شوالیه سیاه یا بهترین کارآگاه دنیا – بیوگرافی شخصیت Batman

"پدیده بتمن به من یک رضایت و خشنودی می دهد که می فهمم قهرمانی که من ساخته ام میلیون ها طرفدار در سراسر جهان دارد و آنها را تحت تاثیر قرار داده است، و من یک رضایت معنوی و روحی از این بابت به دست می آورم؛ و این واقعا قلب مرا می لرزاند. من خیلی خوشحالم که ابرقهرمانی که ساخته ام توانسته است به تمام عناصر جامعه دست پیدا کند و همه ی اقشار او را دوست داشته باشند و این خیلی خوب است."


باب کین
بتمن یک ابرقهرمان ساخته شده توسط bob kane و نویسندگی bill finger است. که کامیک های آن بوسیله DC Comics منتشر میشود اولین بار در ماه می ۱۹۳۹ در سری کامیک detective comics ظاهر شد. بتمن نگهبان شهر گاتهام است که لباسی به مانند خفاش به تن می کند و شب ها با ظلم و جنایت مبارزه می کند و خلافکاران و کسانی که در صدد صدمه زدن به مردم شهر هستند زندانی می کند. بتمن همیشه یک نگرش را در خود دارد و این نگرش به این معنی است که هیچگاه کسی را نمی کشد و فقط آنها را دستگیر و به دست قانون می سپارد.بتمن هویت مخفی شخصی بنام بروس وین (bruce wayne) است، یک میلیاردر و سرمایه دار، صاحب کارخانه و املاک وین است، علاقه به جنس مخالف دارد و همچنین او هیچ نیروی فرابشری ندارد و مانند دیگر ابرقهرمانان از نیروی خارق العاده ای بهره مند نیست. یکی از باهوش ترین و قدرتمند ترین انسان های روی زمین است. او از قدرت فیزیکی و هوش و نبوغ برای اختراع بهره مند است؛ بتمن عضو لیگ عدالت است.

اوایل زندگی
در کودکی شاهد صحنه قتل پدر و مادرش بود. توماس و مارتا وین به همراه پسرشان در حال بازگشت از تئاتر monarch بودند که توسط یک زورگیر بی خانمان با اسلحه تهدید شدند. زورگیر گردن بند مادر بروس را می خواست، وقتی با مخالفت توماس مواجه شد هردو را با گلوله کشت. قاتل مجرمی بود که joe chill نام داشت. بروس سپس با مراقبت های Alfred pennyworth که خدمتکار باهوش و وفادار خانوادگیشان و نسل در نسل برای خانواده ی وین کار می کردند، بزرگ شد. بروس در کودکی دوست های کمی داشت.
بروس وین قسم خورده بود که شهرش را از شر تمام شیطان صفتان و تبهکاران نجات دهد. او فهمیده بود که قاتل والدینش نقش زیادی در تباهی شهر نداشته است و او باید به دنبال مسببان این قضیه و دانه درشت ها باشد. او سالهای جوانی اش را صرف مسافرت و به دست آوردن مهارت های فیزیکی و ذهنی کرد. از جمله این مهارت ها می توان به به علوم شیمی، جرم شناسی، حقوق، هنرهای رزمی، ژیمناستیک، استتار و مهارتهای فرار اشاره کرد. در ۱۴ سالگی شروع به رفتن دانشگاه های مختلف از جمله کمبریج و سوربن کرد و دیگر دانشگاههای معتبر اروپایی کرد. در زمانی که در خارج از آمریکا بود علاوه بر رفتن به دانشگاه به فراگیری انواع هنر های رزمی پرداخت. شکار انسان را زیرنظر استاد فرانسوی هنری دوکارد فراگرفت، مخفی کاری وشناسایی را زیرنظر استاد ژاپنی کریجی یاد گرفت، شکار زیر نظر استاد آفریقایی باشمن، آموزش های پزشکی را زیر نظر راهب های نپالی یاد گرفت. در ۲۰ سالگی به عضویت FBI در آمد و پس از یاد گیری قوانین و مقررات و فهمید که هیچوقت نمی توان با راههای قانونی با طلم وبی قانونی مبارزه کرد.

آغاز بتمن

بتمن با بازگشت به گاتهام با وجود این که تمام مهارت های ذهنی و بدنی را دربر داشت و آماده مبارزه با جرم و جنایت بود؛ اما هنوز احساس می کرد چیزی از مهارت های ذهنی باقی مانده که هنوز یاد نگرفته است. او خیلی زود این موضوع را متوجه شد که باید با ترس دوران کودکی خود یعنی خفاش ها مقابله کند، پس تصمیم گرفت طاهر خود را به شکل خفاش در بیاورد. خودش لباس مخصوص خفاشی اش را طراحی کرد و در آن از تمام تکنولوژی ها و نبوغ خودش استفاده کرد. او شروع به مبارزات خودش با جرم و جنایت کرد؛ شب ها به مانند یک بی قانون و شورشی بیرون می امد و در شهر می گشت تا صحنه ای از ارتکاب جرم را پیدا کند وبی درنگ برای نجات بیگناهان و رسوایی گناهکاران می شتافت. او تاریکی شب را استتاری برای خودش می کرد تا شناخته نشود و نقابی که می زد چهره او را می پوشاند. روز ها با مصاحبه و حضور در محافل رسمی به مردم و خبرنگاران می گفت که جرایم کمتر خواهد شد و موسسه وین هر تلاشی می کند تا گاتهام شهری بدون جرم باشد. اولین متحد او هاروی دنت بود که یک وکیل مدافع در شهر گاتهام بود، او خودش را به او معرفی کرد و دومین متحد او رییس پلیس جیمز گوردون بود که او هم جزو معدود پلیس های قابل اعتماد شهر بود؛ بتمن میدانست که به این دو نفر بسیار نیاز خواهد داشت.

بتمن بودن خیلی راحت نیست!
خیلی زود بتمن متوجه شد که خلافکاران موجود در گاتهام همین چندتا خلافکار خرده پا نیستن و تبهکارانی سازمان یافته و بسیار قدرتمند هم در شهر حضور دارند، اولین بار بتمن باز زن گربه ای(catwoman)؛ یک زن اغوا کننده و خطرناک که از روش های خودش برای رسیدن به مقاصدش استفاده می کند. این زن که از اشیای براق و گران بها هم خیلی خوشش می آید از هر روشی حتی کثیف ترین آن برای بدست آوردن اشیا و جواهرات موردعلاقه اش استفاده می کند. دومین نفری که با بتمن روبرو شد دکتر هوگو استرنج(hugo strange) بود یک دانشمند دیوانه که از علم خود در راههای ناصحیح استفاده می کند. سومین دشمن بتمن را می توان خطرناکترین و بی رحم ترین آن ها دانست؛ جوکر(joker) یک دیوانه از دیوانه خانه گاتهام که یک قاتل سریالی است و از کشتن و آزار دیگران لذت می برد.به مانند دلقک ها لباس می پوشد کتی بنفش صورتی به رنگ سفید موهای سبز او را برخلاف ظاهر رنگارنگش بسیار خشن ساخته، در یک تصادف با مواد شیمیایی به طور ناخواسته دیوانه شد و از آن پس به کابوس شب های گاتهام تبدیل شد. این خطر ها باعث شد تا بتمن دست به ساخت وسیله ای بززند که او را در هنگام خطر با یک علامت مخصوص بتمن در آسمان ظاهر میشود و محل ارتکاب جرم را برای او مشخص می سازد، بسازد. اما دشمنان بتمن به همین چند نفر ختم نمی شود. مترسک(scarecrow) که یک رانده شده است و از ضربه زدن به قلب قربانیان خود لذت می برد. معماگو(riddler) یک دانشمند دیوانه و خطرناک دیگر است که برای اثبات هوش خود دست به اعمال خطرناک و جنایت های استادانه ای می زند، او سرنخ هایی را در محل جرم باقی می گذارد تا ببیند کسی می تواند او را پیدا کند یا خیر. پیچک سمی(poison ivy) وقتی به ارتباطات بسیار پیشرفته ای در زمینه دنیای گیاهان یافت تصمیم گرفت تا شهر را نابود کند؛ تا دنیای گیاهان را جای گزین دنیای انسان ها کند. روانپریش دیگر یعنی آقای یخی که به تکنولوژی های پیشرفته ای دست یافته بود قصد داشت تا انتقام مرگ همسرش را از جامعه بگیرد. پنگوئن یکی دیگر از دشمنان معروف بتمن به حساب می آید که قدی کوتاه و شکمی چاق به مانند پنگوئن دارد و همیشه یک سیگار در دهان دارد. او از نوچه هایش برای کارهای سخت استفاده می کند. تمام این شخصیت ها که جزو اصلی ترین دشمنان بتمن بودند در تیمارستان گاتهام نگهداری می شوند و هر وقت فرصت فرار پیدا می کنند دوباره شر خود را به شهر می آورند.

ملاقات با سوپرمن

داستان های زیادی درباره ی چگونگی ملاقات بتمن و سوپرمن نقل شده است اما معروفترین آن ها ایناست که روزی سوپرمن به گاتهام می رود تا یک تبهکار را پیدا کند در همین حین بتمن را می بیند و فکر می کند که او هم خلافکار است اما آن ها با هم آشنا می شوند و به کمک هم یک تبهکار به اسم magpie را دستگیر می کنند سوپرمن به طرز مبارزه بتمن احترام می گذارد و قرار می گذارند تا باز هم به هم کمک کنند. در داستان دیگری بروس وین و کلارک کنت به طور اتفاقی در یک کشتی تفریحی هم اتاق می شوند بدون این که از هویت هم خبر داشته باشند. رفته رفته آشنایی آن ها بیشتر می شود و بتمن با زن شگفت انگیز ملاقات می کند و در ادامه گرین لنترن، فلش، آکوامن، مارشن منهانتر و دیگران هم به آنها می پیوندند و این زمینه ای میشود تا لیگ عدالت آمریکا(justice league of America) شکل بگیرد زیرا آنها معتقد بودند کار گروهی بهتر جواب می دهد.

منتظر قسمت بعدی باشید

شما ممکن است این را هم بپسندید

۶ پاسخ‌ها

  1. میلاد جهاندار گفت:

    خیلی خوب بود آفرین :yes:

  2. به میهن گیم خوش اومدی.مقاله بسیار خوب و کاملی بود :yes:

  3. محمد عبداللهیان گفت:

    به نظر من مقاله ی کامل و عالی بود .

  4. sohrab گفت:

    عالی . :yes:

  5. سروش مطلبی گفت:

    خیلی ممنون علیرضا جان :yes:
    بتمن یکی از کرکتر های مورد علاقه ی منه…

  6. sohrab گفت:

    منتظر بخش های بعدیش هستم :-D :-D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *