راهنمای خرید پردازنده بر اساس قیمت (شهریور ماه ۹۲)

مهم ترین قطعه ی سیستم شما ، پردازنده آن است. همان طور که از نام این قطعه پیداست عمل پردازش را در سیستم شما انجام میدهد.قطعه ای که ارزش سیستم شما را تعیین می کند پردازنده تان است. اگر شما از کسانی هستید که می خواهید یک پردازنده ی قدرتمند با توجه به بودجه تان تهیه کنید با ما در این مقاله همراه شوید. 

اگر شما یک فرد نیمه به روز باشید قطعا نام پردازنده (CPU) به گوشتان خورده است . یک قطعه ی مهم از سیستم شما که عمل پردازش را انجام می دهد و کلا می توان گفت سیستم شما با پردازنده تان می چرخد. 

کلمه ی CPU مخفف CENTRAL PROSSING UNIT می باشد (جهت اطلاع) . 

سی پی یو ها را دو شرکت اینتل (intel) و ای ام دی (AMD) ساخته و به بازار عرضه می کنند. امروزه قدرت پردازنده های اینتل خیلی بیشتر از سی پی یو های AMD شده است و این شرکت قدرت بسیاری در ساخت پردازنده پیدا کرده است. 

شرکت اینتل با استفاده از معماری های Sandy bridge و Ivy bridge پردازنده هایی قدرتمند و البته گران قیمت را روانه بازار می کند. اما در میان این پردازنده های گران قیمت اینتل سی پی یو های خوش قیمتی را به بازار عرضه می کند که ما آن را core i5 می نامیم. سری core i5 با توجه به اینکه ممکن است برخی از قابلیت های core i7 ها را نداشته باشد ولی بازهم واقعا قدرتمند و قوی هستند. core i7 های اینتل در چند وقت پیش قدرت زیادی را با توجه به قیمتشان به خریداران این شرکت نمی داد به خاطر همین intel تصمیم گرفت پردازنده های core i5 را روانه بازار کند که قدرت بالایی نسبت به قیمت به خریدار می دهد . پس برای کارهای بازی ، روز مره ، فتوشاپ و حتی کارهای سنگین گرافیکی یک پردازنده از سری core i5 کافی است. 

شرکت AMD چند وقتی می شود که پردازنده های خود را با معماری بلدوزر زوانه ی بازار می کند. در ظاهر این پردازنده ها مشخصات بالایی دارند اما در واقعیت متاسفانه قدرت زیادی را در اختیار مصرف کننده قرار نمی دهد. پردازنده های این شرکت سرعت بالایی در رد و بدل اطلاعات دارند و مهم تر از آن قیمت مناسبی دارند که علت آن استفاده ی AMD از مس در پردازنده هایش است. البته همین مورد باعث می شود که سی پی یو های این شرکت زود داغ بشوند و حرارتشان بالا برود. به صورت کلی می توان خرید پردازنده های AMD را عاقلانه دانست زیرا با ورود بازی های نسل بعد ، شرکت های بازی سازی ، بازی هایشان را با پردازنده و محصولات این شرکت سازگار می کنند.

 

بالاخره intel یا AMD؟

یکی از سؤالاتی که ما همیشه ان را می پرسیم این است که بالآخره کدام یک از این دو شرکت بهتر است. درجواب باید گفت که پردازنده های گران قیمت اینتل قدرت بسیار بالاتری نسبت به پردازنده های شرکت AMD دارند. ولی در قیمت پایین تر عملکرد AMD فوق العاده است.

 

پارامتر های انتخاب سی پی یو

معماری: مهم ترین بحث برای انتخاب پردازنده معماری آن است. در این زمینه انگشت ها به طرف اینتل دراز می شود که در زمینه ی معماری عملکرد فوق العاده ای داشته است. 

فرکانس: پس از معماری ، فرکانس در اولویت قرار دارد . هر چه فرکانس بالاتر باشد ، پردازنده سریع تر و در نتیجه قدرتمندتر است. یک پردازنده ی دو هسته ای با فرکانس بالای ۲ گیگاهرتز برای بازی مناسب است

حافظه ی کش: یک نوع حافظه ی سریع در پردازنده از نوع استاتیک می باشد. هر چه این حافظه بیشتر باشد پردازنده سریع تر است.

 

تا اینجا امیدواریم اطلاعاتی را در مورد پردازنده ها به دست آورید . اولین کاری که شما باید قبل از خرید پردازنده انجام دهید ، باید برای خود مشخص کنید که از سی پی یو تان می خواهید چه استفاده ای کنید. اگر اهل بازی هستید یک پردازنده ی دو هسته ای با فرکانس بالا واقعا جوابگو است و اگر انسانی آینده نگر هستید می توانید یک پردازنده ی چهار هسته ای تهیه نمایید. اگر اهل طراحی های سنگین هستید اولین توجه شما باید به پردازنده باشد و هر چه قدر که می توانید باید هزینه کنید. 

راهنمای خرید زیر یک مقاله ی ساده است که به آسانی می تواند شما را برای خرید پردازنده یاری کند. در این راهنمای خرید سعی بر آن شد که در هر رده ی قیمت یک سی پی یو مناسب برای بازی انتخاب شود. امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

 

بهترین پردازنده تا سقف ۲۰۰/۰۰۰ تومان در تهران:  Athlon X2 250

مشخصات:

سازنده : AMD

نوع سوکت: AM3

تعداد هسته: ۲ هسته

فرکانس هسته: ۳ گیگاهرتز

حافظه کش: ۲ مگابایت

تکنولوژی ساخت : ۴۵ نانومتری

 

قیمت : ۱۶۰/۰۰۰ تومان

 

یکی از پردازنده های ارزان قیمت موجود در بازار می باشد . این پردازنده بیشتر برای امور روز مره مناسب است و برای بازی هم می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. اگر بودجه تان کم است می توانید این CPU را تهیه کنید و بدانید که از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

 

بهترین پردازنده تا سقف ۴۰۰/۰۰۰ تومان در تهران :  core i3 3220

مشخصات:

سازنده: intel

نوع سوکت: LGA 1155

تعداد هسته: ۲ هسته

فرکانس هسته: ۳.۳ گیگاهرتز

حافظه کش: ۳ مگابایت

تکنولوژی ساخت: ۲۲ نانومتری

 

قیمت: ۳۹۰/۰۰۰ تومان

 

شاید با خود بیاندیشید که در این رده ی قیمت پردازنده های قدرتمند دیگری هم موجود بودند . مانند چهار هسته ای های ای ام دی ، یا پردازنده های کواد اینتل. در این CPU ، معماری و تکنولوژی ساخت حرف اول و آخر را می زند. در ظاهر ممکن است یک محصول دو هسته ای ساده به نظر برسد مخصوصا دو هسته ای بودنش و کش متوسط ۳ مگابایت. اما اگر نگاهی دقیق تر بیاندازیم تکنولوژی ساخت ۲۲ نانومتری را می بینیم . و در آخر یک CPU که با فناوری ساخت ایوی بریج اینتل ساخته شده است.

 

بهترین پردازنده تا سقف ۶۰۰/۰۰۰ تومان در تهران:  core i5 3470

مشخصات:

سازنده: intel

نوع سوکت: LGA 1155

تعداد هسته: ۴ هسته

فرکانس هسته: ۳.۲ گیگاهرتز

حافظه کش: ۶ مگابایت

تکنولوژی ساخت: ۲۲ نانومتری

 

قیمت: ۵۹۰/۰۰۰ تومان

 

پردازنده های core i5 شرکت اینتل کاملا قدرتمند و مناسب برای بازی و یا حتی کارهای سنگین گرافیکی اند. اگر بخواهید که یک پردازنده قوی و سریع را برای سیستم خود انتخاب کنید این سری از cpu های اینتل می تواند فوق العاده باشد.

 

بهترین پردازنده تا سقف ۸۰۰/۰۰۰ تومان در تهران: core i5 4670k

مشخصات:

سازنده: intel

نوع سوکت: LGA 1150

تعداد هسته: ۴ هسته

فرکانس هسته: ۳.۴ گیگاهرتز

حافظه کش: ۶ مگابایت

تکنولوژی ساخت: ۲۲ نانومتری

 

قیمت: ۸۰۰/۰۰۰ تومان

 

تا به امروز قویترین سی پی یو سری core i5 محسوب می شود . محصولی خوش قیمت و قدرتمند از خانواده پردازنده های haswell از اینتل می باشد. بهترین محصول برای بازی کردن فقط و فقط این پردازنده است.

 

بهترین پردازنده تا سقف ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان در تهران: core i7 4770k

مشخصات:

سازنده: intel

نوع سوکت: LGA 1150

تعداد هسته: ۴ هسته

فرکانس هسته: ۳.۵ گیگاهرتز

حافظه کش: ۸ مگابایت

تکنولوژی ساخت: ۲۲ نانومتری

 

قیمت:۱/۱۰۰/۰۰۰ تومان

 

الآن ما با یک پردازنده ی مدرن و خوش ساخت طرف هستیم. یک پردازنده ی جدید از خانواده هاسول.شاید خرید این پردازنده برای بازی کاری عاقلانه نباشد ولی ارزش را دارد که در مواقعی می تواند به کمک شما بیاید . اگر به دنیال یک CPU قوی ، خوش قیمت و خوش ساخت میگردید core i7 4770 k بهترین انتخاب شما می تواند باشد.

 

بهترین پردازنده تا سقف ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان در تهران: core i7 3930

مشخصات:

سازنده: intel

نوع سوکت: LGA 2011

تعداد هسته: ۴ هسته

فرکانس هسته: ۳.۲ گیگاهرتز

حافظه کش: ۱۲ مگابایت

تکنولوژی ساخت: ۳۲ نانومتری

 

قیمت:۱/۹۰۰/۰۰۰ تومان

 

به نظر میرسد خرید این پردازنده برای بازی فقط پول خرج کردن اضافی باشد. خرید این پردازنده را برای گیمر ها پیشنهاد نمی کنیم ولی اگر قصد دارید کارهای سنگین گرافیکی انجام دهید این پردازنده فوق العاده است.

 

بهترین پردازنده با قیمت بیش از ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان در تهران: core i7 3970x

مشخصات:

سازنده: intel

نوع سوکت: LGA 2011

تعداد هسته: ۶ هسته

فرکانس هسته: ۳.۵ گیگاهرتز

حافظه کش: ۱۵ مگابایت

تکنولوژی ساخت: ۳۲ نانومتری

 

قیمت: ۳/۴۰۰/۰۰۰ تومان

 

تا الآن قدرتمند تر از این پردازنده در ایران پیدا نخواهید کرد. بر خلاف همه ی پردازنده های اینتل این CPU از ۶ هسته استفاده می کند. حافظه ی کش آن ۱۵ مگابایت و از تکنولوژی شاخت ۳۲ نانومتری بهره می برد. البته نام بردن از تمام قابلیت این پردازنده نیاز به یک مقاله کامل دارد. 

 

در این راهنمای خرید قصد بر آن بود که شما را با بهترین پردازنده ها در هر سری آشنا کنیم امیدواریم که توانسته باشیم به شما خدمتی کرده باشیم. در اینجا این مقاله رو به پایان می رسونم . هر سؤالی که داشتید مطرح کنید . موفق باشید

 

 

محمد جواد ادریسی

با سلام. محمد جواد ادریسی هستم نویسنده ی بخش سخت افزار در میهن گیم ... امیدوارم هر چه بیشتر بتونم به شما خدمت کنم ...

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۲۰ پاسخ‌ها

  1. sohrab گفت:

    لطفا به نوشتن این گونه پست ها ادامه دهید . بسیار مفید است . از شما متشکرم .

  2. صادق گفت:

    مثل همیشه عالی .ببینم این بار چند تا نظر میاره :yes:

  3. میلاد جهاندار گفت:

    خیلی عالی بود . :yes:

  4. m.reza گفت:

    just intel :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  5. محسن گفت:

    خیلی ممنون بابت مطلب ولی قدرت AMD FX 8350 از همه ی این هایی که اینجا گذاشتید بیشتره قیمت ان هم به ۸۰۰ هزار تومان هم نمی رسد.بازم ممنون در ضمن در سیستم های بازی که در نمایشگاه ها جمع می شود از جمله GAMESCOME که برای بتلفید ۴ جمع شده بود از همین cpu استفاده شده بود.

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      خیر این طور نیست . اگه امتیز ها رو ببینید می بینید که این سی پی یو حتی قدرت core i5 ها رو هم نداره چه برسه به core i7. موفق باشید

  6. مهدی گفت:

    ببخشید سی پی یو core i3 3220 با رم ۸ وکارت گرافیک Radeon HD 7770 برای چند سال خوب میتونه بازی های گرافیک بالا را اجرا کنه؟(با کیفیت عالی)

  7. Shayan.WD گفت:

    اقا محمد یک سری اشکلات داش این دسته بندیتون…البته جسارت دارم میکنم بخاطر اینه که تخصص بنده همینه

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      حب شما ایرادات رو بگید تا ما برطرف کنیم در مفاله

      • Shayan.WD گفت:

        بهترین پردازنده amd در قیمت ۸۰۰ تومان amd fx-8350 هست که واقعا کارایی بالایی نسبت به گزینه ی مورد نظر شما در رنج قیمتی ۸۰۰ تومان دارد…و یک سری موارد دیگه که شما ذکر نکردید…اما در کل پست بسیار مفیدی زدید و بودن همچین پست هایی خالی از لطف نی

        • محمد جواد ادریسی گفت:

          خب شما نمیدونید و دارید نظر می دید لطفا به خودتون زحمت بدید و برید چارت های امتیاز ها رو ببینید. core i5 4670 قدرت بسیار بالاتری نسبت به پردازنده های amd داره.

          • Shayan.WD گفت:

            اقا محمد شما راحت باش بنده دیگه جوابتونو نمیدم چونکه شما فقط به ساز خودت میرقصی…موفق باشی

          • محمد جواد ادریسی گفت:

            من منظوری نداشتم شما به بزرگی خودت ببخش
            واقعا دارم راست میگم دیگه شما بی زحمت سایت http://www.tomshardware.com رو بررسی کنید می بینید که امتیاز این سی پی یو کمتره . خیلی هم ممنون از انتقاداتتون انشالله در مقالات آینده برطرف می شه. خواهش میکنم این قدر حساس نباشید

  8. ارشیا نظری گفت:

    اقا من یه cpu می خوام که بتونه gta v رو بکشه البته فک کنم core i 3 بکشه ان رو بخرم یا core i 5
    :-/

  9. هومن گفت:

    ممد باز هم ترکوندییییییییییییییییییییییییییی خیلی حال کردم دمت گرم داداش

  10. ALI گفت:

    i5 2400 چطور هست ؟

  11. محسن گفت:

    دوست عزیز با عرض سلام به شما یک سری به سایت http://www.takmax.com بزن در قسمت جستجو بنویسید AMD FX 8350 بعد می بینی که در این مقاله جای این cpu خیلی خالی است.

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      خب من نگفتم که این سی پی یو وجود خارجی نداره دوست عزیز. شما هم یه سری به چارت های سی پی یو در این سایت بزن http://www.tomshardware.com قدرت این پردازنده رو نشونتون میده. شما طرفدار amd هستی به طرفداریت احترام میذارم اصلا یه مقاله در همین مورد میزنیم

  12. Siavash گفت:

    با سلام وخسته نباشید به آقا محمد جواد
    ببخشید این سیستم تا چند وقت میتونه بازی ها را روان اجرا کنه.
    رم:۸
    گرافیک:۲g gt540 m
    cpu: intel core i7 2.20 GH

  13. مهدی گفت:

    این سیستم را به من کسی معرفی کرئه آیا حرفش درسته؟
    اگه آپشن ارزون میخوای که تا ۴ سال جواب بده اینو حتما یادداشت کن : cpu: amd fx 6100 6 هسته ای و ram : 2 X 4gb و گرافیک xfx 2gb ddr5 یاRadeon HD 6870 وقبلا هم گفتم یک کیس با ظاهر ساده ولی فن قوی و یک مادر برد msi یا asus خوب . این سیستم حدود ۲ تومن در میاد ولی تا نزدیک ۴ سال دوام میاره . غولیه واسه خودش . از این کمتر بگیری به نظر من واسه گیم مناسب نیست . این بهترین و ارزون ترین پیشنهاده . ۲ روز دیگه متور های گرافیکی قوی میاد مثل frostbite3 و متمعنا اون سیستم کم میاره و باید حسرت اون بازی رو بخوری !! ولی این سیستم خیلی قوی هست و حالا حالا ها کم نمیاره و مهمترین ویژگی این سیستم داشتن پردازنده مخصوص کار سنگینه و تکنولوژی گرافیکی اش شدیدا بالاست . از ما گفتن بود خود دانید .

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      خب مشخصات مادربرد رو نگفته بذار خودم برات حساب می کنم دوست عزیز. خب سی پی یو ای که به شما معرفی کرده مناسب است کاملا و قدرت بالایی داره قیمتش هم میشه ۵۰۰ هزار تومان. رم اگر با باس ۱۶۰۰ قصد دارید خریداری کنید باید تقریبا ۳۰۰ هزار تومان بپردازید . مادربرد هم به نظر می رسه MSI 970A-G43 AM3+ MB عالی و کافی باشه با قیمت ۲۷۰ تومان. من ندونستم منظور xfx 2gb ddr5 چه بود ولی این رو میدونم که قدرت ۶۸۷۰ فوق العادست . ممنون از این که مشکلتون رو این جا مطرح کردید. :-)

  14. سلام آقا خسته نباشید . بنده تا ۲ میلیون تومان میخوام هزینه کنم یه PC جمع کنم شما اینکارو برام میکنید یا راهنمایی میکنید بندرو ؟؟؟ میترسم برم بازار سرمو کلاه بزارن :) ممنون

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      تا ۲ میلیون سیستم به این نحو باشه بهتره.
      مادربرد : MSI 970A-G43 AM3+ MB: 270/000 toman
      پردازنده: AMD FX-6100: 450/000 toman
      رم: CORSAIR XMS3 4GB DDR3 1600 : 130/000 toman
      هارد: Seagate Barracuda 1TB : 210/000 toman
      پاور: POWER GREEN GP600A-EU :240/000 toman
      کارت گرافیک : xfx hd 6870 : 670/000 toman

      این سیستم بهترین در همین رده ی قیمت بود و خیلی از سیستمی که شایان معرفی کرده قویتره.

  15. اینم خطمه ۰۹۳۵۹۶۶۲۰۹۵ . تا ۲ میلیون یه کیس میخوام جمع کنم فقط کیس

    • Shayan.WD گفت:

      اگه برای گیم و نسل بعد میخوایین بودجتون خیلی کمه و حداقل باید بودجه ای برابر با ۶ میلیون داشته باشید
      اما نظر من اینه

      AMD A6-3650 با قیمتی حدود ۲۵۰ تومان
      MSI HD 7770 با قیمتی حدود ۶۰۰ تومان
      Gigabyte GA-F2A85XM-HD3 با قیمت حدود ۳۵۰ تومان
      Green GP585B با قیمتی حدود ۳۲۰ تومان
      Green Magnum Plus با قیمتی حدود ۱۲۰ تومان
      Seagate Barracuda 1TB با قیمتی حدود ۲۳۰ تومان

      کل ۰۰۰’۸۷۰’۱ تومان

  16. apezham گفت:

    آقا من یه سوال دارم رم دو کاناله ی ۲ گیگ بهتره یا یه کاناله ۴ گیگ ?:-)

  17. FARZANCRASH گفت:

    واسه WATCH DOGS و BF4 چه CPU خوبه؟؟؟ ?:-)

  18. sajjad گفت:

    سلام داداش من یه سیستم با مشخصات :
    مادربرد : ELITE G41T _ INTEL
    سی پی یو : D.core E2200/800/1M اینتل
    رم : َAPACER DDR2-2G-800
    گرافیک : on board !
    دارم ، اگه میشه یه راهنمایی جهت خرید کارت گرافیک به من بکنید که با یه بودجه ۳۰۰ هزار تومانی بدون دست زدن به سایر قطعات سیستم بتونه تا یک دو سال بیشتر بازی های جدید ساپورت کنه ؟ ( گرافیکو خیلی ضعیف می دونم چون آن برده و اگه نمیشه بدون دست زدن به قطعات دیگه سیستمم قوی شه یه راهنمایی هم برای قطعات دیگم بکنید ! ممنون !

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      نمی خوام نا امیدتون کنم ولی متاسفانه باید بگم اگه بخواید بازی های روز دنیا رو اجرا کنید باید کل سیستم رو تعویض کنید که البته هزینه ی بالایی داره. البته می تونید رم رو به ۴ گیگابایت ارتقاء و کارت ۶۵۷۰ رو بخرید

  19. mohammad گفت:

    با سلام میخواستم سی پی یو intel core2duo e7500(2.93)بخرم این سی پی یو برای بازی خوبه و آیا به مادربردم میخوره مدل مادر برد من asus p5pl2-eکه از dual core با سوکت ۷۷۵ ساپورت میکنه حالا میخواستم بدونم این سی پی یو خوبه و مادربردم ساپورت میکنه یا نه با گرافیک ۶۶۷۰ ۲gb ddr3 این سی پی یو و گرافیک برای بازی چطوره رو تنظیمات پایین میتونه بازی هارو روون اجرا کنه ممنون آقا محمد جواد؟؟؟؟ ارزش داره ارتقاء بدم سی پی یو رو؟؟؟

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      سی پی یو خوبی هست ولی با این شرایط نسل بعد بتونه خوب جواب بده. کارت ۶۶۷۰ مناسبه. اگه مادربرد و سی پی یو رو ارتقاء بدین عالی میشه

  20. سیاوش محمدی گفت:

    با سلام خدمت آقا محمد جواد یه چندتا سوال فوق العاده مهم دارم ببخشید من مادربردم asus p5pl2-eهست میخواستم یه سی پی یو Intel Core 2 Quad Q8300 بگیرم آیا این سی پی یو به مادربردم میخوره بخرم و اگه میشه حدود قیمتشم بگید و بگید برای بازی مناسب یانه ؟؟؟؟ممنون میشم پاسخ سوالاتم را بدید و خواستم یه تشکر ویژه داشته باشم که پاسخ به همه سوالات میدید.؟؟؟(البته بپرسم لازم نیست که پاور عوض کنم)

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      نه برای سی پی یو فک نکنم پاورتون رو بخواید عوض کنید. سی پی یو خوبی هست و بازی های روز دنیا رو جواب می ده قیمت رو نمیدونم

  21. سیاوش محمدی گفت:

    یعنی به مادربردم میخوره این سی پی یو core 2 quad q8300مدل مادربردم asus p5pl2-e هست وساپورت میکنه

  22. سید محمد خلیل گفت:

    با سلام خدمت شما
    من یک کیس دارم اسفند ۸۹ برام بستنش می خوام ببینم که واسه بعضی بازی ها شبیه gta v میکشه یانه؟اگه نه مشکلش چیه؟
    cpu = core i3
    ram = 4GB DDR3
    گرافیک = GeForce GT 220
    مادر برد = ایسوس p7p55 LX

  23. مهدی گفت:

    به نظر شما سیستمی که با ۲ میلیون امسال می شه جمع کرد سال دیگه هم می شه همون سیستم را با همون قیمت جمع کرد؟

  24. مهدی گفت:

    شما به من پیشنهاد می کنید که من یک سیستم بگیرم که تا یک سال بازی های روز را جرا کند یا ۳و۴ سال؟

  25. مهدی گفت:

    مهم ترین قسمت سخت افزار و پرتاثیر ترین قسمت آن برای بازی کدوم هست؟

  26. مهدی گفت:

    به نظر شما گرافیکAthlon X2 250 و سی پی یو Athlon X2 250 و رم ۴گیگ می تواند بازی های امسال را مثل بتلفیلد ۴ یا GTAV یا … را خوب اجرا کند؟

  27. مهدی گفت:

    چرا جواب نمی دید؟

  28. javad گفت:

    سلام به نظر شما سی پی یو core i3 2020 بهتره یا core i3 3220 ؟ ممنون

  29. mahdi گفت:

    میخوستم بدونم سیستم میتونه بازی هایی مثل gta v رواجرا کنه
    cpu=athlonx2 250
    gpu=sapphire6570
    ram=4gigddr3

  30. مهدی گفت:

    به نظر شما گرافیکAthlon X2 250 و سی پی یو Athlon X2 250 و رم ۴گیگ می تواند بازی های امسال را مثل بتلفیلد ۴ یا GTAV یا … را خوب اجرا کند؟؟

  31. مهدی گفت:

    شما این قدر زحمت می کشید مقاله اختصاصی می نویسی و جواب هم بده نمیگم که جواب نمی دید و این حرف واقعا خجالت آور هست چون انصافا جواب می دید ولی سریع و جواب همه سوالات را بدید چون این پست مخصوص سوال وجواب هست درسته؟

  32. Azadi گفت:

    سلام بین این دو لبتاپ کدوم برای بازی بهتره ؟
    ۱- IBM Lenovo IdeaPad Z500-J
    با مشخصات :
    پردازنده: Intel 3612QM Core i7 2.10GHz up to 3.10 GHz – Cache 6 MB
    حافظه: ۸GB DDR3
    کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT 740M 2048 MB UpTo 4096 MB
    ۲- Fujitsu LifeBook LH-532-A
    با مشخصات :
    Intel 3612QM 2.1GHz Core i7 3.1 GHz – Cache 6 MB – BUS 1600 MHz
    حافظه: ۸GB DDR3
    کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT620M 2048 MB UpTo 4096 MB

  33. مهدی خ گفت:

    سلام، با تشکر از شما برا سایت خوبتون ، می خواستم ببینم لپ تاپ msi cx61- i7-6-500 ارزش خرید داره؟ با این قیمت لپ تاپ دیگه چی میتونم بگیرم؟ با تشکر.

  34. مجتبي گفت:

    سلام . من میخوام یه سیستم قدرتمند برای بازی جمع کنم ولی بدجوری توی مادربرد و Cpu گیر کردم. میخواستم ببینم اگر cpuم رو یکم سبکترش کنم و یه مادربرد قویتری بردارم بهتره یا همینایی که الان انتخاب کردم بهتره؟
    m.b: lga1155 intel z87 asus
    cpu: corei7 4770k
    ram: corsaier vengance 8gb 2133
    vga: geforce 660ti asus
    ببخشید یه راهنمایی خوب هم واسه انتخاب یک مانیتور ۲۳اینچی خوب برای بازی میخوام. ضمنا انتخاب ۳dش بهتره یا Super ledَش

  35. جواد گفت:

    تا۶۰۰ ۳۵۷۰k بهتر نیست؟
    یک مقاله درباره یbattlefield4 بذار به نظرت این سیستم میتونه high اجراش کنه
    توی مشخصات زیر که نوشته ۲.۲ تا۳.۲ ماله cpu یعنی اگه نیاز بشه تا ۳.۲ میرسه؟
    لپ تاپ لنوو زد ۵۰۰
    پردازنده Intel 3632QM Core i7 – 2.2GHz UpTo 3.2 GHz
    صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ HD LED Backlit
    حافظه رم ۸ گیگابایت، هارددیسک ۱ ترابایت
    کارت گرافیک Nvidia GeForce GT 635M DDR3 2048 MB UpTo 4096 MB

    در ضمن این کپچاس سایتت سوالای عجیب میپرسه میزنه ۱۸+چند میشه ۹ ؟ میزنم ۹- قبول نمیکنه :chic:

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      نه ۳۵۷۰k قیمت بالاتری از ۶۰۰ هزار تومان داره.بله به صورت خودکار احتمالا خودش افزایش میده البته من اطلاعاتی خیلی ندارم

  36. جواد گفت:

    در مورد bus هم توضیح بده چی کار میکنه
    و همچنین تعداد هسته

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      در مورد باس خودتون میتونید با یه سرچ ساده اطلاعات زیادی رو بدست بیارید ولی من کمی بهتون توضیح میدهم.باس به صورت کلی می توان به یک گذرگاه قطعات دیگر به پردازنده نام برد . هر چه مقدار باس بیشتر باشد سرعت عملکرد پردازنده هم قطعا بیشتر خواهد بود و باید مادربردی تهیه گردد که از آن سرعت پشتیبانی کند.
      در مورد تعداد هسته هم که دیگه به صورت واضح مشخص و معلوم است که هر چه تعداد هسته ها بیشتر باشد کارهای بیشتری را می توان باهم انجام داد.

  37. میلاد گفت:

    سلام.cpu من اینه نظرتون چیه خوبه؟

    core i3 2100 3.1 ghz

  38. mazyar گفت:

    این مدل از مدل های ذکر شده قویتره؟
    core i7 2670

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      نه اینطور نیست و در رده های قیمت این پردازنده می تونیم سی پی یو های بهتری رو مثال بزنیم

  39. مجتبي گفت:

    سلام . میخواستم بدونم برای دو کارته گرافیکه کردن سیستم باید حتما m.b یا vga باید oc باشند یا اورکلاک داستان دیگه ای داره و ربطی به اضافه کردن قطعه و ارتقاء سیستم نداره. راستش زیاد از این اورکلاک کردن خوشم نمیاد . فرق قیمتی بین قطعات oc و غیر oc چقدره. در کل به نظرتون در انتخاب قطعات بهتره که قطعاتی با قابلیت oc بردارم یا اینکه اینکار فقط صرف هزینست؟

  40. askander گفت:

    سلام مادربودم اینه: ga-m61pme-s2p
    میخوام بدونم این cpu رو پشتیبانی میکنه یا نه cpu: AMD FX-4130

  41. meysam گفت:

    یا سلام خدمت مدیریت سایت ،به نظر شما این سیستم خوبه !؟اگه نه چه چیزاشو ارتقاع بدم(در حد ۱ تا ۲ میلیون).برای اجرای بازی با کیفیت بالا
    cpu=intel pentium e5700 @ 3.00GHZ
    ram=4.00 dual-channel ddr3 @399mhz
    motherboard=ECS G41t-m13
    graphics=2048mb nvidia geforce gt 520
    لطفا راهنمایی نمایید
    اگه میشه برای سخت افزارهای من هم قیمت بزارید.ممنون

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      همه ی قطعات رو از شما چند میخرند لطفا قیمت بگیرید که می تونید چند بفروشید زیرا ارتقاء فایده ای نداره

  42. meysam گفت:

    چرا ارتقاع فایده ای ندارد؟!! و شما قیمت اینا رو نمیدونید چنده؟ ?:-) ?:-)

  43. reza گفت:

    بنططرم یه پردازنده ی amd fx-6300 در کنار یه msi r7750 power editio میتونه بهتر از یه i3-3220 در کنار همین کارت باشه .نظر شما چیه ؟

  44. پژمان گفت:

    سلام من میخواهم پردازنده ی INTEL CORE 2DUO 2.93 GHz 3MB cach را بخرم برای بازی های سنگین خوب است یا در بازی لگ دارد؟

  45. askander گفت:

    چرا کسی جوابم رو نمی ده؟ :curse:

  46. mostafa ezoddin گفت:

    سلام. intel 3612qm core i7 2.10 ghz up to 3.10ghz-cache 6mb چطوریه؟برای بازی خوبه؟

  47. milad گفت:

    بسیار عالی بود
    مرسی و خسته نباشین :blush: :yes:

  48. askander گفت:

    سلام مادربودم اینه: ga-m61pme-s2p
    میخوام بدونم که قویترین cpu ای که میتونم روی این مادربورد بزارم چیه لطفا با قیمت تاشون بگین
    ممنون میشم

  49. AmirAli گفت:

    cpu من اینه AMDA8-5600K http://www.takmax.com/amd-2nd-gen-a-series-apu-a8-5600k.html

    ۴ هسته ای گرافیک آنبوردم روش هست من سیستمم گرافیک نداره از همین استفاده میکنم تا حالا همه بازی های روزم اجرا کرده حتی crysis 3 نصبتن ارزونم هست ۴۳۰

  50. محمد گفت:

    سلام می خواستم بدونم فرق رم های ۱۳۳۳ با ۱۶۰۰ در قدرت چقدر هست چون مادربورد های h61 تا ۱۳۳۳ ساپورت می کنن البته منظورم تو بازی بود.

  51. REZA گفت:

    سلام و خسته نباشید میگم که آقا این سیستم من GTA V و WD و AC BALCK FLAGو BF 4 رو در چه حدی باز میکنه ؟
    CPU: CORE I 3 2120 3.30 GH 3M
    V CARD: GT 440 DDR 3
    RAM : GOOD RAM 4GB DDR 3

  52. REZA گفت:

    ببخشید ولی در چه حدی باز میکنه من هشصد در ۶۰۰ رو راحت باز میکنه گرافیکش هم ۱۲۸ بیتی هست
    ممنون میشم جواب بدید :-D

  53. farzadto گفت:

    سلام من میخوام cpu amd بخرم کدوم بهتره سری amd a که تو خودش هسته گرافیکی داره یا سری fx. ممنون میشم اگه جواب بدید. ( برای بازی).

  54. محمد گفت:

    سلام می خواستم بدونم اگه من core i3 2220 رو بخرم و باقی پول رو بزارم رو کارت گرافیک خوبه یا مدل core i5 رو بخرم البته می خوام کارتی در حدود ۶۰۰ تومن بگیرم این سی پی یو جواب میده واقعا .راستش از بعضی دوستام شنیدم میگن برای بازی جیفورس خوبه ای تی ای جالب نیست این موضوع حقیقت داره؟

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      خب این طور نیست که کلا شرکت جیفورس رو برتر بدونیم هر شرکتی مدلی به بازار مید که قدرت های متفاوتی دارند و با پردازنده های اینتل جیفورش پیشنهاد میشه . به صورت کلی اگر توان خرید core i5 رو دارید حتما بخرید تا ۶۰۰ تومن هم کارتهای خوبی گیرتون میاد حالا ببینیم شما اول سی پی یو رو چی انتخاب میکنی تا بعد به سراغ کارت بریم

  55. محمد گفت:

    داداش این core i5 ها در چه چیزی برتری دارن کلا قدرتشون در بازی قابل حس هست و در چه چیز بازی تاثیر می زاره.و این موضوع رو نفهمیدم که شما اول سی پی یو رو انتخاب کن بعد کارت رو? من احتمالا Intel Core i5 – 3.2GHz – 3470 رو بخرم خوب هست ؟ از رم ۱۶۰۰ استفاده کنم یا نه وچه گرافیک خوبه در حدود ۶۰۰ تومن یا کمی بالا تر ومادربورد ASUS – B75M-A چطور هست؟

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      خب بهترین پردازنده ها برای بازی بدون شک core i5 ها هستن و قدرت واقعا بی نظیری هم دارن و کاملا حس میشه. رم هم خوبه و مادربرد هم عالیه کارت گرافیک gtx 650ti boost هم خوبه البته با کمی هزینه بیشتر می تونی تهیش کنی

  56. حامد گفت:

    سلام و با تشکر از سایت خوبتون
    من آخر شهریور دارم یه سیستم جور میکنم به شرح زیر :

    CPU : Intel Core i5 4670K – 3.4GHz up to 3.8Ghz,6MB Cach

    Motherboard : ASUS Z87-EXPERT

    Geraphic Card : ASUS GTX 650Ti Boost DDR5

    RAM : Corsair 4GB DDR3 FSB 1600

    Hard Disk : Western Digital 500GB SATA

    Power : GREEN GP 750B-OC

    میخواستم نظرتون رو راجبش بدونم و بپرسم قیمتش از ۳.۱۰۰.۰۰۰ بیشتر میشه یا نه؟

  57. حامد گفت:

    و در ضمن

    مانیتوری که ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و HDMI باشه، تا سقف ۵۰۰-۵۵۰ تومان،چه چیزی پیشنهاد میکنید؟

    ممنون

  58. aziz گفت:

    سلام داداش
    اینتل پنتیوم ۲۰۲۰ بهتره یا amd phenom ii x555؟