شوالیه تاریکی یا بهترین کارآگاه دنیا |بیوگرافی بتمن – قسمت دوم

گاهی اوقات اعتراف می کنم که بروس یک مرد با شنل است، سپس با چند وسیله در کمربندش، او به من یاد آوری می کنه که او یک ذهن خلاق غیرعادی داره. و من چقدر خوشبختم که می تونم با اون همکاری کنم .

سوپرمن

رابین

بروس وین در یک گردش به سیرک با صحنه قتل والدین یک بند باز جوان به نام dick grayson  مواجه شد که زندگی او را تغییر داد. او تصمیم گرفت که سرپرستی او را به عهده بگیرد، پسر از آن پس زیر نظر بروس رشد کرد و آموخته های خودش را بیشتر کرد. بتمن سرانجام ماهیت واقعی خود را برای دیک مشخص کرد واز آنجا که دیک می خواست عدالت برقرار شود و دیگر اتفاقی همانند آنچه برای والدینش اتفاق افتاد نیفتد به شاگردی بتمن در آمد. آموزش های فکری و جسمی را از استادش بتمن فراگرافت. بعد از ماهها، دیک آماده شد تا با نام رابین خیابان های شهر را محافظت کند، او و بتمن قسم خوردند که با هم کار کنند و هیچ وقت از مسیرشان منحرف نشوند. اما رابین در اوایل کار خیلی موفق نبود و چند بار شکست خورد و بتمن را در شرایط سختی قرار داد؛ حتی باعث مرگ یک انسان بی گناه شد. این اتفاقات باعث شد تا بتمن او را کنار بگذارد و ماموریت هایش را تنها انجام دهد. بتمن او را به عضویت گروه teen titans در آورد تا با دیگر نوجوانان همکار شود از جمله: آکوالد(شاگرد آکوامن)، کیدفلش(شاگرد فلش)، اسپیدی(شاگرد گرین ارو) و دیگران که به این گروه اضافه شدند.

بت گرل (batgirl)

وقتی که بروس وین به خانه کمیسر گوردون دعوت شده بود، ناگهان با صحنه غیر منتظره ای مواجه شد؛ باربارا گوردون دختر کمیسر گوردون با لباس بتمن اما نوع زنانه! ان برای غافلگیر کردن پدرش ظاهر شد. در جشن اتفاقات نا خوشایندی افتاد و دو تن از خلافکار های شهر برای به هم زدن مراسم وارد شدند، بارابارا با توانایی های خود توانست آن ها را دستگیر کند. او بعد ها با نام دختر خفاشی مشهور شد، در حالی که خودش نام زن خفاشی را ترجیح می دهد. اولین ملاقات او با بتمن و رابین ناخوشایند است زیرا بتمن توانایی های او را دست کم می گیرد. رابین به او ابراز علاقه می کند ولی او رابین را پس می زند. بعد ها توسط رابین نجات پیدا می کند و رابین به او می گوید که نباید با طناب معمولی به پرواز در امد. رابین برای او امکانات مهیا می کند، سپس با black canary(قناری سیاه) که الگوی او بوده همکار میشود و بالاخره قدری احترام توسط بتمن به او می شود.

عشق

بتمن در مبارزه با گروه قاتلان به فرماندهی Ra`s al ghul با دختر زیبای او تالیا ملاقات می کند و عاشق او می شود. وقتی راش این قضیه را می فهمد، هویت خود و دخترش را برای بتمن آشکار می کند. بتمن که متوجه حقه راش میشود و فهمید که او می خواهد از این قضیه بر علیه خودش استفاده مند ترجیح می دهد که عشقش را تا حدودی فراموش کند.

نایتوینگ(nightwing)

رابین که فرمانده گروه teen titans بود پس از گذشت سال ها تصمیم گرفت از این تیم خارج شود، زیرا دیگر از دوره نوجوانی گذشته بود، او تصمیم می گیرد اسم خود را هم عوض کند. با این کار بتمن او را اخراج کرد و دیگر نخواست که با او کار کند، او که به دنبال روح مبارزه طلبی خود بود، روزی با سوپرمن ملاقات می کند و سوپرمن داستان یک شورشی را در سیاره کریپتون تعریف می کند به اسم نایتوینگ. دیک تصمیم می گیرد این نام را برای خودش بگذارد و لباسی هم طراحی می کند.

Jason todd

چند هفته بعد از اخراج دیک، در سالگرد قتل والدینش به کوچه ای رفت که آن ها آنجا مرده بودند، در این هنگام یک پسر بچه کوچک را دید که می خواست لاستیک های اتومبیلش را بدزدد. اورا گرفت ولی متقاعد شد که او به پلیس تحویل ندهد و سرپرستی اش را به عهده بگیرد. او فهمیده بود که جیسون می تواند رابین جدید باشد.

کشتن جوکر

جوکر در یکی ازاقدامات خود موفق به گرفتن کمیسر گوردون می شود و همچنین دختر او باربارا را فلج می کند. جوکر، گوردون را مجبور می کند تا از داخل قفس به عکس های دخترش نگاه کند، بتمن برای نجات گوردون می رسد و جوکر را تعقیب می کند تا به جنگ طولانی چند ساله شان پایان دهد، جوکر درحال فرار برای بتمن جوکی تعریف می کند که بتمن را می خنداند همین خنده و توقف او باعث می شود تا جوکر فرار کند.

مرگ جیسون

با پیشرفت های نایتوینگ و مشهور شدن وی جیسون هم برای نشان دادن خود به بتمن قصد دستگیری جوکر را می کند، اما جوکر که می خواهد داروی های بیمارستان را با گاز خنده عوض کند مادر جیسون را نیز دستگیر کرده است جیسون که چند سالی است او را ندیده به کمک او می رود اما بمب قبل از اینکه آنها بتوانند فرار کنند، منفجر می شود.

خفاش شکسته

Bane از تیمارستان گاتهام فرار می کند و قسم می خورد که بتمن را از بین ببرد. نقشه او این بود که بتمن را ضعیف کند و بعد او را شکست دهد. به همین منظور جوکر و مترسک و چند تن دیگر از خلافکاران نامی گاتهام را برای مبارزه با او اجیر میکند. آنها به بتمن حمله می کنند و او را خسته می کنند. سرانجام بین وارد معرکه می شود و کمر بتمن را می شکند و اورا در میدان شهر رو دست می چرخاند تا دیگران او را ببینند.

بتمن های قلابی

Bat-copفردی بود که به مانند بتمن لباس می پوشید و می خواست راه او را ادامه دهد او در مبارزه با جوکر به او شلیک می کند و جوکر که می پندارد او بتمن واقعی است، فکر می کند شیوه مبارزه آن ها تغییر کرده است. و تبدیل به یک جوکر خشنتر و خون ریز تر می شود.

مرگ

بتمن میخواست که darkseid رو بکشد و میخواست که استثنایی قائل شود به همین خاطر تفنگش را برداشت و به او شلیک کرد و  او مرد،اما امواج امگا که از او ساتع میشود باعث مرگ بتمن می شود. سوپر من سر می رسد و جنازه بتمن را پیدا میکند در حالی که بنظر مرده می آید. ولی اینطور نبود و امگا او را به جهان موازی فرستاده بود. همه اعضای خانواده بتمن فکر می کردند که او مرده است، تنها کسی که اینطور فکر نمی کرد. تیم دریک یک دیگر از شاگردان بتمن بود که به رابین قرمز معروف است. آنها به دنبال نشانه هایی از بتمن در جهان سفر می کنند و سرانجام، تیم در بغداد نشانی به شکل خفاش که بتمن آنرا می کشد را پیدا می کند و همگی می فهمند که او زنده است ولی در زمان گم شده است.

بازگشت

اکنون همه می دانستند که بتمن زنده است ولی در زمان گم شده است. (بتمن در دوره های پارینه سنگی، دوره تفتیش غقاید مذهبی و جادوگر کشی، دوره دزدان دریایی، غرب وحشی و سپس در زمان حال ظاهر شد)

بالاخره بتمن روباتی که یکی دیگر از اشکال بتمن بود موفق به یافتن امواج امگا می شود و  جنازه بروس وین را در زمان حال پیدا می کند، بروس وین به هوش می آید و حافظه اش را رفته رفته به دست می آورد. زن شگفت انگیز با طناب حقیقت خود، بتمن را مجبور می کند تا حقایق را بگوید و بتمن هم اعتراف می کند که امواج امگای darkseid باعث شده بود تا او خودش را فراموش کند و این نقشه اصلی darkseid بود.

شرکت تجاری بتمن

بتمن پس از بازگشت شرکت تجاری بتمن را تاسیس می کند، هدف او از این کار از بین بردن جرم و جنایت در کل جهان بود تا هر کشوری یک بتمن داشته باشد. بروس وین همچنین، dick grayson را به عنوان بتمن شهر گاتهام قرار میدهد و به خود که در سنین میانسالی است، استراحت میدهد.

شما ممکن است این را هم بپسندید

۹ پاسخ‌ها

  1. سروش مطلبی گفت:

    منتظر قسمت دومش بودم.ممنون

  2. علیرضا مرادی گفت:

    یه نظری بدید دیگه ببینم مقاله چطور بوده

  3. ali turk گفت:

    نخیر نمیخوام من میخوام در مورد خرید کارت گرافیک سوال کنم تو صفحه اول ولی نمیدونم از کجا پیام بذارم!! :shock:

  4. خیلی خوب بود علیرضا جان.ادامه بده :yes:

  5. دانیال گفت:

    ممنون خیلی مطلب خوبی بود :yes: ;-)

  6. STn گفت:

    بسیار سطحی…الا در حد بتمن نبود…حداقل از عکسهای بهتری استفاده می کردی

  7. علیرضا گفت:

    ببخشید نظر شما رو نپرسیدیم درضمن عکسها رو با این که من انتخاب نکردم خیلی قشنگه

  8. arman گفت:

    افرین واقعا دستت درد نکنه
    هر کس بتمن دوست داره دوست من هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *