رمز ارز بیت کوین کش و پیش‌بینی قیمت بیت کوین کش برای آینده

این مطلب توسط تیم زوم ارز تهیه و ارائه شده است. چنانچه قصد دارید اطلاعات تخصصی در زمینه بلاکچین و رمز ارزها و همچنین اخبار فوری ارز دیجیتال را دریافت کنید، می‌توانید به وبسایت آموزشی و خبری زوم ارز رجوع کنید.

مقدمه

بیت کوین کش با نماد BCH یک ارز دیجیتال است که با هدف بازگرداندن تمرکززدایی به رمز ارزها طراحی شد و توسعه پیدا کرد. راه‌اندازی بیت کوین کش به سال ۲۰۱۷ میلادی برمی‌گردد که در نتیجه هارد فورک محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار یعنی بیت کوین ایجاد شد. رمز ارز بیت کوین کش در مقایسه با بیت کوین تعداد بیشتری از تراکنش‌ها را در یک بلاک واحد امکان‌پذیر می‌کند. به این ترتیب، کارمزد تراکنش‌ها کاهش خواهد یافت و سرعت انجام تراکنش‌ها نیز بالاتر می‌رود.

علی‌رغم تفاوت‌های موجود در فلسفه پشت ایجاد بیت کوین کش، این ارز دیجیتال دارای شباهت‌های فنی زیادی با بیت کوین است. از آن جمله می‌توانیم به مکانیسم اجماع و حداکثر میزان عرضه یکسان اشاره کنیم. بیت کوین کش نیز مانند بیت کوین دارای سقف عرضه ۲۱ میلیون عدد است. بیت کوین کش علی‌رغم اینکه در صرافی‌های مختلفی لیست شده و داد و ستد می‌شود، اما هنوز راه درازی را در پیش دارد که به طور گسترده به عنوان یک واسطه پرداخت مورد استفاده قرار بگیرد.

ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست

چنانکه اشاره شد، بیت کوین کش در واقع به عنوان هارد فورک بیت کوین ایجاد شد. از همین رو، قبل از آنکه به تعریف این رمز ارز بپردازیم، بهتر است نخست بگوییم که هارد فورک چیست.

هارد فورک چیست؟

در فناوری شبکه بلاکچین که مشترکاً زیربنای ارزهای دیجیتال را شکل می‌دهد، هارد فورک (به انگلیسی Hard Fork) عبارت است از ایجاد تغییرات اساسی در پروتکل‌های یک شبکه بلاکچین. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، هارد فورک یک رمز ارز را به دو بخش تقسیم کرده و می‌تواند منجر به تأیید تراکنش‌ها و بلاک‌هایی شود که پیش از آن نامعتبر یا معتبر بودند. از همین رو، لازم است که تمام توسعه‌دهندگان به آخرین نسخه از نرم افزار پروتکل به‌روزرسانی شوند.

هارد فورک‌ها زنجیره را به طور دائمی تقسیم‌بندی می‌کنند و نسخه قدیمی نرم‌افزار بلاکچین دیگر با نسخه جدید سازگار نخواهد بود. این قضیه بدون شک در هارد فورک بیت کوین که منجر به تولد رمز ارز بیت کوین کش شد نیز به وقوع پیوست. این در حالی است که سافت فورک‌ها بلاکچین جدیدی را به وجود نمی‌آورند و بنابراین، با نسخه قدیمی سازگار هستند. هارد فورک زمانی است که کاربران یک شبکه بلاکچین نمی‌توانند راجع به ارتقاء یا تغییر قوانین بلاکچین به توافق برسند.

تعریف ارز دیجیتال بیت کوین کش

BCH به عنوان یک شبکه بلاکچین با مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) است که در مقایسه با بیت کوین تراکنش‌هایی سریع‌تر و ارزان‌تر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این ارز دیجیتال از زمان راه‌اندازی تاکنون توسط جامعه کاربران و توسعه‌دهندگان خودش به کار ادامه می‌دهد.

هدف از توسعه این ارز دیجیتال آن بود که بسیاری از مشکلات مربوط به بیت کوین را رفع کند، اما در واقع باعث ایجاد شکاف در بین اعضای جامعه کریپتو شد. در آن زمان، بحث بسیاری بر سر این موضوع وجود داشت که کدام یک لقب «دارایی آینده» را از آن خود خواهد کرد.

بیت کوین کش در اصل یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری عظیم است که شبکه قبلی در یک جهت مجزا حرکت می‌کند. ماینرها و توسعه‌دهندگان مختلفی که به دنبال راهی برای خلاص شدن از دست محدودیت‌های بیت کوین بودند، ایده راه‌اندازی بیت کوین کش را مطرح کردند. به هر حال، بیت کوین به اعتقاد بسیاری به عنوان یک واسطه پرداخت طراحی شده است تا اینکه کاربرد ذخیره ارزش داشته باشد.

جالب است که بدانید BCH فورک‌های خاص خود را داشته است که عبارتند از بیت کوین کش ABC و بیت کوین SV. بیت کوین کش ABC از بسیاری جهات شبیه به رمز ارز بیت کوین کش است و تفاوت‌های جزئی دارد. BCHA هشت درصد از پاداش هر بلاک را به نوآوری در شبکه اختصاص می‌دهد. در مقابل، بیت کوین کش SV متمرکز بر تضمین امنیت شبکه با ارائه بلاک‌های دارای اندازه بزرگ‌تر از بیت کوین کش است که ظرفیت قابل توجه ۱۲۸ مگابایت را برای هر بلاک فراهم می‌کند. برای اموزش استخراج بیت کوین کش مقاله سایت زوم ارز را مطالعه نمایید.

عملکرد رمز ارز بیت کوین کش

بیت کوین کش از لحاظ فنی عملکردی شبیه به بیت کوین دارد. BCH و BTC هر دو دارای سقف عرضه ۲۱ میلیون عدد هستند، برای تأیید تراکنش‌ها از گره‌ها استفاده می‌کنند و از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) بهره می‌برند. مکانیسم PoW بدین معناست که ماینرها با استفاده از توان کامپیوترها تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و در عوض به عنوان پاداش BCH دریافت می‌کنند.

با وجود این، بیت کوین کش به لطف اندازه بزرگ‌تر بلاک‌ها، کارمزد کمتری برای تراکنش‌ها دریافت می‌کند. همچنین، بیت کوین کش از اپلیکیشن‌ها و قراردادهای هوشمند مانند CashShuffle و CashFusion پشتیبانی می‌کند. CashShuffle یک پروتکل میکسینگ است که دارایی‌های بیت کوین کش شما را با سایر دارندگان قبل از انجام تراکنش مخلوط می‌کند. در نتیجه، ردیابی تراکنش‌ها دشوارتر خواهد بود.

البته باید اشاره کرد که میکسینگ همیشه قابل اطمینان نیست، زیرا کاربران بایستی به یک سرویس شخص ثالث اتکا کنند که تا حدی با شعار تمرکززدایی کریپتو در تضاد است. میکسینگ می‌تواند هزینه‌بر باشد که برای کاربرانی که تراکنش‌های زیادی انجام می‌دهند، ایده‌آل نیست. به علاوه، گفته می‌شود وجوهی که معمولاً از طریق فعالیت‌های غیر قانونی به دست می‌آیند وارد چنین پلتفرم‌هایی می‌شوند.

CashFusion به جای مخلوط کردن، سکه‌های BCH شما را در یک تراکنش بزرگ جای می‌دهد که از تعداد زیادی از تراکنش‌های سایر کاربران CashFusion تشکیل یافته است. سپس، رمز ارز بیت کوین کش به کیف پول شما ارسال می‌شود. از آنجایی که تراکنش شما با تعداد زیادی از تراکنش‌های دیگر ترکیب شده است، در حالت ایده‌آل نمی‌توان دارایی‌هایتان را ردیابی کرد.

اگرچه CashShuffle و CashFusion دو اپلیکیشن رایج در اکوسیستم بیت کوین کش هستند، اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. اکوسیستم بیت کوین کش میزبان ده‌ها پروتکل و پروژه دیگر نیز است تا این فناوری را گسترش داده و دسترس‌پذیری آن را برای همگان تسهیل کند.

اگر قصد خرید و فروش بیت کوین کش را دارید به شما پیشنهاد می‌کنم تحلیل بیت کوین کش را در زوم ارز دنبال نمایید.

اهداف و ویژگی‌های رمز ارز بیت کوین کش

بیت کوین کش به شکلی طراحی شده است که یک ارز دیجیتال تراکنشی باشد و کارکردی همانند یک سیستم پرداخت نقدی الکترونیک را ارائه دهد. هدف از توسعه بیت کوین کش آن بوده که مشکلات مقیاس‌پذیری بیت کوین را رفع کند و بتواند کاربردهای بیشتری را برای کاربران در زندگی روزمره به ارمغان بیاورد. اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، BCH برای خرج کردن طراحی شده است.

برخلاف لایت کوین که سعی می‌کند خود را به عنوان برادر کوچک‌تر بیت کوین معرفی کند، بیت کوین کش در واقع رقیب بیت کوین است. ویژگی اصلی بیت کوین کش به راه حل مقیاس‌پذیری آن برمی‌گردد که اندازه بلاک بزرگ‌تری را ارائه می‌دهد. بیت کوین کش در حال حاضر می‌تواند تا ۶۱ تراکنش را در ثانیه پردازش کند که باعث می‌شود سقف تراکنش‌های فعلی شبکه آن بالاتر از بیت کوین باشد.

بیت کوین کش به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی P2P یا همتا به همتا به هیچ مرجع مرکزی مانند مؤسسات مالی یا دولت‌ها وابسته نیست. BCH به این طریق در صدد آن است که بازطراحی بنیادین ماهیت پول را به نمایش بگذارد. ویژگی‌های اصلی بیت کوین کش عبارتند از:

تمرکززدایی و دسترس‌پذیری

هیچ فرد یا نهادی به عنوان مرجع مرکزی رمز ارز بیت کوین کش را کنترل نمی‌کند یا مالک آن نیست. در اینجا هیچ مدیر عاملی وجود ندارد و برای استفاده از بیت کوین کش به مجوز نیاز ندارید.

مستعار بودن

تراکنش‌ها در بلاکچین بیت کوین کش بدون هویت و به صورت مستعار انجام می‌شوند. به این ترتیب اطمینان حاصل می‌شود که هر کسی بتواند بدون سانسور از BCH استفاده کند.

شفافیت

همه تراکنش‌ها در دفتر کل عمومی ثبت می‌شوند که این دفتر کل در فواصل منظم به‌روز می‌شود. بنابراین، هر کسی می‌تواند تاریخچه کامل تراکنش‌ها را مشاهده کند و احتمال تقلب کاهش می‌یابد.

تغییرناپذیر و توزیع‌شده

دفتر کل عمومی توسط گروهی از مشارکت‌کنندگان به نام «گره» نگهداری می‌شود که به ماندگاری اطلاعات کمک می‌کند. همچنین، استفاده از فناوری بلاکچین بدین معناست که تراکنش‌ها پس از ثبت در دفتر کل دیگر قابل تغییر نخواهند بود.

امنیت

ماینرها به واسطه فرآیند PoW برای افزودن بلاک‌های جدید به زنجیره رقابت می‌کنند. هزینه‌های انرژی و سخت‌افزار مرتبط با اثبات کار به افزایش امنیت شبکه کمک می‌کنند، به طوری که حمله به شبکه می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد.

کارمزد پایین

بیت کوین تراکنش‌های برون مرزی سریع، قابل اعتماد و مقرون به‌صرفه را امکان‌پذیر می‌کند. این باعث می‌شود BCH یک جایگزین مؤثر برای سیستم‌های پرداخت مثل ویزا و مس‌تر کارت باشد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین کش برای آینده

بیت کوین کش جزو آن دسته رمز ارزهای‌ی است که بسیاری نام آن را شنیده‌اند، اما دقیقاً نمی‌دانند چیست. هنوز هم در مورد این رمز ارز به عنوان چیزی به غیر از هارد فورک بیت کوین صحبت نمی‌شود. با وجود این، بیت کوین کش در حال حاضر جزو ۳۰ ارز دیجیتال برتر بازار محسوب می‌شود.

در مورد آینده ارزهای دیجیتال نمی‌توان با قاطعیت نظر داد و رمز ارز بیت کوین کش نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، شالوده فنی مستحکم و در عین حال، قابلیت بالقوه عالی برای استفاده فراگیر می‌تواند به حفظ ارزش بیت کوین کش در هنگام افت بازار کمک کند.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت BCH در محدوده ۱۳۲ دلار قرار دارد. همچنین، در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد بازار نسبت به ادامه روند صعودی بیت کوین کش امیدوار هستند. رمز ارز BCH همچنین با ارزش بازار حدود دو میلیارد و پانصد میلیون دلاری در رتبه بیست و نهم در میان برترین ارزهای دیجیتال بازار جای دارد.

در جدول زیر می‌توانید پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین کش را برای آینده ملاحظه کنید.

سال کمترین قیمت بیشترین قیمت
۲۰۲۳ ۱۷۶.۱۲ دلار ۲۰۰.۷۱ دلار
۲۰۲۴ ۲۵۳.۷۷ دلار ۳۰۶.۸۱ دلار
۲۰۲۵ ۳۶۹.۹۲ دلار ۴۳۷.۱۳ دلار
۲۰۲۶ ۵۳۱.۹۲ دلار ۶۳۴.۱۸ دلار
۲۰۲۷ ۸۰۲.۳۹ دلار ۹۳۳.۷۸ دلار
۲۰۲۸ ۱,۲۳۶.۶۹ دلار ۱,۴۱۷.۹۱ دلار
۲۰۲۹ ۱,۸۴۸.۵۲ دلار ۲,۱۰۸.۷۰ دلار
۲۰۳۰ ۲,۷۱۰.۵۷ دلار ۳,۲۱۷.۴۵ دلار

معرفی صرافی‌ها و کیف پول رمز ارز بیت کوین کش

بیت کوین کش در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال داد و ستد می‌شود. ساده‌ترین راه برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین کش استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال است. شما همچنین می‌توانید در این پلتفرم‌های آنلاین بیت کوین کش را در مقابل سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم معامله کنید.

هنگام انتخاب یک صرافی خوب باید به فاکتورهای مختلفی مثل کارمزد، حجم معاملات، شهرت و اعتبار صرافی و مهم‌تر از همه امنیت توجه داشته باشید. صرافی‌های ارز دیجیتال همیشه در معرض حمله هکرها و خرابکاری هستند، بنابراین قبل از انجام معامله حتماً بایستی سابقه امنیت صرافی مد نظرتان را بررسی کنید.

در زیر تعدادی از بهترین صرافی‌های رمز ارز بیت کوین کش معرفی شده‌اند.

  • Coinbase
  • Kraken
  • Binance
  • Kucoin
  • OKX
  • BitPanda
  • Coinex
  • bitFlyer
  • CEX.io
  • Bybit

کیف پول یا ولت بیت کوین کش مانند یک حساب بانکی عمل می‌کند که به واسطه آن می‌توانید کوین‌های خود را ذخیره، ارسال یا دریافت کنید. کیف پول BCH این امکان را به شما می‌دهد که به دارایی‌هایتان دسترسی داشته باشید و با استفاده از ترکیب کلیدهای خصوصی و عمومی تراکنش انجام دهید.

در ادامه تعدادی از برترین ولت‌های بیت کوین کش را معرفی خواهیم کرد.

  • Ledger Nano S (سخت‌افزاری)
  • Trezor (سخت‌افزاری)
  • Coinomi (موبایل)
  • BTC.com (وب و موبایل)
  • CashAddress (کاغذی)
  • KeepKey (سخت‌افزاری)
  • Atomic Wallet (وب و موبایل)
  • Trust Wallet (موبایل)
  • Exodus (وب و موبایل)
  • Guarda (وب و موبایل)

منبع: زوم ارز

 

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *