیار خوبی را تحویل طرفداران دهد. حال همین نسخه اینبار تنها با رزولیشن و فریم ارتقا یافته و کمی بهبود در گرافیک همانند هیلو ۴ و هیلو ۳، در این مجموعه قرار دارد. اما نسخه ای که در این مجموعه دچار حول اساسی شده است، هیلو ۲ میباشد. این نسخه همانند نسخه ی اول، بازسازی شده است ولی نسخه ی اورجینال و اولیه خود را هم دارا میباشد. از دیگر محتویات این مجموعه میتوان به نسخه ی بتای هیلو ۵ اشاره کرد. بی شک تمامی طرفداران بخاطر همین نسخه ی بتا هم که شده است این مجموعه ی ارزشمند را پیش خرید کرده تا در ۲۷ دسامبر بتوانند برای اولین بار هیلوی نسل هشتمی را تجربه کنند. اما یک سریال دانلودی هم در این مجموعه به نام Halo: NightFall وجود دارد که درمورد گذشته ی یکی از شخصیت های اصلیِ نسخه ی پنجم، که در باکس آرت هم دیده میشود، یعنی Agent Locke میباشد. بی شک این شخصیت جدید و یا شاید هم قدیمی، نقش مهمی را اینبار در پیش برد داستان خواهد داشت. اما همانطور که میدانید دو نسخه ی فرعی سری هیلو، ODST و Reach، در این مجموعه وجود ندارند. سازندگان بازی گفته اند که نبود زمان کافی، و این که این مجموعه فقط مختص مستر چیف و ماجراجویی های او میباشد، و نسخه های فرعی ربطی به داستان او ندارند، در این مجموعه شاهد آنها نخواهیم بود.

هیلو ۲ به گفته ی سازندگان شاید به خاطر وجود دو موتور مختلف که قابلیت سوییچ همااند هیلو کبات اولود، بین نسخه ی بازسازی شده و اورجینال را میدهد، با رزولیشنی کمتر از ۱۰۸۰ اجرا شود که مشکل مهم حساب نمیشود. اما در بخش مولتی پلیر اینبار چیزی که با ارزش ظاهر میشود، داشتن حدود ۱۰۶ نقشه برای این بخش است! آن هم با کیفیت بازسازی شده! دیگر هر کس که کنسول نسل هشتمی Xbox One را داشته باشد حتما این مجموعه ی بی نظیر را خریداری خواهند کرد و کسانی هم که این کنسول را نداشته باشند، این مجموعه کاری با آنها میکند که حتما بخاطرش یک کنسول خریداری کنیم! زیرا از همین حالا هم پر فروش ترین مجصول آمازون فعلا همین مجموعه میباشد! قابلیتی که شاید برای گیمرها جذاب باشد، به صورت زنده استریم کردن بازی خودشان در توییچ باشد که در این نسخه میتوانید این کار را انجام دهید. به گفته ی ۳۴۳ کل مپ های هیلو ۴ و ۳، و ۶ مپ از هیلو۲ ، از قابلیت Forge editor بهره مند هستند که اطلاعات بیشتری از این قسمت بعدا منتشر خواهد شد. در بخش آفلاین یا همان داستانی بازی در تمامی نسخه ها میتوانید به صورت Co Op چه آنلاین یا چه Split Screen، با دوستان خود بازی کنید که مطمعنا وجود این همه امکانات این مجموعه را یکی از برترین Collection های تاریخ بازیهای ویدیویی تبدیل میکند.

در رابطه با گیم پلی، همان حس خاص همیشگی را خواهید داشت و تغییر خاصی نکرده است. طرفداران پی سی و Xbox 360 هم نباید چشم به انتظار این مجموعه برای پلتفرم هایشان باشند. زیرا فعلا تمام تمرکز بر روی نسخه ی Xbox One میباشد و این مجموعه نمیتواند به علت سخت افزار ضعیف و تاریخ مصرف گذشته ی ۳۶۰، برای آن منتشر شود. Halo: The Master Chief Collection با این همه امکانات و پیشرفت های بسیار و چیزهای جدید، تنها با ۶۰ دلار قابل خرید میباشد. بدون شک همین قیمت برای کسانی که عاشق و طرفدار سری هیلو هم نیستند، دیوانه وار خواهد بود! پس تا ۲۰ آبان منتظر بمانید و تا آن موقع پول هایتان را برای کنسول نسل هشتمیِ Xbox One و این مجموعه ی بی نظیر نگه دارید. زیرا داستانِ مستر چیف، بارها ارزش تکرار را دارد …

علیرضا احمدی

عاشق هیلو و مستر چیف و ایکس باکس !

شما ممکن است این را هم بپسندید

۴ پاسخ‌ها

  1. دانیال نوائیان گفت:

    ممنون علیرضا جان . عالی بود !

  2. U-R-E گفت:

    علیرضا ۲۰ نوشتی . ممنون . اون قسمت به خاطر داستانش رو خیلی خوب اومدی ، واقعا بعضی از گیمر ها از داستان عالی این بازی با خبر نیستند.

  3. ali گفت:

    این بازی تنها بازی xbox one که آدم دوست داره بازی کنه

  4. Mohammad گفت:

    مقاله خوبی بود. ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *