صحبت های کارگردان بازی Death Stranding در رابطه با جنبه های مختلف آن

همان طور که می دانید سال گذشته آقای هیدئو کوجیما از بازی مرموز و جدید خود به نام Death Stranding رونمایی کرد. و تاکنون از آن زمان تنها ۳ تریلر از این عنوان به نمایش در آمده است که فقط سوالات و ابهامات بیشتری را در رابطه با موضوع بازی ایجاد می کند. ما می دانیم که بازی Death Stranding عنوانی فوق العاده زیبا و جاه طلبانه خواهد بود و توسط یکی از برترین بازیسازان جهان در حال توسعه می باشد و تا زمانی که گیم پلی یا تریلری روشن از بازی منتشر نشود قطعا درک درستی از آن نخواهیم داشت.

حال به تازگی آقای هیدئو کوجیما در مصاحبه ای با وب سایت معتبر IGN اطلاعاتی در رابطه با گیم پلی و دیگر جنبه های بازی Death Stranding را منتشر کرده است و همین اطلاعات نشان می دهد که با عنوانی فوق العاده پیچیده طرف هستیم.

آقای کوجیما تاکید می کند که مرگ در بازی Death Stranding نقشی مهم و کلیدی خواهد داشت. او می گوید بیشتر مردم به جنبه های تک بعدی مرگ و زندگی نگاه می کنند و مرگ را پایانی بر ماجراجویی ها می پندارند اما در این بازی ما بر روی جهان پس از مرگ تمرکز خواهیم داشت و در تلاش هستیم که بدانیم زمانی که یک انسان خواهد مرد چه دنیا و یا دنیاهایی در انتظار او خواهد بود. شخصیت اصلی بازی از بعد فیزیکی خارج شده است و دارای بعدی معنوی خواهد بود و بدین منظور دارای ویژگی ها و توانایی های منحصربفردی نیز می باشد. جهان بازی از دید اول شخص دنبال می شود و بازیکنان قادر به جمع آوری آیتم ها و دیگر موارد متغیر خواهند بود.

کوجیما می گوید یکی از شاخص های مهم بازی حیات بین مرگ و زندگی خواهد بود. بنابراین من میخواهم مردم بدانند مرگ پایان کارشان نیست. شما در جهانی قرار خواهید گرفت که همانند یک برزخ می باشد یعنی شما نه زنده اید و نه مرده و در این زمان این سوال مطرح خواهد شد که آیا دوست دارید ماجراجویی جدید دیگری را آغاز نمایید؟

او می گوید بازیبازان قادر هستند به جهان زنده ها بازگردند و در بعدی جسمانی قرار گیرند ولی تمامی این موارد بعد از مرگ شما می باشد. شما در بازی کشته شده اید و دنیا بدون شما نیز ادامه خواهد داد پس این تصمیم شماست که بخواهید دوباره احیاء شوید و یا مجددا همانند یک نوزاد پرورش داده شوید. هم چنین در جهان بازی دهانه هایی آتشفشانی وجود دارد و بازیباز هر زمانی که به آن نقاط بازگردد آنها حضور خواهند داشت و تعداد آنها فقط به اعمال بازیباز در طول بازی بستگی خواهد داشت.

حتی عنصر باران که در آخرین تریلر مشاهده کردید نیز یک فرآیند طبیعی و ساده نیست. زمانی که باران میبارد در جهان زندگان اتفاقاتی به سرعت در حال رخ دادن است مانند گذر از یک عصر انسانی و وارد شدن به عصری جدید پس باران نقشی همانند زمان برای شما خواهد داشت.

آقای کوجیما به این نکته نیز اشاره می کند که تمامی نظریه ها و تئوری های مردم در رابطه با تریلرها را مشاهده می کند و از دیدن آنها بسیار خوشحال است. او می گوید: این موضوع واقعا برایم سرگرم کننده و منحصربفرد است. زمانی که بتوانم قبل از انتشار بازی و با قرار دادن سرنخ های عمدی مردم را به بحث و گفتگو در این رابطه وادار کنم برای من و قطعا برای همه جالب خواهد بود.

آقای کوجیما این مسئله را نیز تایید می کند که نوزاد مشاهده شده در تریلرها یکی هستند اما نوزادهای بیشتری در بازی حضور خواهند داشت. او می گوید: کودکان یکی از مکانیک های اصلی بازی و صد البته یکی از اهداف اصلی داستان Death Stranding می باشند.

لازم به ذکر است که بازی Death Stranding در تاریخی نامعلوم و به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 عرضه خواهد شد.

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *