دزدی در سایه ها! | Thief در نگاه اوّل

و باز هم Thief! دزد شهر بازگشته و این بار هدفی بزرگ تر از قبل دارد و می خواهد به مردم کمک کند… همه ی شما سری کلاسیک و مخفی کاری Thief را می شناسید. یکی از برترین سری ها در سبک مخفی کاری که طرفداران زیادی دارد. حال باز هم Reboot این عنوان برگشته و می خواهد دزد شهر را به نزد شما بازگرداند!

شاید شما هم یکی از طرفداران سبک مخفی کاری باشید که عناوین خاص خود را دارد. یکی از این عناوین که بسیار معروف است و سابقه ی خوبی دارد سری Thief است.  سری Thief همیشه مخفی کاری را در راس اهمیّت بازی خود قرار داده است به طوری که می توان این عنوان را تنها یک عنوان Stealth و یا First-Person Sneaker نامید. حال باز هم Eidos Montreal به سراغ نسخه ی جدیدی از Thief رفته و آن را می سازد و توسط Square Enix منتشر می شود. پس خود را آماده کنید،زیرا دزد شهر باز می گردد!

http://images.vg247.com/current//2013/04/Theif-040413-1.jpg

"آزادی در سایه ها خوابیده…. شهر تغییر کرده…. من تغییر کردم… "ما هیچی نیستیم! نه یک انقلاب قدرتمند!"… "این شهر با افراد ضعیف و فقیر سقوط نمیکنه، این جا جای افراد ضعیف نیست! زمانی برای آینده ای جدید رسیده،دستاوردی جدید!"… دستاورد؟ گرفتن پول از ضعیفان و دادن اون به ثروتمندان و اونا به من میگن دزد!… "ما باید بگیم دیگه کافیه،دیگه کافیه که از خونه هامون دزدی بشه و خانواده هامون گرسنگی بکشن! دیگه کافیه موندن در تاریکی تا ترک بشی و بمیری!… این شهر متعلّق به مردمه!…. ما باید پسش بگیریم!… در کنار هم بایستید! در کنار هم بایستید! طلوعی دیگر نزدیکه!"

این ها جملاتی بودند که ما در نمایش های نسخه ی جدید Thief دیدیم. پس دیگر Garrett هدفی بزرگ تر را در پیش دارد. البتّه می توان گفت او بیش تر یک عیّار است تا دزد! شهر توسط یک Baron ظالم کنترل می شود و مردم در وضعیّت بدی هستند و طاعون در شهر پیچیده است،ولی افراد ثروتمند در وضعیّت خوبی زندگی می کنند. Garrett که خیلی وقت است از شهر خود دور بوده به آن باز می گردد و وضعیّت را مشاهده می کند و تصمیم می گیرد که اوضاع را تغییر دهد…

http://images.vg247.com/current//2013/04/Theif-040413-20.jpg

گیم پلی بازی به مانند سابق مخفی کاری ای خوب را نشان می دهد. حتما نسخه های قبلی Thief را به یاد دارید؟ در نسخه های قبلی شما باید با استفاده از Stealth بدون این که شناخته شوید از موانع عبور می کردید و ماموریّت را انجام می دادید. Garrett هم از ابزار مخصوص خود استفاده می کرد تا شرایط را به نفع خود تغییر دهد،به عنوان مثال اگر شما یکی از طرفداران سری Thief باشید و نسخه های قبلی این سری را بازی کرده باشید می دانید که در بازی Rope Arrows وجود دارند که با استفاده از آن می توانید تیر های خود را با طناب پرتاب کنید و با استفاده از آن به نقاط بالاتر برسید. باز هم Rope Arrows ها در این نسخه از Thief هم وجود دارند.

حال بازگردیم به نسخه جدید Thief. این نسخه یک Reboot از بازی های قدیمی است. گیم پلی بازی به مانند نسخه های قبل است که با نوآوری هایی همراه است. شما در این بازی در نقش Garrett هستید،یک دزد استاد در کار خود که از افراد ثروتمند دزدی می کند… شما از ابزار های زیادی می توانید استفاده کنید. شما با استفاده از کمان Garrett می توانید انواع تیر ها را پرتاب کنید. یکی از این ها تیرهای مشتعل به آتش هستند که با استفاده از آن می توانید افراد را بکشید. یکی دیگر از استفاده هایی که می توانید از این تیر ها بکنید این است که در بعضی قسمت ها قیرهایی بر روی زمین ریخته است و اگر با استفاده از تیر مشتعل آن را آتش بزنید،افرادی که روی آن ایستاده اند آتش می گیرند. پس مشاهده می کنید که Eidos Montreal عناصر زیادی را در بازی خود به کار گرفته است که آن ها مشاهده می شوند.

http://images.vg247.com/current//2013/04/Theif-040413-9.jpg

و امّا یکی از نکات مهمّی که در گیم پلی بازی تاثیر دارد "تمرکز" است. این یکی از عناصر گیم پلی این بازی است که استفاده های زیادی دارد. به عنوان مثال Garrett با استفاده از تمرکز می تواند اشیا قیمتی و مهم را در محیط شناسایی کند. این تمرکز در مکان های بسیاری کاربرد دارد؛با استفاده از آن می توانید قدم های دشمنانی را که نمی توانید ببینید مشاهده کنید و از آن به نفع خود استفاده کرده و با مخفی کاری از محیط ها عبور کنید. هم چنین با استفاده از تمرکز می توانید به صورت همزمان از چند نفر دزدی کنید. ویزگی Pickpocketing در بازی روان تر و نرم تر از گذشته شده است،ولی باید از مخفی کاری استفاده کنید تا شناخته نشوید.یکی دیگر از کارهایی که بازیکن با استفاده از تمرکز می تواند انجام دهد این است که با تمرکز شما می توانید نشانه گیری خود را افزایش دهید. پس تمرکز در این بازی اهمیّت زیادی دارد.

http://images.vg247.com/current//2013/04/Theif-040413-24.jpg

یکی دیگر از نکاتی که در گیم پلی بازی مورد توجّه قرار می گیرد Shadow است. با استفاده از سایه ها می توانید در تاریکی دیده نشوید. اگر در معرض نور قرار بگیرید این سایه از بین می رود و دشمنان شما را شناسایی می کنند. پس باید در سایه بمانید و همین طور سایه های خود را بسازید. این جاست که یکی دیگر از انواع تیرهای کمان Garrett به کار می آیند که این تیر شامل آب می شود که به کمک آن می توانید مشعل ها و آتش ها را خاموش کنید و سایه های خود را بسازید که در صورت خاموش کردن آن ها تاریکی در آن جا قرار می گیرد و شما می توانید از سایه آن استفاده کنید. یکی دیگر از عواملی که مربوط به سایه ها می شود ویژگی Shadow To Shadow است که به کمک آن Garrett می تواند به سرعت از سایه ای به سایه دیگر برود و شناسایی نشود. هم چنین صداها نیز در Stealth اهمیّت دارند. به عنوان مثال هنگامی که شما بر روی آب راه بروید نگهبانی که نزدیک به شما است ممکن است صدای شما را بشنود و به برّرسی منطقه بپردازد.

http://images.vg247.com/current//2013/04/Theif-040413-18.jpg

ولی مراقب باشید تا در مراحل شناسایی نشوید! چون شما نمی توانید در مقابل یک نگهبان بایستید و او را به یک مبارزه دعوت کنید زیرا در این صورت شکست می خورید! پس همیشه از مخفی کاری استفاده کرده و شناسایی نشوید. شما می توانید از راه های زیادی برای پیش بردن مراحل استفاده کنید و راه های مخفی زیادی نیز وجود دارند که می توانید آن ها را پیدا کنید.

موسیقی و صداگذاری بازی به خوبی انجام شده است و نمایش های خوبی از خود نشان داده است. ولی هنوز اطّلاعات زیادی از این بخش بازی منتشر نشده است. ولی چندین موسیقی در تریلرهای بازی به نمایش گذاشته شد که با محیط بازی سازگار بوده و به خوبی کار شده بود.

http://images.vg247.com/current//2013/06/Thief-2.jpg

گرافیک بازی با پیش رفت های زیادی رو به رو است. شما می توانید گرافیک یک عنوان نسل بعدی را مشاهده نمایید. این عنوان با موتور Unreal Engine 3 ساخته می شود که یک موتور قدرتمند بوده و سازندگان با استفاده از قدرت این موتور گرافیک بسیار عالی را ارائه داده اند که می توان گفت بهترین در سری Thief می باشد و گرافیکی در حدّ نسل بعدی را ارائه می دهد.

عنوان Thief با نمایش هایی که تاکنون داشته است،توانسته یکی از برترین بازی ها را در سبک Stealth به ما نشان دهد که Reboot این سری است و طرفداران مخفی کاری می توانند مخفی کاری را این بار با Garrett یک دزد ماهر تجربه کنند. عنوان Thief در تاریخ ۲۵ فبریه ۲۰۱۴ برای PS3,Xbox 360 و Xbox One,PC,PS4 منتشر می شود.

باکس آرت های بازی:

http://images.vg247.com/current//2013/08/Thief_pc.jpg

http://images.vg247.com/current//2013/08/Thief_ps3.jpg

http://images.vg247.com/current//2013/08/Thief_ps4.jpg

http://images.vg247.com/current//2013/08/Thief_xbox-360.jpg

http://images.vg247.com/current//2013/08/Thief_Xbox_one.jpg

 

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۸ پاسخ‌ها

  1. میلاد جهاندار گفت:

    حرف نداشت دست درد نکنه. :yes:

  2. Keyvan 316 گفت:

    سخت ترین بازی در سبک مخفی کاری همینه. شاید بعضیا بگن Dishonored ولی اون اگر شناساییت میکردن میتونستی بکشیشون ولی تو این بازی اگر شناساییت کنن باید فرار کنی چراکه جنگیدن باهاشون احمقانست چراکه صد در صد کشته میشیم. ممنون اطلاعات زیادی نیومده از بازی پس خوب نوشتی دستت درد نکنه :yes:

  3. kabir123 گفت:

    ممنون عالی بود

  4. milad گفت:

    مرسی عالی بود :yes: :blush: :-D :laugh: :yes:

  5. kabir123 گفت:

    ولی کاش سوم شخص بود وقتی خود کرکترو ببینی حالش بیشتره واقعا

  6. agent 47 گفت:

    باید بازی جالبی باشه . ادمین :yes:

  7. سیاوش تنها گفت:

    اخه چی بگم مگه میشه این نوشته بد باشه هرچی میگردی هیچ اشکالی پیدا نمیکنی :yes:

  8. soroush گفت:

    فوقالعادس این بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *