عرضه هدفمند گیم ایرانی در فضای مجازی ضروری است

تولیدکننده بازی رایانه‌ای بر رفع موانع موجود در بازار گیم تاکید کرد و گفت: برای ورود به بازار منطقه ای و بین‌المللی  باید از ظرفیت فضای مجازی بهره گرفت.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای، "محمد پهلوان" حمایت از گروه های کوچک با هدف تولید بازی های کوچک و مستقل (indie Game) را از راهکار تجاری سازی صنعت گیم دانست و افزود: بازار یابی ،تبلیغات و توزیع مناسب  درایجاد فرآیند یاد شده تاثیر است.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای ، بازار یابی و تبلیلغات هزینه بالایی دارد و با بودجه پروژه ها ی تولید در حوزه گیم متناسب نیست.
پهلوان، ایجاد سایت ویژه فروش و تبلیغ برای گیم ایرانی را از راهکارهای عبور از مشکل یادشده عنوان کرد و گفت: با این روش می توان از ظرفیت  فضای مجازی به عنوان سیستم فروش بازی آنلاین یا تبلیغات بازی های تولید شده استفاده کرد روش یاد شده با هزینه اولیه برای تبلیغ برروی  وب سایت انجام می شود و علاوه برحذف تبلیغات بازی امکان توزیع بازی به صورت موثر و درآمد زایی نیز فراهم می شود.
وی به در آمد زا بودن  حوزه گیم در کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود:در ایران به دلیل موانع موجود در بازار  بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان می دهد.
تولید کننده بازی رایانه ای"جنگ شبکه " ادامه داد: حوزه بازی را نمی توان در ایران و با توجه به قوانین و شرایط موجود درآمد زا دانست چرا که پایه های تولید بازی بر اساس مولفه های فناوری و نیروی انسانی جوان بر پا شده . ورود شرکت های بزرگ به این حوزه که معمولا به فکر انجام یک پروژه و درآمدزایی بر مبنای مبلغ قرارداد است، سبب انحراف از اهداف سرمایه گذاری بنیادمی شود.

صادق خزاعی

20 سالمه..در مشهد زندگی میکنم و از 7 سالگی گیمر شدم.از 12 سالگی هم فعالیت خودمو توی نویسندگی وبسایت های گیم شروع کردم و در حال حاضر معاون سایت میهن گیم هستم. امیدوارم مطالبی که در سایت قرار میدم، مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.برای تماس با من میتونید از این نشانی استفاده کنید : sadegh@mihangame.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. Arno گفت:

    به نظر من آقای پهلوان راست گفته اگه ماتبلیغ کنیم برای گیممون خیلی عالی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *