در ستایش آتش | پیش‌نمایش inFAMOUS: Second Son

inFAMOUSSecondSon-3

پسری شرور با قابلیت‌های ماوراءالطبیعه. همین دو صفت برای Delsin Rowe کافی است تا او را به یکی از خطرناک‌ترین و البته درست‌کارترین شهروند سیاتل بدل کند. او آمده است تا با قدرت‌های خود جهان را از شرارت بزداید، البته در این راه شیطنت‌هایی هم از او سر می‌زند.

سومین نسخه از سری بسیار محبوب و پرفروش inFAMOUS که انحصاری کنسول پلی‌استیشن است، آنقدر اهمیت داشت که در روز پرده‌برداری از PS4 معرفی شود. این نسخه که با نام Second Son شناخته می‌شود، دارای شخصیتی متفاوت از شماره‌های اول و دوم است. «دلسین رو» کاراکتر اصلی بازی است، ۲۴ سال سن دارد و یک نقاش خیابانی می باشد. او شخصیتی مطمئن دارد و از خطر کردن هراس نمی‌کند. بعد از به دست آوردن اولین قدرت غیر انسانی‌اش، اعتقاد پیدا کرد که سرنوشت برای او اتفاقات بزرگی تدارک دیده و وظیفه‌ی سنگینی بر عهده دارد.

داستان بازی حدود ۷ سال پس از پایانِ خوب نسخه‌ی دوم اتفاق می‌افتد. در انتهای بازی قبلی، Cole MacGrath اسلحه‌ی قدرتمندی را فعال کرد تا John White – معروف به «هیولا» را شکست دهد. به نظر می‌رسید این اتفاق باعث کشته شدن تمام کسانی شد که قدرت‌های ماوراءالطبیعه داشتند، اما بودند کسانی که از این حادثه جان سالم به در برند. در پی این اتفاق، سازمانی با نام DUP تشکیل شد که وظیفه‌ی آن کنترل و نظارت شدید بر فعالیت بازماندگان آن اتفاق است. حالا بعد از ۷ سال، دلسین رو آمده است تا شهر خودش یعنی سیاتل را از شر این سازمان نجات دهد. روزی او شاهد تصادف یک اتوبوس می‌شود و برای کمک به مسافران آن می‌شتابد، در این بین او قدرت‌های فرابشری او در برخورد با فردی در این اتوبوس فعال می‌شوند. او در راه مأموریت خودش با کسانی که شبیه‌ش هستند مواجه می‌شود و گفته شده که چهره‌های آشنایی از نسخه‌های قبلی نیز در بازی هستند.

این نسخه هم مانند همیشه ساخته‌ی استودیو Sucker Punch است که دو بازی قبلی را در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ عرضه کرده‌است. قرار است inFAMOUS: Second Son در تاریخ ۲۱ مارس امسال (۱ فروردین ۹۳!) برای PS4 منتشر شود. سبک بازی اکشن/ماجراجویی به صورت Open World و گیم‌پلی، همان گیم‌پلی آشنای همیشگی است. زنجیری که دلسین دور دست خود بسته اسلحه‌ی اصلی او به شمار می‌رود که با دیگر قدرت‌هایش ترکیب خوبی را رقم می‌زند. تغییر مهمی که نسبت به نسخه‌ها پیشین بازی صورت گرفته این است که دیگر نشانه‌گیر با دکمه‌ی L1 انجام نمی‌شود، بلکه این کار خودکار انجام می‌شود و پلیر کنترل بیشتری روی محیط و سلاحی که استفاده می‌کند دارد.

بعد از معرفی بازی در مراسم PS4، اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشد. اما در نمایشگاه E3 تریلر جدید از بازی نشان داده شد و دوباره صحبت‌ها درباره‌ی آن بالا گرفت. در تریلری که در کنفرانس سونی به نمایش در آمد، جزئیاتی از داستان بازی آشکار شد. نکته‌ی جالب این است که برادر دلسین، خود یک پلیس است. اما برادر او یک پلیس وظیفه‌شناس است و به دلسین برای نابودی DUP کمک می‌کند. در این تریلر قابلیت «دود» نشان داده شد که در ادامه توضیح این قابلیت آمده است. بازخوردهای طرفداران و منتقدان به این تریلر بسیار عالی بود و اکثر گیمرها را مشتاق تجربه ی این عنوان کرد .

همان‌طور که اشاره شد داستان بازی در شهر سیاتل رخ می‌دهد. این اولین بار در سری inFamous است که از نام واقعی شهر در بازی استفاده می‌شود. inFamous 1 در Empire City می‌گذشت که یادآور نیویورک بود. در نسخه‌ی دوم New Marais محل اصلی اتفاقات بازی بود که بسیار شبیه New Orleans ساخته شده بود. عنوان Infamous: Festival of Blood که یک بسته‌ی الحاقی قابل دانلود برای نسخه‌ی دوم بود هم در همین شهر اتفاق می‌افتاد. سازمان‌های واقعی آمریکایی همچون FBI و NSA هم در بازی حضور دارند و بارها به آن‌ها اشاره می‌شود.

پارکور همچنان جزء جدانشدنی بازی است. دلسین می‌تواند از دیوارها بپرد و لبه‌ها را بگیرد، از آنها بالا رود یا در همان حالت از قدرت‌های ویژه‌ی خود استفاده کند. تا کنون دو مورد از این قدرت‌ها که معرفی شده‌اند که «دود» و «نئون» نام دارند. این قدرت‌ها باعث می‌شوند سرعت گیم‌پلی دوچندان شود که می‌توانید با آن یک هرج و مرج عظیم به پا کنید یا با آرامی در طول بازی پیش‌روی کنید و دقیق‌تر باشید. ویژگی دود، دلسین را به گرد و غباری تبدیل می‌کند که به راحتی می‌تواند درون کانال‌های کولر  مانند و این‌ها حرکت کند، در حالی که با نئون می‌تواند با سرعت روی هر دیواری حرکت کند. هیچکدام از این دو ویژگی در نسخه‌های قبلی وجود نداشتند.

قدرت‌های که در اختیار خواهید داشت نامحدود نیستند و در طول زمان شارژ هم نخواهند شد، بنابراین برای دوباره استفاده کردن از آن‌ها باید از عناصر و اجسامی که در محیط وجود دارند استفاده کنید. مثلاً برای بازیابی قدرت آتشین خود، می‌توانید به نزدیکی یک ماشینِ در حال سوختن بروید و از آن نیرو بگیرید. از قابلیت‌های جدید کنترلر PS4 هم به خوبی در بازی استفاده شده است، به عنوان مثال در طول بازی  هنگامی که دلسین می‌خواد اثر انگشتش را اسکن کند، شما می‌توانید انگشت خود را روی تاچ‌پد بگذارید. از دیگر قابلیت‌های تاچ‌پد می‌توان به باز کردن درها و جذب کردن انرژی و قدرت‌ها متفاوت از دیگران اشاره کرد.

با توجه به عکس‌ ها و تریلرهایی که از روز معرفی بازی تا به الان منتشر شده می‌توان گفت گرافیک بازی روز به روز پیشرفت داشته است. در E3 تریلری که منتشر شد حتی بعضاً اعتراضات هوادارن را برانگیخت ولی در ویدیوهایی که اخیراً منتشر شده تشخیص گرافیک خود بازی با ویدیوهای از پیش رندر شده بسیار سخت است. این نشان از کار مداوم و خستگی‌ ناپذیر اعضای تیم ساکر پانچ می‌دهد. مقایسه‌ی محیط شبیه‌ سازی شده‌ی بازی با شهر واقعی سیاتل، نشان می‌دهد که سازندگان به خوبی بر تمام جزئیات واقف بوده‌اند و سعی کرده‌اند تا جایی که ممکن است حسی مشابه دنیای واقعی ایجاد کنند. با وجود قابلیت‌ های خاص دلسین مانند دود، نئون و آتش که برای به دست آوردن آن‌ ها باید به دنبال منبع هرکدام باشید، شبیه‌ سازی این عناصر کار سختی را می طلبند. نور پردازی بازی در شب و هنگامی که چراغ‌های نئون مغازه‌ها روشن هستند و آتشی که از ماشین‌ های منفجر شده بلند می‌ شوند بسیار چشمگیر و دیدنی هستند. برای یک بازی Open World، این سطح از گرافیک واقعاً عجیب است! و این تازه شروع نسل جدید است.

نکته‌ی جالب در مورد بازی این است که صدا‌پیشه‌ی شخصیت اصلی بازی، تروی بیکر است که صداپیشگی شخصیت‌ هایی چون جوئل در The Last of Us، بوکر دوئت در Bioshock Infinite و جوکر در Batman Arkham Origins را بر عهده داشته‌ است. برای کپچر کردن صورت و حرکات بازیگران از آخرین تکنولوژی موجود استفاده شده است. به طوری که تمام احساساتِ صورت موقع حرف زدن به خوبی منتقل شود. سنسورهایی روی تک تک اجزای صورت بازیگران قرار داده شده تا حرکات صورت آن ها را اسکن کند. چیزی دقیقاً مشابه با کاری که Team Bondi برای بازی تکرارنشدنی LA Noire کرده بود. شما در طول بازی این اختیار را دارید که از دلسین یک شخصیت خوب و مثبت بسازید یا از او در راه‌های خبیثانه بهره بگیرید. همانند نسخه‌ی قبل، نحوه‌ی بازی و انتخاب‌های شما در انتها منجر می‌شود که یکی از دو پایان خوب یا بد بازی را ببینید. اگر تجربه‌ی بازی Metro: Last Light را داشته باشید قطعاً با این مورد آشنا هستید. نسخه‌ های Limited Edition و Collector Edition بازی هم بسیار جالب هستند. در نسخه‌ی Collector Edition علاوه بر مراحل اضافی، لباس و کلاه واقعی دلسین و همچنین یک DLC با نام Cole Legacy وجود دارد که بازیکنان را با وقایع قبل از داستان اصلی این نسخه آشنا می کند.

در لیست بازی‌ های نسل بعد، inFAMOUS: Second Son بسیار می‌ درخشد، با وجود اینکه انحصاری PS4 است. بازی قرار بود در تعطیلات شروع سال ۲۰۱۴ عرضه شود اما تأخیر خورد و حدود سه ماه عقب افتاد، اما این تأخیر حتماً ارزشش را دارد. تیم ساکر پانچ متشکل حدود ۱۲۰ نفر از کارکنان با استعداد و خلاق است که کار خودشان رو به خوبی بلدند و برای کار بر روی این بازی در نظر گرفته شده اند  و آن ها  از تجربیاتی که از نسخه‌ های قبلی کسب کرده‌اند، تا اینجا که به نظر می‌ رسد در حال ساخت بهترین inFAMOUS در طول این سری هستند. با توجه به آخرین اخبار،بازی به صورت کامل گلد شده است و دیگر بازیکنان باید منتظر تاریخ انتشار این بازی باشند . گرافیک بازی‌ های نسل جدید تا به حال حرفی برای گفتن نداشتند و در مقایسه با نسل قبل تفاوت فاحشی قابل مشاهده نبود، اما احتمالاً تا هفته ی آینده و با عرضه‌ی Second Son این رویه تغییر می‌ کند و گیمرها شاهد بازی‌ ای شایسته و درخورد نام نسل بعد خواهند بود.

در انتها شما می‌توانید تمام اخبار، تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از بازی را سایت میهن گیم دنبال کنید:

inFAMOUS: Second Son

محسن وزیری

علاقه‌ی زیادی به گیم و همچنین نوشتن درباره‌ی اون دارم. علاقه‌مند به سینما و موسیقی - از نوع راک! - هم هستم.

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۰ پاسخ‌ها

  1. فرشید صلح جو گفت:

    مقاله ی کاملی بود.ممنون!

  2. ryse گفت:

    نمیدونم سونی چرا اینقدر تو انحصاری ها تو این اوایل نسل تکرار میکنم اوایل نسل کم کار شده؟! :D ممنون مقاله عالی بود به این بازی امید بسیاری دارم ;)

  3. حیف فقط بصورت انحصاری برای ps4 منتشر میشه ولی جز بهترین های امساله به یقین.ممنون بابت مقاله کاملت محسن جان

  4. سعید نیکبخت گفت:

    ? Are You Guys Ready
    Day 1 Reserved :D
    منتظر نقد و بررسی این عنوان باشید. حالا اگر عید نشد چند روز بعد تعطیلات:دی چون باید مسافرت هم برم :D

  5. منتظر نقد هستیم سعید جان

  6. ryse گفت:

    به شدت منتظریم

  7. Khashayar.Sa گفت:

    ممنون بابت مقاله .

    چون خودم ندیدم نمیدونم چی بگم ! خوب ! عالی ! بد !

    نظری ندارم . بازی کنم بعد بگم چطوره :-)

  8. ABS92 گفت:

    ممنون از محسن عزیز بابت مقاله ی خوبش

  9. دانیال نوائیان گفت:

    ممنونم محسن جان عالی بود مثل هیمشه

  10. مهدی مجد گفت:

    ممنون بابت مقاله بسیار زیباتون آقا محسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *